Dunlop SP Sport Bluresponse
Tak wiele za tak niewiele!
Ocena Konrad:
5,8
Moje dotychczasowe Dunlop SP Sport Max doczekały się wymiany. Wybór był ciężki. Chciałem opon komfortowych z dobrym trzymaniem. W związku z tym, że z poprzednich byłem zadowolony i na zapasówce została mi także opona Dunlop więc i teraz zamówiłem dunlopy. Mimo masy pozytywnych komentarzy na ich temat to jednak z początku byłem sceptycznie nastawiony do nich. Myślałem, że to chwyt marketingowy i pewnie nic ciekawego mnie nie czeka. A tu proszę. Po zmianie z zimowych Kleber okazuje się, że opona jest bardziej miękka bardziej komfortowa niż zimówka, a zarazem lepiej trzyma się drogi. Jazda sztywnym jak na VW przyszło samochodem stała się dość przyjemna nawet na nierównościach. VW dobrze tłumi nierówności, nie tłucze stał się "komfortowy" jak na samochód tej klasy, a zarazem z pewnym trzymaniem się drogi -trzyma się wręcz rewelacyjnie. Ciężko sprawić by trakcja miała co robić. Bez różnicy czy to ruszając czy hamując samochód trzyma się drogi. Ciasne łuki nie robią wrażenia. Samochód jedzie jak przyklejony. Oczywiście można wypaść z drogi ale tylko robiąc to świadomie. Opony są ciche i nie było trzeba ich w żaden sposób docierać. Nie ślizgały się wyjeźdżając z wulkanizacji ani nie piszczały jak niektóre tańsze. Mimo, że na tych dunlopach widnieje napis made in poland, a nie jak na fabrycznych, które były od nowości made in germany nie jest to powód do wstydu. Koleiny pełne wody, dynamiczna szybka jazda na suchym i mokrym, nie są wyzwaniem dla tych opon. Jestem pozytywnie zaskoczony- choć to dopiero pierwsze 900km. Jeśli tak ma być dalej to będzie to naprawdę produkt doskonały.
więcej »
Dunlop SP Sport Bluresponse
Polecam dla oszczędzających
Ocena przemek:
5,4
Oponę Blueresponse zakupiłem w maju 2013. Po półrocznym użytkowaniu i przejechaniu niemal 20000km na tej oponie mogę śmiało napisać, że był to strzał w dziesiątkę. Jest to najlepsza opona dla oszczędnej jazdy na trasach z jaką miałem do czynienia. Zakup kompletu dzięki oszczędności na paliwie zwróci mi się już za pół roku. Jeździłem w innym aucie także na innej, równie dobrej oponie: Michelin EnergySaver, lecz Dunlop Blueresponse jest odrobinę lepsza jeśli chodzi o oszczędność. Zaskoczyła mnie również zachowaniem w deszczu. Ta opona na prawdę świetnie hamuje w deszczu (moje poprzednie sprawiały, że auto przy gwałtownym hamowaniu w dużym deszczu wpadało w lekki poślizg i tańczyło w koleinach - tu tego efektu nie ma a droga hamowania jest krótsza). Najistotniejszą jednak zaletą tej opony jest oszczędność jaką można uzyskać na trasie. Jeżdżę bardzo zrównoważenie i w trasie najbardziej zależy mi na uzyskaniu jak najniższego spalania ponieważ trasa to dla mnie czysty koszt. Spalanie: na tych oponach moja octavia kombi 1.9 4x4 spala na przeciętnej trasie 500km łącznie z jazdą przez miasta średnio 4.6, a czasem 4.5 litra przy total średniej prędkości 72km/h co było nie do osiągnięcia kiedyś, gdy normą dla komputera było 5.1-5.5 (opony dunlop sport sp 01). Podejrzewam, że w klasycznym hatchbacku z dieslem te wyniki będą oscylować w okolicach 3.6l/100km przy podobnym stylu jazdy. W mieście niestety nie uświadczycie żadnych pozytywnych efektów pod tym względem. Samochód pali 7-8litrów na krótkich eskapadach do sklepu i z powrotem tak jak wcześniej. To jest opona do tras, gdzie wykorzystuje się jej niski opór toczenia co w mieście jest arcytrudne do wykorzystania ze względu na nieustanne postoje. Opona jest także bardzo cicha (w porównaniu do moich poprzednich dunlop SP 01, których nie polecam ecodriverom...). Podsumowując: jeśli jeździsz agresywnie i szybko ta opona NIC ci nie da. Jeśli jeździsz przewidywalnie, ze stałą prędkością bez niepotrzebnych manewrów uświadczysz nawet do 10% mniejszego spalania względem standardowej opony letniej premium. Jeśli zaś już masz inne opony o niskim oporze toczenia (np micheliny energy saver) to raczej nie spodziewaj się rewolucji. Max co uzyskasz to 0.1-0.2 l/100km o ile w ogóle.
więcej »