Menu

Opony Sava

Ocena producenta
4,9
na podstawie 3061 opinii
Popularne rozmiary:
Sava 205/55 R16Sava 195/65 R15Sava 225/45 R17Sava 175/65 R14Sava 185/65 R15 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów
certyfikowany sprzedawca
opon Sava

Sava to słoweńskie przedsiębiorstwo produkujące opony klasy ekonomicznej, przynależące do amerykańskiego koncernu Goodyear. Za datę założenia firmy uznaje się rok 1920, jednak dopiero w późniejszych latach Słoweńcy zajęli się wytwarzaniem opon samochodowych. Pod obecną nazwą występują, po licznych przekształceniach, od 1946 roku. Aktualnie Sava jest jedną z największych firm oponiarskich w Europie Wschodniej, a także jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek pochodzących ze Słowenii.

Sava specjalizuje się w ogumieniu do samochodów osobowych (w tym SUV-ów), a także aut dostawczych oraz ciężarowych. Dzięki ciągłej rozbudowie oferty i dopasowaniu opon do potrzeb klientów, jej produkty od lat cieszą się popularnością wśród kierowców na całym świecie.

Gdzie produkowane są opony Sava?

Sava zajmuje się wytwarzaniem ogumienia z segmentu ekonomicznego, a jego produkcja w całości odbywa się w europejskich fabrykach, zlokalizowanych w Słowenii, Francji, Niemczech, ale również i w Polsce – w Dębicy. Poprzez dbałość o wysokie standardy procesu produkcyjnego i nieustanne wdrażanie nowych technologii, marka Sava udowadnia, że niedrogie opony mogą być dobrej jakości i spełniać oczekiwania kierowców. Jest to możliwe przede wszystkim dzięki współpracy i korzystaniu z myśli technologicznej firmy Goodyear.

Zakład produkcyjny w słoweńskim Kranju to jedna z najbardziej zaawansowanych fabryk opon w Europie. Wytwarzane jest tam nie tylko ogumienie Sava, ale również innych marek związanych z koncernem Goodyear.

Szukasz zrównoważonych osiągów w korzystnej cenie? Jeździsz spokojnie i pokonujesz niewielkie dystanse? Opony Sava to rozwiązanie dla Ciebie.

Opony Sava opinie

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Sava. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • Erw 5,4

    Sava ESKIMO S3

    Jedynym kryterium wyboru była cena. Używam opon Eskimo S3. Jestem zaskoczony trwałością - jeżdżę na nich od sezonu zimowego 2008/2009 i jeszcze spokojnie wytrzymają sezon 2016/2017. Rocznie robię około 20000 km z czego pewnie około połowy na zimowych. Bardzo ciche i bardzo dobrze prowadzą się na nierównych drogach - szczególnie w koleinach, których w ogóle nie czuć. Na pewno kolejne będą Savy. Nie wiem tylko, czy te S3 są jeszcze produkowane. Suchą i mokrą nawierzchnię oraz śnieg i błoto pośniegowe powinienem także ocenić na 6. Więcej >
  • Grzegorz 5,6

    Sava Eskimo HP

    Oponki SAVA ESKIMO HP w rozmiarze 205/60/R16 użytkowałem od jesieni 2015 roku czyli jeden sezon i nie ukrywam, że są po prostu rewelacja. Największa zaleta to cichość oponek których podczas jazdy praktycznie nie słychać. Nie było niestety zimy i trudnych warunków na drodze, dlatego nie będę jej oceniał w tym względzie, natomiast czy to asfalt suchy czy mokry autko 140KM idzie jak po sznurku. Ja kupię na pewno kolejny komplet w przyszłości i polecam wszystkim którym nie jest obojętne co kupują i za ile. Więcej >
  • Karikus 5,9

    Sava Eskimo S3+

    W moim aucie (Swift, 1999 r., 5D, hatchback) spisują się idealnie - wprawdzie zimy w tym roku w zasadzie nie było, ale to co napadało i z tym, po czym jeździłem oponki sobie poradziły idealnie - śnieżek, błoto pośniegowe, nawet sucha nawierzchnia - wciskam gaz i jadę, bez żadnego uślizgu. Przez progi zwalniające przejżdżam przyjemnie bez chamskiego podskakiwania auta, zużycie bieżnika b.małe, poza tym są ciche (przynajmniej w porównaniu do poprzednich 14-letnich Fuld) do takich jeździdeł jak mój świstak te opony zimowe to ideał. Więcej >
  • Daniel 4,2

    Sava Eskimo HP2

    Cena/jakoś wypadają bardzo dobrze. Co do jazdy po śniegu, bo do tego są zimówki, to jest bardzo dobrze. Lodu nie oceniam, bo do tego są opony z kolcami. Na suchym też jest w miarę ok, ale na mokrym asfalcie jest porażka, agresywny zjazd z małego ronda i samochód najpierw leci do przodu 20-30cm, a dopiero później jest reakcja na ruch kierownicą i wycie ESP. Analogicznie jest przy teście łosia, samochód na agresywny ruch kierownicą ma odczuwalnie opóźnią reakcję. Przy dieslu 2.0 i automacie(przód jest mega ciężki w 407 w takim zestawieniu, całe auto 1730kg), na mokrym ciężko ogonie jest kołami zakręcić przy ruszaniu, ale nie przy tych oponach. :D Więcej >
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
United Kingdom