Menu

Opony Pirelli

Ocena producenta
4,9
na podstawie 4394 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Popularne rozmiary:
Pirelli 205/55 R16Pirelli 195/65 R15Pirelli 225/45 R17Pirelli 175/65 R14Pirelli 185/65 R15 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów
Wybierz markę auta
Wybierz model auta
certyfikowany sprzedawca
opon Pirelli

Pirelli to jedna z tych nazw, które każdemu kojarzą się z motoryzacją, sportem i oponami. Historia marki jest pisana na równi z historią samochodów. Od początku swojego istnienia opony Pirelli towarzyszą pojazdom i ich kierowcom w najtrudniejszych warunkach – podczas rajdów, wyścigów i codziennej intensywnej jazdy. Obecnie opony marki są oficjalnym wyposażeniem bolidów Formuły 1.


Fakt kojarzenia opon Pirelli ze sportem wcale nie oznacza, że opon marki nie montuje się w „zwykłych” samochodach. Wręcz przeciwnie! Firma ma bardzo ciekawą ofertę dla różnych kierowców. Świadczy o tym m.in. wiele wyróżnień otrzymywanych w testach i pozytywne opinie użytkowników.


Opony Pirelli można z powodzeniem montować w samochodach od klasy kompaktowej po typowo sportowe modele. Produkty te charakteryzują doskonałymi osiągami w mieście i na trasie oraz odpornością na zużycie. Opony Pirelli oferują wysoką wydajność w kwestii bezpieczeństwa, komfortu podróżowania i ekonomii jazdy. To niezawodne opony dla każdego wymagającego kierowcy.


W ofercie Pirelli znajdziesz także opony ciężarowe, motocyklowe i rolnicze. Modele opon marki zaliczane są do klasy premium.


Ciekawostki:


Pirelli to jeden z najstarszych producentów opon na świecie – firma została założona przez Giovanniego Batistę Pirelli w 1872 roku. Obecnie jest uznawany za 5. co do wielkości koncern oponiarski. Należą do niego marki Metzeler, Formula, Courier i Agom.


Jedną z najbardziej rozpoznawalnych inicjatyw Pirelli jest wydawanie od lat 60. XX wieku roku słynnego kalendarza z fotograficznymi aktami modelek.


W latach 80. wymyśliła i wprowadziła na rynek opony niskoprofilowe, które stały się najbardziej znaczącą innowacją od czasów opon radialnych.


Pirelli ma również architektoniczny symbol w centrum Mediolanu – to Pirelli Tower, siedziba firmy, ponad 127-metrowy wieżowiec, arcydzieło powojennego modernizmu, oddany do użytku w 1960 roku.


Mało brakowało, a w latach 90. Pirelli połączyłoby się z koncernem Continental. Przygotowywana fuzja nie doszła jednak do skutku.


Swoją nazwą Pirelli sygnowało limitowaną serię Volkswagena Golfa I generacji z 1983 roku. Model Golf GTI Pirelli został powtórzony jeszcze w 1999 i 2007 roku.


Od wielu lat Pirelli sponsoruje piłkarską drużynę Interu Mediolan.

Historia marki Pirelli

Od ponad stu lat historia marki Pirelli pisana jest równolegle z historią motoryzacji. Narodziny jednej z najważniejszych firm w dziejach przemysłu oponiarskiego miały miejsce jeszcze zanim ludzkość wynalazła żarówkę i kilka lat po tym, jak w Polsce upadło Powstanie Styczniowe. Pomysły 24-letniego wizjonera W 1872 roku młody inżynier Giovanni Battista Pirelli założył spółkę Pirelli & C. w Mediolanie. Pirelli miał wtedy tylko 24 lata. Słusznie przewidywał jednak, że przyszłość wielkiego przemysłu będzie w dużym stopniu uzależniona od pewnego elastycznego materiału zwanego później gumą. W 1879 roku jego fabryka wyprodukowała pierwszy izolowany kabel telegraficzny. Później poszerzał swoją ofertę między innymi o dętki rowerowe i pasy napędowe, a w 1886 roku opracował technologię wytwarzania podwodnych kabli telegraficznych. Pierwsze opony Pirelli, jak wielu w branży, rozpoczął od ogumienia rowerowego. W 1890 roku gotowy był model Milano. Po kolejnych jedenastu latach przygotowań, na początek nowego stulecia firma przygotowała swoje premierowe opony samochodowe, nazwane „Ercole”. Pirelli był wizjonerem, który zdawał sobie sprawę, że dobre pomysły najlepiej realizuje się na szeroką skalę, jego produkt musi mieć też właściwą oprawę. Dlatego zaangażował się w promocję w sportach motorowych, które we Włoszech od zawsze cieszyły się niezwykłą ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Pirelli. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • dojo 5,0

