Testy opony Pirelli P Zero:
2023:
test Auto Bild
w rozmiarze w rozmiarze 225/40 R18;
nota: wzorowa;
2023:
test Auto Bild
w rozmiarze w rozmiarze 225/45 R18;
nota: zadowalająca;
2023:
test Gute Fahrt
w rozmiarze w rozmiarze 235/35 R19;
nota: bardzo dobra;
(2. miejsce).
2021:
test Auto Bild
w rozmiarze w rozmiarze 235/35 R19;
nota: wzorowa;
2021:
test Tyre Reviews
w rozmiarze w rozmiarze 225/40 R18;
nota: szczególnie polecana;
2020:
test Auto, Motor und Sport
w rozmiarze w rozmiarze 225/45 R18;
nota: bardzo dobra;
2020:
test ÖAMTC
w rozmiarze w rozmiarze 225/40 R18;
nota: polecana;
2020:
test TCS
w rozmiarze w rozmiarze 225/40 R18;
nota: polecana;
2020:
test ADAC
w rozmiarze w rozmiarze 225/40 R18;
nota: zadowalająca;
2019:
test Auto Bild Sportcars
w rozmiarze w rozmiarze 245/45 R18;
nota: Zwycięzca testu;
(1. miejsce).
2019:
test Auto Bild
w rozmiarze w rozmiarze 225/45 R17;
nota: dobra;
2018:
test ACE/GTÜ
w rozmiarze w rozmiarze 235/45 R18;
nota: polecana;
2018:
test Auto, Motor und Sport
w rozmiarze w rozmiarze 225/45 R17;
nota: polecana;
2017:
test Auto Bild
w rozmiarze w rozmiarze 235/35 R19;
nota: zadowalająca;
2017:
test Auto, Motor und Sport
w rozmiarze w rozmiarze 245/45 R18;
nota: polecana;
(2. miejsce).
2017:
test Sport Auto
w rozmiarze w rozmiarze 225/40 R18;
nota: polecana;
2017:
test Auto Bild Sportcars
w rozmiarze w rozmiarze 235/35 R19;
nota: zadowalająca;
2016:
test TCS
w rozmiarze w rozmiarze 225/45 R17;
nota: szczególnie polecana;
(3. miejsce).
2016:
test Sport Auto
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: polecana;
2016:
test Auto Zeitung
w rozmiarze w rozmiarze 225/45 R17;
nota: szczególnie polecana;
2016:
test ADAC
w rozmiarze w rozmiarze 225/45 R17;
nota: dobra;
(3. miejsce).
2016:
test GTÜ
w rozmiarze w rozmiarze 225/45 R17;
nota: polecana;
2015:
test Auto Zeitung
w rozmiarze w rozmiarze 225/40 R18;
nota: szczególnie polecana;
(2. miejsce).
2015:
test Sport Auto
w rozmiarze w rozmiarze 235/35 R19;
nota: szczególnie polecana;
(1. miejsce).
2014:
test ACE
w rozmiarze w rozmiarze 225/45 R17;
nota: szczególnie polecana;
(2. miejsce).
2013:
test Sport Auto
w rozmiarze w rozmiarze 225/40 R18;
nota: polecana;
2012:
test Auto, Motor und Sport
w rozmiarze w rozmiarze 245/45 R18;
nota: szczególnie polecana;
(3. miejsce).
2012:
test Gute Fahrt
w rozmiarze w rozmiarze 225/40 R18;
nota: dobra;
2011:
test Auto Zeitung
w rozmiarze w rozmiarze 225/45 R17;
nota: szczególnie polecana;
(1. miejsce).
2011:
test Auto Bild Sportcars
w rozmiarze w rozmiarze 225/40 R18;
nota: wzorowa;
(2. miejsce).
2010:
test Auto Zeitung
w rozmiarze w rozmiarze 235/40 R18;
nota: dobra;
(1. miejsce).
Sportowe osiągi i maksymalna kontrola podczas jazdy to główne cechy Pirelli P Zero. Jest to opona, którą zaprojektowano z myślą o sportowych samochodach najwyższej klasy wyposażonych w silniki o dużej mocy. Model został zaopatrzony w nowoczesny asymetryczny bieżnik. Jego trójżebrowa konstrukcja zapewnia sztywność, a także pomaga w utrzymaniu równomiernego docisku opony do podłoża. Wszystko to przyczynia się do poprawy hamowania i trakcji - także przy dużych prędkościach. Zewnętrzny bark z dużymi szerokimi blokami sprawia, że zwiększa się precyzja prowadzenia i stabilność jazdy. W efekcie polepszają się osiągi typowo sportowe.
Pirelli P Zero to dobre prowadzenie tak na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Trzy szerokie wzdłużne rowki gwarantują szybkie odprowadzanie wody, co poprawia przyczepność i zapewnia większe bezpieczeństwo w przypadku wystąpienia aquaplaningu. Opona została stworzona z nowoczesnej mieszanki z dodatkiem krzemionki, dzięki której opona jest wyjątkowo lekka i wytrzymała. Właściwości mieszanki umożliwiają ograniczenie oporów toczenia, a w konsekwencji redukcję spalania i spadek emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Opona zyskuje także bardzo dużą trwałość – zarówno na uszkodzenia mechaniczne, jak i na szybkie zużycie. W rezultacie przedłużona zostaje jej eksploatacja, a sam model służy maksymalnymi osiągami przez cały okres żywotności. Zwiększona powierzchnia nacisku opony na jezdnię sprawia, że polepsza się przyczepność, a dynamiczne manewry i skręcanie stają się płynne i stabilne. Opona zachwyci wszystkich fanów prędkości, którzy równie wysoko jak sportową jazdę cenią sobie bezpieczeństwo i komfort podróży.
Kultowy model P Zero został odświeżony w 2016 roku. Najnowsza generacja tej zaliczanej do prestiżowego segmentu UHP (Ultra High Performance) opony, powstała na podstawie długofalowej współpracy z producentami samochodów. W efekcie Pirelli P Zero nie tylko zapewnia maksymalne osiągi podczas jazdy, ale także może pochwalić się szeregiem homologacji do popularnych modeli aut. Obecność na oryginalnym wyposażeniu samochodu świadczy o znakomitym dopasowaniu parametrów opony do charakterystyki pojazdu. Najnowszą generację oznacza się symbolem PZ4.
Pirelli P Zero występuje w dwóch wariantach bieżnika, w zależności od rozmiaru ogumienia i charakterystyki samochodu, do jakiego jest przeznaczone:
L.S. (Luxury Saloon), czyli wersja przeznaczona do samochodów luksusowych. Rzeźba jej bieżnika ma zapewnić maksymalny komfort. Zewnętrzny bark zewnętrzny odpowiada w tym ogumieniu głównie za redukcję hałasu oraz ochronę pojazdu przed aquplaningiem.
S.C. (Sport Cars), czyli wariant przeznaczony do sportowych samochodów, dysponujących mocnymi silnikami i dużym przyspieszeniem. Asymetryczny bark zewnętrzny wspiera typowo sportowe osiągi pojazdu, czyli prowadzenie na suchej drodze, a także przyczepność i stabilność w trakcie przyspieszania oraz skręcania.
Pirelli to włoska marka, szczególnie znana z tworzenia opon do sportowej jazdy. W ofercie firmy – oprócz opon sportowych - znajdują się opony osobowe, dostawcze, motocyklowe, 4x4 i ciężarowe. Produkty firmy są połączeniem doskonałego designu z ponadprzeciętnymi osiągami. Siedziba firmy, która działa na rynku od 1872 roku, znajduje się w Mediolanie.