Opony do VW Scirocco

Zmień model

Wyszukaj typ pojazdu

Nie znaleziono auta

Podaj

VW Scirocco

Scirocco to sportowy model marki Volkswagen. Jego poprzednikiem był VW Karmann Ghia, zbudowany na elementach Garbusa. Premiera pierwszej edycji Volkswagena Scirocco odbyła się wiosną 1974 roku na Genewskich Targach Samochodowych. Podobnie jak pozostałe modele z tego okresu (Passat oraz Golf) nazwa samochodu została zaczerpnięta od wiatru. Scirocco to suchy, gorący wiatr wiejący w basenie Morza Śródziemnego, który przynosi ze sobą tumany piaszczystego pyłu znad Sahary. Volkswagen Scirocco I produkowany był do roku 1981. Taśmę produkcyjną opuściło łącznie 506 109 sztuk w siedmiu wersjach silnikowych, o pojemności od 1,1 cm³ (50 KM) do 1,6 cm³ (110 KM) w wersji GTI. Seryjnie model produkowany był jako trzydrzwiowy hatchback z bogatym wyposażeniem. W wersjach L i LS zastosowano chromowane zderzaki, elektryczne ogrzewanie tylnej szyby, pochylane oparcie przednich siedzeń, lampę w bagażniku, zapalniczkę oraz popielniczkę. W 1976 roku, tuż po wprowadzeniu do produkcji modelu Scirocco I GTI, powstała idea zbudowania wersji kombi z mocniejszym silnikiem i bardziej luksusowym wyposażeniem o nazwie Sciwago. Wyprodukowano zaledwie 52 sztuki tego wariantu, w związku z czym jest to bardzo rzadki, a zarazem cenny model. W marcu 1981 r. na genewskich salonach zaprezentowano nowe Scirocco II - trzydrzwiowe coupé o smukłej, bardziej opływowej sylwetce. Zaokrąglone krawędzie karoserii, płaski przód oraz wysoki tył auta poprawiły stabilizację jazdy aż o 60%. Wzrosła również sterowność tylniej osi. Nowym elementem było zastosowanie spojlera jako podstawowego wyposażenia w większości wersji. Poprawiono również komfort jazdy. Większa przestrzeń wewnątrz samochodu, bogatsze wyposażenie oraz innowacje w postaci wielowarstwowej szyby przedniej sprawiły, że Scirocco II cieszył się ogromną popularnością. Model produkowano do roku 1992. Łącznie fabrykę w Wolfsburgu opuściło szesnaście edycji, w tym dwie przeznaczone wyłącznie na rynek amerykański (Wolfsburg oraz California Edition). Następcą Volkswagena Scirocco był Volkswagen Corrado. Po szesnastu latach od wyprodukowania ostatniego modelu drugiej wersji, w 2008 roku nastąpiło odrodzenie motoryzacyjnej legendy. Volkswagen w aurze wielkiej tajemnicy zaprezentował najnowszą, trzecią generację Scirocco. Jego zapowiedzią był concept car o nazwie Iroc z 2006 roku. Podobnie jak poprzednik model dostępny jest jako trzydrzwiowe coupe. Obecnie produkowane w dziesięciu wariantach silnikowych, w tym R i RDSG z silnikiem R4 turbo o pojemności 1984 cm³ i mocy 265 KM.
< br />Volkswagen Scirocco II produkowany był z oponami w rozmiarach od 13 do 14 cali. Fabrycznie wyposażony był w opony w rozmiarach 155/80 R13 oraz 185/60 R14 w wersji GTI 16 V.
Popularne rozmiary dla tego modelu to 175/70 R13 oraz 185/60 R14. W seryjnym wyposażeniu Scirocco III znalazły się opony w rozmiarach 205/45 R17 oraz 225/45 R17 (wersja 2.0 TSI).