Nie znaleziono auta
Podaj
2022 - obecnie (gen. G20 FL Sedan)
2022 - obecnie (gen. G21 FL Touring)
2019 - obecnie (gen. G20 Sedan)
2019 - 2022 (gen. G21 Touring)
2017 - obecnie (gen. F34 FL Gran Turismo)
2015 - 2019 (gen. F30 FL Sedan)
2015 - 2019 (gen. F31 FL Touring)
2013 - 2017 (gen. F34 Gran Turismo)
2012 - 2015 (gen. F31 Touring)
2011 - 2015 (gen. F30 Sedan)
2007 - 2012 (gen. E93 Cabrio)
2006 - 2013 (gen. E92 Coupe)
2005 - 2011 (gen. E90 Sedan)
2005 - 2013 (gen. E91 Touring)
2001 - 2005 (gen. E46 Compact)
2000 - 2007 (gen. E46 Cabrio)
1999 - 2006 (gen. E46 Coupe)
1999 - 2005 (gen. E46 Touring)
1998 - 2005 (gen. E46 Sedan)
1995 - 1999 (gen. E36 Touring)
1994 - 2001 (gen. E36 Compact)
1992 - 2000 (gen. E36 Cabrio)
1992 - 2000 (gen. E36 Coupe)
1990 - 1998 (gen. E36 Sedan)
1985 - 1992 (gen. E30 Cabrio)
1983 - 1993 (gen. E30 Touring)
1982 - 1992 (gen. E30 Sedan)
Aby przymierzyć felgi na swoim samochodzie, przejdź na listę felg aluminiowych i kliknij "Przymierz" pod wybranym modelem.
BMW serii 3 to linia popularnych samochodów klasy średniej, produkowana nieprzerwanie od 1975 roku. Przez ten czas doczekała się wielu generacji oraz licznych nagród dla najlepszych modeli. Od samego początku wyróżniała się stylistyką, a ta z latami ewoluowała, zmierzając w kierunku łagodnych linii. Charakterystyczne proporcje to ścięty tył oraz nisko osadzona, wydłużona maska. W przypadku samochodów BMW serii 3 felgi są istotnym elementem wyposażenia, również ze względów estetycznych. Kiedyś montowane w nich były obręcze stalowe, a dzisiaj stawia się na bardziej finezyjne propozycje z lekkich stopów.
W przypadku oryginalnych felg do BMW 3 są one dostosowane do ogumienia typu Run Flat, które jest montowane we wszystkich produkowanych współcześnie modelach. Oznacza to, że mają dodatkowy garb, zapobiegający zsunięciu się opony po utracie ciśnienia. To kluczowe, jeżeli jazda ma być bezpiecznie kontynuowana. Co więcej, w wielu wersjach silnikowych BMW Serii 3 felgi różnią się szerokością na przedniej i tylnej osi – tył jest szerszy, co wpływa na polepszenie przyczepności. Przez lata niemiecka marka współpracowała z wieloma producentami obręczy, takimi jak Borbet, Ronal czy BBS, którzy znani są z wysokiej jakości wyrobów.
To niezwykle ważny parametr, którego znajomość jest niezbędna przy wymianie ogumienia. W przypadku opony i obręczy musi być on jednakowy. Montowane w poszczególnych modelach BMW Serii 3 felgi mają średnice od 14 do 20 cali, przeważnie jest to jednak 16”, 17” i 18”.
Do najczęściej występujących rozstawów śrub w tej linii aut zaliczymy: 4x100, 5x112 oraz 5x120. Podane wartości wyrażają liczbę śrub używanych do montażu, a także średnicę okręgu, na których są one ułożone.
Można mówić tutaj o bardzo dużej rozpiętości, ponieważ szerokość obręczy dla Serii 3 wynosi od 5,50 do 10 cali. Z tymi najmniejszymi ma się do czynienia w klasycznym BMW E30.
Parametr ten decyduje o tym, jak głęboko obręcz osadzona jest w nadkolu, czyli jak mocno wystaje lub nie. W zależności o modelu i wersji silnikowej felgi w BMW 3 mają ET od 12 do 47 milimetrów. Górny zakres występuje m.in. w BMW F30 i F31. Mniejsze wartości są charakterystyczne dla aut produkowanych jeszcze w latach 70. oraz 80.
Felgi stalowe