Kup
535 szt.
certyfikowany sprzedawca

Michelin CrossClimate

Miniatura 1
Miniatura 2
Miniatura 3
certyfikowany sprzedawca
Model dostępny w wielu rozmiarach już od 376zł
Wybierz rozmiar
  • 195/55 R16 91 V XL 744zł
  • 205/55 R16 94 V XL 535zł
  • 205/65 R15 99 V XL 376zł
  • 215/45 R17 91 W XL 713zł
  • 215/50 R17 95 W XL 774zł
  • 215/55 R17 98 W XL 835zł
  • 215/60 R16 99 V XL 951zł
  • 215/60 R17 100 V XL 1 034zł
  • 225/55 R18 102 V XL, AO 727zł
  • 225/60 R16 102 W XL 804zł
  • 225/60 R17 103 V XL 859zł
  • 235/45 R18 98 Y XL 981zł
  • 245/45 R18 100 Y XL 981zł
535 szt.
Kup

Transport GRATIS

Dostawa 10-12 dni roboczych

14 dnina zwrot

Testy opony

Zobacz wyniki
Parametry opony
Typ:
Osobowe
Sezon:
Indeks prędkości:
V = max 240 km/h
Indeks nośności:
94 = max 670 kg
Inne:
Wzmacniane
Gwarancja:
5 lat od daty zakupu
Etykieta UE:
C A 68 dB
  • Opis produktu
  • Opinie
  • Oferta
  • Etykieta UE
  • Gwarancja
  • Certyfikat
Opis produktu

Michelin CrossClimate

Testy opony Michelin CrossClimate:

2018: test Auto Zeitung w rozmiarze w rozmiarze 225/45 R17; nota: ; (2. miejsce).
2017: test AUTO Straßenverkehr w rozmiarze w rozmiarze 215/60 R17; nota: zadowalająca; (2. miejsce).
2016: test Gute Fahrt w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16; nota: dobra; (2. miejsce).
2016: test ACE w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16; nota: polecana; (3. miejsce).
2016: test ADAC w rozmiarze w rozmiarze 195/65 R15; nota: zadowalająca; (1. miejsce).
2016: test Auto Bild Allrad w rozmiarze w rozmiarze 215/55 R16; nota: polecana; (2. miejsce).

Michelin CrossClimate to całoroczna opona klasy premium przeznaczona do samochodów osobowych. Model ma oznaczenie trzech szczytów z płatkiem śniegu - 3PMSF, oznacza to, że może być użytkowana również tam, gdzie istnieje obowiązek jeżdżenia na oponach zimowych. Jeśli podróżujesz przez cały rok na oponach letnich lub zimowych, ten model też jest idealny dla Ciebie.

Prace nad oponą trwały aż 3 lata była testowana aż w 7 krajach europejskich, w temperaturach od -30°C do 40°C. Zanim model trafił na rynek, przez cały okres testowania przejechał aż 5 milionów kilometrów, przeszedł 1000 testów laboratoryjnych i nad jego ostatecznym charakterem czuwało aż 150 osób. Opona może być swobodnie użytkowana również w krajach, w których modele zimowe są dla kierowców obowiązkiem.



michelin-cross-climat


Ten technicznie zaawansowany produkt to nowa generacja opon, które sprawdzą się przez cały rok. Nic dziwnego, że w systemie etykietowania opon, Michelin CrossClimate uzyskała najwyższą - klasę „A” - w kategorii osiągów na mokrej nawierzchni. Również w kategorii hałasu opona otrzymała w etykietach najlepszą ocenę.

Najwyższą klasę na etykietach udało się uzyskać dzięki m.in. nowoczesnemu bieżnikowi. Kierunkowa rzeźba to najlepsza ochrona przed aquaplaningiem (poślizgiem na mokrej nawierzchni). Wewnątrz systemu producent umieścił samoblokujące się lamele 3D. Ich ułożenie przypomina budowę opon letnich, ale geometria lameli podobna jest do tej stosowanej w oponach zimowych. To wszystko sprawia, że szerokość lameli zmienia się w zależności od warunków. Dzięki temu opona wgryza się w podłoże, a więc dba o trakcję i odpowiednie trzymanie w zakrętach niezależnie od warunków (również na śliskich nawierzchniach).


Oprócz lameli 3D opona została wyposażona w klocki o ściętych krawędziach. Dzięki nim model ma dużą powierzchnię styku z nawierzchnią, a więc krótką drogę hamowania na różnych typach nawierzchni. Michelin CrossClimate produkowana jest z elastycznej mieszanki gumowej. To kolejny element, który sprawia, że opona lepiej zachowuje się na mokrej, suchej i pokrytej śniegiem drodze. Zawarta w niej krzemionka zmniejsza emisję ciepła w oponie.


W porównaniu do opon letnich i całorocznych Michelin CrossClimate charakteryzuje się np.:

- 3 m krótszą drogą hamowania na mokrym od opony letniej (przy 6°C),

- 5 m krótszą drogą hamowania na suchym od opony całorocznej (przy 14°C),

- 7 m krótszą drogą hamowania na suchym od opony zimowej (przy 14°C).

Opona produkowana jest wyłącznie w Europie - w czterech fabrykach w Hiszpanii i Niemczech.





Michelin to jeden z największych koncernów oponiarskich na rynku. Francuska firma jest właścicielem takich marek opon, jak: BFGoodrich, Kleber czy Kormoran. Produkty tej marki zaliczane są do klasy premium. Firma działa już od 1889 roku.

Michelin Manufacturer of the year
Kopiowanie treści surowo wzbronione. Zobacz konsekwencje prawne
Opinie
427 osób wystawiło ocenę
  • 6 204 osoby
  • 5 194 osoby
  • 4 21 osób
  • 3 7 osób
  • 2 0 osób
  • 1 1 osoba
Ocena łączna: 5,4 427 opinii Opona Rewelacyjna!
  • Sucha nawierzchnia: 5,6
  • Mokra nawierzchnia: 5,5
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 4,6
95% użytkowników poleca tę oponę
95%

Informacje o oponie zbierane są od 2269 dni. W tym czasie zebraliśmy 427 opinii.

Nasi klienci przejechali łącznie 3900000 km.

Oponę oceniali kierowcy, którzy najczęściej swój styl jazdy określali jako

umiarkowany.

  • Opinie o oponach Michelin CrossClimate

    Szkita

    Rozmiar: 215/55 R17

    Ocena: 5,2

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Koncepcja opony bardzo dobra, przy założeniu, że w naszym klimacie zima ze śniegiem trwa z reguły dość krótko jest to naprawdę dobre rozwiązanie. Zachowanie na suchym i mokrym bardzo dobre, jeśli chodzi natomiast o zachowanie na śniegu to z ruszaniem nie ma problemu, ale przy hamowaniu jest jednak trochę gorzej niż na oponie zimowej. Przy rozsądnej jeździe nie ma problemu, a wygoda z brakiem konieczności zmiany opon bezcenna. Ogromny plus, gdy nagle spadnie śnieg, jesteśmy wówczas zawsze przygotowani.

    Podsumowanie: Rozsądny kompromis

    Czy opinia jest pomocna?

  • Łukasz Wojciechowski

    Rozmiar: 195/65 R15

    Ocena: 5,7

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Rok temu stanąłem przed sytuacją, w której musiałbym kupić dwa komplety opon. Zimowe i letnie. Śmignęła mi gdzieś na stronie wtedy reklama opon Michelin Crossclimate. Zainteresowałem się tym tematem bardziej i po wszystkich filmach oraz opiniach zdecydowałem się na zakup. Po roku jazdy (20.000 km.) w każdych warunkach radzą sobie wspaniale: - na suchej nawierzchni zadziwiająco ciche i przyczepne - dopiero przy temperaturach powyżej 30 stopni zauważyłem lekki spadek przyczepności. - na mokrej nawierzchni pasuje tylko słowo - kosmos. Jak przyklejone, co jest zasługą równie kosmicznego bieżnika. - zimą trzymały się lepiej niż opony zimowe. Ogólnie rzecz biorąc: polecam te opony każdemu. Wyglądają świetnie i sprawują się równie dobrze. Dodatkowo oszczędza się na wulkanizacji i czasie.

    Podsumowanie: Rewelacja.

    Czy opinia jest pomocna?

