Menu

Opony BFGoodrich

Ocena producenta
4,8
na podstawie 1435 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Popularne rozmiary:
BFGoodrich 205/55 R16BFGoodrich 195/65 R15BFGoodrich 225/45 R17BFGoodrich 175/65 R14BFGoodrich 185/65 R15 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów
Wybierz markę auta
Wybierz model auta

BFGoodrich – Kraj: Stany Zjednoczone – Segment: średni - Rok założenia: 1870 – Właściciel: Michelin.


Amerykańska marka opon klasy średniej, specjalizująca się w ogumieniu do samochodów osobowych (w tym do aut terenowych i pojazdów zabytkowych), a także lekkich aut dostawczych i aut ciężarowych. Firma BFGoodrich należy do francuskiego koncernu Michelin, drugiego największego producenta opon na świecie. Za datę założenia firmy uważa się rok 1870, w którym powstała fabryka kauczuku założona przez doktora Benjamina Franklina Goodricha.


Kluczowe daty:


1870 - doktor Benjamin Franklin Goodrich, chirurg wojskowy z czasów wojny secesyjnej założył w Akron pierwszą w Ameryce Północnej fabrykę kauczuku oraz małe laboratorium,
1888 – firma na cześć swojego założyciela przyjmuje nazwę BFGoodrich Rubber Company,
1927 - pilot Charles Lindbergh pilotujący samolot Spirit of St. Louis, wyposażony w opony BFGoodrich, dokonał pierwszego udanego przelotu nad Atlantykiem bez międzylądowania,
1937 – laboratoria BFGoodrich opracowują technologię otrzymywania syntetycznego kauczuku (Ameripol),
1947 – pierwsza opona bezdętkowa marki BFGoodrich,
1965 – pierwsza w Ameryce opona radialna produkcji BFGoodrich, model Lifesaver,
1967 – debiut pierwszej opony, która umożliwia kontynuowanie jazdy po przebiciu,
1988 – właścicielem BFGoodrich zostaje francuski koncern Michelin,
1999 – pierwsza opona BFGoodrich z kolorowym bieżnikiem: Scorcher T/A,
2002 – pierwsza 24-calowa opona BFGoodrich do samochodów z napędem 4x4: g-Force T/AKDW.


Ciekawostki:


Opony BFGoodrich były montowane w pierwszym samochodzie firmy Ford Motor Company, modelu A, produkowanym w latach 1903-1904.


W opony BFGoodrich wyposażony był prom kosmiczny Columbia. W 88-tonowym wahadłowcu ogumienie musiało wytrzymać m.in. lądowanie z prędkością ponad 450 km/h (rok 1981).


Do dziś BFGoodrich produkuje, w krótkich seriach, ogumienie z oryginalnymi bieżnikami do zabytkowych amerykańskich samochodów, m.in. Forda T, krążowników z lat 50., czy pierwszych modeli Chevroleta Corvette.

Historia marki BFGoodrich

Historia BFGoodrich rozpoczyna się w 1870 roku w miasteczku Akron w stanie Ohio, w którym doktor Benjamin Franklin Goodrich, chirurg wojskowy z czasów wojny secesyjnej założył pierwszą w Ameryce Północnej fabrykę kauczuku oraz małe laboratorium. Logo marki BFGoodrich. Zaczęło się w Akron Zakład ten już kilkanaście lat później wyprodukował pierwszą oponę samochodową. Na cześć zmarłego w 1888 roku przedsiębiorcy, firma przyjęła nazwę BFGoodrich Rubber Company. W 1896 roku, na prośbę klubu motoryzacyjnego Winton Automobile Company of Cleveland, fabryka zrealizowała zamówienie na produkcję opon do nowego pojazdu o nazwie Winton, produkowanego w niewielkich ilościach. Siedem lat później w ogumienie BFGoodrich został wyposażony pierwszy samochód, który przemierzył całe Stany Zjednoczone. Wypłynąć na szersze wody pomógł BFGoodrich dynamiczny rozkwit branży motoryzacyjnej skupionej wokół Detroit. Zakłady z rodzącego się Motown były wówczas głównymi odbiorcami produktów ze znaczkiem BFG. W 1903 roku po ogumienie właśnie tej marki sięgnął Henry Ford budujący swój premierowy Model A. Nad Atlantykiem z BFGoodrich Szefowie BFGoodrich szybko postanowili rozszerzyć swoje wpływy o rynek europejski i w 1910 roku otworzyli pierwszą wytwórnię opon za oceanem, w podparyskim Colombes. Rozwój firmy owocował wzrostem wpływów ze sprzedaży. To z kolei ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach BFGoodrich. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • Cybek 4,5

