Opel Astra to kompaktowe auto, które niezmiennie święci triumfy od 1991 roku. Dzięki ciągłemu udoskonalaniu cieszy się zainteresowaniem zarówno na rynku nowych, jak i używanych pojazdów.
Pierwsza generacja, oznaczona literą F, produkowana była do 2002 roku. Nad tym projektem pracowało ok. 8 tysięcy osób, efektem czego było kilka wersji, w tym z nadwoziem typu cabrio. Kolejna generacja (G) ostatni raz zeszła z taśm fabrycznych w 2009 roku. W tylko gliwickiej linii produkcyjnej powstało prawie 250 tys. egzemplarzy.
W 2004 roku przyszła kolej na Astrę III (H), która była produkowana przez dziesięć następnych lat. Kolejne serie Opla Astry (J – od 2009 roku oraz K – od 2015 roku) czerpały z renomy i popularności poprzedników. IV generacja zajęła 3. miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 2010, a V seria zwyciężyła w tym zestawieniu w 2016 roku.
Ze względu na różnorodność oferowanych nadwozi i serii, dość szeroki jest również wybór, jeżeli chodzi o felgi. Opel Astra J będzie wyglądał inaczej niż wyposażony w te same felgi Opel Astra H. Większość kierowców będzie musiała jednak zadowolić się zamiennikami, bo choć fabryczne felgi Opel Astra 3 ma wyjątkowe, to po kilkunastu latach od premiery stanowią one już nie lada gratkę dla kolekcjonerów. Dobrze zachowane mogą stanowić powód do dumy, choć za prawdziwy skarb w kolekcji uważany jest wyposażony w oryginalne felgi Opel Astra F z pierwszej linii produkcyjnej z 1991 roku.
Przy starszych modelach sznytu retro dodawać będą stalowe felgi – Opel Astra G jest tego najlepszym przykładem. We współczesnych wydaniach auta, jego nowoczesną sylwetkę doskonale podkreślą aluminiowe felgi. Opel Astra K będzie świetnie się prezentował, jeżeli wyposażymy go w ciekawe obręcze.