  • Jurek

    Rozmiar: 205/60 R16

    Ocena: 5,6

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Witam, co do opon wielosezonowych to byłem zdecydowany aby takie kupić, czytałem wiele opinii i w większości nie były za ciekawe dla tego typu opon, ale muszę powiedzieć swoją opinię i ocenę. Na oponach przejechałem 3000 km , w słoneczne dni jak i deszczowe, zimy jeszcze nie zaliczyłem więc nie oceniam . Wysokie temperatury i słoneczne dni przy dużych prędkościach opony sprawdzają się dobrze , nie odbiegają od letnich różnych firm które do tej pory miałem. Deszcz i ulewy , i tu miłe zaskoczenie pozytywne , opony dobrze się spisały , wpadając nawet do dużych kałuż auto nie uciekało i nie traciło kierunku, a przy kupnie obawiałem się tego. Reasumując polecam te opony i myślę że każdy użytkownik będzie zadowolony, na cenę można narzekać ale coś za coś i bezpieczeństwo też się liczy.

    Podsumowanie: Na chwilę obecną nie mogę powiedzieć nic złego, jestem zadowolony.

    Czy opinia jest pomocna?

  • Jacek

    Rozmiar: 205/55 R16

    Ocena: 6,0

    Zakupiłem oponki od razu po pojawieniu się na rynku. Zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni rewelacja, w porównaniu do moich porzednich opon o wiele ciężej zerwać przyczepność, testowane i na suchym i na mokrym asfalcie. Jak pewnie wszyscy dotychczasowi użytkownicy czekam na pierwsze śniegi :) Niedawno miałem przykrą sytuację gdyż wbił mi się wkręt, powietrze zaczęło uchodzić dość szybko, gdy wieczorem napompowałem następnego dnia rano był już kapeć i uwaga-da się spokojnie bez szaleństw dojechać czy to dopompować czy do wulkanizacji, ciśnienie trzymało się w granicach 0,5 bara. Myślę że to zasługa wysokiego indeksu nośności (V) Po załataniu na szczęście trzyma. Auto też nie lekkie bo Mazda 6 kombi I generacji. Pozdrawiam wszystkich zadowolonych użytkowników :)

    Podsumowanie: Super uniwersalne opony.

    Czy opinia jest pomocna?

  • Piotrp7216

    Rozmiar: 195/65 R15

    Ocena: 5,7

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Wcześniej jedziłem prze 7 sezonów na zimówkach Goodyear-a i letnich Bridgestone Turanza. Na tych oponach jeżdżę od września 2016 i jestem mile zaskoczony. Przy temperaturach rzędu ok 25stC nie zauważyłem dużych oporów toczenia i zwiększonego hałasu (jechałem tuż po założeniu na wakacje nad morze). Tegoroczna zima była konkretna i byłem również pozytywnie zaskoczony jak dobrze sobie te opony radziły w różnych warunkach. Zakładam że będę na tych oponach jeździł spokojnie co najmniej dwa pełne sezony (zrobię ok 50 tys. km), zapewnią bezpieczną jazdę. Później zobaczę jaki będzie stopień ich zużycia. Na tą chwilę po przejechaniu ok 9000km wyglądają jak nowe. Na tą chwilę jestem zadowolony i polecam te opony. Przy kolejnej zmianie opon pewnie kupię takie same.

    Podsumowanie: Super wybór dla wszystkich, którzy jeżdżą w mieście i częściowo w trasie

    Czy opinia jest pomocna?

  • Jarosław Kardynał

    Rozmiar: 185/65 R15

    Ocena: 5,7

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Zdecydowałem się na CrossClimate, ponieważ akurat skończyły mi się dwa komplety fabrycznych opon. Postanowiłem zaryzykować, do zakupu przekonała mnie zimowa homologacja 3PMSF, żadna opona letnia do tej pory jej nie otrzymała. Jej funkcjonalność idealnie wpasowuje się w moje potrzeby (jazda tylko po mieście przez cały rok bez konieczności wymiany opon). Jestem bardzo ciekaw jak będzie zachowywać się zimą, patrząc jednak na relację K. Hołowczyca z testów we Francji i mając pełne zaufanie do Michelin jestem spokojny,że zimą będę również zadowolony. Opony sprawują się lepiej niż oryginalnie wyposażone Hankooki, spalanie w mieście 7,4l/100, wyczuwalna różnica w hamowaniu oraz komforcie jazdy na mokrej i suchej nawierzchni. Po prostu opona na każdą pogodę!

    Podsumowanie: Rewolucja w branży, idealna dla mieszczucha, czekam na zimę.

    Czy opinia jest pomocna?

  • Mariusz

    Rozmiar: 205/60 R16

    Ocena: 4,6

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Założyłem tę oponę na początku sezonu zimowego. To może być ciekawe rozwiązanie na lata szczególnie dla osób posiadających pojazdy z czujnikami ciśnienia. Brak konieczności sezonowej wymiany opon/kół to również brak konieczności zakupu drugiego zestawu czujników ciśnienia i przedłużenie żywotności posiadanego zestawu. Ten sezon zimowy był dla Cross Climate sukcesem, bo w ciągu jednego tygodnia bywały temperatury od -5 do +12 stopni. Współczuję tym, którzy przy +12 jeździli na oponach zimowych.

    Podsumowanie: To może być ciekawe rozwiązanie na lata

    Czy opinia jest pomocna?

  • peteres

    Rozmiar: 225/45 R17

    Ocena: 5,5

    Przymierzałem się do kupna tej opony od pewnego czasu. Postanowiłem zaryzykować (to moja pierwsza opona całoroczna) i jak na razie jestem bardzo zadowolony. Pierwsze, co zauważyłem po zmianie, to niski poziom hałasu wewnątrz – opony są cichsze niż poprzednie letnie Dunlopy, które też są oceniane jako ciche, ale tych prawie w ogóle nie słychać. Po drugie - niskie opory toczenia, co skutkuje oszczędnościami w spalaniu na poziomie 0,5-0,7 l w mieście. Na niewielki minus zaliczam nieznacznie większą twardość z uwagi na podwyższony indeks nośności (94) w tym rozmiarze (225/45/17), ale wystarczy obniżyć ciśnienie o 0,1 bara i jest ok. Ciekawy jestem jak spisze się na śniegu w warunkach miejskich – nie wystawiłem na razie oceny w tym aspekcie

    Podsumowanie: Bardzo dobra opona, oby tak samo na sniegu

    Czy opinia jest pomocna?

  • sea79

    Rozmiar: 225/55 R17

    Ocena: 6,0

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    1) opona świetnie sprawuje się na każdej nawierzchni na jakiej się na niej poruszałem (sucha, mokra, śnieg) 2) jest cicha, porównywalna do moich poprzednich letnich Fulda sportcontrol 2 [również 225/55/17] a może nawet cichsza 3) po 10 000km nie mam z nimi żadnych problemów (raz wyważane, raz pompowane od nowości) 4) nie wiem jak trwałość ogólna ale nie wyglądają źle po tych 10 000km (subiektywne) 5) wczoraj zaliczyły jazdę na działkę pod Radzyminem. Polna droga w śniegu (ok 5-10cm). Jechałem po opadach pierwszy, nikt na działki już nie jeździ poza mną = miałem do zostawienia pralkę ;). Teren grząski, droga mokra pod śniegiem po wcześniejszych deszczach - BEZ PROBLEMU, zakopywania się, ślizgania ITD..! Prosto przez śnieg do celu.

    Podsumowanie: Zgodna z opisami producenta (nawierzchnia: sucha, mokra i ŚNIEG!)

    Czy opinia jest pomocna?

  • Sławomir

    Rozmiar: 175/65 R14

    Ocena: 5,0

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Uważam, że przy obecnie panujących zimach, dla osób nie niemieszkających wysoko w górach, zakup tych opon jest konieczny do rozważenia. Nie oceniłem właściwości opon w warunkach zimowych, ponieważ od listopada 2019 r., kiedy je założyłem, mimo że mieszkam w regionach górskich Polski, nie miałem okazji jechać po śniegu. Ani razu! W okresie nazwijmy to przejściowym, opony mają najlepsze właściwości - lepsze od typowych zimowych i typowych letnich w tym okresie. Na mokrej powierzchni zachowują się bardzo dobrze. Zagadką jest jeszcze dla mnie lato z bardzo wysokimi temperaturami i klejącym asfaltem. Jednak mam wrażanie, że będzie ok. Dla mnie osobiście bardzo na plus jest to, że dwa razy w roku nie muszę wymieniać opon (i nawet nie mam na myśli kosztów z tym związanych) tylko czasu, kolejek, uszkodzeń felg, czujników ciśnienia itp. itd. Zawsze też, jest to jakieś działanie proekologiczne. Owszem, opony będą zużywać się szybciej niż dwa komplety. Jeżdżę normalnie (dużo?) tj. ponad 20.000 km rocznie. Preferuję styl jazdy spokojny, nade wszystko ekonomiczny. Nie wiem zatem, jak opony te mogą zachowywać się przy agresywnym stylu jazdy. Polecam.