    Pirelli SnowControl

    Fiat Panda JTD. Przejechane 2 sezony - lacznie ok. 30 000 km, spokojna jazda ok. 80 - 100 km/h (krotkie trasy + duzo w korkach). Dalej w bardzo dobrym stanie, prawie nie zuzyte, trzymaja sie niezle, sa miekkie jak kazde zimowki, do tego wysokie (profil 80 + maly samochodzik o wysokim zawieszeniu) jezdzi sie troche jak na balonach w porownaniu z letnimi, ale nie wiem jak sie jezdzi na innych zimowkach. Snieg, woda, asfalt O.K. na lodzie - nie wpadlem w poslig wiec nie oceniam, nie specjalnie glosne. Generalnie jestem zadowolony z nich i kupilbym jeszcze raz. Kupione troche z przypadku, chcialem kupic dobre drogie opony i szybko. Więcej >
  • kkamil 5,3

    Pirelli SnowSport

    Walory trakcyjne - bardzo dobre. Na śniegu i na mokrej nawierzchni zachowuje się bardzo dobrze. Tragiczna jest jednak jakość opon sprzedawanych w Polsce. Po przejechaniu 4 tys km (jeżdżę raczej spokojnie; indeksy opony zgodne z wymogami producenta samochodu) w dwóch oponach zaczął pękać oplot i zrobiły się wybrzuszenia. Pirelli nie uwzględniło reklamacji; Shell nie miał żadnych wątpliwości - dostałem dwie nowe Michelin. Kłopot z marką Pirelli miałem uprzednio. Do innego samochodu (nowego, sprawnego) zamontowałem komplet nowych letnich P6. Dwie na gwarancji od razu mi wymieniono, bo... nierówne były odlewy opon! Samochód wpadał w wibracje; dudnienie było nie do zniesienia. Skandal. Bazując Więcej > na własnym doświadczeniu ostrzegam - kupując nowe pirelki z prawdopodobieństwem 1/2 wdepniecie w...
  • GrzegorzPPP 5,0

    Pirelli SottoZero

    Opony kupiłem używane z 2010r. W sezonie 2012/2013 przejechałem na niej 7000km. Odnośnie zachowania na drodze, to teraz po założeniu letnich opon widzę jakie te pirelli były wspaniałe. Na mokrym asfalcie ABS praktycznie nie miał szans zadziałać o suchym nie wspominam. Zachowanie na śniegu też świetne, auto prowadzi się bardzo przewidywalnie, klei się do śniegu. Przed sezonem miałem obawy, gdyż to moja pierwsza zima z tylno napędowym samochodem, jednak ani razu się nie zakopałem! A raz wpadłem w zaspę całym samochodem, tak że praktycznie zawisłem na śniegu, jednak przód/tył i wyjechałem bez odkopywania. Jestem zwolennikiem japońskiej technologi, jednak po założeniu pirelli na inne Więcej > zimówki nawet nie spojrzę. Odnośnie ścieralności, to przez 7000km na osi napędowej ubyło 1mm bieżnika, jednak przyznam szczerze, że połowę zimy przejeździłem bokiem, więc zapewne dlatego :) Są troszkę głośne, po zmianie z letnich na zimowe, dosyć mi to przeszkadzało, ale idzie się przyzwyczaić.
  • donald7000 4,5

    Pirelli W 160 S

    Zdecydowalem sie na zakup bo byly tanie. Okazaly sie znakomite w gorach na zasniezonych stromych podjazdach. W gorach przy -10 stopniowych mrozach i dosc stromych podlazdach, gdzie inni zakladali lancuchy (mnie sie nie chcialo) samochod przy 4 osobach gladko podjezdzal po gorke. Bardzo precyzyjne prowadzenie po sniegu i na suchej nawierzchni. Na lodzie... jak kazda opona, zle. Przy pierwszych kilometrach jest wrazenie "plywania" przy szybkich zakretach, ale mozna je troszke przepompowac i efekt znika. Wydaje mi sie ze beda dosc odporne na scieranie, przy 80 km/h daje sie slyszec odlatujacy odrzutowiec, ale ten dzwiek znika przy 90 - 100 km/h. Przy blocie posniegowych balem sie aquaplaningu Więcej > przy wiekszych predkosciach, bo w koncu bieznik zabiera wszystko pod siebie. Szczerze polecam te opone, bo naprawde warta tych pieniedzy, to nie jest byle co.
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA