Testy opony Pirelli P1 Cinturato Verde:
2022:
test TCS
w rozmiarze 185/65 R15;
nota: szczególnie polecana;
2022:
test ÖAMTC
w rozmiarze 185/65 R15;
nota: szczególnie polecana;
2022:
test ADAC
w rozmiarze 185/65 R15;
nota: dobra;
2021:
test Auto, Motor und Sport
w rozmiarze 195/55 R16;
nota: zadowalająca;
2019:
test ÖAMTC
w rozmiarze 185/65 R15;
nota: polecana;
2019:
test ADAC
w rozmiarze 185/65 R15;
nota: zadowalająca;
2019:
test TCS
w rozmiarze 185/65 R15;
nota: polecana;
2018:
test TCS
w rozmiarze 175/65 R14;
nota: polecana;
2018:
test ÖAMTC
w rozmiarze 175/65 R14;
nota: polecana;
2018:
test ADAC
w rozmiarze 175/65 R14;
nota: zadowalająca;
2017:
test TCS
w rozmiarze 195/65 R15;
nota: szczególnie polecana;
(1. miejsce).
2017:
test ÖAMTC
w rozmiarze 195/65 R15;
nota: szczególnie polecana;
(1. miejsce).
2017:
test ADAC
w rozmiarze 195/65 R15;
nota: dobra;
(1. miejsce).
2015:
test Auto Bild
w rozmiarze 185/60 R15;
nota: dobra;
2015:
test ADAC
w rozmiarze 185/60 R14;
nota: zadowalająca;
2014:
test ADAC
w rozmiarze 195/65 R15;
nota: dobra;
2014:
test ADAC
w rozmiarze 175/65 R14;
nota: dobra;
(3. miejsce).
Opona Pirelli P1 Cinturato Verde to letny model klasy premium, którego zadaniem oprócz dbania o bezpieczeństwo kierowców jest troska o środowisko naturalne. Dzięki temu, że opona została stworzona w technologii Green Performance połączenie tych osiągów było możliwe. Najważniejszymi osiągami opony Pirelli P1 Cinturato Verde są: ograniczone zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla, wysokie przebiegi, bardzo dobre osiągi i niska emisja hałasu.
Opona Pirelli P1 Cinturato Verde jest wykonywana z hybrydowej mieszanki gumowej i wyposażona jest w oryginalną rzeźbę bieżnika. Dzięki temu może się pochwalić bardzo dobrą przyczepnością na mokrej i suchej jezdni. Zoptymalizowana budowa bieżnika z licznymi nacięciami pozwala m.in. na znaczną redukcję hałasu emitowanego przez oponę, co daje w rezultacie większy komfort jazdy. Przyjemność z jazdy powiększa też system kontroli naprężeń, w który wyposażona jest opona, a który minimalizuje drgania i ich skutki. Aerodynamiczna ściana boczna modelu oraz jego niska waga powodują, że opona ma niskie opory toczenia, a więc zużywa mniej paliwa i emituje mniejszą ilość szkodliwych substancji.
Opona Pirelli P1 Cinturato Verde montowana jest jako fabryczne wyposażenie w samochodach takich marek, jak: Skoda, Volkswagen, BMW, Mercedes, Alfa Romeo, Peugeot, MINI, czy Audi.
W 1890 roku Giovanni Battista Pirelli po raz pierwszy w swojej karierze stworzył model opony rowerowej Milano. Jedenaście lat później światło dzienne ujrzała pierwsza opona samochodowa Pirelli (Ercole). Właściciel firmy wiedział, że aby jego dzieło było szerzej użytkowane musi postawić na jego promocję. Zdecydował zaangażować się w sporty motorowe, które zawsze były we Włoszech bardzo popularne. Taki rodzaj promocji szybko się opłacił. Na początku XX wieku firma miała na swoim koncie już pierwsze sportowe sukcesy, więc szybko zdobywała sławę. Dzisiaj producent dzierży 5. pozycję na światowym rynku opon. Oprócz opon Pirelli kojarzony jest też ze słynnym kalendarzem, który co roku prezentuje unikalne zdjęcia najlepszych fotografów z najpopularniejszymi modelkami na świecie.
Opona letnia Pirelli P1 Cinturato Verde zaliczana jest do klasy premium, czyli charakteryzuje się nowoczesną technologią i maksymalnymi osiągami.
Oglądasz właśnie oponę w rozmiarze 175/65 R15.
Opona jest aktualnie dostępna w rozmiarach od 14 do 16 cali.
Jest to opona z indeksem prędkości
T - maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi
190 km/h.
Opona posiada indeks nośności
84 - maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać ta opona wynosi
500 kg.
Opona posiada następujące klasy na etykiecie: C (opory toczenia), B (przyczepność na mokrej nawierzchni), B 69 dB (poziom hałasu).