Pracuj w Oponeo

Opony do BMW

Wybierz parametry swojego BMW i dobierz odpowiedni rozmiar opon

BMW

Wybierz rok produkcji

Wybierz generację

BMW

Początek. Firma BMW (Bayerische Motoren Werke) została założona w 1916 roku i tworzyła początkowo silniki do samolotów wojskowych. Po I wojnie światowej bawarski producent przerzucił się na tworzenie hamulców do pociągów. W 1928 roku z taśm fabryki w Eisenach zjechał model Dixi 3/15. Samochód ten napędzany był silnikiem czterocylindrowym o pojemności 0,8 litra i mocy 15 koni mechanicznych. Pomimo niewielkiego silnika, auto rozpędzało się do prędkości 80 km/h.

Rozwój. W 1936 roku z fabryki BMW wyjechał roadster 328. Dwulitrowy silnik o mocy 80 koni mechanicznych sprawił, że samochód ten był nie do pokonania na słynnym torze w Nurburgring. Auto zostało nominowane do konkursu na samochód stulecia. Po II wojnie światowej w fabryce BMW w Monachium naprawiano samochody armii amerykańskiej. Jednak już w 1951 roku skonstruowano i wypuszczono na rynek model 501, który był wyposażony w sześciocylindrowy silnik. Model 1500, zaprezentowany w 1962 roku, miał podbić klasę średnią. Dodatkowo auto sprawdzało się także podczas wyścigów. W 1972 roku pojawił się model serii 5. Później zaprezentowano produkowane do dziś modele serii 3 i 7. Model serii 6 miał z kolei łączyć luksus ze sportem.

Obecnie. W 1994 roku BMW przejęło Rover Group, w skład którego wchodziły: Rover, Land Rover, Mini i MG. Sześć lat później zakończono współpracę, a bawarski producent poniósł stratę z tytułu nabycia brytyjskich marek w wysokości 9 mld marek. Na przełomie wieków BMW postanowiło przypuścić ekspansję na segment samochodów sportowo-rekreacyjnych. Z taśm fabryki niemieckiego producenta zjechały modele X5 i X3.

Wkład w motoryzację. BMW to jedna z najbardziej prestiżowych marek samochodowych na świecie. Samochody są cenione za doskonałe osiągi i świetne podzespoły. BMW osiąga także niezliczone sukcesy w sporcie. W 1982 r. BMW zadebiutowało po raz pierwszy w Formule 1. Rok później Nelson Piquet wygrał mistrzostwa świata Formuły 1, ścigając się Brabham BMW BT52. Do dziś samochody spółki BMW M GmbH zwyciężają w sportach samochodowych. Warto wiedzieć, że najbardziej udana modyfikacja samochodu seryjnego – BMW M3 – wywodzi się z Monachium.

Ciekawostki. BMW nie ogranicza się tylko do produkcji samochodów. Od 60 lat Bawarczycy produkują także zaawansowane technologicznie rowery. BMW jest także znane jako producent motocykli. Roczna produkcja na poziomie 100 tys. egzemplarzy sprawia, że niemiecka firma to jeden z jeden z największych producentów motocykli w Europie.

Popularne modele BMW: seria 1 (E81) (od 2004), seria 3 (E90) (od 2005), seria 5 Gran Turismo (od 2009), seria 6 (E63) (od 2003), seria 7 (F01) (od 2008), X1 (od 2009), X3 (F25) (od 2010), X5 (E70) (od 2006), X6 (od 2008), Z4 (E89) (od 2009) oraz seria M: M3, M5, M6

Niemal wszyscy producenci opon współpracują z BMW w zakresie dostarczania opon na pierwsze wyposażenie. Na wyposażeniu wielu modeli BWM (m.in. serii 3 i 5, SUVów X5 i X6, M Coupe i Roadster) znalazły się opony Continental, takie, jak SportContact, SportContact 2, SportContact 3 SSR, ProContact, TouringContact, PremiumContact SSR, PremiumContact2 czy Contact UHP SSR. Inne często wykorzystywane opony to produkty Dunlop. Występują na seryjnym wyposażeniu BMW 323i/328i (Dunlop SP Sport 2000E), serii 5, 6 (SP Sport 01 DSST) oraz 7 (SP Sport 01A). Dunlop trafia również do aut segmentu SUV – X5 (Dunlop Grandtrek WT M2) oraz X2 (SP Sport 01).
BMW używa również opon Bridgestone. Na wyposażeniu BMW serii 3 i 5 znajdują się różne modele z gamy RE050A. Luksusowe BMW serii 7 korzystają z Bridgestone ER30. W samochodach sportowo-użytkowych spotkamy Bridgestone EL42 (BWM X3), ER30 lub Dueler HP Sport RFT (BMW X5). Z kolei firma Goodyear posiada do 2011 roku wyłączność na montaż swoich opon na niektórych samochodach BWM. Należą do nich seria 1 (Goodyear Excellence lub UltraGrip 7+), 2 (UltraGrip Performance 2 lub UltraGrip 7+). Należąca do koncernu marka Mini używa opon UltraGrip Performance 2, Excellence czy UltraGrip 7+.

Wyłączenie czujnika ciśnienia w oponach BMW

Sposób resetowania czujników ciśnienia oponach może różnić się nie tylko w zależności od marki, ale i modelu samochodu. W BMW opcji tej szukać należy m.in. w komputerze do sterowania rozrywką. Po wybraniu odpowiednich ustawień, konieczne będzie przejechanie około 2-3 kilometrów, aby czujniki ponownie się skalibrowały.