Testy opony Toyo Proxes Sport:
2020:
test Auto Bild Allrad
w rozmiarze w rozmiarze 245/35 R19;
nota: zadowalająca;
2020:
test Auto, Motor und Sport
w rozmiarze w rozmiarze 225/45 R18;
nota: zadowalająca;
2020:
test ÖAMTC
w rozmiarze w rozmiarze 225/40 R18;
nota: polecana;
2020:
test TCS
w rozmiarze w rozmiarze 225/40 R18;
nota: polecana;
2020:
test ACE/GTÜ
w rozmiarze w rozmiarze 215/55 R17;
nota: polecana;
2020:
test ADAC
w rozmiarze w rozmiarze 225/40 R18;
nota: zadowalająca;
2019:
test Auto Bild Sportcars
w rozmiarze w rozmiarze 245/45 R18;
nota: zadowalająca;
2019:
test Auto Bild
w rozmiarze w rozmiarze 225/45 R17;
nota: zadowalająca;
2018:
test Sport Auto
w rozmiarze w rozmiarze 245/35 R19;
nota: polecana;
2018:
test Auto, Motor und Sport
w rozmiarze w rozmiarze 225/45 R17;
nota: dobra;
2017:
test Auto, Motor und Sport
w rozmiarze w rozmiarze 245/45 R18;
nota: dobra;
2017:
test Gute Fahrt
w rozmiarze w rozmiarze 215/55 R17;
nota: dobra;
Toyo Proxes Sport jest idealnym rozwiązaniem dla kierowców preferujących dynamiczny styl jazdy. Spełnia wymagania, jakie stawiają ogumieniu samochody o dużej mocy, wspierając ich ponadprzeciętne możliwości. Jest to model o sportowych parametrach, które latem pozwalają na bezpieczne pokonywanie kolejnych kilometrów.
Japońscy projektanci wzięli sobie za cel stworzenie opony, która będzie cechowała się wysoką przyczepnością przy dużych prędkościach oraz na mokrej nawierzchni. Jednocześnie miała ona być komfortowa i wolno się zużywać. Właściwości te udało połączyć w modelu Toyo Proxes Sport.
Zastosowaną mieszankę zaprojekowano w technologii Nano Balance. Praca wszystkich składników została przebadana na poziomie nanometra, czyli jednej miliardowej metra, co wykorzystane zostało do szeregu symulacji 3D. Dzięki temu inżynierowie mogli dokładniej określić właściwości gumy oraz dopracować ją tak, aby osiągnąć założone efekty.
Kolejnym rozwiązaniem, dostosowanym do najbardziej wymagających kierowców, jest asymetryczna rzeźba bieżnika. Jej zaletami są:
Dzięki temu poprawia się trakcja, a okres użytkowania znacząco się wydłuża. Efekt ten wzmacniają usztywnione żebra, wpływające na lepszą przyczepność i stabilność jazdy podczas zmian kierunku (w porównaniu do modelu Toyo Proxes T1 Sport). Za znakomite parametry podczas sezonowych opadów deszczu odpowiadają przede wszystkim lamele, gęsto rozmieszczone w strefach bocznych. Warto zwrócić uwagę na ich ciekawy, stożkowy kształt, przekładający się na optymalną trakcję i kierowalność.
Toyo należy do grona popularnych producentów opon klasy średniej, dla których charakterystyczne jest wykorzystywanie innowacyjnych technologii i stosowanie najlepszych materiałów. Marka jest niezależną, japońską firmą, która od 1945 roku dostarcza ogumienie do m.in. samochodów osobowych, ciężarowych, dostawczych, a także do pojazdów wyścigowych.