Testy opony Nokian Tyres Wetproof:
2023:
test TCS
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: szczególnie polecana;
2023:
test ÖAMTC
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: szczególnie polecana;
2023:
test ADAC
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: dobra;
2022:
test Auto Zeitung
w rozmiarze w rozmiarze 215/55 R17;
nota: ;
2022:
test ÖAMTC
w rozmiarze w rozmiarze 215/60 R16;
nota: polecana;
2022:
test ADAC
w rozmiarze w rozmiarze 215/60 R16;
nota: zadowalająca;
2022:
test TCS
w rozmiarze w rozmiarze 215/60 R16;
nota: polecana;
2021:
test Auto, Motor und Sport
w rozmiarze w rozmiarze 195/55 R16;
nota: bardzo dobra;
(3. miejsce).
2021:
test Auto Bild
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: zadowalająca;
2021:
test ACE/GTÜ
w rozmiarze w rozmiarze 225/45 R17;
nota: szczególnie polecana;
(2. miejsce).
2021:
test TCS
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: polecana;
2021:
test ÖAMTC
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: polecana;
2021:
test ADAC
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: zadowalająca;
2020:
test Gute Fahrt
w rozmiarze w rozmiarze 215/50 R18;
nota: dobra;
2019:
test ACE/GTÜ
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: szczególnie polecana;
(1. miejsce).
2019:
test Auto, Motor und Sport
w rozmiarze w rozmiarze 215/55 R17;
nota: polecana;
(1. miejsce).
2019:
test Auto Bild
w rozmiarze w rozmiarze 225/45 R17;
nota: dobra;
Bezpieczeństwo jest dla kierowców najważniejsze. Wiedzą o tym twórcy letniej opony klasy premium Nokian Wetproof i dlatego w modelu tym zastosowali podwójną strefę bezpieczeństwa. Zapewnia ona świetne rezultaty zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Efekt ten udało się uzyskać dzięki asymetrycznemu wzorowi bieżnika. Ma on dwa zadania: poprawić trakcję i przyczepność na obu rodzajach nawierzchni oraz zwiększyć wytrzymałość i trwałość opony.
Po zewnętrznej stronie opony umieszczona jest strefa stabilizacyjna. Ułatwia ona manewrowanie samochodem. Wewnątrz zlokalizowana jest strefa bezpiecznej jazdy. Dzięki niej przyczepność na mokrej nawierzchni jest lepsza, co zmniejsza ryzyko wystąpienia zjawiska aquaplaningu. Za poprawienie sterowności podczas takich warunków odpowiadają rowki samoblokujące. Wsparcie żebra podłużnego sprawia, że woda może swobodnie odpływać z powierzchni opony (technologia Nokian Tyres Coanda). W trakcie kontaktu opony z nawierzchnią rowki żeber dociskają się wzajemnie, co przekłada się na zwiększenie stabilności jazdy podczas w deszczu. Większe bezpieczeństwo podczas jazdy w takich warunkach gwarantuje także technologia Aqua Hybrid. Ta mieszanka gumowa zapewnia nie tylko lepszą przyczepność, ale i niższe zużycie paliwa.
Design cichych rowków to technologia, dzięki której hałas opon jest mniej uciążliwy. Struktura powierzchni bieżnika przypomina piłeczkę golfową, co zmienia przepływ powietrza. Na mniejszy hałas wpływ ma także specjalna strefa na ścianie bocznej (technologia cichych ścian bocznych). Właściwe zaprojektowanie tego elementu sprawia, że wibracje i hałas powstające podczas jazdy są mniejsze. To z kolei pozwoliło na wyeliminowanie nieprzyjemnego huczenia. Innym efektem, zastosowania tej technologii, jest zmniejszenie oporów toczenia i ograniczenie zużycia opony.
Marka Nokian Tyres powstała w 1988 roku w fińskim mieście Nokia. Tak naprawdę korzenie firmy są znacznie głębsze. W 1932 Finowie rozpoczęli produkcję opon samochodowych, a dwa lata później wyprodukowali pierwszą na świecie „zimówkę”. Specjaliści z Nokian Tyres mają też na koncie inne znaczące ulepszenie. W 2014 roku skonstruowali pierwszą na świecie oponę z wysuwanymi kolcami.