Menu

Opony
dostawcze

Kup opony dostawcze i dojedź do celu na czas.
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Wybierz markę auta
Wybierz model auta

Najpopularniejsze modele opon dostawczych

Jakie kupić opony dostawcze i do busa?

Opony do aut dostawczych oraz busów poddawane są większym obciążeniom oraz intensywniejszej eksploatacji niż auta osobowe. Dlatego należy do nich dopasować ogumienie wzmacniane, czyli takie o wyższym indeksie nośności.

Opony dostawcze wzmacniane określa się za pomocą jednego z trzech symboli: XL, C oraz LT.

XL Extra Load Informuje o dostosowaniu do większych obciążeń
C Commercial
(opony wzmacniane)
Oznacza indeks nośności wyższy niż w przypadku XL
LT Light Truck To symbol stosowany głównie w USA, wskazuje na przeznaczenie do pojazdów dostawczych oraz osobowych 4x4

Szczegółowe informacje na temat nośności wymaganej (homologowanej) dla danego auta należy szukać w dokumentach pojazdu.

Podobnie jak w przypadku aut osobowych, opony do samochodów dostawczych dzielą się na sezonowe (letnie i zimowe) oraz wielosezonowe. Modele sezonowe doskonale sprawdzą się u kierowców jeżdżących dynamicznie, głównie na dalszych trasach. Natomiast w autach poruszających się głównie po mieście równie dobrze poradzą sobie opony dostawcze całoroczne.

Opony dostawcze powinny być wytrzymałe oraz odporne na odkształcenia. Najlepsze modele charakteryzują się także odpowiednią sztywnością, która gwarantuje bezpieczeństwo i chroni przed uszkodzeniami eksploatacyjnymi. Warto zwrócić uwagę również na standardowe parametry takie jak komfort jazdy, wzór bieżnika oraz ekonomię użytkowania. Najpopularniejsi producenci opon dostawczych klasy premium to Bridgestone, Continental i Michelin; średniej – Kleber i Kumho; ekonomicznej – Barum, Sava i Kormoran.

Opinie naszych klientów o oponach dostawczych:

  • Krzysztof 4,8

    Barum OR56 Cargo

    Przejeździłem cały poprzedni sezon na tych oponach i jestem miło zaskoczony.Za tą cenę to naprawdę dobre opony. Zachowanie na suchym jak i na mokrym dobre. Są dość ciche i ze ścieralnoscią nie jest najgorzej. Na dwa sezony mi starczą a robie około 40 tys. km w sezonie więc 80 tys. km przejadą więc to bardzo dobry wynik. Poza tym wolę kupić co dwa sezony nowe Barumki niż 2 razy droższe inne bo na tych droższych też raczej więcej km nie przejadę. Więc za śmieszne pieniądze mam co 2 lata nowe opony. Więcej >
  • G0 Mułek 4,4

    BFGoodrich Activan

    Szukałem opon po bieżniku nie po marce (nie patrzałem na barumy, savy czi inne słabe moim zdaniem opony). Pod odstrzałem były Bf-y, continentale, michelny i nokiany. Nokiany nie miały tej ładowności więc padło na Bf-y. Są to bardzo dobre opony a swoim dostawczakiem jeżdżę jak mocną osobówką oczywiście nie przeginam z granicami przyczepności. Zdarzyło się sprawdzać auto na autostradzie 170km/h. Opony ciche nawet przy takiej jeździe. Styl jazdy widać po zużyciu, myśle że na 3 sezony starczą. Spokojnym kierowcom na dłużej. Przy gwałtownym ruszaniu zrywają przyczepność. Dobrze hamują, wręcz rewelacyjnie. Na deszczu też przy szybkiej jeździe nie mają tendencji do aquaplaningu, trzymają jak Więcej > trzeba. Czuje się z nimi bezpiecznie a to bardzo ważne. Polecam bo naprawdę nie warto przepłacać a tu myślę że cena za taką jakość jest rewelacyjna. A są takie same jak Klebery. Klebery mają brzydkie ranty z napisami więc Bf bierze górę. Jeden z kilku bardzo dynamicznie jeżdzącyh Transitów w powiecie Gdańskim a to też dzięki oponom.
  • gawrych 4,8

    Bridgestone R630

    Z punktacji wynika, że powinienem być z opon zadowolony, aczkolwiek nie ze wszystkich. Jedna opona wystrzeliła po kilku miesiącach od momentu zakupu, fakt że auto może było przeładowane ale uważam, że nie powinno to się zdażyć. Kolejne dwie dostały jajo na boku, jedna to może była już u granic swojej żywotności, więc nie ma się co czepiać ale druga nie była jeszcze w połowie złużyta. Kolejna rozwarstwiła się u kresu swojej żywotności. Mam jeszcze dwie opony tego typu, które dokupiłem do kompletu, gdy najpierw jedna, a potem druga skończyły przedwcześnie swoją żywotność. Te do tej pory sprawują się bezproblemowo, a jeżdżą na tyle auta z kontenerem, z tylnym napędem, które jest z lekka Więcej > przeładowywane. No ale dopiero te dwie ostatnie opony sprawuję się nienajgożej, jak do tej pory. Jednak ze względu na niemiłe doświadczenia z tymi pierwszymi ponownie nie kupiłbym tych opon i raczej nie polecam ich. Ogólnie można powiedzieć, że opony te mało odporne są na przeladowywanie auta, co w naszych warunkach jest raczej nagminne.
  • Henryk 6,0

    Continental ContiVanContact 200

    Mój dostawczak jest już pełnoletni. Raczej robię małe przebiegi, więc kiedy doszło do konieczności zmiany pierwszych opon od nowości - tak to nie żart - wybór padł na markowe Continental. Myślałem początkowo, że zapis o zmniejszeniu spalania na tych oponach to chwyt reklamowy - Nie to nie żart. Faktycznie samochód potrafi spalić 0,5-0,8 l/100 km Są ciche, świetnie się prowadzą. Teraz przełożyłem już na zimówki i byłem wręcz przerażony, jak samochód prowadzi się na innych oponach. Przyzwyczaiłem się do dobrego. Czekam na wiosnę, aby wrócić do Continentala. Mogę śmiało polecić. Więcej >

Szybka wymiana opon? Z nami to proste

Zamów opony przez telefon lub Internet. Zrób to samodzielnie lub z pomocą naszego eksperta.

Wybierz adres dostawy lub najbliższy serwis montażu. Do wyboru masz 1053 warsztaty w całym kraju.

Odbierz opony od kuriera lub zamontuj w wybranym serwisie w dogodnym dla Ciebie terminie.

Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA