Menu

Opony Vredestein

Ocena producenta
5,1
na podstawie 1506 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Popularne rozmiary:
Vredestein 205/55 R16Vredestein 195/65 R15Vredestein 225/45 R17Vredestein 175/65 R14Vredestein 185/65 R15 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów
Wybierz markę auta
Wybierz model auta

Jeśli powstałby ranking opon według wyglądu, to Vredestein zająłby z pewnością pierwsze miejsce. Modele tej marki premium są projektowane we współpracy z Giorgetto Giugiaro, który w 1999 roku zdobył główną nagrodę w plebiscycie na najlepszego projektanta samochodów XX wieku. Bieżniki opon Vredestein prezentują się niezwykle dynamicznie i stylowo.


W parze z atrakcyjnym wyglądem opon Vredestein idą też doskonałe osiągi. Dowodem mogą być czołowe pozycje w testach ADAC zajmowane między innymi przez model Sportrac 5.


W ofercie Vredestein znajdują się opony do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, a także do aut z napędem na 4 koła i rowerów. Jako jeden z niewielu producentów, Vredestein cały czas produkuje nowe opony do samochodów retro.


Ciekawostki:


Początki Vredesteina sięgają roku 1909. Na początku z fabryki wyjeżdżały głównie piłki tenisowe, gumowe pokrycia podłóg, buty i tym podobne artykuły. W 1934 roku spłonęła fabryka firmy, a po jej odbudowie rozpoczęto produkcję opon rowerowych.


Po II wojnie światowej Vredestein nawiązał współpracę z amerykańskim BFGoodrich, a siedziba nowej spółki została założona w Enschede. Model opony Profilux sprzedawano w papierowych opakowaniach, by podkreślić jego wyjątkowość. To miało być coś więcej niż tylko zwykła opona.


W latach 50. opony marki reklamowała rysunkowa modelka nazwana Profilientje i odziana w tradycyjny holenderski strój. Gdy na rynku pojawił się model Masterlux, modelka została zastąpiona przez smukłą Masterlientje biegnącą do przodu w odważnym, dopasowanym kombinezonie. Był to symbol dokonującego się wówczas skoku cywilizacyjnego.


Marka Vredestein jest obecnie częścią koncernu Apollo Tyres. Warto wiedzieć, że tradycje zostały zachowane i jej opony w dalszym ciągu produkowane są w Enschede.

Historia marki Vredestein

Poznaj bliżej producenta najbardziej designerskich opon na światowym rynku. Sprawdź jak rozwijała się popularność marki Vredestein i co może ona zaoferować swoim klientom.   Początki firmy sięgają pierwszej dekady dwudziestego wieku. W 1908 roku w miejscowości Enschede rozpoczęła się eksperymentalna produkcja opon do samochodów osobowych. Wtedy po raz pierwszy na rynku pojawiła się marka Vredestein. Po kilkunastu latach działalności, firma zaczęła jednak przynosić straty i dokładnie w 1925 roku wycofała się z branży. Gdy zaraz po drugiej wojnie światowej Vredestein wracał do gry w przemyśle oponiarskim, było to przedsięwzięcie pod każdym względem wymagające. Po pierwsze, po ponad dwudziestu latach rynek zmienił się diametralnie, toteż planowana reaktywacja przedsiębiorstwa sprowadzała się de facto do jego powtórnego założenia od podstaw. Po drugie, działania wojenne odcisnęły bolesne piętno na wielu dziedzinach przemysłu. Stworzenie nowej fabryki w Enschede było wspólnym projektem Holendrów z amerykańskim koncernem BF Goodrich. Pierwsza seria opon, które zeszły z taśmy zakładów Vredestein Banden powstała właśnie na licencji BFG. Ogumienie typu Stateside, które cieszyło się sporym wzięciem za oceanem nie do końca sprawdziło się na europejskich drogach. Holenderscy inżynierowie opracowali więc swój autorski model, dostosowany do określonych wymagań kierowców ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Vredestein. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • Paweł 5,4

    Vredestein Snowtrac 2

    Oponki nabyłem ze względu na wysokie oceny a testach ADAC i atrakcyjną cenę. W porównaniu do innych opon zimowych na jakich jeździłem (m.in. Kleber Krisalp HP2, Continental TS800) opona naprawdę świetna. Na suchej nawierzchni niezależnie od temperatury trzyma znakomicie, nawet w temp przekraczających +10 st.C. Na deszczu również bardzo dobrze - nie ma różnicy pomiędzy tymi oponami a przyzwoitymi letnimi. To co w tej oponie najlepsze wychodzi dopiero w głębokim śniegu oraz błocie pośniegowym. W takich warunkach opona po prostu wymiata. Kiedy inni kierowcy potrzebowali pomocy w wyciągnięciu auta z zaspy a w ruch szły łopaty ja wyjeżdżałem z parkingu zaraz po wejściu do samochodu, bez żadnych Więcej > problemów. Z uśmiechem na twarzy zostawiałem za sobą ścianę śniegu spod przednich kół. Na lodzie szału nie ma z żadnymi oponami więc tu też nie było zaskoczenia. Ogólnie polecam w 100% - testy hamowania z kolegą na GoodYear Ulyra grip 7 wypadły również na moją korzyść :)
  • adrian 5,3

    Vredestein Xtreme Wintrac

    Na sniegu, lodzie i mrozie bardzo dobre. Opony bardzo pewne na drodze. Doskonała przyczepność. Radzi sobie dobrze na suchym. Trochę większe opory toczenia w porównaniu do opon letnich, ale nie jest źle. Traci się takie sterowanie jak w przypadku opon letnich, ale wciaz jest ono na akceptowalnym poziomie. Doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni. Zużycie też jest w porządku. Spalanie ok 5% większe, ale ponownie - to akceptowalne za bezpieczeństwo i pewność w warunkach zimowych. Jestem pewnien że ta zimowa opona sie sprawdzi. Taniej je kupić we wrześniu zanim zmieni sie pogoda. Wielka wiara w oponie. Doskonała przyczepność. W suchych oraz uchwyty. Bit toczenia w porównaniu do opon Więcej > letnich, ale wuite unieruchomiony. Tracisz bezpośredni Sterującego letnie opony, ale jej jeszcze do zaakceptowania. Mnóstwo przyczepności na mokrej nawierzchni. I stopień zużycia opony jest dobry. Trwa od 5% albo wyłączyć mpg ale znowu dopuszczalne na rzecz bezpieczeństwa i zaufania zimowym. Im na pewno jest to opona zimowa, aby dopasować. Taniej kupić we wrześniu przed popytu zimowym.
  • grasik 6,0

    Vredestein Snowtrac 3

    Nie jestem przedstawicielem handlowym, bo ci maja możliwość wyrobienia sobie opinii o oponie w bardziej ekstremalnych sytuacjach, ale jako zwykły użytkownik samochodu z domu do pracy uważam, że opona fajnie się trzyma. Jest miękka, co daje lepsze układanie do nawierzchni. Skrótowo mówiąc, nie mam powodu do narzekania. Opona trzyma na zakrętach, na śniegu i w ogóle bez problemu. Porównywalna z Goodyear-em Ultragrip 7. Mieszkam na Kaszubach, a więc śniegu chwilami dużo, na lodzie w stosunku do innych opon też b. dobrze trzyma. Trzeba pamiętać, że nie jest to opona do samochodów rajdowych. Więcej >
  • Dymek 6,0

    Vredestein Wintrac Xtreme S

    Co tu dużo pisać! Zrobiłem już ładnych parę kilometrów w warunkach zimowych. Ku mojemu zaskoczeniu dawno tak dobrze nie prowadziło mi się auta zimą, ponieważ nawet w trakcie gołoledzi ani razu nie doszło do utarty kontroli nad pojazdem. To jest dla mnie duży plus! Widać, że dobre opony zimowe w połączeniu z odpowiednim dostosowaniem prędkości do warunków jazdy to najlepszy sposób na bezpieczeństwo. Dodatkowo należy wyróżnić te opony za zachowanie na terenach mocno zaśnieżonych - bardzo dobrze wgryzają się w śnieg dając doskonałą przyczepność. Do tego na 6+ zasługuje ich głośność. Są ciche niezależnie od stanu nawierzchni! Polecam, polecam i jeszcze raz POLECAM :) Więcej >
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA