Pracuj w Oponeo

Opony do Ford

Wybierz parametry swojego Ford i dobierz odpowiedni rozmiar opon

Ford

Początek. Firma została założona w 1903 roku przez Henry'ego Forda. Pięć lat później z fabryki wyszedł model T.

Rozwój. W latach trzydziestych samochody Forda podzielono na osobowe i dostawcze (do tamtego czasu wersje pick-up opierały się na podwoziach aut osobowych). W czasie trwania II wojny światowej w zakładach Forda produkowano model Ford GPW na potrzeby wojska, będący odpowiednikiem Jeepa Willysa. Po wojnie nastąpił dalszy rozwój firmy. W 1964 roku powstał Ford Mustang – na owe czasy tani, sportowy samochód. Dodajmy do tego Forda Falcona z 1960 roku – pierwszy amerykański kompakt po II wojnie światowej – otrzymujemy bardzo dużą sprzedaż. Tak dużą, że Ford musiał ograniczyć produkcję, by nie płacić olbrzymich kar za udział w rynku większy niż 60 procent. W 1980 roku w Europie zadebiutował Ford Escort. Niezbyt udana linia nadwozia zadecydowała o tym, że samochód nie sprzedawał się zbyt dobrze. Później przyszedł czas na Sierrę i Scorpio. Kłopoty jakościowe tego pierwszego modelu rzuciły się cieniem na całą firmę. W następnej dekadzie, dzięki ściślejszej współpracy z niemiecką filią Forda, powstały Mondeo i Focus, które odniosły duży sukces.

Obecnie. Ford jest piątym co do wielkości producentem samochodów na świecie (i w Europie) i drugim w Stanach Zjednoczonych. W 2008 roku firma wyprodukowała 5,5 mln samochodów i zatrudniała około 213 tys. pracowników w 90 fabrykach na całym świecie. W 2010 roku zysk netto firmy wyniósł 6,6 mld dol.

Wkład w motoryzację. Dzięki zastosowaniu taśmy produkcyjnej przy produkcji Forda T, auto stawało się coraz tańsze. Kosztowało tyle, że średnio zarabiający ludzie mogli zacząć myśleć o jego zakupie. Do 1928 r., kiedy zakończono jego produkcję, powstało w sumie ponad 15 milionów egzemplarzy tego modelu. Model T montowali niewykwalifikowani pracownicy. Czas składania samochodu, dzięki linii produkcyjnej, skrócono z 12 godzin do 1,5 godziny. To chyba najważniejszy przełom w seryjnym produkowaniu samochodów.

Ciekawostki. Henry Ford zasłynął z powiedzenia: „Możesz mieć Forda T w kolorze, w jakim chcesz, byle był to kolor czarny”. Niestety, twórca koncernu zasłynął też swoimi poglądami. W gazecie której był wydawcą propagowano antysemityzm. Sam Ford był przyjacielem Hitlera. Ford miał zwyczaj dawać urodzinowy prezent Hitlerowi – czek na 100 tysięcy marek, a Hitler odznaczył go wysokim orderem III Rzeszy - Orderem Orła Niemieckiego. Co ciekawe, Ford w równym stopniu propagował pacyfizm. Był także przeciwnikiem związków zawodowych - uznał je w swoich zakładach dopiero w 1941 po strajku w fabryce River Rouge i po kilku procesach sądowych.

Popularne współczesne modele Forda: Ford Ka, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford C-MAX, Ford Mondeo, Ford Fusion, Ford Galaxy, Ford S-MAX, Ford Kuga, Ford Ranger.

Opony. Ford seryjnie wyposaża swoje auta w m.in. modele marki Goodyear, która jest jednym z wielu dostawców ogumienia dla tego koncernu.

Oprócz produktów Goodyeara, na wyposażeniu Fordów znajdziemy także opony marki Bridgestone (Bridgestone R623 w Fordzie Ranger, Bridgestone ER30 w Fordzie New Fiesta czy Bridgestone ER300 w Fordzie Focus), Michelin (Michelin Energy Pilot w Fordzie Focus C-MAX, Michelin Energy w Fordzie KA czy Michelin Pilot Primacy w Fordzie Mondeo).

Jak wyłączyć czujnik ciśnienia w oponach Ford?

Jeżeli chcemy zrobić reset czujnika ciśnienia w oponach Ford, musimy wybrać odpowiednią opcję w komputerze pokładowym, umieszczonym między zegarami. Dzięki temu ikonka niskiego ciśnienia nie będzie palić się aż do momentu, w którym konieczna będzie wizyta przy kompresorze. Uwaga! Metoda może różnić się w zależności od modelu, serii lub rocznika pojazdu.