Menu

Opony do VW Golf

VW – logo marki

Wybierz rodzaj nadwozia oraz lata produkcji VW Golf

Model Golf

Golf to jeden z najpopularniejszych modeli Volkswagena. Pierwsza edycja została wprowadzona do produkcji w 1974 roku, zastępując mocno przestarzałego Garbusa. Wyposażono go w silniki benzynowe od 1,1 l do 1,8 l oraz jednostki wysokoprężne o pojemności 1,5 l i 1,6 litra. Pierwszy Golf występował w kilku wersjach nadwozia: 3- i 5-drzwiowy hatchback, cabrio i pikap (caddy). Najpopularniejszą wersją „jedynki” był z całą pewnością legendarny GTI z silnikami 1.6 i 1.8, o mocy odpowiednio 110 KM i 112 KM. Do ciekawostek można zaliczyć fakt, że model ten po kilku modyfikacjach był produkowany do 2009 roku w RPA jako Citigolf. W 1983 roku zaprezentowano wersję drugą, charakteryzującą się większym rozstawem osi, zmodernizowaną karoserią i obszerniejszym wnętrzem. Volkswagen jako pierwszy wprowadził silnik szesnastozaworowy w tej klasie samochodów (GTI 16V). Golf drugiej generacji to również specjalne edycje jak Rallye i G60, wyposażone w silnik 1.8 z doładowaniem mechanicznym i mocy 180 KM. W wersji G60 limited zmieniona głowica na 16V pozwoliła osiągnąć moc 210 KM. Golf w karoserii typu sedan otrzymał nazwę Jetta. Powstała również usportowiona wersja z silnikiem diesla oznaczona jako GTD. W roku 1991 rozpoczęto produkcję Golfa trzeciej generacji. Samochód otrzymał nowoczesne nadwozie i całkowicie nową gamę silników. Wprowadzono nowe, oszczędne silniki TDI, poduszki powietrzne i automatyczną klimatyzację. Tradycyjnie sprzedawano wersję sportową GTI z silnikami 2,0 l 8V i 16V. Jeśli GTI nie wystarczyło można było kupić jeszcze mocniejszą wersję VR6 z nowatorskim, sześciocylindrowym silnikiem o mocy 174 KM. W wersji syncro silnik 2.9 generował 190 KM. Golf po raz pierwszy uzyskał karoserię typu kombi a także cabrio. Powstał również prototyp A59, który wśród fanów jest swego rodzaju legendą. Posiadał turbodoładowany silnik 2.0 16V o mocy 275 KM. 1997 rok przyniósł kolejną, czwartą serię, charakteryzującą się bardziej opływowymi kształtami, nowocześniejszymi silnikami i jeszcze lepszym wyposażeniem. Producent oferował szeroką gamę silników benzynowych i wysokoprężnych. Wersja GTI otrzymała nowy doładowany silnik 1,8 l o mocy od 150 do 225 KM. Dostępny był również zmodernizowany 2.8 VR6 o mocy 204 KM, jak i największy 3.2 w topowej wersji R32. Wprowadzono również silniki TDI z nowoczesnym wtryskiem PD (pompowtryskiwacz). Wersja piąta zastąpiła czwartą w 2003 roku. Zastosowano nowe jednostki benzynowe z wtryskiem FSI i nowy motor 2.0 TDI. Edycja GTI również otrzymała nową jednostkę 2.0 TFSI o mocy 200 KM. W wersji GT zastosowano nowatorski silnik 1.4 TFSI doładowany jednocześnie turbiną i kompresorem o mocy nawet 170 KM. Od 2008 roku produkowana jest szósta generacja Golfa. Wiele elementów takich, jak podłoga i zawieszenie pozostały wspólne z poprzednikiem, producent chciał jak najbardziej obniżyć koszty produkcji. Model ten został wprowadzony do produkcji dwa lata szybciej niż pierwotnie planowano.

Pasujące fabryczne rozmiary opon do VW Golfa to: 175/65 R14, 185/55 R15, 175/70 R13, 195/65 R15, 205/55 R16, 225/40 R18.
Rozmiary opcjonalne: 185/60 R14, 195/50 R15, 205/45 R16, 215/45 R15, 205/60 R15, 225/45 R17.

Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA