Testy opony Dunlop SP SportMaxx RT:
2015:
test Auto Zeitung
w rozmiarze w rozmiarze 255/40 R18;
nota: szczególnie polecana;
2015:
test Sport Auto
w rozmiarze w rozmiarze 235/35 R19;
nota: polecana;
2013:
test Sport Auto
w rozmiarze w rozmiarze 225/40 R18;
nota: szczególnie polecana;
(1. miejsce).
Dunlop SP SportMaxx RT to opona dla wymagających kierowców, którzy cenią najwyższą jakość i bezkompromisowe osiągi w każdej sytuacji. Model przeznaczony jest do szybkich, sportowych samochodów i limuzyn o dużej mocy silnika. Wyposażenie opony w asymetryczny bieżnik pozwoliło na osiągnięcie doskonałych parametrów zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Centralne żebro poprawia precyzję prowadzenia, a asymetryczne rozmieszczenie rowków pozwala na zachowanie przyczepności nawet na bardzo mokrej jezdni. Wszystko to sprawia, że auto na oponach Dunlop SP SportMaxx RT prowadzi się doskonale i dynamicznie nie tylko na prostej drodze, ale także na zakrętach i podczas szybkich, precyzyjnych manewrów. Płaski profil bieżnika zapewnia większą powierzchnię styku opony z podłożem, co przekłada się na doskonalszą przyczepność i większą precyzję układu kierowniczego. Dunlop SP SportMaxx RT fabrycznie montowany jest w Mercedesie C63 AMG i C63 T.
Oponę wyposażono w system ochrony felgi – gumowy rant zabezpieczający felgę przed uszkodzeniami. Dzięki niemu, jeżdżąc na Dunlop SP SportMaxx RT nie musimy obawiać się uszkodzeń obręczy. Dodanie do mieszanki gumowej związków krzemionki pozwoliło na zwiększenie przyspieszenia i ograniczenie oporów toczenia, co zapewniło obniżenie spalania. Opona została zaprojektowana z myślą o sportowej i dynamicznej jeździe, dlatego opracowanie dobrze zbilansowanej mieszanki było przy tworzeniu tego modelu kwestią kluczową. Lepsza kontrola na zakrętach, szybka reakcja na działania kierowcy, doskonałe prowadzenia na mokrej nawierzchni – to wszystko sprawia, że Dunlop SP SportMaxx RT zadowoli kierowców lubiących prędkość i sportowy styl prowadzenia auta.
Historia firmy Dunlop sięga aż 1888 roku. Wówczas John Dunop wynalazł i opatentował pierwszą oponę pneumatyczną. Obecnie brytyjska marka należy do koncernu Goodyear, który zarządza także takimi markami, jak: Fulda, Sava, Arrowspeed. Obecnie oprócz produkcji opon przeznaczonych do samochodów osobowych, linie produkcyjne firmy co roku opuszcza 300 000 specjalnych opon wyścigowych.