Menu

Opony Michelin

Ocena producenta
5,1
na podstawie 4486 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Popularne rozmiary:
Michelin 205/55 R16Michelin 195/65 R15Michelin 225/45 R17Michelin 175/65 R14Michelin 185/65 R15 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów
Wybierz markę auta
Wybierz model auta

Jeden z największych światowych producentów opon klasy premium. Firma, która znana jest nie tylko zmotoryzowanym, ale też miłośnikom kuchni czy turystyki. Najbardziej rozpoznawalna firmowa maskotek na świecie. W taki sposób można w skrócie opisać francuski koncern Michelin.


Opony Michelin charakteryzują się jednymi z najbardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych, a fabryki firmy są zaliczane do najnowocześniejszych (także ta polska mieszcząca się w Olsztynie). Każdy model opon Michelin oferuje najwyższy poziom osiągów i zawsze ma do zaproponowania coś nowego, dotychczas niespotykanego pod kątem technologicznym.


Opony marki są bardzo często nagradzane w największych testach przeprowadzanych przez czasopisma motoryzacyjne. W parze z wysokimi miejscami w rankingach idą bardzo pozytywne opinie użytkowników. O jakości opon Michelin świadczą także zwycięstwa w rajdach i wyścigach, m.in. Formuły 1, WRC, 24h Le Mans, Moto GP oraz VTT Cross Country.


Ciekawostki:


Michelin to nie tylko jeden z najbardziej innowacyjnych producentów, ale także jeden z najstarszych. Firma została założona przez braci Andre i Edouarda w 1889 roku.


Michelin słynie z wydawania przewodników turystycznych oraz odznaczania najlepszych restauracji na świecie swoich znakiem jakości – „gwiazdką Michelin”. Taka działalność była pomysłem samego Andre Michelina.


Symbolem marki jest Bibendum, czyli słynny „ludzik Michelin”. W 2000 roku Bibendum zdobył dla Michelina tytuł najlepszego logo w historii. Autorem pierwszego plakatu z tą postacią był w 1898 roku artysta Marius Rossillon.


Firma opracowała patent na opony radialne, stworzyła model XAS przeznaczony do samochodów o wysokich osiągach oraz wyprodukowała pierwszą „zieloną” oponę Green X.


W skład grupy Michelin wchodzą też takie marki, jak Kleber, BFGoodrich, Riken, Taurus, Kormoran, Warrior, Siamtyre, Tigar, Euromaster oraz Recamic. Od połowy lat 90. do francuskiego koncernu należy także olsztyński Stomil.

Historia marki Michelin

Znacie go wszyscy. Stwora o ludzkich kształtach przypominającego po trosze chłopka z klocków Lego, bajkowego ducha Kacpra oraz legendarnego Golema. Ludzik Michelin, zwany Bibendum to bohater towarzyszący firmie, dzięki której przemysł oponiarski od dziesięcioleci podąża naprzód z kolejnymi przełomowymi wynalazkami. Skąd się wziął ludzik Michelin? Skoro zaczynamy od głównego wyróżnika francuskiej marki, warto wspomnieć, że Bibendum (po łacinie jego imię oznacza „wypić”) przez lata solidnie zapracował na miano ikony popkultury. Ludzik Michelin, którego ponoć kiedyś nad Sekwaną bały się dzieci, jest dziś jednym z najbardziej rozpoznawalnych i charakterystycznych symboli towarowych na świecie. Pojawiał się w piosenkach (np. francuskiej grupy reggae Tryo), w komiksach (choćby „Asteriks u Helwetów” z 1970 r.), czy w literaturze (np. w powieści science fiction Williama Gibsona „Pattern Recognition”). W 2000 roku Bibendum zdobył dla Michelina tytuł najlepszego logo w historii. Jak głosi legenda, pomysł stworzenia go zrodził się przypadkowo, gdy założyciele firmy, bracia Andre i Eduard Michelin spostrzegli, że stos opon przypomina kształtem ludzką postać. Na papierze dodano jej ramiona i specyficzny uśmiech. Autorem pierwszego plakatu z tą postacią był w 1898 roku artysta Marius Rossillon. Ludzik z opon wznosił przy stole biesiadnym toast pucharem ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Michelin. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • Rafał 5,5

    Michelin ENERGY E 3A

    Do tej pory jeździłem tym autem również na oponach Dunlopa i Goodyear'a. Dunlopy dość szybko się zużyły, bo po jakichś 60000km, biorąc pod uwagę, że zimą jeździłem na oponach zimowych. Natomiast Goodyear'y po zużyciu do połowy bieżnika zaczęły koszmarnie hałasować przy pewnej prędkości. Najpierw myslałem, że problem tkwi w zawieszeniu i zrobiłem wszystkie potrzebne przeglądy i badania, po czym wyszło, że problem tkwi w oponie i to najprawdopodbniej w jej mieszance ponieważ wizualnie nic nie wskazywało na jakiekolwiek anomalia w zużyciu opony, które mogły powodować takie huczenie dobiegające z kół. Michelin pod tym względem jest bardzo dobrą oponą. Więcej >
  • asdfg 4,5

    Michelin ENERGY E 3B

    Przejechałem na nich 100 tys. i miały jeszcze 4mm bieżnika. Opony nie do zdarcia, ciche, ale po paru latach robią się niestety bardzo twarde, nieścieralne i niebezpieczne na mokrym, szczególnie w asfaltowych koleinach tragedia. Ponad rok temu, wyrzucając stare Michelin Energy, zastanawiałem się nad nowymi mając nadzieję, że będą bardziej miękkie, ale w Michelin.pl powiedziano mi, że w rozmiarze 155/80/13 firma zaprzestała produkcji. Te co wtedy były na rynku miały powyżej 1,5 roku. Przeszedłem więc na całoroczne i dopiero teraz wiem co to jest dobra opona na mokrym przy typowych u nas temperaturach 0 --- +10C. Więcej >
  • Bella 4,0

    Michelin ENERGY XH1

    Opony OK, choć na mokrym sprawują się znacznie gorzej od przewidywania. Sporadycznie w bardzo ciasnych łukach miałem wrażenie, jakby "schodziły z felg", ale auto zachowywało się poprawnie. Głośne. Na mokrym jest wrażenie kontroli auta, ale przy większych prędkościach i gwałtownym hamowaniu może być niespodzianka ... Ponowy zakup nie możliwy ze względu na koniec produkcji, natomiast raczej nie rozważałbym zakupu odpowiednika ze względu na cenę - wydaje mi się, że opony o porównywalnych parametrach można kupić taniej. Jestem pozytywnie zaskoczony ich niską ścieralnością (5 lat użytkowania latem - dopiero teraz są na granicy bezpieczeństwa). Więcej >
  • Krzysztof M 5,6

    Michelin ENERGY XT1

    To nie pomyłka - przejechałem na nich od nowości 1999 r. do 2005 r. 160 tys km, przód wymieniłem (1,5 mm bieżnik) na taki sam model, tył zostawiłem (4 mm). Wcześniej też jeździłem na Michelinach (2 x Citroen BX) ale nie były aż tak trwałe choć jeździły znakomicie. Teraz mam Clio 1.5 DCI z tymi oponami, na liczniku jest 114 tys, tył ma 5 mm a przód do wymiany. Opony mają bardzo małe opory toczenia, drogi trzymają się znakomicie nawet w deszczu ale na dużych kałużach i w koleinach występuje aquaplaning. W Clio piszczą na każdym zakręcie a w Xsarze i BX-ach jeżdziłem szybciej i nigdy nie piszczały (dziwne). Trochę drogie, ale jakie osiągają przebiegi! Więcej >
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA