Transport GRATIS

14 dni na zwrot

Menu

Opony Dębica

Ocena producenta
4,6
na podstawie 12454 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Popularne rozmiary:
Dębica 205/55 R16Dębica 195/65 R15Dębica 225/45 R17Dębica 175/65 R14Dębica 185/65 R15 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów
Wybierz markę auta
Wybierz model auta
certyfikowany sprzedawca
opon Dębica

Dębica - Kraj: Polska - Segment: ekonomiczny – Rok powstania: 1937 – Właściciel: Goodyear.


Polska marka opon ekonomicznych, specjalizująca się w ogumieniu do samochodów osobowych, a także ciągników, maszyn rolniczych, aut dostawczych oraz pojazdów przemysłowych. Firma Dębica S.A. należy do amerykańskiego koncernu Goodyear Tire and Rubber Company, trzeciego największego producenta opon na świecie. Za datę założenia firmy uważa się rok 1937 – wtedy rozpoczęła się budowa dębickiej Fabryki Gum Jezdnych, wielkiej inwestycji w ramach Centralnego Okręgu Przemysłowego.


Kluczowe daty:


1939 – w fabryce w Dębicy zostaje wyprodukowana pierwsza opona,
1940 – w czasie okupacji Fabryka Gum Jezdnych w Dębicy zostaje przejęta przez niemiecki koncern Continental Gummiwerke AG Hanower. Zmienia się nazwa zakładu na Posener Gummiwerke,
1970 – zmiana nazwy fabryki na Dębickie Zakłady Opon Samochodowych „Stomil”,
1976 – w Dębicy powstaje pierwsza polska opona radialna, stworzona na licencji firmy Uniroyal; w fabryce wybudowano Wytwórnię Osobowych Opon Radialnych,
1991 – początek procesu prywatyzacyjnego w Dębicy; trzy lata później firma debiutuje na warszawskiej giełdzie,
1993 – faktyczny początek marki Dębica (pod tą nazwą) – wtedy przedsiębiorstwo zmienia nazwę na: Firma Oponiarska Dębica Spółka Akcyjna,
1995 – większościowy pakiet akcji obejmuje amerykański koncern Goodyear,
2000 – początek wielkiego okresu inwestycyjnego: w Dębicy powstaje, a potem rozbudowywane jest m.in. Centrum Logistyczne.


Ciekawostki:


300 tysięcy złotych – tyle kosztowało pierwsze wyposażenie fabryki w Dębicy w 1937 roku; komplet urządzeń zakupiono w angielskiej firmie Francis Shaw Company Ltd Manchester.


Pierwsza oferta Dębicy w lecie 1939 roku obejmowała siedem rozmiarów opon – moce produkcyjne zakładu pozwalały na wytwarzanie 350 sztuk kompletów ogumienia na dobę.


Fabryka w Dębicy jest obecnie największą wśród zakładów Goodyeara w Europie i trzecią pod tym względem na świecie.


W zakładach Dębicy, oprócz opon rodzimej marki, powstaje też ogumienie Goodyear i innych marek amerykańskiego koncernu: Dunlop, Fulda i Sava.

Historia marki Dębica

W 1937 roku w Stanach Zjednoczonych świętowano otwarcie mostu Golden Gate w San Francisco. Królem Wielkiej Brytanii został Jerzy VI, a laureatem Nagrody Nobla w medycynie został nasz bratanek Węgier, Albert Szent-Gyorgyi. Mniej więcej w tym samym czasie w Dębicy rozpoczęła się budowa zakładów największej oponiarskiej firmy w Polsce.   Logo marki Dębica. Historia marki Dębica rozpoczęła się od decyzji polskiego rządu o budowie Centralnego Okręgu Przemysłowego, najważniejszego przedsięwzięcia ekonomicznego II Rzeczypospolitej. Fabrykę kauczuku syntetycznego, opon i farb postanowiono umieścić na Podkarpaciu. Autorem projektu technologicznego był Amerykanin E. Hoovrer, a w pracach pomagał mu Edward Wróblewski, kierownik działu budowlanego poznańskiego Stomilu. Projekt techniczny opracowali specjaliści z amerykańskiej firmy General Tire and Rubber Company we współpracy z trójką polskich inżynierów: Kazimierzem Obrębskim, Henrykiem Saganem i Wiktorem Piotrowskim. Po kilkunastu miesiącach, gotowa była hala produkcyjna o kubaturze 59,5 tys. metrów sześciennych. Do fabryki zakupiono najnowocześniejsze, jak na owe czasy, maszyny angielskiej firmy Francis Shaw Company Ltd Manchester. Cała inwestycja pochłonęła 300 tysięcy złotych. Dębica - gigantyczna inwestycja II RP Jej pierwsze efekty można było zobaczyć już wiosną 1939 roku. 30 marca w ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Dębica. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • Artur 5,3

    Dębica Frigo 2

    Opony Dębica Frigo 2 zakupione spełniają moje oczekiwania, choć miałem spore wątpliwości przed zakupem, ale dobrze sprawują się zarówno no mokrej, jak i suchej nawierzchni. Droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni jest zgodna z zadeklarowaną przez producenta, jeśli chodzi o hałas to również jest na plus. Podsumowując za kwotę 600zł mam komplet nowych opon dobrej jakości, które będę użytkować kilka sezonów. Choć na razie użytkuje je jeden sezon, przejechałem około 10tys km, to jestem zadowolony nie widać śladów zużycia. Podczas kupna używam aplikacji ceneo i drugi raz najtaniej znalazłem w sklepie oponeo z darmowa dostawa. Więcej >
  • szaszlyk 5,2

    Dębica Frigo Directional

    Opony dębica frigo miałem okazję użytkować w różnych rozmiarach, poprzednio 185/60/15 a obecnie 165/70/13. Opona ta posiada szereg zalet, do których należy przede wszystkim bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Nabywając tę oponę można być pewnym, że za rok nie wyjdą z niej druty, ani że nie zniknie bieżnik. Zapewnia ona co najmniej 5 lat normalnego i spokojnego użytkowania. Z zalet typowo trakcyjnych podkreśliłbym bardzo dobre właściwości na śniegu. Posiadając tę oponę jest się w stanie wjechać i co ważne wyjechać z głębokiego śniegu, z czym inne opony nawet markowe sobie nie radzą. Zachowanie na suchym asfalcie poprawne, natomiast co do asfaltu mokrego, to zalecam ostrożność, ale Więcej > tragedii nie ma, nie wpada się w poślizg na każdym zakręcie. Przy dynamicznej jeździe potrafi czasem zarzucić i tyle. Nie wypowiem się co do spalania, ponieważ zimą wpływa na nie szereg czynników, w szczególności to, że samochód stoi na dworze. Polecam wszystkim.
  • Artur 5,5

    Dębica Frigo S-30

    Opony mam na seicento od ok. 7 lat kupiłem jako 2-letnie, obecnie mają ok 5mm! Oponki super na śnieg i błoto, wiele razy wykopywałem sie z głebokiego sniegu, nie było mowy żeby auto sie zakopało, w górach również jeżdziłem po śniegu po lesie i rewelacja. Na błocie śniegowym i śniegu mozna bezpiecznie wyprzedzać. Opony mają porządny niezaokrąglony bieznik z boku opony, co powoduje, że bardzo dobrze prowadzi sie samochód, nie znosi na boki i trzyma kierunek jazdy, super wgryzaja sie w śnieg. Nie warto przepłacac na inne droższe marki, wspierajmy polską gospodarke. POLECAM z czystym sumieniem. Więcej >
  • TMar 5,1

    Dębica Frigo HP

    Po prostu dobra opona, przy agresywnej jeździe nie zawodzi. Lekko śię ślizga tylko na mokrej nawierzchni w porównaniu z konkurencją np Fulda C.Montero nieco lepiej się zachowuje na mokrej nawierzchni. Na śniegu i lodzie zachowanie wzorowe. Niska ścieralność. Hałas jest ale jak na zimówki to niewielki. Miałem Fulda, Sava, BfGoodrich, Continental i Michelen mowa o zimówkach. Ta przegrywa tylko z Continentalem i Fuldą. Spośród wszystkich opon zimowych jakie miałem, Dębica HP ma najlepszy stosunek jakości do ceny. Więcej >
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA