Lancia Thema to samochód klasy wyższej produkowany przez włoską markę Lancia. Thema była najczęściej spotykanym samochodem rządowym w czasach III RP. Autorem klasycznej bryły nadwozia był sam Giorgetto Giugiaro. Samochód został skonstruowany na płycie podłogowej wspólnej z Fiatem Croma i Alfa Romeo 164. Topową wersją tego modelu była odmiana 8.32 wyposażona w silnik pochodzący z Ferrari 308. Nazwa oznaczała 8 cylindrów i 32 zawory. Jednostka ta osiągała moc 215 KM i była w stanie rozpędzić limuzynę w czasie 6.8 s do pierwszej "setki". Poza silnikiem zmodyfikowano również miejsce pracy kierowcy poprzez zmianę deski rozdzielczej, zastosowanie sportowej kierownicy, dodatkowych zegarów i drewnianych elementów wykończeniowych. Zewnętrznie zmieniono stylizację pasa przedniego poprzez zastosowanie innego grilla i umieszczenie kierunkowskazów pod zderzakiem. Pierwsza Thema została zastąpiona modelem Kappa w 1994 roku. W wyniku fuzji Fiata i Chryslera Lancia stała się reprezentantem amerykańskiej marki w Europie. Wszystkie modele Chryslera przeznaczone na rynek europejski zostały przestylizowane i od 2010 r. oferowane są pod szyldem marki Lancia. Jednym z efektów tej współpracy jest nowa Lancia Thema wprowadzona do sprzedaży w 2011 roku. Ten model jest poprawioną wersją Chryslera 300C. Zmieniono w nim nie tylko wygląd zewnętrzny, ale również poprawiono znacznie jakość wykonania według europejskich standardów. Produkcja pojazdu odbywa się w zrestrukturyzowanych zakładach Brampton w Kanadzie.

Fabryczny rozmiar opon do modelu Lancia Thema to 185/70 R14.
Opcjonalnie można zamontować opony w rozmiarach 225/60 R18, 245/45 R20.