Opony dostawcze

Opony
dostawcze

Kup opony dostawcze i dojedź do celu na czas.

Najpopularniejsze modele opon dostawczych

Firemax FM809
4,4

273 opinie

Od 269 szt.
Kormoran VANPRO WINTER
4,3

252 opinie

Od 309 szt.
Falken Eurowinter VAN01
4,4

211 opinii

Od 334 szt.

Jakie kupić opony dostawcze i do busa?

Opony do aut dostawczych oraz busów poddawane są większym obciążeniom oraz intensywniejszej eksploatacji niż auta osobowe. Dlatego należy do nich dopasować ogumienie wzmacniane, czyli takie o wyższym indeksie nośności.

Opony dostawcze wzmacniane określa się za pomocą jednego z trzech symboli: XL, C oraz LT.

XL Extra Load Informuje o dostosowaniu do większych obciążeń
C Commercial
(opony wzmacniane)
Oznacza indeks nośności wyższy niż w przypadku XL
LT Light Truck To symbol stosowany głównie w USA, wskazuje na przeznaczenie do pojazdów dostawczych oraz osobowych 4x4

Szczegółowe informacje na temat nośności wymaganej (homologowanej) dla danego auta należy szukać w dokumentach pojazdu.

Podobnie jak w przypadku aut osobowych, opony do samochodów dostawczych dzielą się na sezonowe (letnie i zimowe) oraz wielosezonowe. Modele sezonowe doskonale sprawdzą się u kierowców jeżdżących dynamicznie, głównie na dalszych trasach. Natomiast w autach poruszających się głównie po mieście równie dobrze poradzą sobie opony dostawcze całoroczne.

Opony dostawcze powinny być wytrzymałe oraz odporne na odkształcenia. Najlepsze modele charakteryzują się także odpowiednią sztywnością, która gwarantuje bezpieczeństwo i chroni przed uszkodzeniami eksploatacyjnymi. Warto zwrócić uwagę również na standardowe parametry takie jak komfort jazdy, wzór bieżnika oraz ekonomię użytkowania. Najpopularniejsi producenci opon dostawczych klasy premium to Bridgestone, Continental i Michelin; średniej – Kleber i Kumho; ekonomicznej – Barum, Sava i Kormoran.

Najczęściej opony dostawcze występują w średnicach 15 i 16 cali, a najpopularniejsze rozmiary opon dostawczych to: 195/70 R15, 205/70 R15, 225/70 R15, 215/65 R16, 225/65 R16, 235/65 R16.

Opinie naszych klientów o oponach dostawczych:

  • Jack Skoczen 5,0

    Minerva Transporter

    Przejechałem prawie 10.000 km, nie widać żadnego zuzycia, więc rokują na długodystansowe opony. Dodam, że mam cały czas pełen załadunek, a DMC mam 4,9 tony. Jeżdżą po różnych krajach i po różnych nawierzchniach. Dla mnie jest ważne, aby opona jak najdlużej mi służyła. Widzę, że te opony to strzał w 10. Polecam wszystkim, którzy nie chcą co chwilę kupować następnego zestawu opon, a dużo jeżdżą. Więcej >
  • Toczek 5,0

    Uniroyal RainMax 3

    Opona stosunkowo cicha, mimo wzmocnienia "C". Na suchym jest równie dobra jak opony typowo letnie, za to na mokrym daje prawdziwe poczucie bezpieczeństwa. Nie ślizga się zarówno podczas ruszania jak i hamowania (oczywiście w ramach rozsądku), zawsze da się zerwać przyczepność, ale przy tych oponach ta granica jest przesunięta dosyć daleko. Trzymanie boczne ma też bardzo dobre. Jeżdżę sporo, rocznie około 70000km, drugi raz mam deszczowe Uniroyale i polecam te opony. Nie zdążyłem na nich wiele zrobić, bo tylko 8000km w miesiąc (wiem, że dla niektórych to jest półroczny przebieg) i już przerzuciłem na zimówki, ale na wiosnę będą jak znalazł na deszcz i może nawet topniejący śnieg. Nie widać Więcej > po nich żadnego śladu zużycia, bieżnik jest jak nowy, bardzo dobrze odprowadza wodę, odporność na aquaplaning też jest fajna. Polecam te opony!
  • Zdzisław 4,2

    Zeetex CT6000 eco

    Po przejechaniu 30 000 km mogę spokojnie opony polecić. Nie są głośne, dobrze zachowują się na mokrej nawierzchni. samochód prowadzi się stabilnie, bardzo dobry stosunek ceny do jakości. Ale żeby nie była tak idealnie, to niestety bieżnik znika w oka mgnieniu. Trzeba podjąć decyzję czy kupić opony klasy premium i jeździć 120 000 km (w moim przypadku) czy tańsze i wymienić co 70 000 km Więcej >
  • Adam 4,2

    Kormoran CargoSpeedEVO

    Opony wzięte na busa używanego w kurierce. Warunki trudne bo wioskowe, w dodatku spora kilometrówka dzienna w tych warunkach (ok. 150 km). Opony spisują się b.dobrze pod kątem ich właściwości związanych z trakcją i prowadzeniem zarówno w warunkach suchych (naprawdę b.dobrze się zachowują), jak i mokrych. Jeżeli chodzi o zużycie, póki co nie widać oznak, żeby było jakieś nadmierne przy warunkach w jakich są użytkowane. Polecam. Więcej >

Szybka wymiana opon? Z nami to proste

Zamów opony przez telefon lub Internet. Zrób to samodzielnie lub z pomocą naszego eksperta.

Wybierz adres dostawy lub najbliższy serwis montażu. Do wyboru masz 1099 warsztatów w całym kraju.

Odbierz opony od kuriera lub zamontuj w wybranym serwisie w dogodnym dla Ciebie terminie.

FAQ - Najczęściej zadawane pytania

Jakie oznaczenie posiadają opony dostawcze?

Opony dostawcze, podobnie jak wszystkie inne, są we właściwy sposób oznaczone. Poszczególne cyfry i litery informują o ich właściwościach jezdnych i parametrach oraz pozwalają na właściwą eksploatację. Oprócz rozmiaru, indeksów prędkości czy nośności, a także innych standardowych symboli wyróżnia je jeszcze litera C, informująca, że dany model przeznaczony jest właśnie do samochodów dostawczych, stosowanych przy transporcie towarów.

Jakie opony dostawcze?

Stając przed decyzją, jaką oponę dostawczą wybrać, warto zwrócić uwagę na kilka czynników. Najlepszym rozwiązaniem będzie produkt uznanej marki, który da nam gwarancję jakości. Przed nabyciem nowego ogumienia dobrze też przeczytać dotyczące go opinie wystawione przez kierowców, którzy użytkowali już dany model. Dzięki temu zyskasz pewność, że wybierasz produkt sprawdzony i przetestowany.

Co oznacza łamana nośność na oponach dostawczych?

Przyglądając się symbolom na oponach dostawczych, można zauważyć, że znajdują się tam dwa indeksy nośności. Co to oznacza w praktyce? Wytłumaczenie jest bardzo proste! Pierwsza cyfra adresowana jest do właścicieli pojazdów z pojedynczymi oponami. Druga natomiast odnosi się do samochodów wyposażonych w podwójne, bliźniacze koła.