Godziny pracy infolinii

Poniedziałek 25.05 8 - 20
Wtorek 26.05 8 - 20
Środa 27.05 8 - 20
Czwartek 28.05 8 - 20
Piątek 29.05 8 - 20
Sobota 30.05 8 - 16
Niedziela 31.05 10 - 18
Menu

Ciśnienie opon

Rozpocznij wybierając markę

Ciśnienie w oponach

Niskie ciśnienie w oponach ma wiele negatywnych skutków. Należą do nich: znacznie dłuższa droga hamowania na mokrej drodze, mniejsza odporność na aquaplaning, niewłaściwe reakcje auta na manewry, występowanie zjawiska nadsterowności lub podsterowności, trudniejsze parkowanie samochodem bez wspomagania (trudniejsze ruchy kierownicą), ryzyko nagłego wystrzału opony podczas jazdy, szybsze zużycie części układu kierowniczego, nieregularne i przyspieszone zużycie opon. Jedynym plusem obniżonego ciśnienia jest poprawa komfortu jazdy (lepsze tłumienie wszelkich nierówności). Entuzjaści jazdy w terenie obniżają ciśnienie w celu poprawy właściwości trakcyjnych podczas poruszania się po luźnych nawierzchniach.

Z kolei zbyt wysokie ciśnienie w oponach powoduje gorszą przyczepność (mniejsza powierzchnia styku opony z nawierzchnią), spadek komfortu jazdy (gorsze tłumienie nierówności, większy hałas wewnątrz pojazdu), szybsze zużycie elementów zawieszenia (gorsze tłumienie wibracji), większe zużycie centralnej części bieżnika i wzrost ryzyka uszkodzenia opony w wyniku wpadnięcia w dziurę lub uderzenia w krawężnik. Do zalet zawyżonego ciśnienia w oponach można jedynie zaliczyć większą stabilność podczas pokonywania zakrętów i mniejsze spalanie paliwa (zredukowane opory toczenia).

Ciśnienie w oponach należy kontrolować raz na dwa tygodnie i przed każdą dłuższą trasą. Wartości ciśnień dla konkretnych aut znajdziesz w naszym narzędziu „tabela ciśnień”.

Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA