Menu

Opony Michelin

Ocena producenta
5,3
na podstawie 7024 opinii
Popularne rozmiary:
Michelin 205/55 R16Michelin 195/65 R15Michelin 225/45 R17Michelin 175/65 R14Michelin 185/65 R15 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów
certyfikowany sprzedawca
opon Michelin

Michelin to jeden z największych producentów opon na świecie, należący do klasy premium. Marka znana jest nie tylko z ogumienia, które cieszy się ogromną popularnością wśród zmotoryzowanych. Francuski koncern uznawany jest również w gronie restauratorów oraz miłośników kuchni. Michelin przyznaje prestiżowe odznaczenia dla najlepszych restauracji na świecie. Sygnuje je swoim znakiem jakości – „gwiazdką Michelin”. Marka słynie także z wydawania przewodników turystycznych. Niewątpliwie symbolem firmy jest Bibendum, znany jako „ludzik Michelin”, który w 2000 roku zdobył tytuł najlepszego logo w historii. Artysta Marius Rossillon jako pierwszy przedstawił postać na plakacie w 1898 roku.

Klasa premium dla najbardziej wymagających kierowców

Michelin został założony w 1889 roku przez dwóch braci – Andrégo i Édouarda Michelinów. Choć koncern zasłynął z ogumienia produkowanego do wyścigów Formuły 1, to szybko zawładnął całym rynkiem. Obecnie producent jest jednym z liderów w branży. Michelin projektuje i tworzy swoje modele z wykorzystaniem najbardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Każda opona oferuje najwyższy poziom osiągów. Dowodem na to są liczne nagrody przyznawane za uzyskanie wysokich miejsc w najbardziej prestiżowych testach, przeprowadzanych przez czasopisma motoryzacyjne. O najwyższej jakości produktów Michelin świadczą także pozytywne opinie kierowców. Ogumienie francuskiego koncernu wybierane jest również przez zawodników startujących w rajdach oraz wyścigach m.in. Formuły 1, WRC, 24h Le Mans, Moto GP oraz VTT Cross Country.

Kierowcy mogą polegać na oponach Michelin. Firma posiada ponad 130 lat doświadczenia w produkcji ogumienia, które pozwoliło na wypracowanie silnej pozycji na rynku. Michelin posiada szeroki asortyment, w skład, którego wchodzą modele letnie, zimowe i całoroczne, spełniające wymagania najbardziej wymagających kierowców. Marka ma do zaoferowania ogumienie do aut osobowych, dostawczych oraz SUV-ów. Koncern projektuje także opony m.in. do pojazdów przemysłowych, ciężarowych czy samolotów.

Michelin należy do grona największych producentów ogumienia na świecie stawiających na rozwój oraz zaawansowane technologicznie rozwiązania. Marka opracowała patent na opony radialne. Stworzyła model XAS, który został przeznaczony do samochodów o wysokich osiągach. Była to pierwsza opona posiadająca asymetryczny wzór bieżnika, który pozwalał na zapewnienie kierowcy optymalnej równowagi. Koncern może poszczycić się również wyprodukowaniem pierwszej zielonej opony posiadającej energooszczędną technologię Green X, która pozwala zmotoryzowanym na zaoszczędzenie paliwa.

Gdzie są produkowane opony Michelin?

Michelin posiada fabryki w kilku europejskich krajach, m.in. we Francji, Hiszpanii, Niemczech, Polsce, Wielkiej Brytanii, we Włoszech i na Węgrzech. Są one uznawane za jedne z najnowocześniejszych na całym świecie. Jedną z nich jest fabryka mieszcząca się w Olsztynie, będąca największym zakładem w Europie, zajmującym się produkcją opon.

Najczęściej wybierane przez naszych klientów

Opony Michelin opinie

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Michelin. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • Rafał 5,5

    Michelin ENERGY E 3A

    Do tej pory jeździłem tym autem również na oponach Dunlopa i Goodyear'a. Dunlopy dość szybko się zużyły, bo po jakichś 60000km, biorąc pod uwagę, że zimą jeździłem na oponach zimowych. Natomiast Goodyear'y po zużyciu do połowy bieżnika zaczęły koszmarnie hałasować przy pewnej prędkości. Najpierw myslałem, że problem tkwi w zawieszeniu i zrobiłem wszystkie potrzebne przeglądy i badania, po czym wyszło, że problem tkwi w oponie i to najprawdopodbniej w jej mieszance ponieważ wizualnie nic nie wskazywało na jakiekolwiek anomalia w zużyciu opony, które mogły powodować takie huczenie dobiegające z kół. Michelin pod tym względem jest bardzo dobrą oponą. Więcej >
  • asdfg 4,5

    Michelin ENERGY E 3B

    Przejechałem na nich 100 tys. i miały jeszcze 4mm bieżnika. Opony nie do zdarcia, ciche, ale po paru latach robią się niestety bardzo twarde, nieścieralne i niebezpieczne na mokrym, szczególnie w asfaltowych koleinach tragedia. Ponad rok temu, wyrzucając stare Michelin Energy, zastanawiałem się nad nowymi mając nadzieję, że będą bardziej miękkie, ale w Michelin.pl powiedziano mi, że w rozmiarze 155/80/13 firma zaprzestała produkcji. Te co wtedy były na rynku miały powyżej 1,5 roku. Przeszedłem więc na całoroczne i dopiero teraz wiem co to jest dobra opona na mokrym przy typowych u nas temperaturach 0 --- +10C. Więcej >
  • Bella 4,0

    Michelin ENERGY XH1

    Opony OK, choć na mokrym sprawują się znacznie gorzej od przewidywania. Sporadycznie w bardzo ciasnych łukach miałem wrażenie, jakby "schodziły z felg", ale auto zachowywało się poprawnie. Głośne. Na mokrym jest wrażenie kontroli auta, ale przy większych prędkościach i gwałtownym hamowaniu może być niespodzianka ... Ponowy zakup nie możliwy ze względu na koniec produkcji, natomiast raczej nie rozważałbym zakupu odpowiednika ze względu na cenę - wydaje mi się, że opony o porównywalnych parametrach można kupić taniej. Jestem pozytywnie zaskoczony ich niską ścieralnością (5 lat użytkowania latem - dopiero teraz są na granicy bezpieczeństwa). Więcej >
  • Krzysztof M 5,6

    Michelin ENERGY XT1

    To nie pomyłka - przejechałem na nich od nowości 1999 r. do 2005 r. 160 tys km, przód wymieniłem (1,5 mm bieżnik) na taki sam model, tył zostawiłem (4 mm). Wcześniej też jeździłem na Michelinach (2 x Citroen BX) ale nie były aż tak trwałe choć jeździły znakomicie. Teraz mam Clio 1.5 DCI z tymi oponami, na liczniku jest 114 tys, tył ma 5 mm a przód do wymiany. Opony mają bardzo małe opory toczenia, drogi trzymają się znakomicie nawet w deszczu ale na dużych kałużach i w koleinach występuje aquaplaning. W Clio piszczą na każdym zakręcie a w Xsarze i BX-ach jeżdziłem szybciej i nigdy nie piszczały (dziwne). Trochę drogie, ale jakie osiągają przebiegi! Więcej >