    Czy opinia jest pomocna?

  • Prajz

    Rozmiar: 205/55 R16

    Ocena: 5,7

    Zakupu dokonałem sugerując się tylko i wyłącznie testami tej opony, które znalazłem na YT. Jeżdżę na niej od wczoraj więc niewiele mogę powiedzieć aczkolwiek... Pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne, opona jest cicha, dobrze się wyważyła (max 20 na stronę). Na mokrym w głębokich koleinach (ulewa) kilkukrotne hamowanie i ani raz abs nie zadziałał - na poprzednich, zmęczonych continentalach było dużo gorzej. Przy indeksie nośności 94 opona nie sprawa wrażenia twardszej, jeździ się przyjemnie, z poczuciem bezpieczeństwa. Polecam każdemu przeciętnemu użytkownikowi samochodu. Do samochodów o dużej mocy i zacięciu sportowym wybrałbym opony sezonowe. W golfie 1.6 te opony sa rewelacyjne!

    Podsumowanie: Warto!

    Czy opinia jest pomocna?

  • Jacek P

    Rozmiar: 225/55 R16

    Ocena: 5,6

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Miałem okazję sprawdzić opony w ekstremalnym hamowaniu. Trochę się zagapiłem przed przejściem dla pieszych, gdzie inny kierowca na dwupasmowej jezdni zatrzymał się żeby przepuścić pieszych. Było to hamowanie z maksymalną siłą z ok. 100 km/h na suchej nawierzchni. Poczułem jak przednie amortyzatory "dobijają" do końca... a opony nawet nie pisnęły. Zdaje mi się, że ABS też się nie włączył (ewentualnie na sam koniec). Byłem pewny, że się nie uda ale ku swojemu zdziwieniu zatrzymałem się idealnie przed przejściem. Piesi nie wyglądali jakby byli przestraszeni albo oburzeni... za to ja miałem na prawdę ciepło. Krótko mówiąc opony w połączeniu z porządnymi hamulcami pokazały swoją moc.

    Podsumowanie: Świetna praca we wszystkich warunkach + święty spokój i więcej miejsca w garażu.

    Czy opinia jest pomocna?

  • Piotr Gimier

    Rozmiar: 205/55 R16

    Ocena: 5,4

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Po dwóch miesiącach użytkowania mogę powiedzieć, że to najbardziej ciche opony na jakich dotychczas jeździłem. Toyota Auris nie należy do dobrze wytłumionych aut, a mimo to na tych oponach nie słychać żadnego hałasu toczących się opon. Moje obawy, że ten komfort okupiony będzie kosztem trwałości opon były całkiem niezasadne. Opony po przejechaniu 2500 km. nie noszą oznak jakiegokolwiek zużycia. Zachowanie auta na suchej i mokrej nawierzchni bez najmniejszych zastrzeżeń. Nie mogę wypowiedzieć się jak będzie wyglądać jazda na śniegu (obowiązkowe pole ankiety), dlatego w zakładce wystawiłem ocenę pośrednią. Opinią w tym zakresie podzielę się w odpowiednim czasie. Szczerze polecam.

    Podsumowanie: Zdecydowanie najbardziej ciche opony na rynku.

    Czy opinia jest pomocna?

  • Adam

    Rozmiar: 205/55 R16

    Ocena: 5,0

    Opony kupione głównie z oszczędności, ciekawości i dlatego że zimy u nas marne. Jeżeli chodzi o nawierzchnię suchą lub mokrą to nie mam zastrzeżeń, opony zachowują się poprawnie. Wiele osób narzeka na poziom hałasu. Moje auto jest dosyć głośne od prędkości 120 km/h i może ja tego nie słyszę. Jeżeli chodzi o jazdę na śniegu to jest totalna klapa. Opony w ogóle nie powinny nosić oznaczenia M+S. Ruszanie pod górkę to ogromne problemy. Na ostrzejszych zakrętach nawet przy minimalnych prędkościach przód ucieka. Te opony nic a nic nie trzymają na śniegu. No ale jak na razie mam za sobą tylko 3 śnieżne dni co dowodzi że zakup tych opon był dobrym rozwiązaniem. Ogólnie to polecam.

    Podsumowanie: Sucho czy mokro to zachowuje się poprawnie, natomiast śnieg to totalna klapa

    Czy opinia jest pomocna?

  • zedek

    Rozmiar: 205/55 R16

    Ocena: 6,0

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    sniegu jak na lekarstwo wiec zaryzykowałem zakup. W lecie spisują sie jak letnie opony. Gdy spada temp przez cały czas czujesz sie jak w lecie. Nie tracą własności poniżej zera ani nie pływają kiedy jest bardzo ciepło. Dotyczy to zarówno suchej jak i mokrej nawierzchni. Bardzo ciche jak to u Michelina. Na śniegu jest gorzej tzn czujesz ze jest śnieg ale jakiejś drastycznej różnicy w stosunku do zimówki nie uswiadczylem. Nawet przy mocy rzędu 250 km nie ma problemów z ruszaniem i skracaniem. Cieżko powiedzieć jak szybko sie zużywają bo na razie nie widać ale to ledwie 10 tys km na nich przejechane. Jak na razie polecam. Nie trzeba co pol roku targać opon na wymianę

    Podsumowanie: Zdały egzamin

    Czy opinia jest pomocna?

  • HM

    Rozmiar: 205/55 R16

    Ocena: 5,8

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Zakupu dokonałem zaraz po tym jak weszła na rynek. Na suchej nawierzchni jeździ się bardzo dobrze, Jest to bardzo cicha opona. Na mokrej nawierzchni jedzie się bardzo stabilnie, opona trzyma się drogi. Podczas przejazdu przez kałużę nie odczuwam efektu aquaplaningu. Jeżeli chodzi o jazdę po śniegu uważam że jest dobrze, nie ślizga się jak opona letnia. Z każdego zaśnieżonego miejsca wyjechałem bezproblemowo, ale jak zbyt mocno operujemy gazem i hamulcem na ubitym śniegu wpada w poślizg. Uważam że jest to naprawdę udana opona. Na klimat jaki jest obecnie w Polsce i na jazdę nawet w ciężkich warunkach, ale z rozsądkiem i głową naprawdę się nadaje.

    Podsumowanie: Uważam że jest to naprawdę udana opona.

    Czy opinia jest pomocna?

  • Łukasz Jazdowski

    Rozmiar: 215/55 R16

    Ocena: 5,5

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Zastanawiałem się nad zakupem 2 kompletów opon (letnich i zimowych) lub opon tzw. wielosezonowych. Wybór padł na opony Michelin - letnie z homologacją zimową i nie zawiodłem się. Komfort użytkowania, ich bezobsługowość (brak konieczności kłopotliwych wymian co sezon), bardzo dobre właściwości trakcyjne na mokrej i suchej nawierzchni zapewniają wiele frajdy z bardziej dynamicznej jazdy. Minusem jest słabe trzymanie na luźnym śniegu, ale gdy pojawi się już błoto pośniegowe to opona "przypomina" sobie o tym do czego została stworzona i jej zachowanie zdecydowanie poprawia się. Atrakcyjna rzeźba bieżnika wzbudza zainteresowanie wśród znajomych osób.

    Podsumowanie: Michelin CrossClimate 215/55 R16 zdecydowanie tak!!!

    Czy opinia jest pomocna?

  • RudY

    Rozmiar: 215/55 R16

    Ocena: 5,6

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Jeżdżę na tych oponach od pół roku. Czyli trochę za mało żeby opowiedzieć o wszystkich plusach i minusach. Porównując ję do poprzednich opon Michelin, które były już bardzo bardzo zużyte. Samochód jedzie jak po sznurku. Są naprawdę bardzo ciche i rewelacyjne tlumią nierówności. Ciekawe jak będzie z żywotnością, jak na razie nic takiego nie widzę. Komfort jazdy w zimie super. Nie zauważyłem jakiejś różnicy z oponami zimowymi. Za całokształt opon jestem bardzo zadowolony. Miałem duże obawy przed zakupem. Szukając opinii, które były podzielone. Sam się przekonałem że naprawdę warto je kupić. Polecam z całego serca.

    Podsumowanie: Bałem się kupić, a są rewelacyjne

    Czy opinia jest pomocna?

  • SANKCJA

    Rozmiar: 195/65 R15

    Ocena: 5,7

    Opony kupiłem zachęcony testami i przekonaniem, że wymiana co roku opon to zdzierstwo i niepotrzebny wydatek oraz niedogodność w USA jeżdżą na jednym komplecie cały rok. Autobusy i ciężarówki także jeżdżą cały czas Na tych samych oponach. Oceniane opony są moimi trzecimi wielosezonowymi. Jazda na suchym OK Jazda na mokrym SUPER + (są to najlepsze opony jakie miałem do hamowania na mokrym licząc letnie zimowe i wielosezonowe) Jazda na śniegu i lodzie.SŁABO Do jazdy na śniegu i lodzie nie nadają się zupełnie. Podsumowując na lekką zimę bez śniegu i lodu (czyli miasto) super. Na śnieg i lód nie nadaną się zupełnie.

    Podsumowanie: Podsumowując na lekką zimę bez śniegu i lodu (czyli miasto) super. Na śnieg i lód nie nadaną się zupełnie.

    Czy opinia jest pomocna?

  • Marcin.

    Rozmiar: 205/55 R16

    Ocena: 5,0

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Podjąłem ryzyko kupna tej nowości i w sumie nie żałuję. Poprzednio miałem opony Vredestein-quatrac 3 i mam porównanie na korzyść Michelinów. Oczywiście w sezonie letnim. Na zimę trzeba poczekać. Szybkie podsumowanie: jedyną wadą opony, a bardziej mojej wersji jest zwiększony indeks nośności (nie ma innej wersji w moim rozmiarze) i niestety czuć to na nierównościach. Jest mniej komfortowo. Szkoda ze nie ma wersji 91 w najpopularniejszych chyba a oponach 205/55 R16. Poza tym bardzo ciche, zdecydowanie lepiej hamują na mokrym niż poprzednie Vredestein. Polecam, ale w wersji niepodwyższonego indeksu nośności.

    Podsumowanie: Bardzo dobre, ale nie w wersji XL

    Czy opinia jest pomocna?

  • ZbyhM

    Rozmiar: 185/65 R15

    Ocena: 5,8

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Przejechały ponad sto pięćdziesiąt tysięcy od końca kwietnia 2017 do połowy września 2018 i trafiają na tylną oś. Na przód zamówiłem takie same tylko nowe. Niespodziewany śnieg wiosną w Karkonoszach, oberwanie chmury na A1 w okolicach Warlubia czy na A4 w okolicach Góry Św Anny aquaplaning wystarczyło zdjąć nogę z gazu, hamowanie w upałach wszystko bez problemu. Nawierzchnia w skrócie - samochód służbowy jak terenowy, asfalt, beton, szutr, poniemiecka kostka brukowa, ucieczki na wysokie krawężniki - felgi do prostowania. Opony bez zarzutu. Trzymają ciśnienie (pewnie to też kwestia wentyli, felg i montażu)

    Podsumowanie: kupuję następne

    Czy opinia jest pomocna?

  • Szymon M

    Rozmiar: 225/45 R17

    Ocena: 4,8

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Idealne opony do miasta i nie tylko, oraz dla osób o umiarkowanym stylu jazdy. Polecam dla osób tnących koszty i mających dość kolejek u wulkanizatora. Osobom o bardziej agresywnym stylu polecam opony sportowe. Chociaż, przy zachowaniu umiaru też można na nich powariować. Opony zakupiłem w lipcu 2016 i od razu rzuciłem je na głęboką wodę. 1000km w ciągu dwóch dni, 4 osoby i bagaż. Trasa składała się głównie z autostrad, prędkości 160km/h do 200km/h. Opony sprawdziły się niesamowicie zarówno podczas prowadzenia na suchej nawierzchni jak i podczas opadów deszczu. Były (i są) bardzo przewidywalne. Po ok. 1000 - 1500km opona "dotarła się" i mam odnoszę wrażenie, że jeszcze bardziej poprawiła się jej przyczepność zarówno na nawierzchni suchej jak i mokrej. Na estakadach, np. zjazd z autostrady gdzie występują mocne łuki opona w Volvo V70 traci przyczepność dopiero powyżej 80km/h. Na mokrej nawierzchni i przy bardzo dynamicznym zjeżdżaniu z rond potrafi zapalić się kontrolka DSTC, ale mówimy tu już o dość agresywnej jeździe. Następnie nadeszła jesień, dużo liści na drogach, przymrozki, temperatura pomiędzy 0*C, a 7*C, gdzie ani opony zimowe ani letnie nie osiągają szczytu swoich możliwości. Jednak nie Michelin CrossClimate. Zdaje się, że dobór odpowiedniej mieszanki gumy zapewnił idealne sprawowanie się w warunkach przejściowych. Niezależnie od pogody mogłem być pewny, że gdy wsiądę do samochodu, zawsze będzie zachowywał się tak jak ja - kierowca - tego chcę. Zima. Przyznam, że byłem dość sceptyczny. 210KM, ponad 450Nm i opony które nie są oponami stricte zimowymi. Jeżeli chodzi o błoto pośniegowe i tzw. "breje" na drogach, opony nie miały z nią najmniejszego problemu, szły twardo i bezproblemowo. Podczas dużych mrozów, poniżej -10*C guma nie twardniała i nadal zapewniała dobrą przyczepność. Jednak są dwie sytuacje, w których użytkownik opon powinien mieć się na uwadze. Szklanka, oraz mokry śnieg który wbija się w bieżnik tworząc gładką otoczkę dookoła opony. Nie wiem czy są opony (nie mówię o oponach z kolcami) które sprawdziły by się w sposób przewidywalny w takich warunkach. Michelin CrossClimate poradziło sobie na 3+/4-. Przy zachowaniu zdrowego rozsądku samochód zatrzymywał się tam gdzie należy, jednak nie bez pomocy systemu ABS.

    Podsumowanie: Idealna opona do jazdy "po bułki" i nie tylko.

    Czy opinia jest pomocna?

  • Maciek

    Rozmiar: 205/55 R16

    Ocena: 5,3

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Kupiłem opony całoroczne żeby samodzielnie zweryfikować opinie o gumach na wszystkie sezony. Trochę miałem też dość zmian ogumienia 2 razy do roku oraz niespodzianek typu śnieg na wiosnę a na kołach już letnie opony. No i okazało się, że Micheliny to strzał w dziesiątkę. Zanim napiszę coś więcej o ich właściwościach muszę poruszyć temat komfortu, psychicznego. Opony całoroczne gwarantują spokój. Nie trzeba stać w kolejce do warsztatu bo nagle spadł śnieg. Nie trzeba zastanawiać się nad miejscem na przechowywanie drugiego kompletu. W końcu nie trzeba bać się wyjazdu w góry czy nagłego załamania pogody. Spokój. Co do właściwości jezdnych, producent określa opony jako letnie z homologacją zimową. I ma rację. To nie jest pełnoprawna zimówka. Kiedy spadnie śnieg, poradzi sobie. Ale teren na którym jednak czuje się najlepiej w zimie to czarny i mokry asfalt. Dobrze odprowadza wodę, trzeba bardzo mocno przesadzić z prędkością żeby zaczęła płynąć. W warunkach zimowych lepiej radzi sobie z rozpędzeniem auta niż z jego wyhamowaniem. Mówię tu oczywiście o porównaniu hamowania do dobrej klasy zimówki. W warunkach letnich zachowuje się jak opona letnia, nie jest za miękka, dalej dobrze odprowadza wodę i zapewnia odpowiednią kontrolę nad autem. U mnie opony pokonały już prawie 25 tys km, obecnie wjeżdżają w drugą "zimę" i jedyne co zrobiłem przez ten czas to przełożenie przód/tył oraz wyważenie. Jak na tak nietypowe ukształtowanie bieżnika są naprawdę ciche. Oporów toczenia nie oceniam bo to wymagało by sprawdzenia w identycznych warunkach kilku opon. Na pewno spalanie nie wzrosło. Na pewno też nie spadło. Podsumowując, jeśli nie mieszkamy w górach gdzie śnieg w zimie to codzienność, jeśli nie chcemy bawić się wymiany 2 razy do roku i poruszamy się głównie po mieście lub dobrze utrzymanej trasie, to te opony są idealnym rozwiązaniem. P.S. ponieważ są to opony wzmacniane polecam częstsze sprawdzanie ciśnienia, bo nie widać po nich, że mają za mało powietrza

    Podsumowanie: Idealna na zmienne warunki pogodowe i zimę bez śniegu.

    Czy opinia jest pomocna?

  • Przemek

    Rozmiar: 185/65 R15

    Ocena: 5,0

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Opony kupione w rozmiarze 185/65 R15 do auta, które porusza się w zasadzie wyłącznie po mieście. Z uwagi na praktycznie brak zim nie widzę potrzeby użytkowania i trzymania dwóch kompletów opon stąd wybór. Tanie nie są, ale i tak jest to trochę taniej niż kupić i utrzymywać dwa komplety opon do auta które robi w porywach 10 tys km rocznie. I tu jak najbardziej się nadają. Auto prowadzi się stabilnie, nie hałasują. Zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni jest w porządku. Zakupione pół roku temu i jeżdżone w zakresie temperatur +20 do -15. W ciepłe dni auto nie pływa, zachowuje się tak samo jak w mrozy. Opony jako nowe mają 8 mm bieżnika. Po przebiegu około 6000 km jest to niespełna 0,5 mm mniej na obu osiach więc powinny wystarczyć na długo, nawet jeśli lato będzie bardzo upalne. W samym spalaniu auta różnic nie zauważyłem. Jedyne co mnie boli to, że subiektywnie na śniegu, błocie pośniegowym radzi sobie gorzej od Dębicy Frigo 2 (tak wiem testy na YT strasznie ją zachwalają, ale ja wiem swoje) z której się przesiadłem, a umówmy się była to zimówka 2 letnia, prawie z pełnym bieżnikiem i nie jest to na pewno opona premium (kosztuje nieco ponad 1/2 ceny Michelin Crossclimate). Wybrałbym je jednak ponownie, bo wolę zużyć relatywnie dużo jednej opony w ciągu powiedzmy 5 lat i wymienić znów na nową niż wyrzucać dwa komplety opon prawie z pełnym bieżnikiem z powodu starości gumy, albo co gorsza starać się jeździć na wiekowych oponach.... Więc jeśli robisz do 10 tys rocznie i to w ruchu miejskim jak najbardziej polecam. Jeśli mieszkasz w górach, albo robisz większe przebiegi tylko 2 komplety gum i tak własnie zostanie w moim drugim aucie.

    Podsumowanie: Dobra opona do ruchu miejskiego dla auta które robi niewielkie przebiegi.

    Czy opinia jest pomocna?

  • Damian

    Rozmiar: 225/55 R16

    Ocena: 5,5

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Kupiłem te opony ze względu na konieczną wymianę letnich na nowe - przesiadłem się z Pirelli P7. Opon na razie nie testowałem w warunkach zimowych, więc nie mogę się na ten temat wypowiedzieć, stąd ocena 4. Trwałości nie oceniam, gdyż mam je za krótko. Co do jazdy na tych oponach w warunkach letnich - w mieście są genialne! Są tak ciche, że w dobrej klasie auta ma się wrażenie - po odpuszczeniu gazu - że auto lewituje nad ziemią. Miałem wcześniej dwa inne komplety opon premium i żadne nie były tak ciche. Opony bardzo dobrze tłumią nierówności drogowe. Mogę powiedzieć, że moje Audi A6 dopiero pokazało klasę jak dobrym i cichym jest autem. Już przy montażu metodą testu drogowego okazało się, że są bardzo dobrze wyważone. Spalanie zauważalnie niższe. W trasie przy większych prędkościach również zauważalnie cichsze, na tyle, że np. boczne pasy drogi ekspresowej na odcinkach gdzie są takie akustycznie głośniejsze i dają opór dla bezpieczeństwa - przy tych oponach tego nie słychać! Jeśli w warunkach zimowych okażą się tak dobre jak w letnich, to nigdy już nie kupię innego modelu opon. Miałem wątpliwości co do ich wyglądu, ale są super, bieżnik prezentuje się wyjątkowo sportowo, a boki opony są nie do odróżnienia od innych letnich. Nie mam wątpliwości, że opony poradzą sobie zimą - zwłaszcza, że ostatnie lata pokazują, że zmiana opon nie ma sensu i będą aż nadto spełniać swoją rolę. Warto zainwestować w te opony i szczerze je polecam!

    Podsumowanie: Genialne opony klasy premium

    Czy opinia jest pomocna?

  • Piotr P.

    Rozmiar: 205/55 R16

    Ocena: 5,5

    Zanim kupiłem te opony zastanawiałem się prawie miesiąc czasu. Sprawdzałem inne opony, porównywałem itd. Rozmawiałem ze znajomymi na temat tej opony. Zdania były różne. Część odradzała mówiąc że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego, że nie ma takiej opony która spełnia warunki opony letniej i zimowej. Postanowiłem zakupić opony. Po założeniu wystartowałem w trasę, 1800 km. Jestem do tej pory pod jej wrażeniem :). Opona cicha, ładnie zbiera nierówności. Ciekawy byłem efektu na mokrej nawierzchni. W Niemczech na nie ograniczonym odcinku autostrady zaszalałem. 196 km/h w deszcz, szukałem ścieżek wody przepływającej przez autostradę. Pewnie ktoś powie że to głupota ale efekt jazdy z tymi oponami był i jest oszałamiający dla mnie, auto szło jak po sznurku!!! delikatny ruch kierownicą i to wszystko. Producent wykonał kawał dobrej roboty, na co pewnie konkurencja już płacze. Ja polecam te opony dla tych którzy chcą czuć 100% bezpieczeństwa jadąc swoim samochodem. A ja ciekawy jestem jeszcze zimy, na pewno podzielę się swoją opinią. Dla mnie najlepsze opony na jakich do tej pory jeździłem

    Podsumowanie: Rewelacja!!!

    Czy opinia jest pomocna?

  • Andrzej G

    Rozmiar: 195/65 R15

    Ocena: 5,6

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Opony nie należą do najcichszych i przy większych prędkościach hałas staje się uciążliwy - definitywnie nie na autostrady i drogi ekspresowe, jednakże wszystkich innych drogach bardzo się sprawdza, szczególnie dla kierowców preferujących spokojniejszy styl jazdy. Miałem pewne obawy co do warunków zimowych, ale z czystym sumieniem mogę je polecić. Sprawdziły się w warunkach śnieżnych (kiedy inni kierowcy na zimowych oponach mieli problem z podjazdem pod górkę, CrossClimate dawały sobie świetnie radę. Na umiarkowanie oblodzonych nawierzchniach również nie miałem problemów z pokonywaniem zakrętów lub zatrzymywanie pojazdu (przy maksymalnym wykorzystania hamowania silnikiem) - na gołoledzi oczywiście nie mają szans ale większość opon zimowych w tych warunkach nie ma szans.Świetnie się spisują na świeżym i ujeżdżonym śniegu. W warunkach letnich w czasie deszczu również można im zaufać, jednak komfort jazdy jest znacznie niższy ze względu mieszankę gumy. Opony trwałe - przez prawie rok użytkowania nie stwierdziłem zużycia. Bardzo polecam wszystkim -może oprócz "rajdowców i wyścigowców".

    Podsumowanie: Super opony na prawie każde warunki.

    Czy opinia jest pomocna?

  • Paweł

    Rozmiar: 205/55 R16

    Ocena: 5,9

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Opony na suchym i mokrym świetnie trzymają się drogi. ABS reaguje bardzo późno, nie ma też mowy o zrywaniu przyczepności przy ruszaniu, co na Fuldach Ecocontrol czasem się zdarzało. Opona w niczym też nie ustępuje Conti PC2, a nawet przewyższa je w przypadku poziomu hałasu i komfortu jazdy. Opona jest naprawdę bardzo cicha i dość dobrze tłumi nierówności, mimo podwyższonego indeksu nośności. Na razie trudno ocenić trakcję na śniegu, skoro do zimy jeszcze dużo czasu. Spalanie niższe niż na wspomnianych wcześniej Conti. Jeśli chodzi o wrażenia estetyczne, to opona jest wykonana bardzo dokładnie i do tego mamy jeszcze naprawdę ładny bieżnik. Nie wiem jak będzie z trwałością, ale mając styczność z oponami Michelin Energy Saverem, mam nadzieję, że CrossClimate nie będą pod tym względem wiele gorsze. Opony szczerze mogę polecić, nawet jako typowo letnie, bo sprawdzają się w tej roli bardzo dobrze. Przydatność zimową dopiero trzeba będzie przetestować.

    Podsumowanie: Opony z najwyższej półki.

    Czy opinia jest pomocna?

  • antonfoto4k.pl drony

    Rozmiar: 205/55 R16

    Ocena: 5,9

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Po otrzymaniu opon miałem wrażenie negatywne tzn. wydawało mi się że mają o 1/3 mniejszy bieżnik od opony zimowej i na 90 % tak było !!! Po analizie i założeniu ich pierwsze wrażenie przy hamowaniu było niedowierzanie bowiem przy hamowaniu wydobywał się dziwny przyjemny dźwięk ale przy otwartej lekko szybie słyszalny. Zdałem sobie szybko sprawę że droga hamowania zdecydowanie się skróciła, co za tę idzie miałem możliwość nawet w deszcz wjechać w dużą kałuże na letnich mnie ściągało a na tych już nie dobrze odprowadzają wodę !!! Co do trwałości nie zauważyłem żeby bieżnik zmalał - nie pale gumy ruszam spokojnie może dlatego ale na tą chwilę nie mogę nic złego powiedzieć tylko mega zdziwienie ze opona jako pierwsza dostała homologację zimową - jedno jest pewne nie żałuje swojej każdej wydanej złotówki. Byłem zwolennikiem opon wielosezonowych ale teraz doceniam ich jakość szczególnie tych opon nie zmienię na inne !!!

    Podsumowanie: Zdecydowanie warto !!!

    Czy opinia jest pomocna?

  • Piotr L.

    Rozmiar: 215/60 R17

    Ocena: 5,3

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Nie zrobiłem może bardzo dużo km na tych oponach ale mam je od wiosny 2016 roku. Po założeniu i już pierwszych km - opony bardzo ciche do poprzednich też bardzo dobrych duża różnica. Bardzo dobre trzymanie i przy mniejszych prędkościach w mieście jak i na autostradach. Zauważalne dużo mocniejsze hamowanie na suchej nawierzchni a rewelacyjnie na mokrej - świetne odprowadzenie wody spod opony. Głównie jeżdżę po mieście i do mojej jazdy są wyśmienite. Nie miałem okazji dużo jeździć po śniegu w związku ze słabymi śniegami ale jak jeździłem to też dawały radę. Nie są to opony zimowe ale ze śniegi potrafią się wykopać. Jedyny minus wg mnie ale dzięki temu powyższa zaleta to zużycie. Wg mnie zużywają się szybciej od poprzednich. Jeszcze jedno zauważalny spadek spalania - mniejsze opory toczenia od poprzednich. Mogły by też kosztować trochę mniej ale za dobre opony trzeba odpowiednio zapłacić. Polecam z czystym sumieniem.

    Podsumowanie: Bardzo dobre opony o świetnym wyglądzie

    Czy opinia jest pomocna?

  • Lukasz

    Rozmiar: 205/60 R16

    Ocena: 6,0

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Te opony spowodują zamknięcie serwisów oponiarskich. Nie ma problemu z wymianą na letnie i zimowe opony, nie ma problemu z nagłymi przymrozkami, śniegiem czy też wczesną wiosna zaskakującą kierowców. Oszczędność czasu i pieniędzy przy wymianie, przez kolejne 5 lat - bo tyle mam zamiar nimi jeździć zaoszczędzę jakieś 1000zł na niewymienianiu opon. Solidna opona, przy zakupie miałem wątpliwości czy będzie się dobrze sprawować na śniegu, ale okazało się że jest świetna na śniegu. W moim ciężkim aucie z systemami wspomagania trakcji po śniegu jeździło mi się równie dobrze jak po suchej nawierzchni - nie byłem wstanie wprowadzić auta w jakikolwiek poślizg, przeszkadzali mi tylko inni użytkownicy drogi próbujący nieudolnie ruszyć z miejsca :) A na poważnie, to całkowicie polecam to rozwiązanie. To pierwsza opona nie wielosezonowa (te są słabe) ale letnia z homologacjami zimowymi, naprawdę warto!!!

    Podsumowanie: Super opona

    Czy opinia jest pomocna?

  • Piotr

    Rozmiar: 225/45 R17

    Ocena: 5,1

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Przed zakupem oglądałem wiele testów, które w końcu mnie przekonały. Po przejechaniu 20 tyś km mogę stwierdzić: Opony rewelacyjnie trzymają się suchej nawierzchni, na mokrej nawet przy wyższych prędkościach auto jest stabilne i prowadzi się jak po sznurku. Śnieg ? - miałem okazję pojeździć troszkę w tym roku - niestety przy moim profilu opony + śniegu i błocie pośniegowym opony wypadały średnio ( jeżeli już jeździć zimą to tylko na 205/55/16 ). Przy pokonanym dystansie ok. 15 tyś km zauważyłem defekt na osi napędowej ( opony dziwnie zaczęły pękać tylko po zewnętrznej stronie. Polecam regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach i co 10 tyś jeździć do wulkanizatora na przerzucanie, wyważanie itp. Opony firmy Michelin nie lubią jazdy na zbyt niskim ciśnieniu, ponieważ zaczynają wtedy parcieć. Jeżeli jeździsz spokojnie po mieście i oczekujesz dobrych osiągów i bezpieczeństwa, to te opony są dla Ciebie.

    Podsumowanie: Za tą cenę warto - nigdy pogoda mnie nie zaskoczyła.

    Czy opinia jest pomocna?

  • Damian

    Rozmiar: 205/60 R16

    Ocena: 5,8

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Duże roczne przebiegi determinują do zakupu markowej dobrej opony. W naszym położeniu geograficznym zasadny jest zakup dwóch kompletów opon: zimowych i letnich. CrossClimate to nowość poprzedniej jesieni, dlatego z lekką obawą o użytkowanie zimą dokonałem tego zakupu. Intensywne użytkowanie zimą rozwiało moje obawy co do parametrów tej opony. Być może zimy jakie mamy ostatnio, nie są najlepszym poligonem dla opon uniwersalnych ale w takich dobrze się sprawują. Zależało mi na dobrych oponach gdyż często na "pokładzie" podróżujemy w pięcioosobowym składzie. Najmłodszy tester od zimy. Ostatnią próbą dla tych opon będzie upalne lato i wysokie temperatury. Wychodzę z założenia iż trzy pełne sezony (lato i zima) w zupełności wynagrodzą zakup tych opon. P.S. Same opony to tylko ułamek bezpiecznej i komfortowej jazdy! Pamiętam o zawieszeniu, hamulcach oraz kontroli ciśnienia w oponie. Pozdrawiam

    Podsumowanie: Bałem się zimy ale okazały się rewelacyjne, a jeżdżę dużo i po różnych nawierzchniach!

    Czy opinia jest pomocna?

  • Anonim

    Rozmiar: 185/65 R15

    Ocena: 5,1

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Opony przejechały już około 1 tysiąca kilometrów po trasie i kilkaset po mieście. Podsumowując jestem zadowolony. Porównanie w praktyce do poprzednich opon (Dunlop Winter Sport 3D i Michelin Energy Saver. Od zimowych zdecydowanie cichsze, od letnich też (ale należy pamiętać, że tamte to było opony około 6 letnie). Prowadzą się bardzo dobrze, nie mam zastrzeżeń. Nie są gorsze od tych co miałem, a nie nie ma problemu ze zmianą. Możliwe, że Dunlopy byłyby trochę lepsze na śniegu, ale w zimie bardzo rzadko jeżdżę w takich warunkach (w praktyce kilka dni lub wcale). Na pewno będą lepsze w okresie przejściowym. Przebiegi rozkładają mi się dość równo w ciągu roku, także nawet jeżeli byłyby momenty, że inne opony byłyby może i lepsze, to średnio w roku wierzę, że CrossClimate są dużo lepsze. No i brak konieczności zmiany, okresowe wyważenie może zrobić kiedykolwiek, poza szczytem zmian opon ;)

    Podsumowanie: Pierwsze opony całoroczne o parametrach dobrych letnich!

    Czy opinia jest pomocna?

  • PRAKTYK

    Rozmiar: 185/60 R15

    Ocena: 6,0

    Opisuje użytkowanie w okresie listopad - marzec. Witam, kiedy kupowałem te opony, znajomy dealer opon który jeszcze nie miał ich w swojej ofercie stwierdził "do zobaczenia w rowie" :) ... a to się pomylił . Zima 2015/2016 tak jak ostatnie zimy nie zaskoczyła drogowców . Niewielkie opady śniegu i lekkie poranne oblodzenia , taka zima nie zima . Opony spisały się perfekcyjnie , moje próby hamowania na śniegu niewiele różniły się od hamowania na oponach zimowych . Trzymanie na mokrej nawierzchni (deszcz) - REWELACJA ! Na suchej nawierzchni dużo lepiej niż na oponach zimowych (i letnich) . Testu w upalne lato jeszcze nie przeprowadziłem . Jeżeli chodzi o głośność to są pierwsze moje opony kierunkowe które są cichsze od letnich asymetrycznych - naprawdę są super ciche . No i nie muszę ich wymieniać lato/zima :) a i np w Niemczech nikt mi nie da mandatu za brak opon zimowych :):):) POLECAM

    Podsumowanie: Nie ma sensu zmieniać opon zima/lato, te zastąpią letnie i zimowe .

    Czy opinia jest pomocna?

  • Maciej

    Rozmiar: 185/65 R15

    Ocena: 4,7

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Oceniam nowość, oponę która jest na rynku od wiosny 2015 roku. Przejechałem na niej prawie 5000 tys. km w warunkach miejskich i poza miejskich (50/50), w różnych warunkach atmosferycznych - upalne lato, ulewne deszcze (tak, że woda stała na autostradzie). Opony dobrze trzymają się drogi. Samochód prowadzi się pewnie. Na moc 108 KM i start w Picasso nie zrywają się od podłoża. Bardzo dobrze odbierają wodę i przy ostrym hamowaniu w wodzie z 70 km/h (sporo jej było podczas ulewy) dały radę. Auto nie drgnęło. Jechało prosto, żadnych problemów. Co do oceny "3" zachowania na śniegu i błocie pośniegowym to nie mogę nic napisać - bo zimy jeszcze nie było. Opony oceniam bardzo dobrze. Zakupu nie żałuję. Zawsze jeździłem na letnich i zimowych klasy premium, a o Michelinach jako takich miałem słabe zdanie (głównie głośność) - te opony są warte swojej ceny i godne polecenia!

    Podsumowanie: Bardzo dobra alternatywa dla dwóch kompletów kół

    Czy opinia jest pomocna?

  • M.F.

    Rozmiar: 205/60 R16

    Ocena: 5,9

    Opony zakupiłem wczesną jesienią 2015 roku. Jeździłem na nich we wszystkich warunkach. Opona bardzo dobrze sprawdza się w warunkach suchych jak i mokrych. Hałas i długość hamowania można porównać do tych jakie występują w wysokiej klasie opon/ Zimą podczas śniegu oraz dość dużego mrozu wprowadzałem samochód w kontrolowany poślizg aby sprawdzić jak się zachowuje. Nadmienię, że napęd tylko na przednią oś w moim samochodzie. Opona w momencie utraty przyczepności sygnalizowała z dużym wyprzedzeniem aby dokonać korektę toru jazdy. Bardzo dobrze się spisywała w ekstremalnych warunkach. Jeśli natomiast chodzi o długość hamowania na śniegu to porównuje ją do hamowania na średniej klasie opony zimowej. Wygląd opony zadowoli nawet wybrednych. Perfekcyjnie udany model opony wielosezonowej. Proszę pamiętać że te opony są na cały rok czyli nie trzeba ich zmieniać.

    Podsumowanie: Zdecydowanie polecam ten model opony.

    Czy opinia jest pomocna?

  • Tomek

    Rozmiar: 205/55 R16

    Ocena: 6,0

    Kupiłem gdyż miałem dość kolejek co sezon do wulkanizatora. Do tego stwierdziłem że 700 km miesięcznie to nie ma co się bawić w opony specjalnie na sezon. Długo szukałem takich aby były dobre na suchym i deszczu oraz w miarę poradziły sobie w zimę. Nie oszukujmy się, że zimówki poradzą sobie w każdej sytuacji. Miałem kilka samochodów i przetestowałem dużo firm oponiarskich. Ostatnio opony firmy SAVA lato i zima. W zimę po śniegu idealnie każda opona zimowa pojedzie. Jednak zawsze trzeba mieć wyobraźnię bo bez niej to żadna opona nie pomoże. Obecnie zmieniłem auto i nie żałuję wyboru opon. Polecam je każdemu kto oczekuje oszczędności i komfortu. Nie zawiodła mnie w deszcze, słońce, grad i oblodzenie do -7*C. Zobaczymy jak będzie na śniegu i błocie poślizgowym ale wydaje mi się, że będę bardzo zadowolony.

    Podsumowanie: Dla mieszczucha i na wypady za miasto - IDEALNA

    Czy opinia jest pomocna?

  • Andrzej

    Rozmiar: 205/55 R16

    Ocena: 5,7

    Po przejechaniu 10 tys km i zaliczeniu każdej pogody. Na suchym trzyma się świetnie i jest bardzo cicha, bardzo dobra droga hamowania, ABS prawie się nie włącza. Na mokrym to samo. Na śniegu trochę się ślizga, ale jako że nie ma kolców to jej wybaczam, bez kolców to każda się ślizga. Nawiasem mówiąc wjechałem na drogę gruntową z dość głębokim śniegiem i prawdę mówiąc liczyłem się z tym że mogę się zakopać. Okazało się że opony dały radę czym byłem miło zaskoczony. Nie jestem fanem Michelina, ale te opony są świetne. Z czystym sumieniem polecam. W życiu sporo już kilometrów zrobiłem i przetestowałem różne opony, latem bez różnicy i na łysych pojedzie ale zimą jest to istotne i tu CrossClimate się sprawdzają. Z wielosezonowych na których jeździłem - Hankook, Sailun, Michelin te ostatnie są najlepsze.

    Podsumowanie: naprawdę udana wielosezonowa opona

    Czy opinia jest pomocna?

  • madmaxbox@gmail.com

    Rozmiar: 205/55 R16

    Ocena: 4,1

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Opona zachowuje bardzo duża stabilność, przyczepność w dni suche i deszczowe.Hałas i opory toczenia w normie tzn.prawie niezauważalne ,jak się nie Wsłuchamy. W zakretach nie ma efektu uslizgu przy mokrej nawiezchni i duzej predkosci miedzy 180km/h -testowane na autostradzie w niemczech.Niestety żeby je ocenić prawidłowo, należy poczekać do zimy aby ocenić ich zachowanie na śniegu i przy minusowej temperaturze. Na dzień dzisiejszy polecam jako opone letnia. Przy ocenie śnieg i błoto pośniegowe zaznaczyłem 1 z braku opcji nie oceniam,trwałość i awaryjność ciężko ocenić po 2 miesiącach.

    Podsumowanie: W teście letnim,przy zmiennej i deszczowej pogodzie w europie spisują się idealnie...zima pokaże skuteczność nowej klasy opon moich. .

    Czy opinia jest pomocna?

  • Jacek

    Rozmiar: 205/55 R16

    Ocena: 4,9

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Opony zakupione w październiku 2015. Trochę głośniejsze niż dobre letnie ale nie ma tragedii. Na mokrym i suchym spisują się dobrze. Jeżeli chodzi o warunki zimowe to jest trochę gorzej niż na dobrych zimówkach ale przy rozsądnej jeździe opony dają radę. Jest to sensowny zakup dla ludzi jeżdżących głównie po mieście. Jeżeli utrzyma się tendencja łagodnych zim to nie ma sensu kupować dwóch kompletów opon i płacić za wymianę. Przy robieniu większej ilości tras pewnie zdecydowałbym się na dwa komplety opon. Nie wiem także jak opony będą się zachowywać w kolejnym sezonie zimowym.

    Podsumowanie: Godne polecenia na miasto

    Czy opinia jest pomocna?

  • Piotr Wiśniewski

    Rozmiar: 195/55 R15

    Ocena: 5,1

    Przeskoczyłem z Fuldy. Opony bardzo miłe, ciche, świetnie wybierają nierówności. Spalanie spadło ok litra w porównaniu do poprzednich. Jedna rzecz mnie tylko zastanawia, napisałem nawet w związku z tym do Michelin Polska, mój rozmiar to 195/55 R15, taki też widnieje na oponie. Po porównaniu z innymi oponami (innych producentów) moje są węższe i wyższe, idealnie pasują do rozmiaru 185/60 R15 innych producentów - mam nadzieje, że to nie jakaś podróba. *Przy ocenie opony na śniegu, nie było opcji "Nie oceniam", wybrałem 5, ale w takich warunkach jeszcze opony nie używałem.

    Podsumowanie: Szczerze polecam

    Czy opinia jest pomocna?

  • przemo

    Rozmiar: 205/55 R16

    Ocena: 4,4

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    opony jak na razie zaskakują przyczepnością zarówno na suchym i na mokrym asfalcie. Przy jeździe w upalne dni słychać jak się klei do asfaltu jak miękka zimówka ale hamowanie znacznie lepsze. Przy bardzo dynamicznej jeździe ciężko, aby choć trochę traciła przyczepność, w wielu zakrętach mogę pozwolić na więcej niż kiedyś na innych oponach. Jeśli zimą będzie tak dobra jak latem to na pewno będzie to jedyna opona którą będę kupował (daję 3 bo jeszcze nie sprawdzone). Wadą może być zużycie bo widzę już przy niewielkim przebiegu różnicę w przebiegu.

    Podsumowanie: bardzo dobre oponki

    Czy opinia jest pomocna?

  • Bibi

    Rozmiar: 205/50 R17

    Ocena: 5,9

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Testowałem te opony od początku stycznia. Było dużo śniegu i oblodzona nawierzchnia. Momentami nie było widać z drogi, bo śniegu było tak dużo. Byłem sceptycznie nastawiony więc wziąłem łańcuchy, ale pozostawały suche w pudełku. Jechałem ostrożnie (między 30 a 50 km / h, szczególnie podczas złej widoczności). O ich trwałości przekonam się później, zobaczę czy przejadą 40000 km.

    Podsumowanie: Dobre w każdych warunkach pogodowych, w tym na śniegu

    Czy opinia jest pomocna?

  • Emka

    Rozmiar: 195/55 R16

    Ocena: 5,6

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Dosyć sceptycznie podchodziłam do opon wielosezonowych, przecież jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Jednak użytkowanie auta głównie w mieście i brak czasu na kolejki przy wymianie opon spowodowały zainteresowanie oponami całorocznymi. Po jednym sezonie zimowym i letnim muszę przyznać, że opony crossclimat zaskoczyły mnie zwłaszcza w zimie - świetna przyczepność, brak poslizgów nawet w błocie pośniegowym, przy topnieniu - bieżnik bardzo dobrze odprowadzał wodę. Ogólnie oprócz głośności w sezonie letnim, brak zastrzeżeń.

    Podsumowanie: Świetne rozwiązanie!

    Czy opinia jest pomocna?

  • Marcin Ziomka

    Rozmiar: 195/65 R15

    Ocena: 5,7

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Pomimo jednego wystrzału w dalszym ciągu polecam ten produkt, posiadam dwa samochody wiec i 8 sztuk tych opon, w ubiegłym roku miałem wystrzał, jedna opona była wadliwa, ale takie sytuacje się mogą przytrafić również w innych oponach. Co najważniejsze prowadzony przeze mnie pojazd nie stracił sterowności jak również nie wpadłem w poślizg pomimo wystrzału zatrzymałem bezpiecznie pojazd na poboczu, miałem szczęście nie sądzę wiem jak zachowują się inne opony w tej sytuacji dlatego TE bardzo polecam.

    Podsumowanie: Polecam, rewelacyjny produkt.

    Czy opinia jest pomocna?

  • Andrew

    Rozmiar: 205/55 R16

    Ocena: 5,9

    Zdecydowałem się na kupno tej opony po obejrzeniu testu Hołowczyca. Postanowiłem sam ją przetestować. Przejechałem na tej oponie 8 tys. km w różnych warunkach, w mieście i poza miastem bardzo dobrze zachowują się na mokrej jezdni, dobrze odprowadzają wodę. Na śliskiej nawierzchni byłem zaskoczony przyczepnością, na śniegu i po lodzie opona sprawdza się rewelacyjnie. Próbowałem wymusić by wejść w poślizg niestety nie udało się auto trzymało się swego toru jazdy. Zdecydowanie mogę polecić tą oponę.

    Podsumowanie: Zdecydowanie polecam tą oponę

    Czy opinia jest pomocna?

  • Krystian

    Rozmiar: 225/50 R17

    Ocena: 5,2

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Trochę obawiałem się zakupu ze względu na zupełną nowość. Jednak pierwsze kilometry pozytywnie mnie zaskoczyły. Opony bardzo ciche, zachowują się jak letnie. Dobrze tłumią dziury i bardzo dobrze zachowują się w deszczu. Jedyny, drobny mankament to są miękkie na zakrętach, ale muszę dodać że wymieniłem je z opon typu ROF. Nie wiem jak się zachowują na śniegu lub błocie pośniegowym bo nie miałem okazji sprawdzić. Przy spadku temp. poniżej 7 stopni nie odczułem pogorszenia prowadzenia i komfortu.

    Podsumowanie: Opony pozytywnie mnie zaskoczyły.

    Czy opinia jest pomocna?

  • Kondziu

    Rozmiar: 205/55 R16

    Ocena: 5,4

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Kupilem je poniewaz robie trasy polska - anglia i jezdze wiecej po angli. Wczesniej jezdzilem na fulda eco control i teraz zdecydowanie powiem ze najlepsze sa michaski drugie fulda eco i 3 continetal eco. Michaski sa zaj.... w hamowaniu na suchej czy mokrej jezdni oraz w trasie jadac powyzej 130 jest krótsza droga hamowania oraz jest cisza wewnątrz auta. Na sniegu sprawuja sie calkiem dobrze, bieznik po 17000 tysiacach mill widac ze sie troche starl ale nie tak jak na fuldzie, polecam

    Podsumowanie: Spoko

    Czy opinia jest pomocna?

  • Konrad

    Rozmiar: 205/50 R17

    Ocena: 5,7

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Jeżdżę na oponach niecały rok. W zimie sprawują się bardzo dobrze, ruszanie w śniegu nie robi większego problemu, na lodzie jak to na lodzie trzeba uważać. :) Za to w lecie i w deszczu opony sprawują się idealnie. Wielkie kałuże nie robią żadnego problemu dla opon. Ogólnie bardzo polecam, Sam wahałem się czy rzeczywiście opony całoroczne dadzą radę, ale teraz jak miałbym drugi raz kupować kupiłbym je jeszcze raz. Auto bardzo dobrze się na nich prowadzi. Naprawdę polecam!

    Podsumowanie: Polecam, super opony!

    Czy opinia jest pomocna?

Oferta

Ceny i rozmiary Michelin CrossClimate

Nazwa opony: Rozmiar: Indeksy: Cena: Ilość:

B A 68 dB
195/55 R16 91 V 744 zł Kup

C A 68 dB
205/55 R16 94 V 535 zł Kup

B A 68 dB
205/65 R15 99 V 376 zł Kup

C A 69 dB
215/45 R17 91 W 713 zł Wcześniej 801 zł Kup

C A 69 dB
215/50 R17 95 W 774 zł Wcześniej 949 zł Kup

C A 69 dB
215/55 R17 98 W 835 zł Wcześniej 1 011 zł Kup

B A 69 dB
215/60 R16 99 V 951 zł Kup

B A 69 dB
215/60 R17 100 V 1 034 zł Kup

B B A 69 dB
225/55 R18 102 V 727 zł Wcześniej 1 146 zł Kup

B A 69 dB
225/60 R16 102 W 804 zł Wcześniej 913 zł Kup

C A 68 dB
225/60 R17 103 V 859 zł Wcześniej 943 zł Kup

C B 70 dB
235/45 R18 98 Y 981 zł Wcześniej 1 218 zł Kup

C B 70 dB
245/45 R18 100 Y 981 zł Wcześniej 1 145 zł Kup
Etykieta UE

Etykieta opony Michelin CrossClimate

Od 1 maja 2021 roku obowiązują nowe zasady etykietowania opon, dlatego w okresie przejściowym możesz otrzymać zakupione opony z etykietą różniącą się od wyświetlanej. Wprowadzenie do obiegu nowych etykiet nie ma wpływu na właściwości fizyczne zakupionego ogumienia.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Etykieta Klasa oporu C Klasa hamowania A 68 dB

OSZCZĘDNOŚĆ (OPÓR TOCZENIA)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

HAMOWANIE NA MOKREJ NAWIERZCHNI
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

HAŁAS ZEWNĘTRZNY
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).

Faktyczna oszczędność paliwa oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego w znacznym stopniu zależą od zachowania kierowców, a zwłaszcza od następujących czynników:

  • ekologicznego prowadzenia pojazdu, które może znacznie przyczynić się do zmniejszenia żużycia paliwa,

  • ciśnienia w oponach, które powinno być regularnie sprawdzane w celu zapewnienia lepszej optymalnej przyczepności na mokrej nawierzchni i optymalnej efektywności paliwowej,

  • ścisłego przestrzegania bezpiecznej odległości między pojazdami

Gwarancja

Gwarancja na opony Michelin CrossClimate

Pełna treść gwarancji
  • gwarancja obejmuje użytkowanie opon przez 5 lat od daty zakupu lub do momentu całkowitego zużycia,
  • gwarancja obejmuje wady materiałowe i produkcyjne,
  • jeśli w momencie uznanej reklamacji stopień zużycia opony nie przekracza 20% to opona zostanie wymieniona na nową,
  • w przypadku uznanej reklamacji opony o większym zużyciu, wysokość rekompensaty jest zależna od stopnia zużycia reklamowanej opony.
Certyfikat

Jesteśmy certyfikowanym sprzedawcą opon marki Michelin

Certyfikat Michelin
  • Transport gratis Wszystkie nasze produkty
    doręczamy bezpłatnie na terenie
    całego kraju.

  • Dostawa
    w 24h
    Nowoczesne centrum logistyczne
    pozwala nam wysłać
    40 000 opon dziennie.

  • 14 dni
    na zwrot
    Nieużywany produkt możesz zwrócić
    w ciągu 14 dni od daty odbioru
    bez podania przyczyny.

Dostawa z montażem

Zobacz jakie to proste

  • Kup

    i wybierz dostawę
    z montażem

  • Zarezerwuj

    termin montażu po złożeniu
    zamówienia

  • Zamontuj

    opony w wybranym
    serwisie!