Menu

Opony Kleber

Ocena producenta
4,8
na podstawie 5424 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Popularne rozmiary:
Kleber 205/55 R16Kleber 195/65 R15Kleber 225/45 R17Kleber 175/65 R14Kleber 185/65 R15 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów
Wybierz markę auta
Wybierz model auta

Kleber - Kraj: Francja - Segment: średni – Rok powstania: 1910 – Właściciel: Michelin.


Francuska marka opon klasy średniej, produkująca ogumienie do samochodów osobowych, lekkich aut dostawczych oraz pojazdów rolniczych. Co prawda marka Kleber pod tą nazwą oficjalnie działa od 1945 roku, za jej początek uznaje się rok 1910, gdy w miejscowości Colombes we Francji powstała fabryka opon uruchomiona przez firmę BFGoodrich. Obecnie firma Kleber jest częścią koncernu Michelin, drugiego największego potentata na rynku ogumienia.


Kluczowe daty:


1910 – we francuskim Colombes powstaje fabryka spółki Société Française B.F. Goodrich; rok później zostanie wyprodukowana w niej pierwsza opona,
1921 – debiut premierowej opony z kordem bawełnianym, model Souple Corde,
1930 – w fabryce w Colombes powstają pierwsze opony lotnicze, do samolotu Potez 540,
1938 – po wejściu do spółki kapitału francuskiego, firma zmienia nazwę na Colombes-Goodrich,
1945 – siedziba spółki przenosi się do Paryża, do budynku przy Avenue Kleber; zmienia też nazwę na Kleber-Colombes,
1948 – pierwsza opona rolnicza produkcji Kleber-Colombes, model Tracsol,
1951 – Kleber prezentuje pierwszą oponę bezdętkową, model Tubeless,
1960 – pierwsza opona radialna marki Kleber, model V10 z opasaniem z tkaniny,
1968 – z nazwy marki znika człon „Colombes”; od tej pory nazywa się po prostu Kleber,
1981 – większościowym udziałowcem spółki Kleber zostaje Michelin,
2003 – debiut opony Protectis z systemem ochrony bieżnika przed przebiciem.


Ciekawostki:


Swoją nazwę, pośrednio, marka zawdzięcza Jeanowi-Baptiste Kleberowi, francuskiemu dowódcy z czasów rewolucji francuskiej. Jego nazwiskiem nazwano aleję w Paryżu, przy której po II wojnie światowej ulokowała się firma Kleber.


Ciekawą reklamę pierwszej zimowej oponie Kleber (Ours Blanc) zapewnił Maurice Herzog, pracownik firmy – w 1950 roku dowodził francuskiej ekspedycji, która zdobyła 8-tysięczny szczyt Annapurna w Himalajach. Na górze umieścił m.in. sztandar Kleber-Colombes.


Maskotką marki, od 1971 roku, jest pies rasy bokser. Miał on utożsamiać cechy opon Kleber: zapewniać bezpieczeństwo, wierność i panowanie nad sytuacją.

Historia marki Kleber

Marka Kleber zawdzięcza swoją nazwę dowódcy działającemu w czasie rewolucji francuskiej. Pierwszy zakład z logo tej firmy powstał po II wojnie światowej, a zlokalizowany był właśnie na ulicy Jeana-Babtiste Klebera. Gdy dobiegło końca życie Jeana-Baptisty Klebera, o przemyśle oponiarskim można było co najwyżej snuć bajki. Kleber zginął w 1800 roku w Kairze. Dokładnie 111 lat później, we francuskiej miejscowości Colombes oddano do użytku fabrykę amerykańskiej spółki BFGoodrich. Jej francuska filia działała od 13 lipca 1910 roku. Jak głosi legenda, Pan Work, dyrektor firmy podjął decyzję o budowie zakładu, płynąc barką po zalanym wodą regionie Paryża. 8 grudnia 1911 roku w fabryce BFG wyprodukowano pierwszą oponę. To pierwsza ważna data w historii marki Kleber, która oficjalnie zostanie powołana do życia trzy i pół dekady później. Logo firmy Kleber. W 1927 roku fabryka w Colombes wytwarzała nie tylko opony, ale i cały asortyment wyrobów gumowych, między innymi pasy transmisyjne, uszczelki oraz części do maszyn i innych urządzeń wykonane z tego właśnie surowca. Kleber, od ulicy W latach trzydziestych zakład w Colombes produkował ogumienie wykorzystywane jako wyposażenie seryjne do samochodów Chambord i Versailles. W 1935 roku fabryka zaprezentowała też pierwsze opony terenowe, a także charakterystyczne opony z białym bokiem będące wówczas ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Kleber. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • jacezia 5,2

    Kleber DYNAXER DR

    Powiem tak : Pisałem już jedną opinię wcześniej. Byłem bardzo zadowolony po 40000 km. I nadal jestem. Z 4 opon z kompletu jedną już wymieniłem a dwie wymieniam za chwilę. Ta pierwsza (tył) nie wytrzymała 9 cm bolca metalowego który wbił się na czole bieżnika, w kostce nie w rowku, i po zejściu powietrza z opobny bolec rozerwał bok opony. Więc do wyrzucenia. Dwie opony z przodu muszę wymienić z powodu zużycia naturalnego. Jak dotąd nie odnotowałęm żadnych z nimi problemów. Wymieniam tylko z powodu zużycia. I oczywiście na Klebery zmieniam. Ta jedna wymieniona trafiła mi się przypadkiem z indeksem V ( pozostałe H) i gorąco polecam jeśli ktoś się przymierza do zakupu właśnie indeks V. Więcej > Zdecydowanie lepiej wyglądają po roku eksploatacji niż te z indeksem H, guma jest jak nówka, gdzie na tych H pojawiają się już ślady drobnych spękań. Ja jeżdżę po słabych drogach i te opony to przetrwały. Polecam.
  • Sw.Piotrek 5,6

    Kleber DYNAXER HP 2

    Kupiłem je w raz z samochodem Astra F 1.6 16v kombi. Opony te mają przejechane ok 60tys i nadal mają wysoki bieżnik ok 5.5-6.5mm Znakomicie sprawdzają się na mokrej nawierzchni, zarówno na "łukach" czy podczas hamowania. Nie przypominam sobie aby podczas hamowania na suchej nawierzchni udało mi się zablokować koła! Także z czystym sumieniem je polecam. Przyznam że dziwiłem się tym że to auto tak dobrze "trzyma się" jezdni podczas deszczu itp. Po tym jak przeczytałem o walorach tej opony, już wiem czemu dobrze "trzyma się" jezdni podczas deszczu. Po ok 5 latach są trochę spróchniałe, to puki co jedyna ich wada. Nie nadają się na zimę! Więcej >
  • Marcin 5,3

    Kleber HYDRAXER

    Przejechałem około 60tyś km na tych oponach, starły się prawie do zera, ale powiem tylko że na mokrym i w koleinach wypełnionych wodą trzymają się praktycznie jak na suchym - wręcz idealnie. Po trzech sezonach zrobiły się głośne ale dalej idealnie spisywały się na mokrym. Teraz przejechalem piąty sezon i niestety przy głębokości bieżnika około 3.5mm sporo straciły ze swoich zalet. Opony są za to bardzo odporne na uszkodzenia. Prostowałem wszystkie 4 felgi po około 2-3 razy i żadna z opon nie dostala guza mimo iż raz udało mi się zgiąć felgę aluminiową od zewnętrznej strony!!! Zdecydowanie polecam! Więcej >
  • Sławek 4,9

    Kleber VIAXER

    Powiem krótko: Jak na taką cenę to opony są dobre. Bieżnik przeciętnej konstrukcji. Jednak w oponach nie strona wizualna jest najważniejsza tylko zachowanie w ekstremalnych sytuacjach na drodze. Czy to w mieście czy poza nim. Do jednego największego mankamentu tych opon można zaliczyć to że lubią popiskiwać. Nie ważne czy agresywnie się rusza czy spokojnie. Zawsze coś tam się słyszy. Podobnie jest z hamowaniem. Przy dojeżdżaniu do świateł nie raz zdarza się że popiskują sobie nieźle a koła nie są zablokowane. Co tyczy się reszty to są bardzo dobre. Dobrze zachowują się przy dużych prędkościach i bardzo się nie nagrzewają. Na trasach poza miastem średnia prędkość jazdy na tych oponach Więcej > wynosiła 140 - 150 km/h. Sprawdzały się wyśmienicie. Co zaś chodzi o hałas to jest to znośne.
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA