Menu

Opony Dębica

Ocena producenta
4,6
na podstawie 12394 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Popularne rozmiary:
Dębica 205/55 R16Dębica 195/65 R15Dębica 225/45 R17Dębica 175/65 R14Dębica 185/65 R15 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów
Wybierz markę auta
Wybierz model auta
certyfikowany sprzedawca
opon Dębica

Dębica - Kraj: Polska - Segment: ekonomiczny – Rok powstania: 1937 – Właściciel: Goodyear.


Polska marka opon ekonomicznych, specjalizująca się w ogumieniu do samochodów osobowych, a także ciągników, maszyn rolniczych, aut dostawczych oraz pojazdów przemysłowych. Firma Dębica S.A. należy do amerykańskiego koncernu Goodyear Tire and Rubber Company, trzeciego największego producenta opon na świecie. Za datę założenia firmy uważa się rok 1937 – wtedy rozpoczęła się budowa dębickiej Fabryki Gum Jezdnych, wielkiej inwestycji w ramach Centralnego Okręgu Przemysłowego.


Kluczowe daty:


1939 – w fabryce w Dębicy zostaje wyprodukowana pierwsza opona,
1940 – w czasie okupacji Fabryka Gum Jezdnych w Dębicy zostaje przejęta przez niemiecki koncern Continental Gummiwerke AG Hanower. Zmienia się nazwa zakładu na Posener Gummiwerke,
1970 – zmiana nazwy fabryki na Dębickie Zakłady Opon Samochodowych „Stomil”,
1976 – w Dębicy powstaje pierwsza polska opona radialna, stworzona na licencji firmy Uniroyal; w fabryce wybudowano Wytwórnię Osobowych Opon Radialnych,
1991 – początek procesu prywatyzacyjnego w Dębicy; trzy lata później firma debiutuje na warszawskiej giełdzie,
1993 – faktyczny początek marki Dębica (pod tą nazwą) – wtedy przedsiębiorstwo zmienia nazwę na: Firma Oponiarska Dębica Spółka Akcyjna,
1995 – większościowy pakiet akcji obejmuje amerykański koncern Goodyear,
2000 – początek wielkiego okresu inwestycyjnego: w Dębicy powstaje, a potem rozbudowywane jest m.in. Centrum Logistyczne.


Ciekawostki:


300 tysięcy złotych – tyle kosztowało pierwsze wyposażenie fabryki w Dębicy w 1937 roku; komplet urządzeń zakupiono w angielskiej firmie Francis Shaw Company Ltd Manchester.


Pierwsza oferta Dębicy w lecie 1939 roku obejmowała siedem rozmiarów opon – moce produkcyjne zakładu pozwalały na wytwarzanie 350 sztuk kompletów ogumienia na dobę.


Fabryka w Dębicy jest obecnie największą wśród zakładów Goodyeara w Europie i trzecią pod tym względem na świecie.


W zakładach Dębicy, oprócz opon rodzimej marki, powstaje też ogumienie Goodyear i innych marek amerykańskiego koncernu: Dunlop, Fulda i Sava.

Historia marki Dębica

W 1937 roku w Stanach Zjednoczonych świętowano otwarcie mostu Golden Gate w San Francisco. Królem Wielkiej Brytanii został Jerzy VI, a laureatem Nagrody Nobla w medycynie został nasz bratanek Węgier, Albert Szent-Gyorgyi. Mniej więcej w tym samym czasie w Dębicy rozpoczęła się budowa zakładów największej oponiarskiej firmy w Polsce.   Logo marki Dębica. Historia marki Dębica rozpoczęła się od decyzji polskiego rządu o budowie Centralnego Okręgu Przemysłowego, najważniejszego przedsięwzięcia ekonomicznego II Rzeczypospolitej. Fabrykę kauczuku syntetycznego, opon i farb postanowiono umieścić na Podkarpaciu. Autorem projektu technologicznego był Amerykanin E. Hoovrer, a w pracach pomagał mu Edward Wróblewski, kierownik działu budowlanego poznańskiego Stomilu. Projekt techniczny opracowali specjaliści z amerykańskiej firmy General Tire and Rubber Company we współpracy z trójką polskich inżynierów: Kazimierzem Obrębskim, Henrykiem Saganem i Wiktorem Piotrowskim. Po kilkunastu miesiącach, gotowa była hala produkcyjna o kubaturze 59,5 tys. metrów sześciennych. Do fabryki zakupiono najnowocześniejsze, jak na owe czasy, maszyny angielskiej firmy Francis Shaw Company Ltd Manchester. Cała inwestycja pochłonęła 300 tysięcy złotych. Dębica - gigantyczna inwestycja II RP Jej pierwsze efekty można było zobaczyć już wiosną 1939 roku. 30 marca w ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Dębica. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • Krzysztof K 4,6

    Dębica D-124

    Używam tych opon od lat przez wszystkie pory roku na kilku samochodach i złego słowa nie powiem. Najgorzej wypadała na lodzie ale w końcu jest to opona letnia. Kiedyś na F125p - taksówka na tylnej osi udało mi sie przejechać 100 000 km.W maluchu który jest 3 "samochodem "w rodzinie wytrzymała mi 10 lat i 60 tys. km- wymieniłem z powodu starości. Czy któraś z dzisiejszych opon to potrafi ? Obecnie testuję je w Daewoo Tico. Sądzę że lepszej Dębicy wymarzyć sobie nie można a i cena jest bardzo dobra. Polecam - na pewno będziecie zadowoleni. Więcej >
  • omegaklub 4,5

    Dębica Furio

    Bardzo dobre oponki. Miałem pewne obawy co do tych opon kiedy naczytałem się niektórych komentarzy ale zaliczka została wcześniej wpłacona więc nie chciałem wymyślać u wulkanizatora i je kupiłem. jestem bardzo miło zaskoczony. opony w rozmiarze 205/65R15 produkcji Słoweńskiej. Miękko amortyzują nierówności, ciche( nie wiem skąd inne opinie że słychać je jakby łożyska były wybite) i bardzo dobrze trzymają się asfaltu. po lekturze pewnych opinii pojechałem celowo je przetestować podczas deszczu i...dalej twierdzę że są rewelacyjne. Wcześniej jeździłem na Semperitach i na Goodyear excellence i nie widzę różnicy poza ceną i tym że są miększe ale w moim przypadku to jest plus. polecam. Więcej >
  • Patryk 4,0

    Dębica Passio

    Opony Dębicy zakupiłem na potrzeby wyprawy małym fiatem dookoła alp - łączny dystans jaki pokonaliśmy to 3700 km. Opony świetnie sprawowały się w warunkach górskich, dziurawych drogach, ostrych różnicach temperatur - u podnóża gór temperatura wynosiła w okolicach 30C, na szczycie leżał śnieg i woda. Dzienne dystanse w przedziale 300-600 km. Podróżowaliśmy także w upale i przy długim oberwaniu chmury. Opony super, jak na malucha cichutkie ;-) dają radę w zmiennych warunkach i obfitych ulewach. Polecam! Więcej >
  • blu99 4,5

    Dębica Vivo

    Oponki świetnie sprawdzają się w samochodzie typu SC. Jazda po suchej nawierzchni bez zarzutów. Na mokrej hamowanie i jazda na wprost dobre na zakrętach i w koleinach trzeba uważać, poprostu przy wyższych niż 80km/h prędkościach daje się we znaki aquaplaning. Komfort jazdy w SC na różnych oponach pozostaje na podobnym poziomie, hałas dobiegający z opon nie jest dokuczliwy lecz w miarę zużywania coraz większy. Co do ścieralności to około 100tys km i "to już jest koniec" uważam za niezły wynik. Mówiąc o oporach toczenia to zużycie paliwa na VIVO i zimowych FRIGO na podobnym dość trudno mierzalnym poziomie, na zużycie paliwa składa się tak wiele czynników że trudno jednoznacznie ocenić bez Więcej > pomiarów opon w jakimś laboratorium. Subiektywnie ok 0,1 - 0,2 l/100km mniej niż FRIGO.
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA