Testy opony Michelin CrossClimate:
2018:
test Auto Zeitung
w rozmiarze 225/45 R17;
nota: ;
(2. miejsce).
2017:
test Auto Zeitung
w rozmiarze 205/55 R16;
nota: ;
(1. miejsce).
2017:
test AUTO Straßenverkehr
w rozmiarze 215/60 R17;
nota: zadowalająca;
(2. miejsce).
2016:
test Auto Zeitung
w rozmiarze 205/55 R16;
nota: szczególnie polecana;
2016:
test Gute Fahrt
w rozmiarze 205/55 R16;
nota: dobra;
(2. miejsce).
2016:
test ACE
w rozmiarze 205/55 R16;
nota: polecana;
(3. miejsce).
2016:
test ADAC
w rozmiarze 195/65 R15;
nota: zadowalająca;
(1. miejsce).
2016:
test Auto Bild Allrad
w rozmiarze 215/55 R16;
nota: polecana;
(2. miejsce).
2015:
test Auto Bild
w rozmiarze 195/65 R15;
nota: polecana;
(2. miejsce).
Michelin CrossClimat został stworzony z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii. Właśnie innowacyjne zabiegi spowodowały, że model może się pochwalić najwyższą klasą „A” w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni w systemie etykietowania opon. Opona uzyskiwała taką klasę, gdy badano ją według kryteriów opon letnich, jak i wg kryteriów stawianych oponom zimowym. Co więcej, opona uzyskuje też najlepszą ocenę w kategorii hałasu w systemie etykietowania opon.
Przykładowe różnice między Michelin CrossClimate, a innymi modelami:
- 5 m krótsza droga hamowania na suchym w porównaniu do standardowej opony całorocznej (w temperaturze 14°C),
- 7 m krótsza droga hamowania na suchym w porównaniu do zimówki (w temperaturze 14°C),
- 3 m krótsza droga hamowania na mokrym od opony letniej (w temperaturze 6°C).
Bardzo dobre osiągi opon niezależnie od pory roku to zasługa nowoczesnego bieżnika opony. Jednym z jego najbardziej charakterystycznych elementów są lamele 3D. Sposób ich ułożenia zaczerpnięto z opon letnich, ale geometria pochodzi z bieżnika opon zimowych. Dzięki tej podwójnej charakterystyce lamele zmieniają szerokość w zależności od warunków panujących na drodze. To sprawia, że opona idealnie wgryza się w podłoże, zapewnia świetną trakcję i trzymanie w zakrętach. Wszystko to niezależnie od warunków (również na śliskiej nawierzchni). Bardzo ważnym elementem Michelin CrossClimate są klocki barkowe o ściętych krawędziach. To one dbają o duży kontakt z nawierzchnią, a więc o krótką drogę hamowania zarówno latem, jak i zimą.
Wykonanie opony z elastycznej mieszanki również poprawiło jej zachowanie na suchej, mokrej i pokrytej śniegiem drodze. Co więcej, takie rozwiązanie powoduje, że opona ma niższe opory toczenia, a więc pozwala oszczędzać paliwo. Krzemionka w tworzywie opony redukuje emisję ciepła.
Opona produkowana jest tylko w 4 fabrykach w Europie (dwie zlokalizowane są w Hiszpanii i dwie w Niemczech).
Michelin to jeden z największych na rynku producentów opon. Firma została założona w 1889 roku we Francji. Do koncernu należą takie marki opon, jak: Kleber, Kormoran czy BFGoodrich. Oferta marki Michelin zaliczana jest do najwyższej klasy produktów.
Opona całoroczna Michelin CrossClimate zaliczana jest do klasy premium, czyli charakteryzuje się nowoczesną technologią i maksymalnymi osiągami.
Oglądasz właśnie oponę w rozmiarze 205/55 R16.
Opona jest aktualnie dostępna w rozmiarach od 14 do 18 cali.
Jest to opona z indeksem prędkości
V - maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi
240 km/h.
Opona posiada indeks nośności
94 - maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać ta opona wynosi
670 kg.
Opona posiada następujące klasy na etykiecie: C (opory toczenia), A (przyczepność na mokrej nawierzchni), 68 dB (poziom hałasu).
Oglądana przez Ciebie opona:
-
posiada wzmocnioną konstrukcję (jest bardziej odporna na obciążenia niż standardowy model).