Opona spełnia wymagania Unii Europejskiej dotyczące opon zimowych
Posiada symbol 3PMSF (Three Peak Mountain Flake), który jest przyznawany po dokładnym przetestowaniu danego modelu pod kątem przyczepności na śniegu.
Testy opony Dunlop Winter Sport 5 SUV:
2020
TCS
235/55 R17
polecana
3
ÖAMTC
235/55 R17
polecana
3
ADAC
235/55 R17
zadowalająca
3
2019
Auto Bild
215/60 R17
dobra
-
2018
Off-Road
235/60 R18
bardzo dobra
-
Auto Bild Allrad
235/60 R18
dobra
-
2017
ACE/GTÜ
235/55 R17
szczególnie polecana
1
2016
Auto Bild Allrad
255/55 R18
wzorowa
3
AUTO Straßenverkehr
215/60 R17
polecana
-
Skala not:
najwyższa
najniższa
Rozmiar: 16 - 20 cali
Dunlop Winter Sport 5 SUV to opony o wyważonej konstrukcji. Do ich największych zalet należą wysoka przyczepność boczna na śliskich nawierzchniach (dobre pokonywanie zakrętów), lepsze prowadzenie na śniegu (sprawne ruszanie, krótka droga hamowania), odporność na aquaplaning oraz oszczędność paliwa.
Wszystkie wymienione wyżej korzyści to zasługa zaawansowanych rozwiązań technologicznych zastosowanych w tej oponie. Kierunkowa rzeźba bieżnia w kształcie litery V w połączeniu z systemem różnego rodzaju lameli tworzy złożoną sieć kanalików. Dzięki zróżnicowanym rowkom opona lepiej chwyta się śniegu, woda i błoto pośniegowe są szybciej odprowadzane, a przyczepność rośnie. Dzięki temu samochód lepiej prowadzi się na śliskiej nawierzchni.
Opony Dunlop Winter Sport 5 SUV posiadają dodatkowo specjalny system osadzania obręczy. Wzmacnia to połączenie opony z felgą, co przekłada się na lepsze czucie samochodu i precyzję jego prowadzenia (można to wytłumaczyć jako „pewniejszy uchwyt”). Oprócz tego w oponie zastosowano bezszwową opaskę nylonową. Innymi słowy to technologia hybrydowej osnowy - warstwy zmniejszającej zniekształcenia na obwodzie opony przy dużych prędkościach. Efektem jest większa stabilność samochodu i bardziej równomierne zużycie opony.
W oponach Dunlop Winter Sport 5 SUV zastosowano płaski profil bieżnika, który zwiększa powierzchnię kontaktu z nawierzchnią. Dzięki temu opony lepiej reagują na ruchy kierownicą, a samochód doskonale prowadzi się na suchej drodze. Wyczucie drogi poprawia także wielokątowy bieżnik o dziesięciu promieniach. Umożliwia on zrównoważony rozkład ciśnienia w oponie, a w efekcie sprawniejsze pokonywanie zakrętów.
Opony wysokiej klasy nie mogą się obyć bez nowoczesnej mieszanki gumowej. W tym przypadku jej skład został zapożyczony z opon sportowych (przy uwzględnieniu potrzeb „cywilnych samochodów). Zastosowanie tego rozwiązania poprawia przyczepność w niskich temperaturach i chroni przed przyspieszonym zużyciem.
Dunlop jest jedną z najstarszych firm w branży oponiarskiej. Powstała w 1888 roku w Irlandii, obecnie należy do koncernu Goodyear. Jest to jedna z najbardziej znanych firm na świecie, dostarczająca ogumienie dla samochodów osobowych, dostawczych, a także dla motocykli. Dunlop cieszy się niesłabnącym zaufaniem klientów w ponad stu krajach świata, stale podnosząc jakość produkowanych opon.