Menu

Opony Viking

Ocena producenta
4,1
na podstawie 66 opinii
Popularne rozmiary:
Viking 205/55 R16Viking 195/65 R15Viking 225/45 R17Viking 175/65 R14Viking 185/65 R15 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów

Viking - Kraj: Norwegia - Segment: ekonomiczny – Rok powstania: 1906 – Właściciel: Continental.


Norweska marka opon segmentu ekonomicznego, specjalizująca się w ogumieniu do samochodów osobowych, w tym SUV-ów i lekkich aut dostawczych. Za pierwszą datę w historii firmy Viking przyjmuje się rok 1906, wtedy bowiem została powstała spółka Viking Gummivarefabrik, założona przez norweskiego biznesmena Petera Mathiasa Olsena. Dopiero w 1931 roku marka weszła na rynek ogumienia. Obecnie Viking jest częścią niemieckiego koncernu Continental, czwartego największego producenta opon na świecie.


Kluczowe daty:


1906 – założenie firmy Viking Gummivarefabrik – przez pierwsze lata zajmującej się produkcją kaloszy, podeszw do butów, uszczelek i innych akcesoriów gumowych,
1920 – firma zmienia nazwę na Askim Gummivarefabrik,
1931 – produkcja pierwszych opon marki Viking,
1938 – otwarcie nowej fabryki w Stavanger,
1971 – kolejna zmiana nazwy firmy – na Viking-Askim,
1983 – eksportowa kampania firmy – opony Viking trafiają m.in. do Niemiec, Holandii, Austrii, Włoch, Szwajcarii i USA,
1987 – połączenie marek: Viking i Gislaved ze Szwecji pod jednym szyldem Nivis AB,
1992 – Nivis AB, w tym Viking zostaje przejęty przez koncern Continental,
2008 – Viking przekracza granicę miliona opon sprzedawanych rocznie na całym świecie.


Ciekawostki:


Viking Gummivarefabrik był pierwszą norweską firmą działającą w branży gumowej.


Nazwa marki nie odnosi się wyłącznie do najbardziej oczywistego skojarzenia: wikingowie-wojownicy z Norwegii. Wikingowie byli również wprawnymi rzemieślnikami – to najważniejsze przesłanie w niej zawarte.


Niebiesko-czerwono-białe barwy marki to nawiązanie do norweskich barw narodowych. W logotypie firmy widnieje też podobizna Olafa Białego, legendarnego władcy wikingów.

Historia marki Viking

W 1906 roku, nieopodal stolicy Norwegii firmę Viking Gummivarefabrik założył Peter Mathias Olsen (właściwie: Peter Mathias Brit Ass Rowde Olsen), norweski biznesmen, specjalizujący się wcześniej w budownictwie przemysłowym. Z taśm produkcyjnych jego zakładu jeszcze w tym samym roku wyjechały pierwsze kalosze, a niedługo później inne akcesoria obuwnicze – gumowe podeszwy i obcasy. Viking Gummivarefabrik był pierwszą norweską firmą działającą w branży gumowej.   Logo marki Viking. W 1920 roku przedsiębiorstwo Olsena zostało przemianowane na Askim Gummivarefabrik. Jedenaście lat później na rynku debiutowały pierwsze opony nazwane Viking, zgodnie z początkami historii spółki. Właściciele firmy podkreślali, że Wikingowie byli nie tylko znakomitymi wojownikami, zasłynęli też jako wykwalifikowani rzemieślnicy. Vikingowe opony na zimę Premierowe modele Vikinga były przystosowane do jazdy zimą - trudno o lepsze warunki do testowania zimowego ogumienia niż mroźna Skandynawia. Oprócz tego, firma rozwijała też ofertę innych produktów gumowych - niedługo potem rozpoczęła wytwarzanie opon rowerowych, węży oraz technicznych elementów wykorzystywanych w różnych gałęziach przemysłu. Te ostatnie od 1932 roku powstawały w nowej fabryce przedsiębiorstwa zlokalizowanej w miejscowości Mjondalen. Sześć lat później Askim Gummivarefabrik wzbogacił się o ... Czytaj dalej >

Opony Viking opinie

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Viking. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • Viking 5,2

    Viking CITYTECH 2

    Opony kupione trochę "na szybko", przymierzałem się do FULDY, ale nastąpiła całkowita awaria starych GOODYEAR-ów NCT5 i potrzebowałem opon od ręki. W warsztacie mieli właśnie VIKINGI. Trochę niepewny, ale kupiłem i w sumie nie żałuję. Ciężko mi porównać z innymi oponami - bo z ośmioletnimi GOODYEAR-ami to tak jakby zmienić drewniane trepy na buty do biegania za połowę średniej krajowej. Mogę je porównać do 3-letnich BARUM-ów BRAVURIS 2 z Corsy C mojej żony i wg mnie są cichsze, zachowują się podobnie na suchym, w deszczu są lepsze/pewniejsze, wydaje mi się że wolniej się zużywają (Barumy są nietrwałe), natomiast jedyną wadą dla niektórych może być wygląd . Sam bieżnik jest ok. natomiast Więcej > VIKINGI mają zbyt wiele grafiki na boku opony.
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
United Kingdom