Menu

Opony Dunlop

Ocena producenta
5,1
na podstawie 8404 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Popularne rozmiary:
Dunlop 205/55 R16Dunlop 195/65 R15Dunlop 225/45 R17Dunlop 175/65 R14Dunlop 185/65 R15 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów
Wybierz markę auta
Wybierz model auta
certyfikowany sprzedawca
opon Dunlop

Opony Dunlop zaliczane są do klasy premium i wielu kierowcom kojarzą się ze sportami motorowymi. To lata doświadczeń zebranych w najtrudniejszych warunkach, czyli na torach wyścigowych. Modele marki charakteryzują się bardzo wysokimi osiągami i korzystają z najnowszych zdobyczy technologicznych, a Ty możesz cieszyć się bezpieczną i wygodną jazdą.


Opony Dunlop mają w sobie sportowe DNA, dlatego nie powinno dziwić, że Mercedes-AMG wybrał tę firmę jako oficjalnego partnera w zakresie technologii stosowanej w sportach motorowych. Inne marki premium, takie jak Audi, VW, BMW, Renault czy Jaguar, również wybierają Dunlopa, aby poprawić osiągi swoich luksusowych samochodów. Możliwości opon Dunlop są docenianie w testach przeprowadzanych przez czołowe organizacje motoryzacyjne.


Opony Dunlop przypadną do gustu kierowcom, którzy lubią jeździć dynamicznie i oczekują od opon czegoś więcej niż tylko niezawodności. Jeśli lubisz poczuć sportowy dreszczyk emocji podczas jazdy samochodem, a jego prowadzenie jest dla Ciebie prawdziwą pasją, to oferta opon Dunlop jest dla Ciebie.


Ciekawostki:


Początek firmie dał John Boyd Dunlop, który jako pierwszy opatentował oponę pneumatyczną, czyli wypełnianą powietrzem dla poprawy komfortu jazdy. Początkowo w takie opony wyposażone były rowery.


Na początku lat 60. inżynierowie Dunlopa odkryli zjawisko aquaplaningu, co umożliwiło opracowanie opony szybko odprowadzającej wodę i znacznie poprawiło bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni.


Innym z wyjątkowych osiągnięć Dunlopa jest technologia 3S, która umożliwia opracowanie opon jednocześnie bezpiecznych, komfortowych i odpornych na zużycie. Rozwiązanie to wyznaczyło nowy standard w produkcji opon.


Dunlop opracował jedną z pierwszych opon umożliwiających jazdę po przebiciu – był to model Denovo wyposażony w system DSST i wprowadzony w latach 70.


Dunlop może pochwalić się długą serią wygranych w morderczym wyścigu Le Mans 24 h, a także ośmioma tytułami mistrzowskimi i 82 wygranymi w Grand Prix Formuły 1.

Historia marki Dunlop

Początki marki Dunlop to historia, która dziś obrosła już legendą. Opowieść o prostym wynalazku weterynarza spod Belfastu, który na zawsze odmienił oblicze motoryzacji. O chwilowej inspiracji, która zmieniła świat. Logo marki Dunlop. Od rowerka do imperium Opowieść o autoinspiracji Dunlopa do zaangażowania się w produkcję ogumienia brzmi dziś jak legenda i to co najmniej ta o Archimedesie i jego "Eurece". W 1888 roku Irlandczyk obserwował swojego synka jeżdżącego koło domu po wyboistym bruku na trójkołowym rowerku. Był on wyposażony w twarde, gumowe opony, co przeszkadzało malcowi w rozwijaniu większych prędkości, a także w zwykłej wygodzie jazdy. Idąc mu z pomocą, obkleił koła pojazdu cienką warstwą gumy, którą następnie napompował przy pomocy pompki do piłki nożnej. Funkcję zaworu pełniła… górna część butelki dla niemowląt! Twórca pierwszej opony pneumatycznej - J. B. Dunlop. Z tej niewinnej zabawy wykluł się jeden z najważniejszych wynalazków w historii przemysłu oponiarskiego. John B. Dunlop stworzył podstawy pierwszej opony pneumatycznej. Zaledwie rok później wynalazek weterynarza z Belfastu wykorzystano w tradycyjnym, dwukołowym rowerze. Jadący nim mało znany cyklista odniósł kilka pewnych zwycięstw w serii wyścigów kolarskich. Tajemnica sukcesu? Opony pneumatyczne. Rzecz jasna Dunlop natychmiast opatentował swoje ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Dunlop. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • jama 5,8

    Dunlop SP Winter Response

    Opony te zakupiłem do Poloneza (rozmiar 13") Opony przede wszystkim ciche na asfalcie. Na suchym da się odczuć, że są trochę twardsze od konkurencji. Zapewniają dobrą sterowność kosztem niestety wygody. Najlepiej zachowują się w błocie pośniegowym, można poczuć się pewnie i bez obaw o poślizg zmieniać pasy (na przykład przy wyprzedzaniu). Hamowanie raczej w normie (jak na Poloneza). Może z ABS-em współpracowałyby lepiej. O ruszaniu z miejsca z zaspy się nie wypowiem, bo nie miałem okazji. No i bieżnik fajnie wygląda, co jest przecież nie bez znaczenia. Więcej >
  • bingo 4,9

    Dunlop SP WINTER SPORT 3D

    Opony te gwarantują bardzo dobrą przyczepność zarówno w warunkach zimowych jak i letnich. Byłem zaskoczony że na suchym lepiej się trzymają nawierzchni niż moje letnie opony (Bridgestone Potenza RUN FLAT). Polecam te opony, wiadomo że na śniegu/lodzie trzeba uważać z napędem na tył, nic nie zagwarantuje jazdy jak po szynach ale te opony bardzo fajnie sobie radzą w trudnych warunkach. Może Cena mogłaby być niższa ale warto zainwestować w bezpieczne opony. Wcześniej jezdzilem na 16 calowych kołach z oponami Dunlop Winter Sport M3 I według mnie były gorsze. Teraz mam koła zimowe 17 calowe i nie zauważyłem spadku komfortu. Różnica w spalaniu w porównaniu z letnimi oponami niezauważalna (max Więcej > 10% więcej). Z czystym sumieniem polecam.
  • niziołek 4,9

    Dunlop SP WINTER SPORT M2

    Nowe opony były ok. Na suche nawierzchnie w mieście bardzo dobre. śnieg i błotko trochę gorzej. Testowałem je 4 sezony do zdarcia całkowitego. W ostatnim roku (niewiele bieżnika) na suchym były prawie jak letnie, gorzej jak spadł śnieg. Miałem tylko jeden poślizg z własnej głupoty. Trzymały się drogi i na zakrętach ale trochę za miękkie. Ciche i niezbyt szybko się zużywały. Szkoda, że tylko cena trochę odstrasza (M3). Poza miastem różnie - im więcej śniegu tym gorzej, im bardziej ubity tym lepiej, po lodzie jak chyba każde. Więcej >
  • P 5,0

    Dunlop SP WINTER SPORT M3

    Ogólnie przyzwoite opony na każda nawierzchnię. W błocie pośniegowym nie tak dobre jak dębica frigo 2 i hp, ale jesli jest bieżnik jest super. Autostrada w miare cicho. Miasto super cicho. Dobrze trzyma sie na łukach, w porównaniu do dębicy hp jest wrażenie lepszej przyczepności na zakrętach. Poza tym opona ta po pewnym przebiegu potrafi stawać sie kapryśna - pojawiają się nierówności po zewnętrznych stronach na bieżniku, co powoduje bujanie autem i znaczne bicie na feldze - nawet do 9kg. Czy wybrać dębicę hp, czy dunlopa? Trudno powiedzieć. Na chwile obecną chyba wziąłbym jednak dunlopa, ale jest to odczucie subiektywne raczej. Ten kto kupi dębicę na pewno będzie zadowolony równie bardzo, Więcej > opona ta jest również dość cicha, przynajmniej na początku. Mam wrażenie, że hp w porównaniu do zwykłej frigo jest wykonana z miększej mieszanki...
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA