Prześlij opinię o sklepie
Kontakt
  • Czat z doradcą
  • Poproś o kontakt
Wybór i zakup opon
52 341 88 00 52 586 28 00 801 11 43 43
Wybór i zakup felg
52 341 88 80 52 586 28 80 801 11 53 53
Realizacja zamówienia
52 341 88 70 52 586 28 70 801 11 43 43
Zwrot i reklamacja
52 341 88 98 52 586 28 98 801 11 43 43
Sprawdź zamówienie
Pn-Pt: 7-22Sb-Nd: 8-16

W tym miejscu znajdziesz ostatnio obejrzane produkty.

W tym miejscu znajdziesz produkty dodane do porównania. Przejdź do zakupów

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Ok
Masz produkty
w koszyku.
Sprawdź swoje zamówienie Wpisz numer zamówienia oraz nazwisko w przypadku klienta indywidualnego, lub NIP w przypadku firmy.

Sprawdź status

Sprawdź status zamówienia

  • Czat z doradcą
  • Poproś o kontakt

Historie marek opon

Jakie historie kryją za sobą marki opon? Jak powstają, z jakimi trudnościami się borykają? Kto je tworzy? Sięgnij po ciekawostki i poznaj historie marek opon.

Akron – światowa stolica przemysłu oponiarskiego

Sto lat temu w tym małym amerykańskim mieście w stanie Ohio powietrze pachniało gumą. Tutejsze fabryki wytwarzały jedną trzecią wszystkich opon, jakie jeździły po drogach w USA. To już przeszłość, choć w ostatnich latach Akron broni się przed byciem jedynie dawną światową stolicą ogumienia.

Czytaj więcej

Austriacki ślad opon z Sanoka

Gdyby historia potoczyła się trochę inaczej, w Sanoku, na wschodnim krańcu Polski mogła działać po wojnie jedna z najprężniejszych fabryk ogumienia w Europie. Przeszkodziła wojna, a po niej lata komunizmu oraz… pochodzenie właściciela zakładu. Dla władzy ludowej okazało się to ważniejsze niż jego przedsiębiorczość oraz wizjonerskie pomysły.

Czytaj więcej

Historia opon w Formule 1

Historia Formuły 1 sięga 1950 roku, kiedy to po raz pierwszy zorganizowano kompletny cykl wyścigów Grand Prix, w którym kierowcy musieli przestrzegać konkretnych zasad i wymagań technicznych, a ten, który pod koniec sezonu zdobył największą liczbę punktów, zostawał mistrzem świata. Był to czas, w którym wyścigi zdominowały zespoły fabryczne mające dostęp do technologii, umożliwiającej konstruowanie bolidów.

Czytaj więcej

Logo, czyli kod marki oponiarskiej wart miliony.

Charakterystyczne „P” w logo Pirelli powstało w Nowym Jorku. Inspiracja dla loga marki Goodyear narodziła się na schodach, zaś w przypadku Dunlopa był to… podbój kosmosu. Dziś te znaki graficzne, z którymi kojarzymy słynne marki oponiarskie są dla nich równie cenne jak nazwa czy renoma.

Czytaj więcej

Opony a podbój kosmosu

Pojazdy stworzone przez człowieka jeżdżą po powierzchni wielu ciał niebieskich i w wielu przypadkach potrzebują do tego opon. Zobacz jakie ogumienie było i jest wykorzystywane w kosmosie.

Czytaj więcej

Reklamy opon w TV - kiedyś i dziś

Luksusową biżuterię i zegarki firmy Bulova zachwalano w pierwszej reklamie telewizyjnej, którą stuprocentowo legalnie wyświetlono w USA 1 lipca 1941 roku. Bardzo szybko potencjał nowego medium odkryli m.in. producenci opon. Wiele ich spotów z przeszłości to do dziś interesujące produkcje filmowe.

Czytaj więcej