Menu

Opony Vredestein

Ocena producenta
5,1
na podstawie 1503 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Popularne rozmiary:
Vredestein 205/55 R16Vredestein 195/65 R15Vredestein 225/45 R17Vredestein 175/65 R14Vredestein 185/65 R15 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów
Wybierz markę auta
Wybierz model auta

Jeśli powstałby ranking opon według wyglądu, to Vredestein zająłby z pewnością pierwsze miejsce. Modele tej marki premium są projektowane we współpracy z Giorgetto Giugiaro, który w 1999 roku zdobył główną nagrodę w plebiscycie na najlepszego projektanta samochodów XX wieku. Bieżniki opon Vredestein prezentują się niezwykle dynamicznie i stylowo.


W parze z atrakcyjnym wyglądem opon Vredestein idą też doskonałe osiągi. Dowodem mogą być czołowe pozycje w testach ADAC zajmowane między innymi przez model Sportrac 5.


W ofercie Vredestein znajdują się opony do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, a także do aut z napędem na 4 koła i rowerów. Jako jeden z niewielu producentów, Vredestein cały czas produkuje nowe opony do samochodów retro.


Ciekawostki:


Początki Vredesteina sięgają roku 1909. Na początku z fabryki wyjeżdżały głównie piłki tenisowe, gumowe pokrycia podłóg, buty i tym podobne artykuły. W 1934 roku spłonęła fabryka firmy, a po jej odbudowie rozpoczęto produkcję opon rowerowych.


Po II wojnie światowej Vredestein nawiązał współpracę z amerykańskim BFGoodrich, a siedziba nowej spółki została założona w Enschede. Model opony Profilux sprzedawano w papierowych opakowaniach, by podkreślić jego wyjątkowość. To miało być coś więcej niż tylko zwykła opona.


W latach 50. opony marki reklamowała rysunkowa modelka nazwana Profilientje i odziana w tradycyjny holenderski strój. Gdy na rynku pojawił się model Masterlux, modelka została zastąpiona przez smukłą Masterlientje biegnącą do przodu w odważnym, dopasowanym kombinezonie. Był to symbol dokonującego się wówczas skoku cywilizacyjnego.


Marka Vredestein jest obecnie częścią koncernu Apollo Tyres. Warto wiedzieć, że tradycje zostały zachowane i jej opony w dalszym ciągu produkowane są w Enschede.

Historia marki Vredestein

Poznaj bliżej producenta najbardziej designerskich opon na światowym rynku. Sprawdź jak rozwijała się popularność marki Vredestein i co może ona zaoferować swoim klientom.   Początki firmy sięgają pierwszej dekady dwudziestego wieku. W 1908 roku w miejscowości Enschede rozpoczęła się eksperymentalna produkcja opon do samochodów osobowych. Wtedy po raz pierwszy na rynku pojawiła się marka Vredestein. Po kilkunastu latach działalności, firma zaczęła jednak przynosić straty i dokładnie w 1925 roku wycofała się z branży. Gdy zaraz po drugiej wojnie światowej Vredestein wracał do gry w przemyśle oponiarskim, było to przedsięwzięcie pod każdym względem wymagające. Po pierwsze, po ponad dwudziestu latach rynek zmienił się diametralnie, toteż planowana reaktywacja przedsiębiorstwa sprowadzała się de facto do jego powtórnego założenia od podstaw. Po drugie, działania wojenne odcisnęły bolesne piętno na wielu dziedzinach przemysłu. Stworzenie nowej fabryki w Enschede było wspólnym projektem Holendrów z amerykańskim koncernem BF Goodrich. Pierwsza seria opon, które zeszły z taśmy zakładów Vredestein Banden powstała właśnie na licencji BFG. Ogumienie typu Stateside, które cieszyło się sporym wzięciem za oceanem nie do końca sprawdziło się na europejskich drogach. Holenderscy inżynierowie opracowali więc swój autorski model, dostosowany do określonych wymagań kierowców ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Vredestein. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • Adi 4,5

