Menu
Kup
381 / szt.
Klasa premium certyfikowany sprzedawca

Dunlop SP Sport Bluresponse 225/45 R17 94 W XL, MFS

< Przejdź do listy opon 225/45 R17

certyfikowany sprzedawca
opon Dunlop

Wcześniej600 zł

381 / szt.
Kup

Kupiono dziś
o godzinie 16:56

Transport GRATIS

Dostawa 5-6 dni roboczych

14 dnina zwrot

Testy opony

Zobacz wyniki
Parametry opony
Typ:
Osobowe
Sezon:
Letnie
Rozmiar:
225/45 R17
Indeks prędkości:
W = max 270 km/h
Indeks nośności:
94 = max 670 kg
Inne:
Wzmacniane
Gwarancja:
5 lat od daty produkcji szczegóły
Etykieta UE:
B A 69dB szczegóły
  • Opinie
  • Opis produktu
  • Etykieta UE
  • Gwarancja
  • Certyfikat
Opinie

1990 osób wystawiło ocenę

  • 6 1032 osoby
  • 5 850 osób
  • 4 79 osób
  • 3 12 osób
  • 2 5 osób
  • 1 12 osób

Ocena łączna: 5,4 1990 opinii

Opona Rewelacyjna!
  • Oszczędności: 5,2
  • Komfort: 5,3
  • Bezpieczeństwo: 5,5

97% użytkowników poleca tę oponę

97%

Informacje o oponie zbierane są od 2432 dni. W tym czasie zebraliśmy 1990 opinii.

Nasi klienci przejechali łącznie 18672000 km.

Oponę oceniali kierowcy, którzy najczęściej swój styl jazdy określali jako

umiarkowany.

  • Opinie o oponach Dunlop SP Sport Bluresponse

    Konrad
    Ocena: 5,8

    Czy opinia jest pomocna?

    Moje dotychczasowe Dunlop SP Sport Max doczekały się wymiany. Wybór był ciężki. Chciałem opon komfortowych z dobrym trzymaniem. W związku z tym, że z poprzednich byłem zadowolony i na zapasówce została mi także opona Dunlop więc i teraz zamówiłem dunlopy. Mimo masy pozytywnych komentarzy na ich temat to jednak z początku byłem sceptycznie nastawiony do nich. Myślałem, że to chwyt marketingowy i pewnie nic ciekawego mnie nie czeka. A tu proszę. Po zmianie z zimowych Kleber okazuje się, że opona jest bardziej miękka bardziej komfortowa niż zimówka, a zarazem lepiej trzyma się drogi. Jazda sztywnym jak na VW przyszło samochodem stała się dość przyjemna nawet na nierównościach. VW dobrze tłumi nierówności, nie tłucze stał się "komfortowy" jak na samochód tej klasy, a zarazem z pewnym trzymaniem się drogi -trzyma się wręcz rewelacyjnie. Ciężko sprawić by trakcja miała co robić. Bez różnicy czy to ruszając czy hamując samochód trzyma się drogi. Ciasne łuki nie robią wrażenia. Samochód jedzie jak przyklejony. Oczywiście można wypaść z drogi ale tylko robiąc to świadomie. Opony są ciche i nie było trzeba ich w żaden sposób docierać. Nie ślizgały się wyjeźdżając z wulkanizacji ani nie piszczały jak niektóre tańsze. Mimo, że na tych dunlopach widnieje napis made in poland, a nie jak na fabrycznych, które były od nowości made in germany nie jest to powód do wstydu. Koleiny pełne wody, dynamiczna szybka jazda na suchym i mokrym, nie są wyzwaniem dla tych opon. Jestem pozytywnie zaskoczony- choć to dopiero pierwsze 900km. Jeśli tak ma być dalej to będzie to naprawdę produkt doskonały.

    Podsumowanie: Tak wiele za tak niewiele!

  • przemek
    Ocena: 5,4

    Czy opinia jest pomocna?

    Oponę Blueresponse zakupiłem w maju 2013. Po półrocznym użytkowaniu i przejechaniu niemal 20000km na tej oponie mogę śmiało napisać, że był to strzał w dziesiątkę. Jest to najlepsza opona dla oszczędnej jazdy na trasach z jaką miałem do czynienia. Zakup kompletu dzięki oszczędności na paliwie zwróci mi się już za pół roku. Jeździłem w innym aucie także na innej, równie dobrej oponie: Michelin EnergySaver, lecz Dunlop Blueresponse jest odrobinę lepsza jeśli chodzi o oszczędność. Zaskoczyła mnie również zachowaniem w deszczu. Ta opona na prawdę świetnie hamuje w deszczu (moje poprzednie sprawiały, że auto przy gwałtownym hamowaniu w dużym deszczu wpadało w lekki poślizg i tańczyło w koleinach - tu tego efektu nie ma a droga hamowania jest krótsza). Najistotniejszą jednak zaletą tej opony jest oszczędność jaką można uzyskać na trasie. Jeżdżę bardzo zrównoważenie i w trasie najbardziej zależy mi na uzyskaniu jak najniższego spalania ponieważ trasa to dla mnie czysty koszt. Spalanie: na tych oponach moja octavia kombi 1.9 4x4 spala na przeciętnej trasie 500km łącznie z jazdą przez miasta średnio 4.6, a czasem 4.5 litra przy total średniej prędkości 72km/h co było nie do osiągnięcia kiedyś, gdy normą dla komputera było 5.1-5.5 (opony dunlop sport sp 01). Podejrzewam, że w klasycznym hatchbacku z dieslem te wyniki będą oscylować w okolicach 3.6l/100km przy podobnym stylu jazdy. W mieście niestety nie uświadczycie żadnych pozytywnych efektów pod tym względem. Samochód pali 7-8litrów na krótkich eskapadach do sklepu i z powrotem tak jak wcześniej. To jest opona do tras, gdzie wykorzystuje się jej niski opór toczenia co w mieście jest arcytrudne do wykorzystania ze względu na nieustanne postoje. Opona jest także bardzo cicha (w porównaniu do moich poprzednich dunlop SP 01, których nie polecam ecodriverom...). Podsumowując: jeśli jeździsz agresywnie i szybko ta opona NIC ci nie da. Jeśli jeździsz przewidywalnie, ze stałą prędkością bez niepotrzebnych manewrów uświadczysz nawet do 10% mniejszego spalania względem standardowej opony letniej premium. Jeśli zaś już masz inne opony o niskim oporze toczenia (np micheliny energy saver) to raczej nie spodziewaj się rewolucji. Max co uzyskasz to 0.1-0.2 l/100km o ile w ogóle.

    Podsumowanie: Polecam dla oszczędzających

  • Damian
    Ocena: 5,7

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Czy opinia jest pomocna?

    Zakupiłem opony Dunlop SP SportBluresponse w rozmiarze 205/55/R16 w tym roku. Zrobiłem już kilka tys. km na nich i jestem zdziwiony jak i zadowolony z wyboru. Zdziwiony ponieważ opona która w opisie ma przydomek sport jest zaskakująco komfortowa, cicha jak i oszczędna! Poruszam się głownie po trasie i po zmianie opon nie poznaje swojego auta. Auto prowadzi się na tych oponach jak po szynach, prowokuje do wchodzenia szybciej w zakręt nie tracąc przy tym przyczepności. Do tego komfort zarówno tłumienia nierówności jak i akustyczny jest fenomenalny! Poprzednio miałem wysłużone już opony Michelin i po zmianie jest naprawdę diametralna różnica oczywiście na korzyść Dunlop. Auto poprzednio w trasie przy prędkościach rzędu 150-170 paliło 8,2l/100 teraz ta sama trasa ( mieszkam w Niemczech także trasa: Niemcy - Polska i z powrotem) i spalanie wynosi na dzień dzisiejszy 7,3! W deszczu auto sprawuje się bardzo pewnie nie czuje niepewności przy wyższych prędkościach podczas opadów na autostradzie. Co do zużycia nie mogę się jeszcze wypowiadać ale na tą chwilę nie widzę ani uszkodzeń ani jakiegokolwiek zużycia. Podsumowując opona łącząca sportowe trzymanie w zakrętach z komfortem podróżowania na długich trasach i do tego lepiej obchodząca się z paliwem :) Niedługo planuje zakup drugiego, większego samochodu i bez wątpienia jak nie będzie jeszcze następcy ponownie sięgnę do sklepu Oponeo po opony od Dunlopa ;) Polecam, naprawdę warto.

    Podsumowanie: Znakomite opony za rozsądną cenę

  • Maniek
    Ocena: 5,5

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Czy opinia jest pomocna?

    Do zakupu namówił mnie konsultant Oponeo i muszę przyznać, że wybór okazał się bardzo dobry. Na oponach przejechałem już ponad 12000km i nie mam żadnych uwag. Mój styl jazdy - zmienny - raczej większe niż mniejsze prędkości, a długości pokonywanych odcinków od punktu A do punktu B około 50km. Opony bardzo dobrze zachowują się zarówno na suchej jak i mokrej powierzchni - hamowanie pierwsza klasa, w łukach trzymają tak jak powinny. Opony są faktycznie ciche choć trudno wychwycić to na naszych drogach powiatowych i gminnych - dopiero na autostradzie mogłem to stwierdzić. Po przejechaniu ww. kilometrów nie stwierdziłem nadmiernego ścierania się opon mimo, że guma jest miękka, amortyzują dobrze. Najistotniejsza rzecz którą zauważyłem to obniżenie spalania o około 0,3l na 100km w porównaniu do poprzednich opon-Continental EcoContact3 co ma dla mnie duże znaczenie. Jak na właściwości jezdne opony cena jest rozsądna więc jak najbardziej polecam.

    Podsumowanie: Bardzo dobra opona za rozsądne pieniądze.

  • Vogel
    Ocena: 5,8

    Wiarygodna opinia Potwierdzona zakupem

    Czy opinia jest pomocna?

    Na początku zaskoczył mnie nieco "futurystyczny" wygląd asymetrycznego bieżnika. Poza tym guma, z której wykonane są opony w dotyku wydała mi się zupełnie inna niż znane mi do tej pory. Była bardziej ... lepka i miękka. Oczywiście wrażenia osób, które zmieniają opony z dnia na dzień i stare, zużyte, sparciałe i gołe zostają zastąpione nowymi, pachnącymi świeżością, nie mogą być inne niż bardzo pozytywne. :-) Jedyną różnicą mogą być właśnie zwiększone "opory toczenia" spowodowane tym, że nowe opony po prosu MAJĄ bieżnik. A tak na poważnie - próbowałem pojeździć na początku trochę szybciej, trochę mocniej hamować, trochę ciaśniej wchodzić w zakręty i uważniej nasłuchiwać szumu. Chciałem je po prostu sprawdzić. Rewelacja! Bez przesady mogę powiedzieć, że przy zachowaniu dotychczasowego stylu jazdy czuję się teraz o wiele bezpieczniej. Nadal pamiętam o tym, że użytkownicy nowych opon również podlegają prawom fizyki ale teraz wiem, że mam większe szanse wyjść szczęśliwie z różnych drogowych opresji. Nie mogę porównać ich z innymi typami w podobnej klasie, ale te na pewno dobrze mi służą. Nie zauważyłem zmian w spalaniu i nie zauważyłem śladów zużycia opon. Są ciche i świetnie trzymają na wszystkich nawierzchniach. A o to przecież przede wszystkim chodzi.

    Podsumowanie: Świetne opony, które warte są swojej ceny.

Ilość opinii na stronie:

Opis produktu

Dunlop SP Sport Bluresponse

Testy opony Dunlop SP Sport Bluresponse:

2019: test ACE/GTÜ w rozmiarze 205/55 R16; nota: szczególnie polecana; (2. miejsce).
2018: test Gute Fahrt w rozmiarze 205/55 R16; nota: dobra;
2017: test ÖAMTC w rozmiarze 195/65 R15; nota: polecana;
2017: test ADAC w rozmiarze 195/65 R15; nota: zadowalająca;
2016: test ADAC w rozmiarze 205/55 R16; nota: dobra;
2016: test ADAC w rozmiarze 185/65 R15; nota: dobra; (3. miejsce).
2015: test ACE/GTÜ w rozmiarze 205/55 R16; nota: szczególnie polecana; (2. miejsce).
2015: test ADAC w rozmiarze 205/55 R16; nota: dobra;
2015: test Auto, Motor und Sport w rozmiarze 225/50 R17; nota: polecana; (2. miejsce).
2015: test Auto Bild Allrad w rozmiarze 215/65 R16; nota: polecana;
2015: test ADAC w rozmiarze 185/60 R14; nota: dobra;
2013: test Auto Zeitung w rozmiarze 215/55 R16; nota: Zwycięzca testu; (1. miejsce).
2013: test Auto, Motor und Sport w rozmiarze 205/55 R16; nota: szczególnie polecana; (1. miejsce).
2013: test Gute Fahrt w rozmiarze 205/55 R16; nota: dobra;
2013: test ACE w rozmiarze 195/65 R15; nota: polecana; (1. miejsce).
2013: test ADAC w rozmiarze 185/60 R15; nota: dobra; (3. miejsce).

Dlaczego oponę Dunlop SP Sport Bluresponse określa się jako "przyczepność bez kompromisów"?


Asymetryczna rzeźba bieżnika: wszyscy specjaliści w branży zgodnie twierdzą, że tylko ten wzór bieżnika charakteryzuje się tak dużą wytrzymałością i wszechstronnymi osiągami, a więc tym czego potrzebuje każdy kierowca dynamicznego auta. Ciągłe żebro bieżnika sprawia, że jazda jest stabilna i precyzyjna. Rowki wzdłużne i poprzeczne dbają o przyczepność. Efekt? Możesz czuć się pewnie w jeździe na wprost, ale i w zakrętach. Również w czasie deszczu.

Wielokątowość bieżnika: zastosowanie różnych kątów w rozmieszczeniu wszystkich elementów bieżnika zmniejsza ciśnienie, a więc daje lepszą kontrolę nad autem i lepsze wyczucie drogi.

Nowoczesne klocki bieżnika: ich specjalne dostosowanie do dynamicznej jazdy w połączeniu z dodatkowym usztywnieniem bloków zwiększa kontakt opony z drogą podczas hamowania, stąd tak krótka droga hamowania opony na mokrym i suchym.

Aerodynamiczny kształt + tworzywo: starannie dopracowany aerodynamiczny kształt i tworzywo opony skutecznie redukują ciepło wytwarzane w czasie pracy opony. To ich współpraca pozwoliła zwiększyć o 30% oszczędności paliwa.

Większa o 4-8% powierzchnia styku z drogą: kolejny element regularnie dbający o większą stabilność, precyzyjne manewry, lepszą przyczepność, ale i mniejsze ścieranie bieżnika.

Zamknięte rowki w barkach opony: tłumią hałas powstający w czasie pracy opony i hałas z zewnątrz. Możesz cieszyć się komfortową jazdą.

Bezszwowa opaska nylonowa: dzięki niej wyeliminowano ryzyko odkształceń opony przy wysokich prędkościach. Dodatkowo zapewnia powolne i równomierne zużycie.



logo Dunlop


Marka Dunlop jest częścią jednego z największych koncernów oponiarskich na świecie - Goodyear. Firma jest obecna w wielu gałęziach motoryzacji i sportach takich jak: rajdy, wyścigi torowe i motocyklowe. W trakcie 120 lat istnienia Dunlop osiągnął wiele doskonałych wyników w motosportach, w tym 34 zwycięstwa w słynnym wyścigu 24h Le Mans. Nazwa firmy pochodzi od nazwiska Johna Dunlopa - wynalazcy opony pneumatycznej. Marka specjalizuje się w produkcji opon wysokiej klasy z segmentu HP i UHP.

Opona letnia Dunlop SP Sport Bluresponse zaliczana jest do klasy premium, czyli charakteryzuje się nowoczesną technologią i maksymalnymi osiągami.
Oglądasz właśnie oponę w rozmiarze 225/45 R17.
Opona jest aktualnie dostępna w rozmiarach od 14 do 17 cali.
Jest to opona z indeksem prędkości W - maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 270 km/h.
Opona posiada indeks nośności 94 - maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać ta opona wynosi 670 kg.
Opona posiada następujące klasy na etykiecie: B (opory toczenia), A (przyczepność na mokrej nawierzchni), 69 dB (poziom hałasu).
Oglądana przez Ciebie opona:
  • posiada wzmocnioną konstrukcję (jest bardziej odporna na obciążenia niż standardowy model).
  • posiada ochraniacz felgi (oznaczenie tego typu opon jest zależne od ich producenta).
Kopiowanie treści surowo wzbronione. Zobacz konsekwencje prawne
Etykieta UE

Opona Dunlop SP Sport Bluresponse w rozmiarze 225/45 R17 94 W, zgodnie z informacją podaną przez producenta, posiada następujące parametry jezdne:

B A 69 dB

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).

Gwarancja

Korzyści płynące z gwarancji

Pełna treść gwarancji
  • okres gwarancji na opony osobowe, dostawcze, 4x4 oraz motocyklowe to 5 lat od daty zakupu lub od daty produkcji,
  • okres gwarancji na opony ciężarowe pod marką Goodyear oraz Dunlop – 4 lata od daty zakupu (jeśli posiadasz dowód zakupu) lub 5 lat od daty produkcji - gwarancja nie obejmuje opon starszych niż 8 lat),
  • okres gwarancji na opony ciężarowe marki Sava oraz Fulda to 3 lata od daty zakupu (jeśli posiadasz dowód zakupu) lub 4 lata od daty produkcji - gwarancja nie obejmuje opon starszych niż 8 lat),
  • gwarancja obejmuje wady związane z jakością wykonania, materiałami lub konstrukcją,
  • w przypadku uznanej reklamacji opona przejdzie na własność producenta, a Ty otrzymasz rekompensatę w wysokości zależnej od stopnia zużycia reklamowanej opony
Certyfikat

Jesteśmy certyfikowanym sprzedawcą opon marki Dunlop

  • Transport gratis Wszystkie nasze produkty
    doręczamy bezpłatnie na terenie
    całego kraju.

  • Dostawa
    w 24h
    Nowoczesne centrum logistyczne
    pozwala nam wysłać
    40 000 opon dziennie.

  • 14 dni
    na zwrot
    Nieużywany produkt możesz zwrócić
    w ciągu 14 dni od daty odbioru
    bez podania przyczyny.

Dostawa z montażem

Zobacz jakie to proste

  • Kup

    i wybierz dostawę
    z montażem

    Większość naszych produktów możemy dostarczyć do serwisu
    w Twoim sąsiedztwie.

  • Zarezerwuj

    termin montażu po złożeniu
    zamówienia

    Jeżeli dokonasz zakupu do godziny 14:00, montaż możesz umówić już na następny dzień.

  • Zamontuj

    opony w wybranym
    serwisie!

    Wystarczy, że pojawisz się w umówionym terminie, a specjaliści zamontują je w atrakcyjnej cenie!

Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA