Prezentowana opona posiada symbol 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake). Oznacza to, że spełnia wymagania Unii Europejskiej dotyczące opon zimowych. Symbol jest przyznawany po dokładnym przetestowaniu danego modelu pod kątem przyczepności na śniegu.
Testy opony Dębica Frigo 2:
2018:
test TCS
w rozmiarze w rozmiarze 175/65 R14;
nota: polecana;
2018:
test ÖAMTC
w rozmiarze w rozmiarze 175/65 R14;
nota: polecana;
2018:
test ADAC
w rozmiarze w rozmiarze 175/65 R14;
nota: zadowalająca;
Dębica Frigo 2 to opona klasy ekonomicznej skierowana do kierowców samochodów osobowych, którzy oczekują bezpiecznej i komfortowej jazdy w każdych warunkach zimą. Opona produkowana jest z mieszanki gumowej z krzemionką. Dzięki tej domieszce produkt charakteryzuje się odpowiednią elastycznością również w czasie panowania niskich temperatur.
Tworzywo opony w połączeniu z gęsto usytuowanymi lamelami na powierzchni opony sprawia, że model charakteryzuje się świetną przyczepnością na każdej drodze w zimowych warunkach. Nie musisz martwić się o osiągi opony na mokrej i pokrytej błotem pośniegowym nawierzchni.
Dzięki dużej liczbie rowków obwodowych i poprzecznych, woda oraz błoto są bez żadnego problemu odprowadzane poza powierzchnię opony. Doskonała organizacja rowków kierunkowego bieżnika powoduje, że ryzyko wystąpienia aquaplaningu (zerwania przyczepności na mokrej nawierzchni) jest zredukowane do minimum.
Każdy element opony Dębica Frigo 2 wprowadzony został po to, aby zagwarantować Ci pewną jazdę w każdych warunkach zimą. Duża liczba lameli zwiększa powierzchnię styku opony z drogą zapewniając wysoką przyczepność nie tylko na mokrej, ale i na pokrytej śniegiem nawierzchni. Producenci skutecznie zadbali o skrócenie drogi hamowania, Masywne klocki umieszczone na barkach opony dbają o dobrą stabilność opony, a więc pewne prowadzenie gdziekolwiek się znajdujesz.
Pierwszą oponę w Fabryce Gum Jezdnych w Dębicy wyprodukowano pod koniec marca 1939 roku, a uroczyste otwarcie fabryki nastąpiło w kwietniu. Wojna przerwała rozwój fabryki, ale po niej szybko przystąpiono do wznowienia produkcji i powrotu do metod stosowanych przed wybuchem wojny. Lata 60. upłynęły pod znakiem rozwoju – stworzono halę produkcyjną opon rowerowych oraz rozpoczęto prace nad działem naukowo-badawczym. 2 grudnia 1995 roku większość akcji Spółki (którą Dębica stała się w 1991 roku) sprzedano koncernowi Goodyear. Kolejne lata upłynęły w firmie pod znakiem dużych, rozwojowych inwestycji. Tak jest do dzisiaj.