Menu

Opony Imperial

Ocena producenta
4,9
na podstawie 4067 opinii
Popularne rozmiary:
Imperial 205/55 R16Imperial 195/65 R15Imperial 225/45 R17Imperial 175/65 R14Imperial 185/65 R15 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów
certyfikowany sprzedawca
opon Imperial

Imperial - Kraj: Belgia - Segment: ekonomiczny – Rok powstania: 2011 – Właściciel: Deldo Autobanden N.V.


Belgijska marka opon segmentu ekonomicznego, produkująca ogumienie do samochodów osobowych (w tym SUV-ów) i lekkich aut dostawczych. Imperial jest prywatną marką firmy Deldo Autobanden N.V., jednej z największych w Europie hurtowni ogumienia. Powstała w 2011 roku, stworzona przez właścicieli Deldo.


Kluczowe daty:


1973 – powstanie w Antwerpii spółki Deldo Autobanden N.V.,
2001 – uruchomienie produkcji opon prywatnych marek Deldo w fabrykach South China Tire and Rubber Company,
2010 – obroty Deldo osiągnęły poziom 325 milionów euro; sprzedaż na rekordowym poziomie 7,5 miliona sztuk opon,
2011 – debiut marki Imperial; pierwsze opony do samochodów osobowych ,
2012 – gama opon Imperial powiększa się o modele zimowe oraz ogumienie do SUV-ów i lekkich aut dostawczych.


Ciekawostki:


Bliźniaczymi markami Imperial w ofercie belgijskiej spółki są Minerva, Fortuna, Tristar oraz Deldo.


Opony Imperial oferowane są w 46 krajach na całym świecie, w tym na większości rynków europejskich.


Deldo to spółka małżeńska, założona przez , Josa Delcroix i Paulę Donkers. Od pierwszych liter ich nazwisk powstała nazwa firmy (DEL-DO).

Najczęściej wybierane przez naszych klientów

Historia marki Imperial

Imperial to jedna z najmłodszych stażem marek na globalnym rynku ogumienia. Stworzyła ją belgijska firma Deldo, czołowy europejski sprzedawca opon, właściciel kilku prywatnych brandów o uznanej renomie w segmencie budżetowym. Marka ze stajni Deldo Zacznijmy od historii Deldo Autobanden N.V. Sięga ona początku lat siedemdziesiątych, gdy małżeństwo Josa Delcroix i Pauli Donkers  wpadło na pomysł wspólnego rodzinnego biznesu. W 1973 roku para Belgów założyła w Antwerpii spółkę Deldo, której nazwa jest akronimem skonstruowanym z ich nazwisk (pierwsze litery nazwisk: DELcroix i DOnkers). Od początku przedsiębiorstwo zajmowało się sprzedażą opon innych producentów i rozwijaniem swojej sieci dystrybucyjnej nie tylko w krajach Beneluksu, ale i całej Europie. Ta sieć obejmuje obecnie prawie 50 rynków na całym świecie. Tylko w 2010 roku obroty Deldo przekroczyły 325 milionów euro, a sprzedaż sięgnęła 7,5 miliona sztuk ogumienia (w 2011 roku ten wynik został poprawiony i przekroczył 8 milionów sztuk). Belgijska firma utrzymuje współpracę z 35 renomowanymi markami opon, jak choćby Bridgestone, Continental, Michelin, Pirelli, Goodyear czy Dunlop. Oprócz tego jest wyłącznym reprezentantem firm Wanli, Rockstone i Roadstone w Europie. To wszystko czyni obecnie Deldo jedną z największych hurtowni ogumienia na Starym Kontynencie (powierzchnia całkowita biur i głównego ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Imperial. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • Mariusz 5,3

    Imperial Snowdragon 2

    Nie mogę ocenić zachowania na śniegu i błocie poślizgowym bo w tej zimy praktycznie po takiej nawierzchni je jeździłem (może dzień lub dwa) dlatego dałem ocenę jak po nawierzchni mokrej. Co do trwałości to też nie można ocenić bo po przejechaniu dystansu 3000 km trudno cokolwiek ocenić. Ogólnie jeździ się na nich dobrze, śladów zużycia na razie nie zauważyłem, jedyna uwaga, ale to pewnie mają wszystkie opony - na lodzie nie ma przyczepności do hamowania choć przy małych prędkościach (do 20 km) jest sterowność. Za tę cenę polecam. Więcej >
  • monbal7 5,5

    Imperial Snowdragon 3

    Podchodziłem dość sceptycznie do chińskich opon podczas ich zakupu. Znajomy wulkanizator, który zresztą mi je później montował, też odradzał jako chińszczyznę. Jednak zakupiłem i muszę przyznać, że się na nich jak na razie nie zawiodłem. Ciche, ładnie trzymają się mokrej nawierzchni, miałem kilka przygód w trakcie ostatnich burz i sprawiają się rewelacyjnie. Spokojnie mogę polecić je osobom, które mają nie zbyt wypchanych portfeli. Poprzednio miałem Continentale - może jakością podobne, ale za to strasznie szybko się ścierały a jakość na mokrym nawet gorsza. Więcej >
  • Łukasz olsza 5,4

    Imperial Snowdragon HP

    Witam, opony te kupuję od paru lat ,teraz do C5, wcześniej do Berlingo, Astry, w tej cenie są super, po pierwszych opadach śniegu (miałem zimowe Fuldy, droższe, ale tylko dlatego że nie było akurat imperiali na "już") nie mogłem wjechać w bramę wjazdową. Pierwszy sezon były na kołach, nie trzymały się wcale drogi. Szybko kupiłem imperial- sprawdzone już przeze mnie wcześniej na ww autach. Są świetne w tej cenie. Za tę cenę zawsze gdy kupuję kolejne auto a rozmiar jest inny od poprzednich kół to stawiam na imperial. Kupuję zimówki i letnie ,jak dotąd nigdy nie narzekałem. Polecam. Więcej >
  • Marek (Kraków) 5,2

    Imperial Snowdragon UHP

    Wiadomo, że chińskie opony dalekie są od finezji chińskiej porcelany, ale producenci opon w ostatnich latach zrobili naprawdę ogromny krok naprzód. Samochodami jeżdżę od ponad 20 lat i zawsze miałem przekonanie do opon takich marek jak Pirelli, Goodyear, Dunlop czy Michelin. Na chińskie odpowiedniki trafiłem 2 lata temu kupując do mniejszego, typowo miejskiego auta, opony letnie. Mimo tego, że były o 2 cm szersze od oryginalnych to spalanie wcale nie wzrosło. Do tego przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni wręcz powalała! Dlatego przed zimą 2018 zdecydowałem się na zakup i przetestowanie zimówek Imperial Snowdragon UHP w moim Crossoverze i muszę powiedzieć, że jestem bardzo Więcej > zadowolony. Wybierając oponę wzmocnioną myślałem o tym, że czasami zjeżdżam z dróg utwardzonych gdzie o wystające kamienie bardzo łatwo. Z resztą w mieście nasze europejskie krawężniki też często dają się we znaki. W mieście przejechałem jakieś 3000 km, poza miastem około 4500 km, a w terenie jakieś 300 km. W każdych warunkach opony spisywały się bardzo dobrze, bez uwag, bez zastrzeżeń. Nawet w ekstremalnych warunkach na jakie natknąłem się w naszych i w słowackich Tatrach samochód zawsze miałem pod kontrolą. Napewno napęd 4x4 był w tym pomocny, a dzięki blokadzie dyferencjału ani razu nie zakładałem łańcuchów (prawdę mówiąc to nawet nie zamierzam ich kupować). Podsumowując szczerze polecam wspomniane opony, a takie aspekty jak hałas, zużycie opony czy zużycie paliwa mieszczą się w zakresie podanym przez producenta. Na dowód: średnie spalanie jakie pokazuje komputer pokładowy to 7,4 l/100 km na dystansie 10500 km. Początkowo (2 m-ce jesienią na oponach letnich) spalanie wynosiło 7,2 l/100 km, ale zima, niskie temperatury, zimówki i jakby nie patrzeć spory dystans w miejskich korkach spowodowały wzrost tej wartości. Życzę udanych zakupów i szerokiej drogi!
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA