Menu

Opony Kormoran

Ocena producenta
4,3
na podstawie 1571 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Popularne rozmiary:
Kormoran 205/55 R16Kormoran 195/65 R15Kormoran 225/45 R17Kormoran 175/65 R14Kormoran 185/65 R15 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów
Wybierz markę auta
Wybierz model auta

Marka Kormoran jest od wielu lat znana polskim kierowcom. Kojarzy im się w szczególności z solidnością i przystępnymi cenami (zaliczana jest do klasy ekonomicznej). Historia opon Kormoran związana jest z zakładami „Stomil” Olsztyn i ich przejęciem przez francuski koncern Michelin. Marka naturalnie kontynuuje tradycję Olsztyńskich Zakładów Opon Samochodowych, które powstały w 1961 roku, a produkcję rozpoczęły 6 lat później.


Polska fabryka zasłynęła faktem wyprodukowania pierwszych w Polsce opon radialnych do aut dostawczych i ciężarowych w 1973 roku. Swoją działalność w pierwotnym kształcie kontynuowała do lat 1992-1995, kiedy została przejęta przez Michelin.


Marka Kormoran powstała z inicjatywy nowego właściciela i bardzo szybko przyjęła się wśród klientów ze względu na nowoczesną konstrukcję i dobrą cenę. W ofercie opon Kormoran znajdziesz modele do samochodów osobowych (w tym SUV-ów), lekkich aut dostawczych oraz aut ciężarowych.


Ciekawostki:


Kormoran mógł nazywać się Cavalier, Medalist, Amplor lub Warrior – takie nazwy brali pod uwagę szefowie Michelin, gdy powoływali swoją markę w Polsce. Ostatecznie zdecydowano się na wariant bliższy Polsce.


Nazwa i logo marki (ptak kormoran) nawiązują do tradycji Stomilu oraz przyrodniczego krajobrazu Warmii i Mazur.


Z olsztyńskiej fabryki wyjechało już ponad 100 milionów opon. Olsztyńska fabryka, w której powstają opony Kormoran jest jednym z największych zakładów koncernu Michelin i największą fabryką oponiarską w Polsce.


Od 2005 roku sprzedało się już ponad 5 mln opon Kormoran. Marka posiada w Europie ponad 2400 punktów sprzedaży. Jest znaną i uznaną marką europejską obecną w krajach takich jak: Polska, Rosja, Chorwacja, Bośnia, Macedonia, Węgry, Rumunia.


W 2000 roku zaprezentowano pierwszy model opon Kormoran z bieżnikiem kierunkowym.

Opinie naszych klientów:

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Kormoran. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • WOWO 4,5

    Kormoran GAMMA

    Jestem bardzo mile zaskoczony zachowaniem tych opon na mokrej nawienawierzchni. Miałem okazję parę razy przejechać się na drodze z koleinami wypełnionymi wodą w czasie deszczu. początkowo z obawą ale po kilku kilometrach stwierdziłem, że śmiało mogłem jechać dużo szybciej, pełna kontrola nad pojazdem zero znoszenia. Miałem okazję sprawdzić je na autostradzie w czasie deszczu przy 160km/h bez problemów. Prawda, że to nowe opony i wysoki bieżnik – zobaczymy co będzie później. Minus za głośność !! Komfort OK co prawda ciężki samochód i wysoki profil opony ale myślę, że nie można narzekać. Trochę piszczące na szybko pokonywanych zakrętach, ale na co dzień tak się nie jeździ. Ogólnie za Więcej > taką cenę opona naprawdę godna polecenia.
  • Konrad 4,4

    Kormoran GAMMA B2

    Poruszam się 200 konną Sonatą z 2012 roku i powiem że ponad tydzień myślałem co kupić za swoje wysłużone Continentale. Zaryzykowałem bo szkoda mi wydawać 2500 na markowe nowe opony szczególnie, że wg mnie są to ceny mocno wygórowane jak na codzienną jazdę no chyba że masz auto super premium i latasz po Europie po 3000 km w miesiącu po autostradach. Opony mają jedną super zaletę wg mnie tzn rewelacyjnie tłumią nierówności na profilu 45 konkurencja wybija zęby i wahacze. Jeździ się po prostu komfortowo i profil nie robi na tej oponie wrażenia..... za to duży plus. Opony nie są ciche, ale nie są też głośne w porównaniu z Continentalami o tym rozmiarze to Conti były głośniejsze. 140 na godzinę Więcej > i w aucie mogę swobodnie rozmawiać a uwierzcie mi auto mam ciche bo silnik 2,4 gdi pracuje jak elektryk więc słychać tylko szum opon i powietrza. Na suchym prowadzenie ok przy 90km wchodziłem w zakręt i auto prowadzi się wzorowo. Na deszczu nie zauważyłem żadnych problemów, ale testowałem je tylko w miejskim deszczu w ruchu miejskim. Reasumując opona warta swoich pieniędzy lepszy nowy Kormoran niż używana markowa opona, która może Cię zaskoczyć ukrytymi wadami. Opona ma rant ochronny i dobrze osłania felgę od otarć. Zero bicia i problemów z wyważeniem a auto prowadzi się jak nowe. Wg mnie do jazdy miasto i wypady w weekend za miasto lub wakacje zupełnie wystarczy i szkoda przepłacać za inne opony 2 lub 3 tys.
  • romek 4,4

    Kormoran IMPULSER

    Na plus bardzo korzystny stosunek cena jakośc, przejechałem na letniaczkach felicją 1,6 90000 km i trzymają równy profil, brak wybrzuszeń, po 6 latach eksploatacji doszedłem do wskażników zużycia opon przednich ale opony uważam za pewne a ścieralność ich nie jest wcale większa od innych zagranicznych a kiedy jeździłem lżejszą corsą to wymieniałem je ze względu na wiek po 8 latach a nigdy ze względu na zużycie natomiast jeśli ktoś pompuje opony do momentu aż wizualne ugięcie opony będzie ok a nie używa manometru, stosownie ciśnienie do marki auta i rodzaju opony to będzie miał wybrzuszenia i wszystkie te wrażenia dotyczące nieskuteczości hamowania o których pisano Więcej >
  • Michał W 4,6

    Kormoran IMPULSER B2

    Przejechałem na nich juz ponad 20tys km, jedna opona musiała trafić mi się jakaś pechowa - najpierw została przebita przez drobny niewidoczny na drodze kawałek metalu. Po zaklejeniu u wulkanizatora pojeździłem na niej miesiąc i zrobił się guz - więc kupiłem kolejną z racji jeszcze wtedy stosunkowo niewielkiego zużycia bieżnika. Pozostałe opony mnie nie zawiodły, chociaż ta seria ma pewne mankamenty do których można się przyczepić. Przez pierwsze 5k km były niesamowicie głośne, drugie to przyczepność na mokrym - czuć dużą, odczuwalną różnicę przy jeździe po suchym i mokrym, ale uniroyale to nie są, wiadomo :) Bardzo słabo tłumią nierówności, a opory toczenia są na tyle wysokie, że w lato mam Więcej > na trasie wyższe spalanie niż zimą (pewnie nie bez znaczenia jest fakt, że na zimę używam 155/80r13, a kormorany mam 175/65r15). Akurat to ostatnie mi tak mocno nie przeszkadza, bo przy jeździe na LPG jakoś mocno dotkliwa ta różnica to nie jest. Generalnie za tą cenę za jaką ja kupiłem swoje - to nie ma się do czego przyczepić. Natomiast jak ktoś chce mieć super niskie opory toczenia, świetne hamowanie na mokrym i opony w których jazda po naszych drogach nie wiąże się ze złamaniem kręgosłupa - może warto się zastanowić nad innym kompletem?
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA