Testy opon zimowych 225/50 R17 i ich wyniki stanowią doskonałą wskazówkę dla osób, które planują zakup nowego ogumienia do swojego samochodu. Dzięki badaniom przeprowadzanym przez niezależne organizacje lub magazyny motoryzacyjne można się dowiedzieć, jak konkretne modele radzą sobie w wymagających warunkach i wybrać produkty o najlepszych parametrach.

Przednia część samochoduJazda na śniegu stanowi spore wyzwanie dla opon.

Rozmiar 225/50 R17 jest chętnie stosowany w samochodach wykorzystywanych do codziennego użytku, szczególnie w coraz popularniejszych ostatnimi czasy SUV-ach. Ogumienie zimowe w takich wymiarach nie może być wybierane bez wcześniejszego zastanowienia. W trudnych warunkach to właśnie ono gwarantuje kierowcy i jego pasażerom bezpieczeństwo, podczas pokonywania mokrych bądź ośnieżonych dróg. Dlatego przy zakupie nowych opon zimowych 225/50 R17, test wykonany przez specjalistów w celu sprawdzenia ich działania może stanowić niezwykle cenne źródło informacji.

Test opon zimowych 225/50 R17 – ADAC 2017

Opony w rozmiarze 225/50 R17 przetestowało w 2021 roku popularne, drugie co do wielkości na świecie stowarzyszenie motoryzacyjne – ADAC. W szranki stanęło 18 opon dedykowanych do samochodów klasy średniej. Trzy modele szczególnie pozytywnie wyróżniły się na tle pozostałych i otrzymały notę dobrą, trzynaście propozycji uznano za zadowalające, a dwie kolejne uzyskały bardzo niskie noty, co poskutkowało brakiem rekomendacji ADAC. Zwycięstwo przypadło w udziale dwóm modelom premium, które wspólnie stanęły na najwyższym stopniu podium z oceną „dobrą”.

Pierwszy z nich był Dunlop Winter Sport 5. Co zadecydowało o wysokiej pozycji w rankingu? Podkreślenia naprawdę grubą kreską wymagają osiągi podczas jazdy na śniegu. Bardzo dobra nota cząstkowa – 1,5 punktu, to niedościgniony w tej kategorii wynik! Na podstawie testu do niewątpliwych plusów opony zaliczymy też wpływ na niższe spalanie paliwa przez auto oraz ogólne zbilansowanie osiągów. Lekka konstrukcja, zwiększona liczba klocków, pogłębienie rowków czy wielokierunkowo ułożone nacięcia – producentowi zdecydowanie opłacało się postawić na te rozwiązania. Dzięki nim przyczepność wzrosła tak samo, jak bezpieczeństwo podróżujących.

Ex aequo pierwsze miejsce przypadło dla Michelin Alpin 6. Propozycja od francuskiej marki premium zdeklasowała konkurencję pod względem odporności na zużycie. Tutaj naprawdę nie miała sobie równych, dlatego w tej kategorii model Alpin 6 uznano za bardzo dobry. Oznacza to, że gwarantuje on długi czas eksploatacji, co przekłada się na rzadszą konieczność zmiany ogumienia oraz idące za tym oszczędności. W teście okazało się również, że opona ta może pochwalić się dobrymi osiągami na suchej, mokrej, ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni, a więc nie odmówi się jej wszechstronności.


Zaraz za Dunlop Winter Sport 5 i Michelin Alpin 6, z nieco niższą notą, ale również oceną dobrą uplasował się Goodyear UltraGrip Performance +. To opona, w której już na pierwszy rzut oka widać szereg sprawdzonych rozwiązań, idealnych na okres zimowy. Lamele i różnego rodzaju nacięcia bez zarzutu wykonują należące do nich zadania. Bieżnik o typowo zimowej rzeźbie to oczywiście nie wszystko. Wiele zależy też od mieszanki gumowej. Można podejrzewać, że tym razem kluczowe okazały się technologie, takie jak Winter Grip oraz Traction Protection, sprawiające, że mieszanka zachowuje przyczepność nawet w niskich temperaturach. Dzięki temu auto dobrze prowadzi się zarówno na mokrej, jak i na pokrytej puchem trasie. Jednocześnie specjaliści z ADAC zwrócili uwagę na to, że osiągi na suchej nawierzchni wymagają dopracowania, chociaż sama droga hamowania w tych warunkach należy do mocnych stron modelu.

Opony zimowe 225/50 R17 – test Autobild 2017

Test opon zimowych 225/50 R17 przeprowadził w 2017 roku znany magazyn motoryzacyjny Autobild. Specjaliści przeprowadzający badanie wzięli pod lupę 20 modeli i sprawdzili ich zachowanie na mokrej, suchej oraz ośnieżonej nawierzchni. W ten sposób wyłonili ogumienie, które warto wziąć pod uwagę podczas wybierania nowego kompletu na zimę do swojego samochodu.

Pierwsze miejsce zajął model Continental WinterContact TS 860 – najlepiej poradził sobie w zróżnicowanych warunkach. Zaraz za nim uplasował się model Michelin Alpin 5, któremu niewiele zabrakło, aby dorównać laureatowi zestawienia. Trzecie miejsce, również z niewielką różnicą w wynikach objął Dunlop Winter Sport 5. Jak widać, pierwsza trójka należała do segmentu premium, a wszystkie wchodzące w jej skład modele opon uzyskały ocenę „przykładna”.