    Vredestein Hi-Trac

    Nie polecam opona do 10 tyś. Km, więcej nie. Po tym przebiegu wszystkie 4 zaczęły bić na obwodzie "bieżniku" , opony zostały wysłane na reklamację , oczywiście reklamacja nie została uznana, ponieważ powodem usterki, może być cytuję „niewłaściwe ciśnienie, zbyt duże obciążenie samochodu, zużyte amortyzatory, zła zbieżność”, zaznaczono, że opony są wyząbkowane, gdzie nie zgłaszałem takiej usterki ani objawów świadczących o tej usterce. 98% moich tras jeżdżę sam z plecakiem, ciśnienie sprawdzam co najmniej raz w miesiącu, bo mam taką możliwość w pracy, nie zrywam, nie hamuję z piskiem, Po prostu uważam, że nikt tych opon nie oglądał , a jeżeli w ogóle to wkleili standardową odpowiedź, nie Więcej > dodali tylko użytkowania w złych warunkach atmosferycznych. Zrobię ścieżkę diagnostyczną i się odwołam. Warto jednak trochę dołożyć , a czasem nawet nie bo w tej cenie jest duży wybór. ford mondeo 2004r.
  • darek 4,8

    Vredestein Sportrac 2

    witam! opona dobrze sobie radzi w kazdych warunkach kupiłem ja w 2008 za 300zł za sztuke i powiem tak jest warta kazdej złotówki! wczesniej miałem pireli p7 ale pireli sa drogie ponat 110zł na sztuce wiecej a nie sa nic lepsze na mokrym, opony sa bardzo dobre, trzymanie na zakretach super nie wazne czy pada deszcz czy co, jest bezpieczne i o to chodzi. Na suchym tez jest bajka naprawde polecam ale juz chyba wycofali ten model ze sprzedazy bo juz ich nie ma teraz jest sportrac3. Z checia je kupie ale pewnie za 2 - 3 sezony jak te sie skoncza, a i jeszcze jedno ja czesto jezdze ponad 150 km i naprawde agresywnie, jeden minus na tej opony to trakcja na mokrym mogła byc ciut lepsza. Więcej > pozdrawiam Darek
  • Glenroy 5,4

    Vredestein Sportrac 3

    Mam opony już drugi sezon, jeżdżę dużo, nawet 40.000km rocznie. Na oponkach przejechałem jakieś 10-15.000km, opony nadal w stanie idealnym. Na suchej nawierzchni spisują się świetnie, na prawdę dosłownie kleją się do drogi, natomiast na mokrej nawierzchni pozostawiają w tyle konkurencję, po prostu deszcz się ich nie ima i woda na jezdni nie przeszkadza im we wgryzaniu się w asfalt :D Od kiedy kupiłem i pojeździłem na tych oponkach, stałem się fanem Vredestein-a. Pora na zakup snowtracków na zimę. Na prawdę podziwiam producenta, że produkuje opony pozostawiające nawet produkty pirelli za sobą, sprzedając je o 2/3 taniej :) Więcej >
  • toratsy 4,2

    Vredestein T-Trac

    Opony zakupiłem kierując się pozytywnymi opiniami i niestety ja nie mogę się do nich przyłączyć. Brak przyczepności na suchej nawierzchni w końcowej fazie hamowania nie raz postawił mi włosy na głowie, one po prostu nie tolerują nawet odrobiny piasku na asfalcie. Na plus można zaliczyć wytrzymałość - dla amatorów jazdy po krawężnikach niezastąpiona :) oraz dosyć duża odporność na ścieranie. Jazda w ulewie jak i głębokie kałuże nie stwarzają większego problemu.Na koleinach też zbyt mocn nie "tańczy" - jest twarda. W moim przypadku zakup tych opon okazał się błedną decyzją więc rozstałem się z nimi bez żalu. Opinię zamieszczam dopiero teraz po zmianie na Yokohamy które zakupiłem również pod Więcej > wpływem pozytywnych opinii i jestem mile zaskoczony. Jest to tylko moja opinia a decyzję o zakupie danego modelu opony kazdy musi podjąć sam i mieć nadzieję że kapcie będą pasowały:)
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA