Prześlij opinię o sklepie
Kontakt
  • Czat z doradcą
  • Poproś o kontakt
Wybór i zakup opon
52 341 88 00 52 586 28 00 801 11 43 43
Wybór i zakup felg
52 341 88 80 52 586 28 80 801 11 53 53
Realizacja zamówienia
52 341 88 70 52 586 28 70 801 11 43 43
Zwrot, wymiana i reklamacja
52 341 88 98 52 586 28 98 801 11 43 43
Sprawdź zamówienie
Pn-Pt: 7-22Sb-Nd: 8-20

W tym miejscu znajdziesz ostatnio obejrzane produkty.

W tym miejscu znajdziesz produkty dodane do porównania. Przejdź do zakupów

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Ok
Masz produkty
w koszyku.
Sprawdź swoje zamówienie Wpisz numer zamówienia oraz nazwisko w przypadku klienta indywidualnego, lub NIP w przypadku firmy.

Sprawdź status

Sprawdź status zamówienia

  • Czat z doradcą
  • Poproś o kontakt

Opony Kleber

Ocena producenta
4,8
na podstawie 5085 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Wybierz markę auta
Wybierz model auta

Kleber - Kraj: Francja - Segment: średni – Rok powstania: 1910 – Właściciel: Michelin.


Francuska marka opon klasy średniej, produkująca ogumienie do samochodów osobowych, lekkich aut dostawczych oraz pojazdów rolniczych. Co prawda marka Kleber pod tą nazwą oficjalnie działa od 1945 roku, za jej początek uznaje się rok 1910, gdy w miejscowości Colombes we Francji powstała fabryka opon uruchomiona przez firmę BFGoodrich. Obecnie firma Kleber jest częścią koncernu Michelin, drugiego największego potentata na rynku ogumienia.


Kluczowe daty:


1910 – we francuskim Colombes powstaje fabryka spółki Société Française B.F. Goodrich; rok później zostanie wyprodukowana w niej pierwsza opona,
1921 – debiut premierowej opony z kordem bawełnianym, model Souple Corde,
1930 – w fabryce w Colombes powstają pierwsze opony lotnicze, do samolotu Potez 540,
1938 – po wejściu do spółki kapitału francuskiego, firma zmienia nazwę na Colombes-Goodrich,
1945 – siedziba spółki przenosi się do Paryża, do budynku przy Avenue Kleber; zmienia też nazwę na Kleber-Colombes,
1948 – pierwsza opona rolnicza produkcji Kleber-Colombes, model Tracsol,
1951 – Kleber prezentuje pierwszą oponę bezdętkową, model Tubeless,
1960 – pierwsza opona radialna marki Kleber, model V10 z opasaniem z tkaniny,
1968 – z nazwy marki znika człon „Colombes”; od tej pory nazywa się po prostu Kleber,
1981 – większościowym udziałowcem spółki Kleber zostaje Michelin,
2003 – debiut opony Protectis z systemem ochrony bieżnika przed przebiciem.


Ciekawostki:


Swoją nazwę, pośrednio, marka zawdzięcza Jeanowi-Baptiste Kleberowi, francuskiemu dowódcy z czasów rewolucji francuskiej. Jego nazwiskiem nazwano aleję w Paryżu, przy której po II wojnie światowej ulokowała się firma Kleber.


Ciekawą reklamę pierwszej zimowej oponie Kleber (Ours Blanc) zapewnił Maurice Herzog, pracownik firmy – w 1950 roku dowodził francuskiej ekspedycji, która zdobyła 8-tysięczny szczyt Annapurna w Himalajach. Na górze umieścił m.in. sztandar Kleber-Colombes.


Maskotką marki, od 1971 roku, jest pies rasy bokser. Miał on utożsamiać cechy opon Kleber: zapewniać bezpieczeństwo, wierność i panowanie nad sytuacją.

Najczęściej wybierane przez naszych klientów

Historia marki Kleber

Marka Kleber zawdzięcza swoją nazwę dowódcy działającemu w czasie rewolucji francuskiej. Pierwszy zakład z logo tej firmy powstał po II wojnie światowej, a zlokalizowany był właśnie na ulicy Jeana-Babtiste Klebera. Gdy dobiegło końca życie Jeana-Baptisty Klebera, o przemyśle oponiarskim można było co najwyżej snuć bajki. Kleber zginął w 1800 roku w Kairze. Dokładnie 111 lat później, we francuskiej miejscowości Colombes oddano do użytku fabrykę amerykańskiej spółki BFGoodrich. Jej francuska filia działała od 13 lipca 1910 roku. Jak głosi legenda, Pan Work, dyrektor firmy podjął decyzję o budowie zakładu, płynąc barką po zalanym wodą regionie Paryża. 8 grudnia 1911 roku w fabryce BFG wyprodukowano pierwszą oponę. To pierwsza ważna data w historii marki Kleber, która oficjalnie zostanie powołana do życia trzy i pół dekady później. Logo firmy Kleber. W 1927 roku fabryka w Colombes wytwarzała nie tylko opony, ale i cały asortyment wyrobów gumowych, między innymi pasy transmisyjne, uszczelki oraz części do maszyn i innych urządzeń wykonane z tego właśnie surowca. Kleber, od ulicy W latach trzydziestych zakład w Colombes produkował ogumienie wykorzystywane jako wyposażenie seryjne do samochodów Chambord i Versailles. W 1935 roku fabryka zaprezentowała też pierwsze opony terenowe, a także charakterystyczne opony z białym bokiem będące wówczas ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:
  • radek 4,1

    Kleber KRISALP HP 2

    Witam. Zakupiłem te opony w tym roku nowe. Wahałem się pomiędzy nimi a Barum Polaris 2 i powiem szczerze, że jestem rozczarowany. Opony są głośne, od prędkości 80km/h słychać je głośno i wyraźnie!!! Co do trakcji też mam mieszane uczucia, mimo agresywnego bieżnika opony średnio radzą sobie w śniegu. Zdecydowanie odradzam zakup tych opon. Więcej >
  • Michał S. 4,8

    Kleber KRISALP HP 2

    Przy codziennej jeździe wokół komina (w promieniu 30 km od domu) są odpowiednio ciche, komfortowe i dobrze sobie radzą na rożnych rodzajach nawierzchni. Niestety przy wysokich prędkościach autostradowych wyraźnie nasila się hałas i tam gdzie na letnich oponach da się swobodnie rozmawiać (do 160 km/h), to zimówki są zdecydowanie głośniejsze (od około 145 km/h). Niemniej jednak samochód na suchym zmrożonym asfalcie był stabilny nawet przy 180km/h. W kopnym śniegu nie radzą sobie tak dobrze jak dębica frigo 2, ale za to zachowanie w błocie pośniegowym i na oblodzonej nawierzchni jest zdecydowanie bardziej przewidywalne, a samochód łatwiej kontrolować. Opona charakteryzuje się również całkiem Więcej > niezłą pracą w deszczu, choć tutaj opony stricte deszczowe są jednak lepsze. Nie oceniłem trwałości, gdyż po jednej zimie nie widać po nich śladów nadmiernego zużycia. W gruncie rzeczy wolałbym, żeby opona zużywała się bardziej, ale miała lepszą przyczepność, ale należy to traktować to jako stwierdzenie ogólne do wszystkich opon, a nie konkretnego produktu. Jeśli chodzi o tłumienie nierówności, to wiadomo, że przy tak dużym profilu opony są całkiem komfortowe, ale gdyby były kupowane do mojego samochodu na większą o cal lub 2 cale felgę, to mogłoby być już róznie. Generalnie trzeba przyznać, że Kleberki były bardzo dobrym i wystarczającym wyborem na zimę jeśli chodzi o moje potrzeby.
  • AraSz 4,1

    Kleber KRISALP HP 2

    ciężko się tylko kleją gdy wkręt przyprawił mnie o wydatek i zmartwienie, ogólnie nie są złe, reklamowane są ze maja małą ścieralność ale u mnie na przodzie to już nie to samo co pył, dość duża różnica, poza tym nie mam co narzekać, dobre hamowanie to chyba największy plus tej opony, na błocie pośniegowym jak każda inna Więcej >
  • Marcin 4,7

    Kleber KRISALP HP 2

    Witam, na tych oponach wyjechało auto od dealera i powiem szczerze, że dla mnie ta opona to tragedia. O ile pod względem trzymania na drodze, jazdy po mokrym czy po śniegu absolutnie nie mogę nic im zarzucić, to jednak hałas jaki generują wewnątrz pojazdu przy prędkościach 80-100 km/h jest dla mnie aspektem, który dyskwalifikuje te opony. Na tyle głośno buczą ze wróciłem do dealera, będąc pewnym, iż któreś z łożysk jest wadliwe albo po prostu opony są jakieś trefne, mimo tego ze są nowe. Co się okazało, technik stwierdził, że ta opona tak ma- po prostu jest taka głośna na asfalcie...Dla pewności odwiedziłem jeszcze serwis oponiarski w okolicy, gdzie potwierdzono tą diagnozę. Jeżeli ktoś Więcej > mieszka w okolicy gdzie jest zimą dużo śniegu na drogach to pewnie będzie zadowolony, lecz przy obecnych słabych zimach gdzie przez większość czasu asfalt jest czarny to kierowcom, którzy cenią sobie w miarę cichą(jak na zimowe opony) pracę kół poleciłbym coś innego bo te na prawdę są bardzo głośne.