Menu

Opony Kumho

Ocena producenta
4,9
na podstawie 491 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Popularne rozmiary:
Kumho 205/55 R16Kumho 195/65 R15Kumho 225/45 R17Kumho 175/65 R14Kumho 185/65 R15 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów
Wybierz markę auta
Wybierz model auta

Opony z Korei Południowej cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem klientów i zdobywają szereg pozytywnych recenzji na portalach branżowych. Jedną z marek szczególnie cenionych przez kierowców jest Kumho. Wynika to z ich konstrukcji, która umożliwia zachowanie dobrego prowadzenia w zróżnicowanych warunkach, a jednocześnie pozwala zaoferować nabywcom produkty w dobrych cenach (marka zaliczana jest do klasy średniej). Jeśli poszukujesz tego typu opon, to oferta opon Kumho powinna Cię zainteresować.


Warto wiedzieć, że opony Kumho są cenione nie tylko przez klientów, ale także przez producentów samochodów. Firma zaopatruje w oryginalne wyposażenie największe koreańskie marki (Hyundai, Kia i SsangYong) oraz wiele popularnych modeli samochodów z poza Azji, np. VW Polo, Mercedes-Benz klasy A oraz Opel Antara.


Kumho mocno stawia na innowacyjność swoich opon. To jeden z pierwszych producentów (dokładnie czwarty), który wprowadził opony Run Flat oraz modele o profilu przekroju 20. Zaangażowanie Kumho w rozwój swoich opon jest także widoczne w świecie sportów motorowych. Firma posiada wyłączność na dostawę opon dla Formuły 3 serii europejskiej, najmocniejszej na świecie Formuły 3. Dodatkowo Zespół Kumho wygrał w tym roku między innymi klasę LMP2 w legendarnych wyścigach 24 h Le Mans.


Ciekawostki:


Firma powstała w 1960 roku, w 1973 nawiązała współpracę z Uniroyalem, a jej celem było stworzenie opon radialnych, nazwa Kumho powstała w 1978 (wcześniej firma nosiła nazwę Samyang).


Nazwa Kumho w języku koreańskim oznacza „jasne jezioro”.


Moce produkcyjne pierwszej fabryki Kumho w Yangdong były bardzo skromne – początkowo pracujący w niej robotnicy byli w stanie sprostać wymaganiom 20 sztuk opon dziennie.


Oprócz opon, firma Kumho specjalizuje się także w produkcji piłeczek golfowych oraz jest właścicielem linii lotniczych Asiana Airlines.

Historia marki Kumho

Dwadzieścia opon dziennie lub mniej – tak produkcja ogumienia rozpoczynała się w Kumho. Jej założyciel - Park Incheon, z małej firmy działającej lokalnie zrobił potentata na rynku azjatyckim. Co więcej, dziś jego marka klasyfikowana jest w dziesiątce największych na świecie. Najpierw Korea, potem Kuwejt i Liban Kumho to w języku koreańskim "jasne jezioro". Początkowo jezioro było tylko małą sadzawką, gdy w 1960 roku w mieście Kwangju narodziła się firma Samyang Tire. Pierwszy cel - wsparcie raczkującego przemysłu motoryzacyjnego w Korei Południowej. Na rynku brakowało wówczas nie tylko opon. Nie mniejsze kłopoty były ze zdobyciem choćby części do samochodów. W 1961 roku, z fabryki zlokalizowanej w Yangdong, części metropolii Kwangju, wyjechały premierowe modele ogumienia, w pierwszych miesiącach powstawało ich zaledwie kilkanaście do dwudziestu sztuk dziennie, co nie zaspokajało nawet ułamka potrzeb rodzimego rynku. Potrzeba jest ponoć matką wynalazku, ale więc odpowiadając na rosnący popyt, w 1963 roku Samyang zaprezentował pierwsze koreańskie opony przeznaczone do kompaktowych samochodów osobowych. Świetna sprzedaż błyskawicznie zmobilizowała szefów firmy do zainwestowania w eksport do innych krajów azjatyckich, w których sytuacja na rynku oponiarskim przypominała tę z ojczystej Korei. W październiku 1965 roku pierwszych 200 opon z napisem Samyang ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Kumho. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • r00020 5,6

    Kumho KW7400

    Kupilem komplet tych zimowych opon jako uzywane w 2009r. W tym roku jezdze 3 sezon i juz przynajmniej dwie przydalo by sie zmienic. (opony przejechaly 8 sezonow) mimo to sprawuja sie bardzo dobrze. Jak pierwszy raz je zalozylem to doslownie auto jechalo jak po szynach, jak w lecie, zeby wpasc w poslizg trzeba bylo zrobic to specjalnie. Hamowanie bardzo dobre, nawet i na lodzie jakas tam przyczepnosc maja. Raz jechalem droga wieczorem pusta taka bardziej "rajdowa" w zimie 80km/h jako ze niedlugo mialem skrecac postanowilem sprawdzic sobie jak tam hamowanie, wiec naciskam hamulec i okazalo sie ze jade po lodzie. Wiec hamowanie pulsacyjne plus hamowanie silnikiem i spokojnie udalo mi sie Więcej > wytarcic predkosc przed zakretem bez zarzucania czy problemow, czuc ze opony cos tam sie "kleily" do powierzechni, a nie po niej plywaly jak np produkty firmy Barum. Wjazd pod zalodzona w miare stroma gore tez bez najmniejszych problemow. Na barumach musialem pod kola podkladac wycieraczki i 2 bieg aby moc wjechac a i tak sie spadalo. na tych kumho. moglem stanac na srodku gorki i ruszyc z 1 i wjechac bez problemu. Sasiad ktory ma debice w ogole nie mogl wjechac pod ta gorke i nie udalo mu sie ani razu, byl zmuszony trzymac auto pod blokiem, gdyz ta gorka jest czesci drogi dojazdowej do garazy. Ruszanie na sniegu.. perfekt. Mozna stanac zaciagnac mocno reczny i ruszyc jak w lecie i auto bedzie jechac do przodu. Na barumach nawet bez recznego auto stalo w miejscu. Gorzej wypada jazda w blocie posniegowym, wtedy jest troche slizsza. Luki bez problemu, auto utrzymuje tor jazdy. Glosnosc, jak droga jest mokra i jedziemy te 100-110 km/h opony slychac dosc wyraznie, nie mniej jest to przejmny dla ucha dzwiek. Chodz to moja subiektywna opinia. Wybieranie nierownosci tez bez dobre, chodz jest to tez z pewnoscia zasluga profilu 80. Ogolnie opony polecam i sam zakupie sobie ten sam model ponownie z tym ze juz nowy.
  • Wojtek 4,2

    Kumho I`ZEN XW KW17

    Ogólnie opona nie jest zła - mógłbym nawet rzec że w próbach takich jak hamowanie na suchym i mokrym wypadła zdecydowanie lepiej niż letnie Fuldy Carat Assuro. Fakt, były starsze ale i większe 195/50R15 (zimówki Kumho 175/65R14) i o niebo lepiej mi się na nich hamowało (abs się włączył, ale jego działanie było marginalne). Ruszanie na śniegu właściwe bezproblemowe - bo np. Kormorany Snowpro od znajomego nie dawały rady wyciągnąć Pandy pod wzniesienie, a te koreańskie opony bez problemu wyciągały mnie i moją Hondę. Wysoko mogę ocenić amortyzowanie nierówności przez te opony. Wielkim minusem jest hamowanie na błocie pośniegowym, ale kto to w zimę jeździ szybko i nierozważnie? Dość wysoka Więcej > ścieralność. Opona jest na pewno lepsza niż wszystkie Ling-Long'i, Kormorany.
  • Pawel G. 4,6

    Kumho I`ZEN KW23

    Opona jest w porządku. Dobrze zachowuje się w trudnych warunkach pogodowych. Jazda autostradą po świeżym śniegu nie sprawia problemu. Ruszanie z głębokiego śniegu również nie jest problemem. Przy zrywach i po lodzie czasem straci przyczepność, jednak jest to normalne i w granicach bezpieczeństwa. Po suchej nawierzchni robi trochę hałasu, jednak nie jest to uciążliwe. Hamowanie zarówno na mokrej jak i suchej nawierzchni jest bardzo przyzwoite (na mokrej trochę gorzej). Ogólnie dobre opony do normalnej i umiarkowanej jazdy. Więcej >
  • A. Guzaj 5,2

    Kumho I`ZEN KW22

    Bardzo agresywne opony szczególnie na śniegu gdzie wszystkie inne nawet najdroższe pirelli wymiękają te zaś wyjadą wszędzie. Niestety gdy nie ma śniegu to guma szybko znika ponieważ bieżnik jest bardzo miękki. Kupiłem te opony ponieważ mam stromy podjazd pod górę do domu, teraz mogę się zatrzymać nawet w połowie podjazdu i nie mam najmniejszych problemów z ruszeniem. Oponki kupione 2 lata temu i jak na razie nie widać zbytniego zużycia (6-5 mm) . Na suchym asfalcie głośnie no ale coś za coś. Polecam tym którzy narzekają na nieodśnieżone drogi :) Więcej >
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA