Menu

Opony Pirelli

Ocena producenta
4,9
na podstawie 4344 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Popularne rozmiary:
Pirelli 205/55 R16Pirelli 195/65 R15Pirelli 225/45 R17Pirelli 175/65 R14Pirelli 185/65 R15 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów
Wybierz markę auta
Wybierz model auta
certyfikowany sprzedawca
opon Pirelli

Pirelli to jedna z tych nazw, które każdemu kojarzą się z motoryzacją, sportem i oponami. Historia marki jest pisana na równi z historią samochodów. Od początku swojego istnienia opony Pirelli towarzyszą pojazdom i ich kierowcom w najtrudniejszych warunkach – podczas rajdów, wyścigów i codziennej intensywnej jazdy. Obecnie opony marki są oficjalnym wyposażeniem bolidów Formuły 1.


Fakt kojarzenia opon Pirelli ze sportem wcale nie oznacza, że opon marki nie montuje się w „zwykłych” samochodach. Wręcz przeciwnie! Firma ma bardzo ciekawą ofertę dla różnych kierowców. Świadczy o tym m.in. wiele wyróżnień otrzymywanych w testach i pozytywne opinie użytkowników.


Opony Pirelli można z powodzeniem montować w samochodach od klasy kompaktowej po typowo sportowe modele. Produkty te charakteryzują doskonałymi osiągami w mieście i na trasie oraz odpornością na zużycie. Opony Pirelli oferują wysoką wydajność w kwestii bezpieczeństwa, komfortu podróżowania i ekonomii jazdy. To niezawodne opony dla każdego wymagającego kierowcy.


W ofercie Pirelli znajdziesz także opony ciężarowe, motocyklowe i rolnicze. Modele opon marki zaliczane są do klasy premium.


Ciekawostki:


Pirelli to jeden z najstarszych producentów opon na świecie – firma została założona przez Giovanniego Batistę Pirelli w 1872 roku. Obecnie jest uznawany za 5. co do wielkości koncern oponiarski. Należą do niego marki Metzeler, Formula, Courier i Agom.


Jedną z najbardziej rozpoznawalnych inicjatyw Pirelli jest wydawanie od lat 60. XX wieku roku słynnego kalendarza z fotograficznymi aktami modelek.


W latach 80. wymyśliła i wprowadziła na rynek opony niskoprofilowe, które stały się najbardziej znaczącą innowacją od czasów opon radialnych.


Pirelli ma również architektoniczny symbol w centrum Mediolanu – to Pirelli Tower, siedziba firmy, ponad 127-metrowy wieżowiec, arcydzieło powojennego modernizmu, oddany do użytku w 1960 roku.


Mało brakowało, a w latach 90. Pirelli połączyłoby się z koncernem Continental. Przygotowywana fuzja nie doszła jednak do skutku.


Swoją nazwą Pirelli sygnowało limitowaną serię Volkswagena Golfa I generacji z 1983 roku. Model Golf GTI Pirelli został powtórzony jeszcze w 1999 i 2007 roku.


Od wielu lat Pirelli sponsoruje piłkarską drużynę Interu Mediolan.

Historia marki Pirelli

Od ponad stu lat historia marki Pirelli pisana jest równolegle z historią motoryzacji. Narodziny jednej z najważniejszych firm w dziejach przemysłu oponiarskiego miały miejsce jeszcze zanim ludzkość wynalazła żarówkę i kilka lat po tym, jak w Polsce upadło Powstanie Styczniowe. Pomysły 24-letniego wizjonera W 1872 roku młody inżynier Giovanni Battista Pirelli założył spółkę Pirelli & C. w Mediolanie. Pirelli miał wtedy tylko 24 lata. Słusznie przewidywał jednak, że przyszłość wielkiego przemysłu będzie w dużym stopniu uzależniona od pewnego elastycznego materiału zwanego później gumą. W 1879 roku jego fabryka wyprodukowała pierwszy izolowany kabel telegraficzny. Później poszerzał swoją ofertę między innymi o dętki rowerowe i pasy napędowe, a w 1886 roku opracował technologię wytwarzania podwodnych kabli telegraficznych. Pierwsze opony Pirelli, jak wielu w branży, rozpoczął od ogumienia rowerowego. W 1890 roku gotowy był model Milano. Po kolejnych jedenastu latach przygotowań, na początek nowego stulecia firma przygotowała swoje premierowe opony samochodowe, nazwane „Ercole”. Pirelli był wizjonerem, który zdawał sobie sprawę, że dobre pomysły najlepiej realizuje się na szeroką skalę, jego produkt musi mieć też właściwą oprawę. Dlatego zaangażował się w promocję w sportach motorowych, które we Włoszech od zawsze cieszyły się niezwykłą ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Pirelli. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • Darek K (czwa) 6,0

    Pirelli P Zero Nero

    Na suchym samochód trzyma się drogi jakby był przyklejony, na mokrym można w dużym stopniu zaufać oponom. Najlepsze opony jakie miałem i nie żałuje ani jednej złotówki wydanej właśnie na te opony (żałuje tego że sprzedałem je na samochodzie). Zawieszenie nie dawało rady tej przyczepności, w stilo czułem się jak na łajbie bo opona nie puściła a z seryjnego zawieszenia można było juz ostatnie poty wyciskać. Nigdy nie miałem na nich uślizgów. Polecam każdemu kto lubi szybko pokonywać zakręty i czuć się pewnie na drodze. Więcej >
  • Marek L. 4,1

    Pirelli P Zero Rosso

    Miałem wersję wzmocnioną z indeksem 94W przy rozmiarze 225/45R17. Opony dają dość dobrą precyzję kierowania - duże wyczucie przednich kół. Nerwowe na koleinach. Na suchej nawierzchni bardzo pewne w prowadzeniu, jeśli droga jest bez kolein. Nie ząbkują w ogóle, jeśli ma się skuteczne amortyzatory (ja używam Bilstein B6 SPORT). Komfort resorowania jest w relacji do rozmiaru i profilu dość wysoki. Głośność umiarkowana, ale nie są to opony bezgłośne. Generalnie fajnie mi się na nich jeździło, dopóki się nie powykrzywiały. Wszystkie cztery dostały bicia promieniowego i nic nie pomagało już wyważanie. Bieżnik był w tym momencie zużyty zaledwie o 1 mm - zero wyząbkowania. Musiałem się pozbyć z Więcej > powodu ich krzywości. Z tego powodu nie polecam, bo nie wiadomo, czy nie dotyczy to innych egzemplarzy. Na początku były idealnie równe. Dodam, że nie wjechałem nimi w żadną dziurę, a krawężniki i progi pokonywałem w ślimaczym tempie.
  • Speed 4,8

    Pirelli P3000 Energy

    Powiem tak. Oponki Pirelli spisuja się tak jak w rajdach! Firma produkuje naprawde dobre ogumienie. Juz teraz wiem, że bezpieczeństwo podczas jazdy to 1 punkt mojego samochodu. Opony świetnie spisują się moim zdaniem na mokrej nawierzchnii. Zostały dobrze przetestowane przez mnie. Z okazji tego, że jestem młody i lubie dynamiczną jazdę więc zakręty były pokonywane dośc agresywnie i nieraz z piskiem. Samochodzik był prawie jak "przyklejony". To jest naprawdę obiektywna opinia. Wiem jak jeżdzę i wiem, że za to grozi dużo mandatów, ale dzięki Pirelli nadal jeżdżę;-) Zakup wart był ceny. Polecam. Więcej >
  • Lukasz, dj_bobo 4,4

    Pirelli P5000 Drago

    Napisze tak: brałem dwukrotnie udzial w kursach doskonalenia jazdy na Torze Rakietowa we Wroclawiu, to po takiej ekstremalnej jeździe na różnych nawierzchniach przy różnych prędkościach mogę coś powiedziec na temat tych Pirelek;-) Przede wszystkim bardzo przyczepna opona na suchych nawierzchniach. Jazda po łuku - ideał! Hamowanie na suchym betonie i asfalcie - ideał! Bardzo trudno zapiszczeć kołami podczas hamowania na suchym (brak ABS) i ruszania (silnik 1,6 75KM 135Nm Skoda Felicia), to znaczy auto rwie do przodu z małym piskiem opon 185/60 R14 :D Z kolei jazda po łuku na mokrym - bardzo dobra przyczepność, ale za to hamowanie na mokrym z prędkości 100km/h do zera to jest masakra! Wyniki Więcej > kolejno: 92m, 85m i 82m!!! Nie mam ABSu i ciężko było zatrzymać auto. I nie jest to wina układu hamulcowego, bo na suchym betonie zatrzymałem auto z prędkości 80km/h na 24m, lepiej niż Astra II Coupe 225KM (chyba kolo nie umiał hamować ;-)!!! Opona lubi "huczeć" szumieć przy 65-70km/h. Mnie to nie przeszkadza, bo szum nie jest głośny czy uciążliwy. Poza tym zakresem prędkości jest cicha. Wygląd bardzo atrakcyjny. Polecam, aczkolwiek to hamowanie na mokrym bardzo mnie zmartwiło.
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA