Prezentowana opona posiada symbol 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake). Oznacza to, że spełnia wymagania Unii Europejskiej dotyczące opon zimowych. Symbol jest przyznawany po dokładnym przetestowaniu danego modelu pod kątem przyczepności na śniegu.
Testy opony Dunlop Winter Sport 5 SUV:
2020:
test ÖAMTC
w rozmiarze w rozmiarze 235/55 R17;
nota: polecana;
(3. miejsce).
2020:
test TCS
w rozmiarze w rozmiarze 235/55 R17;
nota: polecana;
(3. miejsce).
2020:
test ADAC
w rozmiarze w rozmiarze 235/55 R17;
nota: zadowalająca;
(3. miejsce).
2019:
test Auto Bild
w rozmiarze w rozmiarze 215/60 R17;
nota: dobra;
2018:
test Off-Road
w rozmiarze w rozmiarze 235/60 R18;
nota: bardzo dobra;
2018:
test Auto Bild Allrad
w rozmiarze w rozmiarze 235/60 R18;
nota: dobra;
2017:
test ACE/GTÜ
w rozmiarze w rozmiarze 235/55 R17;
nota: szczególnie polecana;
(1. miejsce).
2016:
test AUTO Straßenverkehr
w rozmiarze w rozmiarze 215/60 R17;
nota: polecana;
2016:
test Auto Bild Allrad
w rozmiarze w rozmiarze 255/55 R18;
nota: wzorowa;
(3. miejsce).
Rozmiar: 16 - 20 cali
Dunlop Winter Sport 5 SUV to opony o wyważonej konstrukcji. Do ich największych zalet należą wysoka przyczepność boczna na śliskich nawierzchniach (dobre pokonywanie zakrętów), lepsze prowadzenie na śniegu (sprawne ruszanie, krótka droga hamowania), odporność na aquaplaning oraz oszczędność paliwa.
Wszystkie wymienione wyżej korzyści to zasługa zaawansowanych rozwiązań technologicznych zastosowanych w tej oponie. Kierunkowa rzeźba bieżnia w kształcie litery V w połączeniu z systemem różnego rodzaju lameli tworzy złożoną sieć kanalików. Dzięki zróżnicowanym rowkom opona lepiej chwyta się śniegu, woda i błoto pośniegowe są szybciej odprowadzane, a przyczepność rośnie. Dzięki temu samochód lepiej prowadzi się na śliskiej nawierzchni.
Opony Dunlop Winter Sport 5 SUV posiadają dodatkowo specjalny system osadzania obręczy. Wzmacnia to połączenie opony z felgą, co przekłada się na lepsze czucie samochodu i precyzję jego prowadzenia (można to wytłumaczyć jako „pewniejszy uchwyt”). Oprócz tego w oponie zastosowano bezszwową opaskę nylonową. Innymi słowy to technologia hybrydowej osnowy - warstwy zmniejszającej zniekształcenia na obwodzie opony przy dużych prędkościach. Efektem jest większa stabilność samochodu i bardziej równomierne zużycie opony.
W oponach Dunlop Winter Sport 5 SUV zastosowano płaski profil bieżnika, który zwiększa powierzchnię kontaktu z nawierzchnią. Dzięki temu opony lepiej reagują na ruchy kierownicą, a samochód doskonale prowadzi się na suchej drodze. Wyczucie drogi poprawia także wielokątowy bieżnik o dziesięciu promieniach. Umożliwia on zrównoważony rozkład ciśnienia w oponie, a w efekcie sprawniejsze pokonywanie zakrętów.
Opony wysokiej klasy nie mogą się obyć bez nowoczesnej mieszanki gumowej. W tym przypadku jej skład został zapożyczony z opon sportowych (przy uwzględnieniu potrzeb „cywilnych samochodów). Zastosowanie tego rozwiązania poprawia przyczepność w niskich temperaturach i chroni przed przyspieszonym zużyciem.
Dunlop jest jedną z najstarszych firm w branży oponiarskiej. Powstała w 1888 roku w Irlandii, obecnie należy do koncernu Goodyear. Jest to jedna z najbardziej znanych firm na świecie, dostarczająca ogumienie dla samochodów osobowych, dostawczych, a także dla motocykli. Dunlop cieszy się niesłabnącym zaufaniem klientów w ponad stu krajach świata, stale podnosząc jakość produkowanych opon.