Menu

Opony Semperit

Ocena producenta
4,7
na podstawie 390 opinii
Wybierz szerokość
Wybierz profil
Wybierz średnicę
Wybierz markę auta
Wybierz model auta

Semperit - Kraj: Austria - Segment: ekonomiczny - Rok powstania: 1850 - Właściciel: Continental.


Austriacka marka opon segmentu ekonomicznego, obejmująca opony do samochodów osobowych, lekkich aut dostawczych oraz aut ciężarowych i autobusów. Za pierwszą datę w historii firmy przyjmuje się rok 1850, wtedy bowiem zaczęła działać pierwsza w Europie fabryka gumowego asortymentu, z której później powstała firma Semperit, produkująca opony od 1900 roku. Obecnie Semperit jest częścią niemieckiego koncernu Continental, czwartego największego producenta opon na świecie.


Kluczowe daty:


1850 – założenie pierwszej w Europie fabryki akcesoriów gumowych w austriackim Wimpassing,
1890 – firma wchodzi na wiedeńską giełdę papierów wartościowych,
1900 – produkcja pierwszych opon samochodowych,
1906 – firma przyjmuje nazwę Semperit,
1936 – debiut modelu Goliath, pierwszej zimowej opony Semperit,
1956 – produkcja pierwszych opon bezdętkowych oraz opon typu „white wall”,
1967 – debiut premierowych opon radialnych marki Semperit,
1985 – Semperit zostaje wykupiony przez niemiecki koncern Continental,
2001 – pierwsza opona Semperit typu high performance, model Direction-Sport.


Ciekawostki:


Protoplastą firmy jest małe przedsiębiorstwo absolwenta Sorbony, Johanna Nepomuka Reithoffera, który w 1824 założył małą manufakturę wytwarzającą wodoodporne ubrania.


Nazwa Semperit pochodzi z łaciny. Łacińskie określenie „semper it” można przetłumaczyć jako: „zawsze biegnąc”, „zawsze w drodze” Przed wojną w Polsce prężnie działała filia i fabryka austriackiej marki - w Krakowie istniały wtedy Polskie Zakłady Gumowe „Semperit”.

Historia marki Semperit

Poznaj poniżej historię gumowego pioniera z Wimpassing. Był rok 1850, gdy w austriackim miasteczku Wimpassing na zachodzie Austrii ruszyła pierwsza na Starym Kontynencie produkcja gumowego asortymentu. Dla porównania, dodajmy, że w tamtych czasach samochód kojarzył się jeszcze co najwyżej z pojazdem parowym Nicolasa-Josepha Cugnota. W 1850 roku Levi Strauss uszył pierwszą parę swoich słynnych potem dżinsów, a w Polsce rozpoczęła się budowa fortyfikacji dookoła kopca Kościuszki. Opony samochodowe, podobnie, jak same samochody pozostawały wtedy jeszcze co najwyżej w sferze dalekich planów, o ile nie śmiałych marzeń. Od 26 lat istniała natomiast firma nazwana potem Semperit. Jej historia sięga 1824 roku, gdy Johann Nepomuk Reithoffer, absolwent Sorbony zajął się wytwarzaniem wodoodpornych ubrań. Jego przedsiębiorstwo systematycznie się rozwijało, by w 1890 roku zadebiutować na wiedeńskiej giełdzie papierów wartościowych. Sześć lat później wybudowała została druga fabryka materiałów gumowych w austriackim mieście Traiskirchen. W niej u progu dwudziestego wieku firma uruchomiła produkcję pierwszych opon do samochodów osobowych. Reklama opon Semperit. Goliat na śnieg Wchodząc na coraz bardziej konkurencyjny rynek ogumienia samochodowego, potrzebna była dobrze brzmiąca nazwa. Jej pomysłodawcy odwołali się do łaciny. Wykorzystali hasło „semper ... Czytaj dalej >

Opinie naszych klientów:

W wyborze odpowiedniego modelu pomóc mogą opinie o oponach Semperit. Sprawdź co na ich temat sądzą nasi klienci, którzy mieli okazję przetestować ich zachowanie na drodze, ekonomię oraz komfort jazdy.

  • wacław 4,2

    Semperit SPEED - GRIP 2

    Wszystkie charakterystyki zbilansowane na dobrym poziomie, co nie zawsze się wszystkim udaje. Więcej >
  • Kuba 5,0

    Semperit SPEED - GRIP 2

    Opony właśnie przeżywają swój czwarty sezon zimowy. Fakt jest to ostatni sezon dla tych opon. Mam przejechane na tych zimówkach ok 40 000 km po mieście, trasie, autostradzie, na suchym, mokrym i zaśnieżonym. Opona bardzo dobrze spisuje się na zaśnieżonych drogach. Prowadzi się pewnie. Mam porównanie do kleber, bridgestone, continental na różnych modelach samochodów i naprawdę polecam ten model. Jestem bardzo zadowolony i póki co nie zawiodłem się na jej skuteczności ani mówiąc kolokwialnie- nie przejechałem się. Styl jazdy mam różny ale w tych sytuacjach, w których najbardziej potrzebujemy przyczepności, awaryjnych radzi sobie doskonale. Współgra z układem hamulcowym w moim samochodzie Więcej > bardzo dobrze (specjalnie o tym piszę ze względu na doświadczenia z tymi samymi oponami na różnych samochodach i nie raz się przekonałem, że układ hamulcowy konkretnego modelu samochodu ma duże znaczenie) Odporność na ścieranie też ma wg mnie dobre. Wysokość bieżnika jest bardzo dobra pomimo wielu tysięcy przejechanych suchymi drogami. Polecam.
  • Michał wawa 4,8

    Semperit WINTER - GRIP

    Polecam. Bardzo dobrze mi się jeździ na tych oponkach. Przejeździłem już drugi sezon (jeżdzę spokojnie) i wygląda na to, że przejeżdzę jeszcze ze 4, może 5 (kupiłem nówki). Gumy są miękkie, komfortowe, dobrze odprowadzają, nie miałem problemów w sypkim śniegu, na ubitym śniegu na nieodśnieżonych okołowarszawskich drogach wręcz czuć jak "wgryzają się" w nawierzchnię (spokojnie ok. 60 - 70 km/h), na lodzie też nie uważam, żeby były złe - w końcu nie mają kolców;) - jeździć się da. Jak się robiło cieplej, tzn. na wodzie - jest gorzej od letnich, ale bez przesady i bez aquaplaningu, na suchych nawierzchniach - jak mróz to ok, ale jak było już ciepło, to czuć, że są mięciutkie i łatwo stracić Więcej > przyczepność - po prostu się zdzierają i zostają na asfalcie. Opony na alpejską zimę - najlepiej czują się ponizej zera. Nie nadają się do jazdy w lato.
  • mart 4,7

    Semperit COMFORT - LIFE

    Opony mam załozne w rozmiarze 175/55/15, jest to dość nietypowy rozmiar, ale jeżdżą one w Smarcie więc tam to jest fabryczny rozmiar. Dość niepewnie podchodziłem do nich ale okazały sie w miarę dobre. Na mokrej nawierzchni dobra przyczepność, Nie wpadają w aquaplaning. Na suchej również jest dobrze. W zimie niestety nie jeździłem na nich. Poza tym są miękkie. Ścieralność jak na razie niska, ale niedługo na nich auto jeździ. Wygląd bieżnika nawet ciekawy, Jednak jest to zwykły uniwersalny bieżnik, więc z jednej strony dobrze, a z drugiej mógł być jakiś asymetryczny. Smart ma twarde zwieszenie i po zmianie z twardych kartoflaków Continental auto, aż nie do poznania się z tyłu zrobiło. Dużo Więcej > przyjemniej się jezdzi. Jedyna wada to brak rantu ochronnego felgi przy tym rozmiarze, co w continentalu było w standardzie w tym rozmiarze.