Prezentowana opona posiada symbol 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake). Oznacza to, że spełnia wymagania Unii Europejskiej dotyczące opon zimowych. Symbol jest przyznawany po dokładnym przetestowaniu danego modelu pod kątem przyczepności na śniegu.
Testy opony Semperit Speed-Grip 5:
2023:
test TCS
w rozmiarze w rozmiarze 225/45 R17;
nota: polecana;
2023:
test Auto Bild
w rozmiarze w rozmiarze 225/45 R18;
nota: zadowalająca;
2023:
test ADAC
w rozmiarze w rozmiarze 225/45 R17;
nota: zadowalająca;
2022:
test ADAC
w rozmiarze w rozmiarze 185/65 R15;
nota: dobra;
(1. miejsce).
2022:
test Auto Bild
w rozmiarze w rozmiarze 215/55 R17;
nota: dobra;
Semperit Speed-Grip 5 to opona klasy średniej przeznaczona do samochodów osobowych oraz SUV-ów. Jest przykładem zimowego ogumienia, które bardzo dobrze radzi sobie w zróżnicowanych warunkach, charakterystycznych dla najchłodniejszych miesięcy w roku.
Właściwości na śniegu: Specjalne nacięcia wewnątrz rowków (tzw. haczyki śnieżne) pozwalają na zachowanie trakcji nawet w głębokim śniegu. Natomiast lamele ułożone pod różnymi kątami odpowiadają za stabilność pojazdu podczas przyspieszania oraz hamowania.
Właściwości na mokrej nawierzchni: W modelu zastosowano kierunkową rzeźbę bieżnika dla zwiększonej stabilności auta na śliskiej drodze, pokrytej wodą oraz błotem pośniegowym. Szerokie rowki zwiększają bezpieczeństwo jazdy, zwłaszcza podczas hamowania oraz pokonywania zakrętów.
Właściwości na suchej nawierzchni: Sztywne bloki w strefach barkowych poprawiają osiągi opony w trakcie pokonywania suchych odcinków. Dzięki temu kierowca ma pełną kontrolę nad torem jazdy samochodu.
To, na co warto też zwrócić uwagę, to wygląd ogumienia Semperit Speed-Grip 5. Projektanci marki przyłożyli wagę i do tego aspektu. Ciekawym akcentem są symbole górskich szczytów, znajdujące się na barkach oraz ściankach bocznych modelu.
Semperit to producent klasyfikowany do segmentu średniego. Rozpoczął działalność w 1850 roku, a w ostatnich latach podbija europejski rynek. Opony z logo tej marki bardzo dobrze radzą sobie w niezależnych testach organizacji takich jak ADAC, dzięki czemu zyskują zaufanie zarówno kierowców, jak i specjalistów z branży. Wkład w rozwój tej wywodzącej się z Austrii firmy ma koncern Continental.