Menu

Opony Semperit

Ocena producenta
4,7
na podstawie 392 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Popularne rozmiary:
Semperit 205/55 R16Semperit 195/65 R15Semperit 225/45 R17Semperit 175/65 R14Semperit 185/65 R15 Rozwiń listę rozmiarów Zwiń listę rozmiarów
Wybierz markę auta
Wybierz model auta

Semperit - Kraj: Austria - Segment: ekonomiczny - Rok powstania: 1850 - Właściciel: Continental.


Austriacka marka opon segmentu ekonomicznego, obejmująca opony do samochodów osobowych, lekkich aut dostawczych oraz aut ciężarowych i autobusów. Za pierwszą datę w historii firmy przyjmuje się rok 1850, wtedy bowiem zaczęła działać pierwsza w Europie fabryka gumowego asortymentu, z której później powstała firma Semperit, produkująca opony od 1900 roku. Obecnie Semperit jest częścią niemieckiego koncernu Continental, czwartego największego producenta opon na świecie.


Kluczowe daty:


1850 – założenie pierwszej w Europie fabryki akcesoriów gumowych w austriackim Wimpassing,
1890 – firma wchodzi na wiedeńską giełdę papierów wartościowych,
1900 – produkcja pierwszych opon samochodowych,
1906 – firma przyjmuje nazwę Semperit,
1936 – debiut modelu Goliath, pierwszej zimowej opony Semperit,
1956 – produkcja pierwszych opon bezdętkowych oraz opon typu „white wall”,
1967 – debiut premierowych opon radialnych marki Semperit,
1985 – Semperit zostaje wykupiony przez niemiecki koncern Continental,
2001 – pierwsza opona Semperit typu high performance, model Direction-Sport.


Ciekawostki:


Protoplastą firmy jest małe przedsiębiorstwo absolwenta Sorbony, Johanna Nepomuka Reithoffera, który w 1824 założył małą manufakturę wytwarzającą wodoodporne ubrania.


Nazwa Semperit pochodzi z łaciny. Łacińskie określenie „semper it” można przetłumaczyć jako: „zawsze biegnąc”, „zawsze w drodze” Przed wojną w Polsce prężnie działała filia i fabryka austriackiej marki - w Krakowie istniały wtedy Polskie Zakłady Gumowe „Semperit”.

Historia marki Semperit

Poznaj poniżej historię gumowego pioniera z Wimpassing. Był rok 1850, gdy w austriackim miasteczku Wimpassing na zachodzie Austrii ruszyła pierwsza na Starym Kontynencie produkcja gumowego asortymentu. Dla porównania, dodajmy, że w tamtych czasach samochód kojarzył się jeszcze co najwyżej z pojazdem parowym Nicolasa-Josepha Cugnota. W 1850 roku Levi Strauss uszył pierwszą parę swoich słynnych potem dżinsów, a w Polsce rozpoczęła się budowa fortyfikacji dookoła kopca Kościuszki. Opony samochodowe, podobnie, jak same samochody pozostawały wtedy jeszcze co najwyżej w sferze dalekich planów, o ile nie śmiałych marzeń. Od 26 lat istniała natomiast firma nazwana potem Semperit. Jej historia sięga 1824 roku, gdy Johann Nepomuk Reithoffer, absolwent Sorbony zajął się wytwarzaniem wodoodpornych ubrań. Jego przedsiębiorstwo systematycznie się rozwijało, by w 1890 roku zadebiutować na wiedeńskiej giełdzie papierów wartościowych. Sześć lat później wybudowała została druga fabryka materiałów gumowych w austriackim mieście Traiskirchen. W niej u progu dwudziestego wieku firma uruchomiła produkcję pierwszych opon do samochodów osobowych. Reklama opon Semperit. Goliat na śnieg Wchodząc na coraz bardziej konkurencyjny rynek ogumienia samochodowego, potrzebna była dobrze brzmiąca nazwa. Jej pomysłodawcy odwołali się do łaciny. Wykorzystali hasło „semper ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Semperit. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • szpener 5,1

    Semperit SPEED - GRIP

    Przy kupnie samochodu były zamontowane Semperity. Co mogę powiedzieć, stan tych opon był w nie najlepszym stanie, dość mocno zużyte, zamierzałem je wymienić, bo po wyglądzie nie sądziłem, iż mogą nadawać się do jazdy. Jednakże doznałem szoku, oczywiście pozytywnego, jak w takim stanie opony mogą tak niesamowicie ''kleić'' się drogi. Hamowanie, jazda po łukach przy dość szybkich prędkościach, ruszanie - po prostu coś pięknego. Śnieg, lód, błoto pośniegowe, to nie problem dla tych opon. Samochód jakim jeździłem na tych oponach, to Peugeot 407SW 2.0hdi. Na dzień dzisiejszy już ich niestety nie posiadam, bo mandat byłby na dzień dobry, zjechane do zera. W tym momencie posiadam Dunlopy Sp Sport Więcej > Winter i co mogę powiedzieć, iż są o klasę niżej od Semperitów.
  • kierowca 4,1

    Semperit SPORT - GRIP

    Sugerując się opiniami oraz ceną kupiłem te opony. Potwierdzam niektóre opinie. Szybko się zużywają przy wyższej temperaturze, a była w Polsze huśtawka pogody. W warunkach ekstremalnych, lód - raczej słabo, śnieg głęboki także. Przy dużych zaspach niestety można się zakopać. Przejeździłem tylko 2 sezony. Ale w trasie i w mieście mogą być. Dlatego wszystkie opinie właścicieli osobówek potwierdzam i na zakrętach są dobre. Jeśli ktoś jeździ głównie na trasie, w mieście i ma odśnieżone, to niech się nie zastanawia za te pieniądze. I przy spokojnej jeździe. Ale już na wsi - ?. Na pewno wygrywają ceną i jest to kompromis. Więcej >
  • Mati 4,4

    Semperit WINTER - GRIP

    niskie temperatury - bardzo dobrze się sprawuje. Na suchej czuć, że się wręcz klei. Na śniegu wgryza sie ładnie, duży komfort, na bardzo ubitym, lodowym śniegu - trochę gorzej- można złapać nadsterowność. Lód wygląda nieciekawie, przynajmniej z poprzednimi Firestone. Komfort jazdy niczego sobie, przy większych prędkościach opona szumi, ale nie "buczy". ścieralność jest zadowalająca a wygląd... normalny - nie jest to opona do szpanowania kosmicznym bieżnikiem. opory toczenia czuć że są większe,ale to cena przyczepności. Opony przetestowane w mieście- Wrocław, oraza na dolnośląskich drogach, również w górach - Karkonosze, na wszystkich typach dróg i nawierzchni Więcej >
  • Kuba 5,0

    Semperit SPEED - GRIP 2

    Opony właśnie przeżywają swój czwarty sezon zimowy. Fakt jest to ostatni sezon dla tych opon. Mam przejechane na tych zimówkach ok 40 000 km po mieście, trasie, autostradzie, na suchym, mokrym i zaśnieżonym. Opona bardzo dobrze spisuje się na zaśnieżonych drogach. Prowadzi się pewnie. Mam porównanie do kleber, bridgestone, continental na różnych modelach samochodów i naprawdę polecam ten model. Jestem bardzo zadowolony i póki co nie zawiodłem się na jej skuteczności ani mówiąc kolokwialnie- nie przejechałem się. Styl jazdy mam różny ale w tych sytuacjach, w których najbardziej potrzebujemy przyczepności, awaryjnych radzi sobie doskonale. Współgra z układem hamulcowym w moim samochodzie Więcej > bardzo dobrze (specjalnie o tym piszę ze względu na doświadczenia z tymi samymi oponami na różnych samochodach i nie raz się przekonałem, że układ hamulcowy konkretnego modelu samochodu ma duże znaczenie) Odporność na ścieranie też ma wg mnie dobre. Wysokość bieżnika jest bardzo dobra pomimo wielu tysięcy przejechanych suchymi drogami. Polecam.
Oponeo na świecie
Belgique
(français)
België
(nederlands)
Česká republika
Deutschland
Éire
España
France
Italia
Magyarország
Nederland
Österreich
Slovenská republika
Türkiye
United Kingdom
USA