Menu

Opony BFGoodrich

Ocena producenta
4,8
na podstawie 1436 opinii
Popularne rozmiary:
BFGoodrich 205/55 R16BFGoodrich 195/65 R15BFGoodrich 225/45 R17BFGoodrich 175/65 R14BFGoodrich 185/65 R15 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów

BFGoodrich – Kraj: Stany Zjednoczone – Segment: średni - Rok założenia: 1870 – Właściciel: Michelin.


Amerykańska marka opon klasy średniej, specjalizująca się w ogumieniu do samochodów osobowych (w tym do aut terenowych i pojazdów zabytkowych), a także lekkich aut dostawczych i aut ciężarowych. Firma BFGoodrich należy do francuskiego koncernu Michelin, drugiego największego producenta opon na świecie. Za datę założenia firmy uważa się rok 1870, w którym powstała fabryka kauczuku założona przez doktora Benjamina Franklina Goodricha.


Kluczowe daty:


1870 - doktor Benjamin Franklin Goodrich, chirurg wojskowy z czasów wojny secesyjnej założył w Akron pierwszą w Ameryce Północnej fabrykę kauczuku oraz małe laboratorium,
1888 – firma na cześć swojego założyciela przyjmuje nazwę BFGoodrich Rubber Company,
1927 - pilot Charles Lindbergh pilotujący samolot Spirit of St. Louis, wyposażony w opony BFGoodrich, dokonał pierwszego udanego przelotu nad Atlantykiem bez międzylądowania,
1937 – laboratoria BFGoodrich opracowują technologię otrzymywania syntetycznego kauczuku (Ameripol),
1947 – pierwsza opona bezdętkowa marki BFGoodrich,
1965 – pierwsza w Ameryce opona radialna produkcji BFGoodrich, model Lifesaver,
1967 – debiut pierwszej opony, która umożliwia kontynuowanie jazdy po przebiciu,
1988 – właścicielem BFGoodrich zostaje francuski koncern Michelin,
1999 – pierwsza opona BFGoodrich z kolorowym bieżnikiem: Scorcher T/A,
2002 – pierwsza 24-calowa opona BFGoodrich do samochodów z napędem 4x4: g-Force T/AKDW.


Ciekawostki:


Opony BFGoodrich były montowane w pierwszym samochodzie firmy Ford Motor Company, modelu A, produkowanym w latach 1903-1904.


W opony BFGoodrich wyposażony był prom kosmiczny Columbia. W 88-tonowym wahadłowcu ogumienie musiało wytrzymać m.in. lądowanie z prędkością ponad 450 km/h (rok 1981).


Do dziś BFGoodrich produkuje, w krótkich seriach, ogumienie z oryginalnymi bieżnikami do zabytkowych amerykańskich samochodów, m.in. Forda T, krążowników z lat 50., czy pierwszych modeli Chevroleta Corvette.

Najczęściej wybierane przez naszych klientów

Historia marki BFGoodrich

Historia BFGoodrich rozpoczyna się w 1870 roku w miasteczku Akron w stanie Ohio, w którym doktor Benjamin Franklin Goodrich, chirurg wojskowy z czasów wojny secesyjnej założył pierwszą w Ameryce Północnej fabrykę kauczuku oraz małe laboratorium. Logo marki BFGoodrich. Zaczęło się w Akron Zakład ten już kilkanaście lat później wyprodukował pierwszą oponę samochodową. Na cześć zmarłego w 1888 roku przedsiębiorcy, firma przyjęła nazwę BFGoodrich Rubber Company. W 1896 roku, na prośbę klubu motoryzacyjnego Winton Automobile Company of Cleveland, fabryka zrealizowała zamówienie na produkcję opon do nowego pojazdu o nazwie Winton, produkowanego w niewielkich ilościach. Siedem lat później w ogumienie BFGoodrich został wyposażony pierwszy samochód, który przemierzył całe Stany Zjednoczone. Wypłynąć na szersze wody pomógł BFGoodrich dynamiczny rozkwit branży motoryzacyjnej skupionej wokół Detroit. Zakłady z rodzącego się Motown były wówczas głównymi odbiorcami produktów ze znaczkiem BFG. W 1903 roku po ogumienie właśnie tej marki sięgnął Henry Ford budujący swój premierowy Model A. Nad Atlantykiem z BFGoodrich Szefowie BFGoodrich szybko postanowili rozszerzyć swoje wpływy o rynek europejski i w 1910 roku otworzyli pierwszą wytwórnię opon za oceanem, w podparyskim Colombes. Rozwój firmy owocował wzrostem wpływów ze sprzedaży. To z kolei ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach BFGoodrich. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • kawa 4,5

    BFGoodrich Winter G

    Właśnie przymierzam się do zakupu następnych zimówek, te zjechałem do ok. 4 mm, a więc do wymiany. Wytrzymały sezon dłużej niż letnie Continentale Eco - za ścieralność szóstka. Hałas - nie stwierdziłem uciążliwości, nawet podczas szybkiej jazdy na autostradzie - piątka. Opory toczenia - nie zauważyłem gwałtownych zmian w spalaniu lato/zima. Zachowanie na lodzie - ciężko ocenić, da się ruszyć i zahamować, więc plusik. Za zachowanie na śniegu daję tylko 3 punkty, ponieważ na polskich oponach łatwiej z zaspy wyjechać i generalnie na śniegu mają słabą przyczepność; niemniej w zasadzie nie zawiodłem się na nich. Clio, na których je zjeździłem to samochód służbowy, a mój styl jazdy jest trochę Więcej > więcej niż szybki i agresywny. Opony te dobrze spisują się w codziennych warunkach zimowych na polskich głównych drogach, mogę stwierdzić, że praktycznie zawsze są przewidywalne. Dobrze spisują się na mokrej i suchej nawierzchni, a niskie temperatury im nie straszne (jeździłem na nich podczas "zimy stulecia"). Żadnych problemów z biciem po wyważeniu, mimo lekko krzywych felg. Mogę je śmiało polecić.
  • Gregor, Gdańsk 5,2

    BFGoodrich Winter 2 T/A

    Znakomite opony. Przejeździłem na nich jedną zimę i jestem bardzo zadowolony. Szczególnie zasłużyły się przy typowej Polskiej pogodzie, gdy na zmianę pada śnieg, a w ciągu dnia topnieje i leży błoto śniegowe i kałuże. Szeroki rowki bieżnika dobrze pochłaniają i odprowadzają wszystko na zewnątrz. To samo z kałużami na poboczach - nie wyhamowują samochodu przy jeździe przez nie z prędkością 50 km/h - 70 km/h oraz nie zarzucają. śnieg, zwłaszcza świeży, nie ubity, daje poczucie takiej dobrej przyczepności jak na mokrej nawierzchni. Można sobie dobrze poszaleć na ośnieżonym parkingu pod supermarketem:D Aż szkoda było je zmieniać na letnie gdy przyszła wiosna;) Niestety jak to zimówki są dość Więcej > huczące zwłaszcza przy większych prędkościach 100 km/h no i czuć większy opór toczenia w odniesieniu do letnich (mimo, ze letnie mam rozmiar 165, Goodyear GT3). Oczywiście związane to jest z lepszą przyczepnością miększej opony. Gorąco polecam zimówki Winter2 marki BFGoodrich. Cena także przystępna!
  • jacenty 5,7

    BFGoodrich Winter G

    Oponki dające duży zapas bezpieczeństawa, pewna jazda w kazdych warunkach (prócz lodu bo tu chyba tylko kolce). Dzis przetestowałem w górach. Mokry grząski śnieg, świeży głęboki snieg - niesamowity ciąg, wyjezdzaja z kazdego głebokiego sniegu a nawet wjechałem w zaspe (wys 40 cm śniegu) dla sprawdzenia i bezproblemowo auto ryszyło. Na oblodzonej nawierzchni pokrytej cienka warstwą sniego jazda pewna i bezpieczna w granicach rozsądku (czyli do ok 70 km/h bez gwałtownych ruchów kierownicą i delikatnym operowaniem podałem przyspieszenia i hamulca auta nie nosi). W deszczu dobre odprowadzenie wody spod opony bez poślizgów i uślizgów bocznych, na suchym rewelka, bardzo cicho (mozna max czyli dla Więcej > tej oponki do 190 km/h). Co do zuzycia to za mały dystans, to dam opinie pozniej. Za te cene bardzo polecam.
  • B.JANECKI 5,8

    BFGoodrich G-Force Winter

    Przesiadłem się na nie z Kleberów Krisalp i jestem mega zadowolony - to już drugie auto na tych oponach w rodzinie - sprawdziły się w słabe deszczowe zimy i dały także radę na polskich drogach powiatowych, gdy miałem pietra a zaspy rozbijała maska samochodu i nie utknąłem w trasie ( silnika tak zabitego śniegiem nigdy jeszcze nie miałem - swoją drogą jak on przez wloty chłodzące tam się w takiej ilości dostał???) JAK DLA MNIE OCENA 10 PKT W WASZEJ SKALI SZEŚCIOPUNKTOWEJ - GORĄCO POLECAM NA ZIMNE DNI. Więcej >
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA