Menu

Opony Dunlop

Ocena producenta
5,1
na podstawie 8336 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Popularne rozmiary:
Dunlop 205/55 R16Dunlop 195/65 R15Dunlop 225/45 R17Dunlop 175/65 R14Dunlop 185/65 R15 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów
Wybierz markę auta
Wybierz model auta
certyfikowany sprzedawca
opon Dunlop

Opony Dunlop zaliczane są do klasy premium i wielu kierowcom kojarzą się ze sportami motorowymi. To lata doświadczeń zebranych w najtrudniejszych warunkach, czyli na torach wyścigowych. Modele marki charakteryzują się bardzo wysokimi osiągami i korzystają z najnowszych zdobyczy technologicznych, a Ty możesz cieszyć się bezpieczną i wygodną jazdą.


Opony Dunlop mają w sobie sportowe DNA, dlatego nie powinno dziwić, że Mercedes-AMG wybrał tę firmę jako oficjalnego partnera w zakresie technologii stosowanej w sportach motorowych. Inne marki premium, takie jak Audi, VW, BMW, Renault czy Jaguar, również wybierają Dunlopa, aby poprawić osiągi swoich luksusowych samochodów. Możliwości opon Dunlop są docenianie w testach przeprowadzanych przez czołowe organizacje motoryzacyjne.


Opony Dunlop przypadną do gustu kierowcom, którzy lubią jeździć dynamicznie i oczekują od opon czegoś więcej niż tylko niezawodności. Jeśli lubisz poczuć sportowy dreszczyk emocji podczas jazdy samochodem, a jego prowadzenie jest dla Ciebie prawdziwą pasją, to oferta opon Dunlop jest dla Ciebie.


Ciekawostki:


Początek firmie dał John Boyd Dunlop, który jako pierwszy opatentował oponę pneumatyczną, czyli wypełnianą powietrzem dla poprawy komfortu jazdy. Początkowo w takie opony wyposażone były rowery.


Na początku lat 60. inżynierowie Dunlopa odkryli zjawisko aquaplaningu, co umożliwiło opracowanie opony szybko odprowadzającej wodę i znacznie poprawiło bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni.


Innym z wyjątkowych osiągnięć Dunlopa jest technologia 3S, która umożliwia opracowanie opon jednocześnie bezpiecznych, komfortowych i odpornych na zużycie. Rozwiązanie to wyznaczyło nowy standard w produkcji opon.


Dunlop opracował jedną z pierwszych opon umożliwiających jazdę po przebiciu – był to model Denovo wyposażony w system DSST i wprowadzony w latach 70.


Dunlop może pochwalić się długą serią wygranych w morderczym wyścigu Le Mans 24 h, a także ośmioma tytułami mistrzowskimi i 82 wygranymi w Grand Prix Formuły 1.

Historia marki Dunlop

Początki marki Dunlop to historia, która dziś obrosła już legendą. Opowieść o prostym wynalazku weterynarza spod Belfastu, który na zawsze odmienił oblicze motoryzacji. O chwilowej inspiracji, która zmieniła świat. Logo marki Dunlop. Od rowerka do imperium Opowieść o autoinspiracji Dunlopa do zaangażowania się w produkcję ogumienia brzmi dziś jak legenda i to co najmniej ta o Archimedesie i jego "Eurece". W 1888 roku Irlandczyk obserwował swojego synka jeżdżącego koło domu po wyboistym bruku na trójkołowym rowerku. Był on wyposażony w twarde, gumowe opony, co przeszkadzało malcowi w rozwijaniu większych prędkości, a także w zwykłej wygodzie jazdy. Idąc mu z pomocą, obkleił koła pojazdu cienką warstwą gumy, którą następnie napompował przy pomocy pompki do piłki nożnej. Funkcję zaworu pełniła… górna część butelki dla niemowląt! Twórca pierwszej opony pneumatycznej - J. B. Dunlop. Z tej niewinnej zabawy wykluł się jeden z najważniejszych wynalazków w historii przemysłu oponiarskiego. John B. Dunlop stworzył podstawy pierwszej opony pneumatycznej. Zaledwie rok później wynalazek weterynarza z Belfastu wykorzystano w tradycyjnym, dwukołowym rowerze. Jadący nim mało znany cyklista odniósł kilka pewnych zwycięstw w serii wyścigów kolarskich. Tajemnica sukcesu? Opony pneumatyczne. Rzecz jasna Dunlop natychmiast opatentował swoje ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Dunlop. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • Opel 4,9

    Dunlop SP Sport 01

    Opona 195/60R15 88H, produkcja 2010 rok Niemcy. Zakupiona latem 2010 roku. Przejechane ok 30000 km. Auto naprawdę fajnie się na niej prowadzi, stabilnie, nie pływa, bardzo penie na zakrętach. Jedyny mankament, to ten szum który pojawił się już po roku użytkowania - ale to może dlatego, że jest twarda. Nie jest to jednak głośne - po prostu słychać oponę. Wydaje się trwała. Moim zdaniem jest lepsza od Bluresponse (przynajmniej tej made in Poland), która z kolei jest bardzo miękka i nie daje już takiej pewności w czasie jazdy (pływanie samochodu). Szkoda, że SP Sport 01 już nie produkują. Generalnie polecam, ale uwaga: myślę, ważny jest kraj produkcji. Ja SP Sport 01 mam wyprodukowane w Więcej > Niemczech, natomiast Bluresponsy w Polsce - być może stąd ta różnica
  • tomek - kielce 4,9

    Dunlop SP Sport 200

    opony dostałem z indeksem V wraz z autem z salonu w 2002 roku, przejechałem na nich 60000 km i kupiłem nowy komplet ponownie. Opona typowo letnia i szybko utwardza się wraz ze spadkiem temperatury.Raz zastał mnie śnieg i auto nie nadawało się do jazdy wogóle, momentami zrobił się lód i nie dało się ruszyć nawet pod leciutką górkę na światłach. Na lato super!- polecam, ale potwierdzam , że po czterech latach użytkowania i 60000 km zostaje 2mm bieżnika i guma utlenia się i twardnieje.Ja wszak zmieniam opony co cztery lata to mi to nie przeszkadza, teraz zużywam już drugi taki komplet. Więcej >
  • tallaff 4,4

    Dunlop SP Sport 2000

    Przyznam się, ze dziwią mnie opinie części uzytkowników. Jeżdzę na prawdę ostro, często szybko (koło 200) i po dośc sporym dystansie, opony są w dobrym stanie. Nie znalazłem zadnego guza, czy czegoś podobnego, a zużycie jest moim zdaniem przeciętne. Natomiast jest pewien mankament o którym mogę powiedzieć. Ta opona, nie nadaje się do jazdy po mokrym. Być może inni tego nie zauważyli, ale przy moim stylu jazdy i sportowo zawieszonym samochodzie, to jest bardzo odczuwalne. Gdy widze opinie gdzie jazna na mokrym jest ocenioniona wysoko, a wytrzymałość nisko...to mam wrażenie, że mówimy o całkiem innych oponach. Więcej >
  • Robak 5,0

    Dunlop SP Sport 2050

    Opona ogolnie bardzo dobra i bez wad jednak przy 190 koniach troche nie daje rady. Wyniaka to jednak raczej ze zbyt małej szerokosci niz z własnosci opony. Komfort toczenia bardzo dobry. Wraz ze sciraniem sie bieznika powiekszył sie hałas lecz tylko nieznacznie. Opony wytrzymały 4 sezony i to jest ich ostatani. Daja pewne prowadzenie w kazdych warunkach. Kupiłbym je ponownie ale cena jest dosc wysoka. Mysle, że za 100 zł mniej uda mi sie kupic inna, rownie dobra opone i zaoszczedzic 400zł na komplecie. Opona pewna i godna polecenia. Więcej >
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA