Menu

Opony Kumho

Ocena producenta
4,9
na podstawie 490 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Popularne rozmiary:
Kumho 205/55 R16Kumho 195/65 R15Kumho 225/45 R17Kumho 185/65 R15Kumho 205/60 R16 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów
Wybierz markę auta
Wybierz model auta

Opony z Korei Południowej cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem klientów i zdobywają szereg pozytywnych recenzji na portalach branżowych. Jedną z marek szczególnie cenionych przez kierowców jest Kumho. Wynika to z ich konstrukcji, która umożliwia zachowanie dobrego prowadzenia w zróżnicowanych warunkach, a jednocześnie pozwala zaoferować nabywcom produkty w dobrych cenach (marka zaliczana jest do klasy średniej). Jeśli poszukujesz tego typu opon, to oferta opon Kumho powinna Cię zainteresować.


Warto wiedzieć, że opony Kumho są cenione nie tylko przez klientów, ale także przez producentów samochodów. Firma zaopatruje w oryginalne wyposażenie największe koreańskie marki (Hyundai, Kia i SsangYong) oraz wiele popularnych modeli samochodów z poza Azji, np. VW Polo, Mercedes-Benz klasy A oraz Opel Antara.


Kumho mocno stawia na innowacyjność swoich opon. To jeden z pierwszych producentów (dokładnie czwarty), który wprowadził opony Run Flat oraz modele o profilu przekroju 20. Zaangażowanie Kumho w rozwój swoich opon jest także widoczne w świecie sportów motorowych. Firma posiada wyłączność na dostawę opon dla Formuły 3 serii europejskiej, najmocniejszej na świecie Formuły 3. Dodatkowo Zespół Kumho wygrał w tym roku między innymi klasę LMP2 w legendarnych wyścigach 24 h Le Mans.


Ciekawostki:


Firma powstała w 1960 roku, w 1973 nawiązała współpracę z Uniroyalem, a jej celem było stworzenie opon radialnych, nazwa Kumho powstała w 1978 (wcześniej firma nosiła nazwę Samyang).


Nazwa Kumho w języku koreańskim oznacza „jasne jezioro”.


Moce produkcyjne pierwszej fabryki Kumho w Yangdong były bardzo skromne – początkowo pracujący w niej robotnicy byli w stanie sprostać wymaganiom 20 sztuk opon dziennie.


Oprócz opon, firma Kumho specjalizuje się także w produkcji piłeczek golfowych oraz jest właścicielem linii lotniczych Asiana Airlines.

Historia marki Kumho

Dwadzieścia opon dziennie lub mniej – tak produkcja ogumienia rozpoczynała się w Kumho. Jej założyciel - Park Incheon, z małej firmy działającej lokalnie zrobił potentata na rynku azjatyckim. Co więcej, dziś jego marka klasyfikowana jest w dziesiątce największych na świecie. Najpierw Korea, potem Kuwejt i Liban Kumho to w języku koreańskim "jasne jezioro". Początkowo jezioro było tylko małą sadzawką, gdy w 1960 roku w mieście Kwangju narodziła się firma Samyang Tire. Pierwszy cel - wsparcie raczkującego przemysłu motoryzacyjnego w Korei Południowej. Na rynku brakowało wówczas nie tylko opon. Nie mniejsze kłopoty były ze zdobyciem choćby części do samochodów. W 1961 roku, z fabryki zlokalizowanej w Yangdong, części metropolii Kwangju, wyjechały premierowe modele ogumienia, w pierwszych miesiącach powstawało ich zaledwie kilkanaście do dwudziestu sztuk dziennie, co nie zaspokajało nawet ułamka potrzeb rodzimego rynku. Potrzeba jest ponoć matką wynalazku, ale więc odpowiadając na rosnący popyt, w 1963 roku Samyang zaprezentował pierwsze koreańskie opony przeznaczone do kompaktowych samochodów osobowych. Świetna sprzedaż błyskawicznie zmobilizowała szefów firmy do zainwestowania w eksport do innych krajów azjatyckich, w których sytuacja na rynku oponiarskim przypominała tę z ojczystej Korei. W październiku 1965 roku pierwszych 200 opon z napisem Samyang ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Kumho. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • Robert 4,7

    Kumho KU31

    Poszukiwałem opon niedrogich, wzmocnionych (XL) i kierunkowych (możliwość przełożenia lewa-prawa). Te choć asymetryczne spełniały wszystkie warunki. Na drodze spisują się jak na razie bez zastrzeżeń, dobrze trzymają w zakrętach, hamowanie też niezłe, szczególnie na suchej nawierzchni. Wcześniej jeździłem na Continentalach (z nimi kupiłem samochód) i byłem zawiedziony, po dwóch sezonach do wymiany, ponieważ zjechało boki - zarówno od strony wewnętrznej jak i zewnętrznej. Może dlatego, że nie były wzmacniane. Jestem zadowolony gdyż jak do tej pory jestem z nich zadowolony, a cena ich znacznie mniejsza od innych znanych producentów. Więcej >
  • zbych2208 5,7

    Kumho KH15

    Jeżdżę Fordem S-Maxem. Samochód jest 5-letni. Miałem na nim już opony:Pirelli, Fulda i Firestone.Rocznie przejeżdżam ok. 40 000-45 000 kilometrów, w tym tylko tym samochodem ok. 30 000 km. Na drugim pojeździe użytkuję Goodyeary i Barumy. Kumho na S-Maxie to miłe zaskoczenie. Żadne z dotychczas używanych przeze mnie opon nie były tak ciche i spokojne w prowadzeniu. Nie odnotowuję żadnych niepożądanych reakcji. Samochód prowadzi się wzorowo - nie myszkuje, nie zaskakuje przy hamowaniu. Uważam, że wydałem nieduże pieniądze na naprawdę dobry produkt. Więcej >
  • Behemond 4,6

    Kumho KH17

    Kupiłem auto z tymi oponami na tylnej osi. Przednie były inne i uległy już zużyciu, więc dokupiłem takie same na oś napędową. Decyzja była przede wszystkim podyktowana bardzo dobrym zachowaniem opon na mokrej nawierzchni - śmiało można było pokonywać ostre zakręty bez znaczącej zmiany prędkości i obawy nadsterowności. Ponadto nie mogę narzekać na awaryjność - mamy w firmie opony Kumho na trzech autach i sprawują się bardzo dobrze. Niestety bieżnik tych nowych opon jest trochę niski. Przy tym rozmiarze spodziewałem się, że opona posłuży mi trochę dłużej, a wygląda na to że w maksymalnie 2 sezony ulegnie zużyciu. Ponadto moje zdumienie wzbudził kraj pochodzenia tych dwóch nowych opon - Więcej > Chiny. Poprzednie opony były produkowane przez Koreańczyków, o których jakości pracy ze względu na trwałe samochody mam jak najlepsze zdanie. Zobaczymy co będzie z tymi, ale przykro że oni również podążają za europejskim trendem transferu technologii i produkcji do Chin.
  • Paul Fletcher 4,5

    Kumho KU39

    Za cenę opony niezwykle trudno się przyczepić. Mój samochód ma tendencje do podsterowności podczas deszczu, problemem stawało się hamowanie. KUpiłem te opony patrząc na oceny przyczepności na mokrej nawierzchni. Czuję się niesamowicie pewnie prowadząc w deszczu i pokonując zakręty. Nigdy mnie nie zawiodły i mają dużą tiolernację przyczepności. Nie są najcichsze, ale jeżeli używasz tanich opon te są o wiele lepsze. Kumho ma ten sam desing/bieżnik jak Pirelli z ostatniego roku wiec zaoszczędź pieniądze i kup te opony. Więcej >
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA