Menu

Opony Toyo

Ocena producenta
5,0
na podstawie 1846 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Popularne rozmiary:
Toyo 205/55 R16Toyo 195/65 R15Toyo 225/45 R17Toyo 175/65 R14Toyo 185/65 R15 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów
Wybierz markę auta
Wybierz model auta

Toyo - Kraj: Japonia - Segment: premium – Rok powstania: 1945 – Właściciel: Toyo.


Toyo to odpowiedź na potrzeby kierowców, którzy od opon oczekują doskonałych osiągów i pewnego prowadzenia bez względu na pogodę. Chociaż Toyo jest najmłodszą spośród największych japońskich marek, szybko zdobyła uznanie poza granicami Kraju Kwitnącej Wiśni i zyskała zaufanie użytkowników.


Toyo to nie tylko najwyższe parametry, ale także bezpieczeństwo w każdych warunkach. Niezależnie czy dojeżdżasz właśnie do pracy czy wybierasz się wspólnie z rodziną w długą wakacyjną trasę, opony Toyo Cię nie zawiodą.


W ofercie tej japońskiej firmy możesz znaleźć opony do samochodów osobowych, ciężarowych i dostawczych, które są cenione nie tylko przez użytkowników, ale także specjalistów z magazynów i organizacji motoryzacyjnych przeprowadzających sezonowe testy. Jeżeli najwyżej cenisz bezpieczeństwo, a jednocześnie nie chcesz rezygnować z dynamicznej jazdy bez względu na rodzaj nawierzchni i panującą aurę, opony Toyo spełnią Twoje oczekiwania.


Ciekawostki:


Firma Toyo powstała na bazie założonego w 1943 roku przedsiębiorstwa o nazwie Hirano Rubber Manufacturing.


Dokładna nazwa firmy to Toyo Gomu Kogyo Kabushiki kaisha. „Gomu Kogyo” oznacza firmę oponiarską, a „Kabushiki kaisha” – spółkę akcyjną.


Oprócz opon, w fabrykach Toyo produkowane są również m.in. produkty gumowe dla przemysłu, gumowe części samochodowe, elementy siedzeń samochodowych oraz artykuły sportowe.


Dużą popularność wśród kierowców przyniosła marce Toyo seria Proxes, spopularyzowana między innymi dzięki filmowi „Szybcy i wściekli”.


W skład koncernu Toyo Tire & Rubber Company wchodzi kilkanaście oddziałów rozlokowanych na całym świecie m. in. w USA, Chinach, Kanadzie, Rosji, Wielkiej Brytanii, Holandii i we Włoszech.

Historia marki Toyo

Toyo to japoński producent opon zaliczanych do klasy średniej. Pełna nazwa przedsiębiorstwa to Toyo Gomu Kogyo Kabushiki kaisha. Poniżej przeczytasz kiedy firma zaistniała na rynku opon i z czym jest kojarzona najbardziej. Na początek, żeby wszystko było jasne, rozszyfrujmy ten skomplikowany, przywołany powyżej zapis krok po kroku. Toyo to właściwa nazwa przedsiębiorstwa, a Gomu Kogyo oznacza mniej więcej tyle, co „firma oponiarska”. Kabushiki kaisha to w prawie japońskim odpowiednik naszej spółki akcyjnej. Warto wspomnieć, że choć Toyo to gracz najmłodszy wśród najbardziej znaczących producentów ogumienia z Kraju Kwitnącej Wiśni, to właśnie on przecierał szlaki na giełdzie starszym i bardziej znanym rywalom, jak choćby Bridgestone’owi czy Yokohamie. Już w maju 1949 roku firma Toyo debiutowała na giełdzie w Osace, sześć lat później była notowana również na największej i najsłynniejszej w Japonii giełdzie tokijskiej. Dla porównania, gdy w 1961 roku przedsiębiorstwo wchodziło na parkiet w Nagoi, Bridgestone dopiero trafiał na giełdę w Tokio. Ale po kolei. 60 lat w Osace Pierwszą datą w historii marki Toyo jest utworzenie w grudniu 1943 roku firmy Hirano Rubber Manufacturing Inc. Na bazie tego przedsiębiorstwa, niespełna półtora roku później powstanie Toyo Tire & Rubber Company, którego oryginalną nazwę mogliśmy podziwiać na wstępie. Założycielem spółki ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Toyo. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • Gryzzly 5,0

    Toyo PX4

    Piszę tę opinię gdyż przejechałem na nich ok 50kkm i zakończyły już swój żywot, wiec mogę powiedzieć o całej eksploatacji. Opona rewelacyjnie "klei" się do asfaltu na suchym, na mokrym jest nie źle, ale zauważalnie gorzej. Na śniegu lodzie - ogólnie zimą nie używana. Podczas eksploatacji o problemów a preferuję dość sportowy tryb jazdy (samochód 200KM) Pod koniec żywotności - znacznik poniżej 1 mm do bieżnika, opona dość znacznie traci na walorach przyczepności przy ruszaniu i zakrętach - trzeba uważać, bo w stosunku do nowej walory spadają odczuwalnie i można być niemile zaskoczonym. Ogólnie opona godna polecenia (poprzednio używałem w tym samym samochodzie Pirelli PZero Rosso w tym Więcej > samym rozmiarze i była nieporozumieniem w stosunku do TOYO) Następny wybór: ta sama opona !!!
  • Pituś 5,6

    Toyo Proxes CF-1

    Oponki kupiłem w 2010 r. w rozmiarze 185/60/14. Pierwsze wrażenie po prostu szok szukałem granicy kiedy puszczą, było ciężko. Suchy asfalt trzyma jak przyklejona a hamowanie na mokrym to myślałem, że ABS wysiadł. Oponki super polecam. Moja jazda to ostre przyspieszanie, dohamowywanie w zakrętach i ostre hamowanie dziwi mnie to że aż tyle ze mną wytrzymały, naprawdę godne polecenia. Jedynie co mnie niepokoi to fakt że w przeciągu 6 lat cena wzrosła. Polecam do rajdów amatorskich "sprawdzone" jak i do "normalnej" jazdy (hehe). Więcej >
  • Kacper Subaru 5,1

    Toyo Proxes T1-R

    Opony użytkowałem od maja 2018r. Do września 2018r. Dystans około 8000km. Styl bardzo agresywny. Mój samochód jest ze stały napędem na cztery koła, silnik wolnossący, moc 136km. Opona można powiedzieć że jest dość "klasyczna", produkowana już od dawna, można ją zaobserwować między innymi na samochodach w filmie "Tokyo Drift" (albo starą generację tego modelu). Pewnie nie bez powodu znalazła się w tym filmie, opona jest dość agresywna na śliskiej nawierzchni, nie udało mi się jej na tyle rozgrzać żeby przy dużych prędkościach pewnie trzymała się drogi, opona wręcz zachęca do jazdy "bokiem" na deszczu i pewnie tak samo na suchym asfalcie, ale akurat mój samochód na to nie pozwala. Jeżdżąc Więcej > normalnie na mokrej nawierzchni, czyli przepisowo opona jest dobra, ale gdy przekroczymy w jakimś stopniu jej możliwości opona może zerwać przyczepność, ale na plus zasługuje to, że podczas poślizgów jest bardzo przewidywalna na śliskiej nawierzchni, myślę że taki był zamysł podczas produkcji tego modelu, czyli jakieś zacięcie torowe, czy też amatorskie wykorzystywanie tej opony do "upalania". Natomiast na suchej nawierzchni jest bardzo dobrze, słyszałem teorię, że trzeba ją dobrze rozgrzać żeby pokazała w 100% swoje możliwości, szczerze z mojego doświadczenia wcale tak nie jest, wystarczy chwilę jechać normalnym tempem i opona jest gotowa do działania, czyli klei się bardzo dobrze do drogi, nie pływa jest bardzo dobrze. Co ważne mimo agresywnego stylu jazdy, opony po 8000km zachowały na środku bieżnika fabryczne parametry. Czyli posiadają taką samą wysokość jak po wyjeździe z fabryki, na bokach nie zauważyłem jakiegoś zużycia. Opona też jest dość miękka i myślę że na jakiś wyższy poziom komfortu również zachowuje. Mój zestaw (4X) pochodzi z początku 2018r, produkcja Malezyjska. Polecam za te pieniądze.
  • Wiesłwa Dudka 5,9

    Toyo R888

    Opony użytkuję w sumie tylko do jazdy sportowej, więc oceniam je bardzo wysoko, bo naprawdę dają radę i wykazują się bardzo dobrą przyczepnością Z resztą firma znana chyba większości kierowców, a ci którzy interesują się choć trochę motosportem to znają temat. Polecam każdemu. W tej chwili zakupiłem nawet z tej samej firmy zimówki i również jestem pozytywnie zaskoczony, zważywszy na fakt, że mam ciężką noge do jazdy. W skrócie pisząc... Szukasz przyczepności dla swojego samochodu? Zainwestuj w Toyo. Może nie kosztują tyle, co opony innych marek (są droższe ), ale uważam, że w każdym calu są to dobrze wydane pieniądze. Więcej >
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA