Zakupiłem opony Pirelli Cinturato All Season SF3 w rozmiarze 235/50 R19 103 W XL (Seal Inside) do nowego Volkswagena Tiguana. Niestety, opony okazały się ogromnym rozczarowaniem
pod względem jakości wykonania.
Od samego początku powyżej 110 km/h na kierownicy pojawiają się uciążliwe wibracje. Samochód jest nowy, a na fabrycznych oponach prowadził się idealnie. Wykonałem profesjonalny test drogowy na maszynie Hunter Road Force Elite, który jednoznacznie wykazał wadę strukturalną opon (nie mylić ze zwykłym wyważeniem masowym).
Wyniki testu drogowego:
1. harmoniczna siły promieniowej (Road Force) wyniosła aż 125 N, przy limicie wynoszącym 120 N (dla samochodów klasy premium przyjmuje się, że wartości powyżej 80 N są już odczuwalne jako dyskomfort).
Test potwierdził, że felgi są proste (bicie w normie), a problem leży wyłącznie w strukturze opony.
Mimo załączenia oficjalnych wydruków z maszyny Hunter, Pirelli odrzuciło reklamację, twierdząc, że opony są zgodne z normą. Jest to nieakceptowalne przy produkcie klasy Premium. Musiałem dokupić jedną oponę na własny koszt, a problem nadal występuje na pozostałych sztukach z kompletu.
Podsumowanie: Jeśli szukasz opon, które zapewnią spokój i komfort przy prędkościach autostradowych, omijaj ten model szerokim łukiem. Kontrola jakości Pirelli w tym przypadku zawiodła, a proces reklamacyjny to ignorowanie faktów technicznych.
Czytaj więcej
Zwiń
Podsumowanie: Nie polecam tej opony
- Przejechany dystans:10000 - 15000km
- Styl jazdy:spokojny
- Samochód:VW Tiguan SUV III 1.5 eHybrid (110kW) (150KM)