Felgi do Skoda

Zmień markę

Wyszukaj model pojazdu

Nie znaleziono auta

Podaj

Skoda

Motoryzacyjne tradycje marki sięgają w roku 1895, kiedy to w czeskim mieście Mladá Boleslav mechanik Václav Laurin wraz z księgarzem Václavem Klementem postanowili rozpocząć produkcję rowerów. Po czterech latach fabryka Laurin&Klement poszerzyła swoją działalność o wywarzanie motocykli, natomiast w 1905 roku wypuściła na rynek swój pierwszy samochód – Voiturette, który od razu stał się przebojem. W 1925 przedsiębiorstwo przeszło fuzję ze Skodą, zbrojeniowym koncernem z Pilzna. Po roku zaprezentowano model 150, pierwsze auto z Mladej Boleslavi pod szyldem Skody.


Po II wojnie światowej marka stała się monopolistą na rynku krajowym, jednak ze względu na izolację Czechosłowacji od Zachodu, różnice technologiczne między Skodą a innymi koncernami zaczęły się pogłębiać. Po rewolucji w 1989 zarząd firmy zdecydował się na wprowadzenie silnego partnera zagranicznego. O Skodę rywalizowało kilkanaście koncernów, w tym m.in. BMW, Fiat, Renault, General Motors, jednak ostatecznie wybór padł na Volkswagena. Czeski producent stał się kolejną rozpoznawalną marką w stajni niemieckiego giganta, obok VW, Audi i Seata.


Za sprawą przejęcia firmy przez Volkswagena, wizerunek marki znacząco poprawił się w Europie Zachodniej. W latach 80. czechosłowacka firma motoryzacyjna była swego rodzajem pośmiewiskiem. W samej Czechosłowacji popularnością cieszyły się prześmiewcze anegdoty i żarty z rodzimej marki. Na Wyspach Brytyjskich przeprowadzono w 2003 roku kampanię reklamową, która w swoim założeniu miała ocieplić wizerunek Skody. Przyniosła ona spodziewany efekt, ponieważ obecnie, aby kupić Skodę w Wielkiej Brytanii, trzeba wpisać się na listę. Według przeprowadzonych sondaży, czeski producent zajmuje dobre miejsce w rankingu zadowolenia z marki, przeprowadzonego wśród Brytyjczyków.


Duża ilość popularnych na ulicach modeli marki Skoda sprawia, że dobór felg (zarówno felg stalowych, jak i alufelg) jest niełatwy. Dotyczy to kolorów, wzorów oraz rozmiarów poszczególnych obręczy.