Felgi do Mitsubishi

Zmień markę

Wyszukaj model pojazdu

Nie znaleziono auta

Podaj

Mitsubishi

Japońskie przedsiębiorstwo Mistubishi do branży motoryzacyjnej wkroczyło w 1917 roku. Firma zaczęła od prawdziwie „mocnego otwarcia” – wprowadzenia do sprzedaży pierwszego w Japonii seryjnie produkowanego samochodu osobowego. Mitsubishi Model A, o którym mowa był produkowany na wzór włoskiego Fiata Tipo 3. Produkcji debiutanckiego modelu zaprzestano w 1921 roku – okazał się zbyt drogi w porównaniu z pojazdami zachodniej konkurencji. O niepowodzeniu modelu Mitsubishi Model A najlepiej świadczy to, że został wyprodukowany zaledwie w 22 egzemplarzach.


Po drugiej wojnie światowej Mistubishi wznowiło produkcję samochodów. W latach 50. japońska firma zdecydowała się na import części do amerykańskiego sedana Henry J i jego montaż w swoich fabrykach. Lata sześćdziesiąte to okres gwałtownego rozwoju japońskiej gospodarki, w tym motoryzacyjnej marki Mitsubishi. Duży sukces osiągnął rodzinny sedan Mitsubishi 500.


Kolejne dekady to okres systematycznego rozwoju przedsiębiorstwa opartego przede wszystkim na współpracy z uznanymi i dobrze prosperującymi koncernami zagranicznymi. Momentem krytycznym okazał się rok 1997, kiedy to ze względu na azjatycki kryzys gospodarczy sprzedaż gwałtownie się załamała. Liczne skandale finansowe osłabiły wizerunek japońskiej firmy. Krokiem w dobrą stronę okazała się dopiero zyskowna sprzedaż Colta w Europie (od 2004 roku) i Outlandera w Azji (od 2005 roku) oraz współpraca z francuskim koncernem PSA.


Współcześnie Mitsubishi Motors produkuje ponad 1,4 milionów samochodów rocznie i dobrze prosperuje na światowych rynkach, a konglomerat Mitsubishi obejmuje wiele niezależnych przedsiębiorstw, w tym m.in. firmy z branży hutniczej, lotniczej, zbrojeniowej, a nawet bankowej.


Japońska marka ma duży wkład w rozwój współczesnej motoryzacji. W połowie lat 90. Mitsubishi wprowadziło do seryjnej produkcji silnik GDI z bezpośrednim wtryskiem do komory spalania. Azjatycki koncern jako pierwszy zdecydował się na tak odważne wprowadzenie nowego typu silnika. Silnik GDI jest mocniejszy o 10% w porównaniu do tradycyjnego silnika i zużywa przy tym o 20% mniej paliwa. Łączy on zalety modeli benzynowych i wysokoprężnych. Z pierwszych czerpie dużą moc, z drugich – obniżone zużycie paliwa i wysoki moment obrotowy. W dużym skrócie można wyjaśnić, że silnik GDI pracuje w dwóch różnych trybach. W pierwszym z nich – oszczędnym – spala ubogą mieszankę. W drugim – przy prędkości powyżej 120 km/h – ma większą moc, ale i spala więcej paliwa. Innym bardzo znanym w świecie motoryzacyjnym sukcesem Mitsubishi, było wprowadzenie w 1992 r. na rynek modelu Mitsubishi Lancer Evolution. Ze względu na swoje nieprzeciętne osiągi oraz niesamowitą dynamikę jazdy szybko stał się on obiektem kultu.


Kultowy model sportowy Mitsubishi Lancer Evo będzie najlepiej będzie wyglądał w zestawieniu z widowiskowymi felgami aluminiowymi. Natomiast auto pokroju rodzinnego Outlendera równie dobrze będzie prezentować się z tańszymi, klasycznymi felgami stalowymi.