    BFGoodrich G-Force Profiler

    Opony jeździły w dwóch samochodach (Fabia 1.9 TDI i BMW E30 325i). Generalnie w Fabi zrobiły pierwsze 80000 km i teraz zostały założone do BMW, żeby polatać na nich bokiem itd. itp. i tu już skończą swój żywot ;). Konkrety: opony jak dla mnie bardzo odporne na ścieranie, dość twarda mieszanka, bardzo dobra przyczepność na suchym asfalcie, w zakrętach, przy ostrych manewrach bardzo dobrze trzymają! Fabia nie była podsterowna, nie ślizgała się, bardzo dobre prowadzenie, na deszczu też dają radę, choć wiadomo, że nie jest to typowa opona deszczowa i odprowadzanie wody wg mnie wygląda trochę gorzej niż np. w goodyer'ach, michelin'ach czy dunlop'ach, na których miałem okazję jeździć w innych Więcej > służbowych samochodach, ale wiadomo, że to inna półka cenowa. Za te pieniążki (w 2008 r. 150zł/szt.) poleeeeecam z czystym sumieniem.
  • Bartizu 5,0

    BFGoodrich Profiler 2

    Kupiłem te opony głównie ze względu na opinie w internecie i atrakcyjną cenę. Po przejechaniu 45 000 km w ciągu 2 sezonów wiosna - jesień mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że był to udany zakup. Opona świetna zarówno na suchej nawierzchni (stabilność, przyczepność, poziom hałasu), jak i na mokrej (poczucie kontroli nad pojazdem na mokrym podłożu). Jedyne minusy, które zauważyłem to ich głośność (szumy) w czasie jazdy w deszczu oraz miękkie ranty, na które trzeba nakładać więcej wulanizacyjnego smaru przy zakładaniu na obręcz. Mimo miękkiej mieszanki po przejechaniu 45 000 km ciężkim kombi stan bieżnika oscyluje w granicach 4,2 - 4,6 mm. Co do śniegu i lodu te opony nie są do nich w ogóle Więcej > przystosowane - zamarzająca mrzawka powoduje buksowanie kół przy starcie i załączanie ABS'u przy hamowaniu, przy pierwszych opadach śniegu koniecznym staje się przekładka na coś bardziej zimowego. Ogólnie polecam niezdecydowanym.
  • przemek 4,4

    BFGoodrich Touring

    przejechalem na tych oponkach prawie 100000 przez 5 sezonów - i jeszcze bym przejechal ze 20 tys ale latka leca a na bezpieczenstwie sie nie oszczedza. Ogólnie opona nowa jest swietna ale w miare uplywu czasu parametry sie pogarszaja i staje sie bardzo glosna i hamujac trzeba uwazac, ale przeciez tak jest z kazda opona - trwalosc ok - poprzednie firestony f580 przy tym przebiegu to tragedia popekane i na jednej dziura - jednak teraz zmieniam na fulde eco - control - jesli wyjdzie nowy model moze wróce do tego producenta - za ta cene nie sa zle - jak sprawdze fulde to napisze porównanie - lepiej dolozyc kilka zlotych i nie zabic sie na czyms z olsztyna lub debicy - ogólnie nigdy mnie nie Więcej > zawiodly i wiekszych zastrzezen nie mam. a ci co pisza ze opony dziadowskie i nie wyhamowali niech zaczná jezdzic z glowa - nic samochodu w miejscu nie zatrzyma
  • Marcin 4,7

    BFGoodrich Touring G

    Opony przejeździły od nowości już 3 sezony i jak na razie spisują się nieźle. Zdecydowałem się na zakup tych opon po tym jak polecił mi je serwis michelina, (wcześniej miałem pneumanty - tragedia). Zarówno na suchym jak i mokrym dobrze trzymają się drogi. Doskonale spisują się w zakrętach nawet przy dużej predkości i mokrej drodze nie tracą przyczepności. Kilka razy uratowały mnie z opresji podczas gwałtownego hamowania. Zdarzają się czasem minimalne uślizgi kół przy ostrym hamowaniu i to mimo ABSu ale to raczej efekt stanu naszych super równych dróg:) Więcej >
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA