Menu
Kup
483 / szt.
Klasa premium certyfikowany sprzedawca

Michelin CrossClimate 185/65 R15 92 V XL

certyfikowany sprzedawca
opon Michelin
483 / szt.
Zapytaj o dostępność
Kup

Transport GRATIS

14 dnina zwrot

Testy opony

Zobacz wyniki
Parametry opony
Typ:
Osobowe
Sezon:
Rozmiar:
Indeks prędkości:
V = max 240 km/h
Indeks nośności:
92 = max 630 kg
Inne:
Wzmacniane
Gwarancja:
5 lat od daty zakupu szczegóły
Etykieta UE:
C A 68dB szczegóły
  • Opinie
  • Opis produktu
  • Etykieta UE
  • Gwarancja
  • Certyfikat
Opinie
427 osób wystawiło ocenę
  • 6 204 osoby
  • 5 194 osoby
  • 4 21 osób
  • 3 7 osób
  • 2 0 osób
  • 1 1 osoba
Ocena łączna: 5,4 427 opinii Opona Rewelacyjna!
  • Sucha nawierzchnia: 5,6
  • Mokra nawierzchnia: 5,5
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 4,6
95% użytkowników poleca tę oponę
95%

Informacje o oponie zbierane są od 1991 dni. W tym czasie zebraliśmy 427 opinii.

Nasi klienci przejechali łącznie 3900000 km.

Oponę oceniali kierowcy, którzy najczęściej swój styl jazdy określali jako

umiarkowany.

  • Opinie o oponach Michelin CrossClimate

    Jarosław Kardynał
    Rozmiar: 185/65 R15

    Ocena: 5,7

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Zdecydowałem się na CrossClimate, ponieważ akurat skończyły mi się dwa komplety fabrycznych opon. Postanowiłem zaryzykować, do zakupu przekonała mnie zimowa homologacja 3PMSF, żadna opona letnia do tej pory jej nie otrzymała. Jej funkcjonalność idealnie wpasowuje się w moje potrzeby (jazda tylko po mieście przez cały rok bez konieczności wymiany opon). Jestem bardzo ciekaw jak będzie zachowywać się zimą, patrząc jednak na relację K. Hołowczyca z testów we Francji i mając pełne zaufanie do Michelin jestem spokojny,że zimą będę również zadowolony. Opony sprawują się lepiej niż oryginalnie wyposażone Hankooki, spalanie w mieście 7,4l/100, wyczuwalna różnica w hamowaniu oraz komforcie jazdy na mokrej i suchej nawierzchni. Po prostu opona na każdą pogodę!

    Podsumowanie: Rewolucja w branży, idealna dla mieszczucha, czekam na zimę.

    Czy opinia jest pomocna?

  • ZbyhM
    Rozmiar: 185/65 R15

    Ocena: 5,8

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Przejechały ponad sto pięćdziesiąt tysięcy od końca kwietnia 2017 do połowy września 2018 i trafiają na tylną oś. Na przód zamówiłem takie same tylko nowe. Niespodziewany śnieg wiosną w Karkonoszach, oberwanie chmury na A1 w okolicach Warlubia czy na A4 w okolicach Góry Św Anny aquaplaning wystarczyło zdjąć nogę z gazu, hamowanie w upałach wszystko bez problemu. Nawierzchnia w skrócie - samochód służbowy jak terenowy, asfalt, beton, szutr, poniemiecka kostka brukowa, ucieczki na wysokie krawężniki - felgi do prostowania. Opony bez zarzutu. Trzymają ciśnienie (pewnie to też kwestia wentyli, felg i montażu)

    Podsumowanie: kupuję następne

    Czy opinia jest pomocna?

  • Przemek
    Rozmiar: 185/65 R15

    Ocena: 5,0

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Opony kupione w rozmiarze 185/65 R15 do auta, które porusza się w zasadzie wyłącznie po mieście. Z uwagi na praktycznie brak zim nie widzę potrzeby użytkowania i trzymania dwóch kompletów opon stąd wybór. Tanie nie są, ale i tak jest to trochę taniej niż kupić i utrzymywać dwa komplety opon do auta które robi w porywach 10 tys km rocznie. I tu jak najbardziej się nadają. Auto prowadzi się stabilnie, nie hałasują. Zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni jest w porządku. Zakupione pół roku temu i jeżdżone w zakresie temperatur +20 do -15. W ciepłe dni auto nie pływa, zachowuje się tak samo jak w mrozy. Opony jako nowe mają 8 mm bieżnika. Po przebiegu około 6000 km jest to niespełna 0,5 mm mniej na obu osiach więc powinny wystarczyć na długo, nawet jeśli lato będzie bardzo upalne. W samym spalaniu auta różnic nie zauważyłem. Jedyne co mnie boli to, że subiektywnie na śniegu, błocie pośniegowym radzi sobie gorzej od Dębicy Frigo 2 (tak wiem testy na YT strasznie ją zachwalają, ale ja wiem swoje) z której się przesiadłem, a umówmy się była to zimówka 2 letnia, prawie z pełnym bieżnikiem i nie jest to na pewno opona premium (kosztuje nieco ponad 1/2 ceny Michelin Crossclimate). Wybrałbym je jednak ponownie, bo wolę zużyć relatywnie dużo jednej opony w ciągu powiedzmy 5 lat i wymienić znów na nową niż wyrzucać dwa komplety opon prawie z pełnym bieżnikiem z powodu starości gumy, albo co gorsza starać się jeździć na wiekowych oponach.... Więc jeśli robisz do 10 tys rocznie i to w ruchu miejskim jak najbardziej polecam. Jeśli mieszkasz w górach, albo robisz większe przebiegi tylko 2 komplety gum i tak własnie zostanie w moim drugim aucie.

    Podsumowanie: Dobra opona do ruchu miejskiego dla auta które robi niewielkie przebiegi.

    Czy opinia jest pomocna?

  • Anonim
    Rozmiar: 185/65 R15

    Ocena: 5,1

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Opony przejechały już około 1 tysiąca kilometrów po trasie i kilkaset po mieście. Podsumowując jestem zadowolony. Porównanie w praktyce do poprzednich opon (Dunlop Winter Sport 3D i Michelin Energy Saver. Od zimowych zdecydowanie cichsze, od letnich też (ale należy pamiętać, że tamte to było opony około 6 letnie). Prowadzą się bardzo dobrze, nie mam zastrzeżeń. Nie są gorsze od tych co miałem, a nie nie ma problemu ze zmianą. Możliwe, że Dunlopy byłyby trochę lepsze na śniegu, ale w zimie bardzo rzadko jeżdżę w takich warunkach (w praktyce kilka dni lub wcale). Na pewno będą lepsze w okresie przejściowym. Przebiegi rozkładają mi się dość równo w ciągu roku, także nawet jeżeli byłyby momenty, że inne opony byłyby może i lepsze, to średnio w roku wierzę, że CrossClimate są dużo lepsze. No i brak konieczności zmiany, okresowe wyważenie może zrobić kiedykolwiek, poza szczytem zmian opon ;)

    Podsumowanie: Pierwsze opony całoroczne o parametrach dobrych letnich!

    Czy opinia jest pomocna?

  • Maciej
    Rozmiar: 185/65 R15

    Ocena: 4,7

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Oceniam nowość, oponę która jest na rynku od wiosny 2015 roku. Przejechałem na niej prawie 5000 tys. km w warunkach miejskich i poza miejskich (50/50), w różnych warunkach atmosferycznych - upalne lato, ulewne deszcze (tak, że woda stała na autostradzie). Opony dobrze trzymają się drogi. Samochód prowadzi się pewnie. Na moc 108 KM i start w Picasso nie zrywają się od podłoża. Bardzo dobrze odbierają wodę i przy ostrym hamowaniu w wodzie z 70 km/h (sporo jej było podczas ulewy) dały radę. Auto nie drgnęło. Jechało prosto, żadnych problemów. Co do oceny "3" zachowania na śniegu i błocie pośniegowym to nie mogę nic napisać - bo zimy jeszcze nie było. Opony oceniam bardzo dobrze. Zakupu nie żałuję. Zawsze jeździłem na letnich i zimowych klasy premium, a o Michelinach jako takich miałem słabe zdanie (głównie głośność) - te opony są warte swojej ceny i godne polecenia!

    Podsumowanie: Bardzo dobra alternatywa dla dwóch kompletów kół

    Czy opinia jest pomocna?

Ilość opinii na stronie:

Opis produktu

Michelin CrossClimate

Testy opony Michelin CrossClimate:

2018: test Auto Zeitung w rozmiarze 225/45 R17; nota: ; (2. miejsce).
2017: test AUTO Straßenverkehr w rozmiarze 215/60 R17; nota: zadowalająca; (2. miejsce).
2016: test Gute Fahrt w rozmiarze 205/55 R16; nota: dobra; (2. miejsce).
2016: test ACE w rozmiarze 205/55 R16; nota: polecana; (3. miejsce).
2016: test ADAC w rozmiarze 195/65 R15; nota: zadowalająca; (1. miejsce).
2016: test Auto Bild Allrad w rozmiarze 215/55 R16; nota: polecana; (2. miejsce).

Michelin CrossClimat został stworzony z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii. Właśnie innowacyjne zabiegi spowodowały, że model może się pochwalić najwyższą klasą „A” w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni w systemie etykietowania opon. Opona uzyskiwała taką klasę, gdy badano ją według kryteriów opon letnich, jak i wg kryteriów stawianych oponom zimowym. Co więcej, opona uzyskuje też najlepszą ocenę w kategorii hałasu w systemie etykietowania opon.

Przykładowe różnice między Michelin CrossClimate, a innymi modelami:

- 5 m krótsza droga hamowania na suchym w porównaniu do standardowej opony całorocznej (w temperaturze 14°C),

- 7 m krótsza droga hamowania na suchym w porównaniu do zimówki (w temperaturze 14°C),

- 3 m krótsza droga hamowania na mokrym od opony letniej (w temperaturze 6°C).



michelin-crossclimate


Bardzo dobre osiągi opon niezależnie od pory roku to zasługa nowoczesnego bieżnika opony. Jednym z jego najbardziej charakterystycznych elementów są lamele 3D. Sposób ich ułożenia zaczerpnięto z opon letnich, ale geometria pochodzi z bieżnika opon zimowych. Dzięki tej podwójnej charakterystyce lamele zmieniają szerokość w zależności od warunków panujących na drodze. To sprawia, że opona idealnie wgryza się w podłoże, zapewnia świetną trakcję i trzymanie w zakrętach. Wszystko to niezależnie od warunków (również na śliskiej nawierzchni). Bardzo ważnym elementem Michelin CrossClimate są klocki barkowe o ściętych krawędziach. To one dbają o duży kontakt z nawierzchnią, a więc o krótką drogę hamowania zarówno latem, jak i zimą.


Wykonanie opony z elastycznej mieszanki również poprawiło jej zachowanie na suchej, mokrej i pokrytej śniegiem drodze. Co więcej, takie rozwiązanie powoduje, że opona ma niższe opory toczenia, a więc pozwala oszczędzać paliwo. Krzemionka w tworzywie opony redukuje emisję ciepła.

Opona produkowana jest tylko w 4 fabrykach w Europie (dwie zlokalizowane są w Hiszpanii i dwie w Niemczech).





Michelin to jeden z największych na rynku producentów opon. Firma została założona w 1889 roku we Francji. Do koncernu należą takie marki opon, jak: Kleber, Kormoran czy BFGoodrich. Oferta marki Michelin zaliczana jest do najwyższej klasy produktów.

Michelin Manufacturer of the year
Opona całoroczna Michelin CrossClimate zaliczana jest do klasy premium, czyli charakteryzuje się nowoczesną technologią i maksymalnymi osiągami.
Oglądasz właśnie oponę w rozmiarze 185/65 R15.
Opona jest aktualnie dostępna w rozmiarach od 14 do 18 cali.
Jest to opona z indeksem prędkości V - maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 240 km/h.
Opona posiada indeks nośności 92 - maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać ta opona wynosi 630 kg.
Opona posiada następujące klasy na etykiecie: C (opory toczenia), A (przyczepność na mokrej nawierzchni), 68 dB (poziom hałasu).
Oglądana przez Ciebie opona:
  • posiada wzmocnioną konstrukcję (jest bardziej odporna na obciążenia niż standardowy model).

Zobacz także inne opony całoroczne 15 cali

Kopiowanie treści surowo wzbronione. Zobacz konsekwencje prawne
Etykieta UE

Etykieta opony Michelin CrossClimate:

C A 68 dB

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).

Gwarancja

Gwarancja na opony Michelin CrossClimate

Pełna treść gwarancji
  • gwarancja obejmuje użytkowanie opon przez 5 lat od daty zakupu lub do momentu całkowitego zużycia,
  • gwarancja obejmuje wady materiałowe i produkcyjne,
  • jeśli w momencie uznanej reklamacji stopień zużycia opony nie przekracza 20% to opona zostanie wymieniona na nową,
  • w przypadku uznanej reklamacji opony o większym zużyciu, wysokość rekompensaty jest zależna od stopnia zużycia reklamowanej opony.
Certyfikat

Jesteśmy certyfikowanym sprzedawcą opon marki Michelin

  • Transport gratis Wszystkie nasze produkty
    doręczamy bezpłatnie na terenie
    całego kraju.

  • Dostawa
    w 24h
    Nowoczesne centrum logistyczne
    pozwala nam wysłać
    40 000 opon dziennie.

  • 14 dni
    na zwrot
    Nieużywany produkt możesz zwrócić
    w ciągu 14 dni od daty odbioru
    bez podania przyczyny.

Dostawa z montażem

Zobacz jakie to proste

  • Kup

    i wybierz dostawę
    z montażem

    Większość naszych produktów możemy dostarczyć do serwisu
    w Twoim sąsiedztwie.

  • Zarezerwuj

    termin montażu po złożeniu
    zamówienia

    Jeżeli dokonasz zakupu do godziny 14:00, montaż możesz umówić już na następny dzień.

  • Zamontuj

    opony w wybranym
    serwisie!

    Wystarczy, że pojawisz się w umówionym terminie, a specjaliści zamontują je w atrakcyjnej cenie!

Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
United Kingdom