Menu

Felgi do VW Golf

Zmień model

Wyszukaj typ pojazdu

2017 - obecnie (gen. VII FL)

2012 - 2017 (gen. VII)

2008 - 2016 (gen. VI)

2003 - 2008 (gen. V)

1997 - 2008 (gen. IV)

Nie znaleziono auta

Podaj

VW Golf

Volkswagen Golf to legenda przemysłu motoryzacyjnego. Tylko do 2017 roku wyprodukowano 34 miliony egzemplarzy! A wszystko zaczęło się w 1974 roku, kiedy to Golf zastąpił przestarzałego technologicznie Garbusa. Pierwsza generacja występowała w nadwoziach hatchback (3- i 5-drzwiowy), cabrio i pikap. Silniki miały pojemność od 1,1 l do 1,8 l (benzynowe) i od 1,5 l do 1,6 l (wysokoprężne). Najbardziej popularną jednostką napędową był GTI 1,6 l (110 KM) i 1,8 l (112 KM). Co ciekawe, generacja ta była produkowana w RPA praktycznie bez zmian do 2009 roku (jako Citigolf).


W 1983 roku pokazano II generację. Wnętrze było większe, a silniki mocniejsze. Najsilniejszy z nich (w wersji G60 limited) miał moc 210 KM. W 1991 roku na rynek trafiła III generacja. Samochody z tej serii mogły być, na życzenie klienta, wyposażone w oszczędne silniki TDI, poduszki powietrzne i klimatyzację automatyczną. Golf po raz pierwszy wyjechał z fabryki jako cabrio.


Rok 1997 przyniósł ze sobą IV generację, która miała znacznie bardziej opływowe kształty, nowocześniejsze silniki i bogate wyposażenie. Pojawiła się wersja GTI z doładowanymi jednostkami 1,8 l o mocy od 150 do 225 KM. Wersja R32 miała silnik o pojemności 3,2 l i mocy 241 KM. Golfa sprzedawano też z nowoczesnymi jednostkami wysokoprężnymi. W Polsce Golf jest jednym z popularniejszych modeli aut osobowych, dlatego staramy się cały czas zapewniać dostęp do felg pasujących do VW Golfa 4. W 2003 roku zadebiutowała piąta generacja. Innowacją były nowe silniki FSI i TFSI (wersje GT i GTI). Fabrycznie montowano w nim koła o średnicy od 14 do 18 cali. Taka różnorodność sprawiła, że również w kwestii felg VW Golf 5 zapewnia posiadaczom szeroki wachlarz możliwości jeśli chodzi o tuning auta.


VI generacja Golfa wyjechała z fabryki w 2008 roku. W tym modelu nie zmieniono zbyt wiele względem poprzednika. „VII” Golf pojawił się zaledwie cztery lata później. Jest bardziej przestronny od „VI”, ma większą kabinę i bagażnik. Coraz częściej na nowej wersji montowano aluminiowe felgi. VW Golf 6 mimo wypuszczenia kolejnej wersji wcale nie stracił na popularności.


Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
United Kingdom