Prezentowana opona posiada symbol 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake). Oznacza to, że spełnia wymagania Unii Europejskiej dotyczące opon zimowych. Symbol jest przyznawany po dokładnym przetestowaniu danego modelu pod kątem przyczepności na śniegu.
Testy opony Goodyear Ultra Grip 9:
2019:
test TCS
w rozmiarze w rozmiarze 185/65 R15;
nota: polecana;
2019:
test ÖAMTC
w rozmiarze w rozmiarze 185/65 R15;
nota: polecana;
2019:
test ADAC
w rozmiarze w rozmiarze 185/65 R15;
nota: zadowalająca;
2018:
test ACE/ARBÖ
w rozmiarze w rozmiarze 165/65 R15;
nota: polecana;
(3. miejsce).
2018:
test Auto, Motor und Sport
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: polecana;
(2. miejsce).
2018:
test TCS
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: szczególnie polecana;
(2. miejsce).
2018:
test TCS
w rozmiarze w rozmiarze 175/65 R14;
nota: polecana;
2018:
test ACE/GTÜ
w rozmiarze w rozmiarze 185/65 R15;
nota: polecana;
(3. miejsce).
2018:
test ÖAMTC
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: szczególnie polecana;
(2. miejsce).
2018:
test ÖAMTC
w rozmiarze w rozmiarze 175/65 R14;
nota: polecana;
2018:
test Auto Bild
w rozmiarze w rozmiarze 195/65 R15;
nota: dobra;
2018:
test ADAC
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: dobra;
(2. miejsce).
2018:
test ADAC
w rozmiarze w rozmiarze 175/65 R14;
nota: zadowalająca;
2017:
test Motor
w rozmiarze w rozmiarze 185/65 R15;
nota: zwycięzca testu;
(1. miejsce).
2017:
test TCS
w rozmiarze w rozmiarze 195/65 R15;
nota: polecana;
2017:
test ÖAMTC
w rozmiarze w rozmiarze 195/65 R15;
nota: polecana;
2017:
test Auto Zeitung
w rozmiarze w rozmiarze 195/65 R15;
nota: zadowalająca;
2017:
test ADAC
w rozmiarze w rozmiarze 195/65 R15;
nota: zadowalająca;
2016:
test TCS
w rozmiarze w rozmiarze 185/65 R15;
nota: szczególnie polecana;
(1. miejsce).
2016:
test Autoklub ČR
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: dobra;
2016:
test GTÜ
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: szczególnie polecana;
2016:
test Auto Zeitung
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: szczególnie polecana;
2016:
test ADAC
w rozmiarze w rozmiarze 185/65 R15;
nota: dobra;
(1. miejsce).
2015:
test ADAC
w rozmiarze w rozmiarze 185/65 R15;
nota: dobra;
(1. miejsce).
2015:
test Auto Zeitung
w rozmiarze w rozmiarze 185/65 R15;
nota: szczególnie polecana;
(3. miejsce).
2015:
test Auto Bild
w rozmiarze w rozmiarze 185/60 R15;
nota: polecana;
2015:
test ADAC
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: zadowalająca;
(3. miejsce).
2015:
test ADAC
w rozmiarze w rozmiarze 165/70 R14;
nota: dobra;
(1. miejsce).
2014:
test auto motor i sport
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: polecana;
(2. miejsce).
2014:
test AUTO Straßenverkehr
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: polecana;
(2. miejsce).
2014:
test Auto Zeitung
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: szczególnie polecana;
(2. miejsce).
2014:
test ACE/GTÜ
w rozmiarze w rozmiarze 205/55 R16;
nota: szczególnie polecana;
(3. miejsce).
Ten model opony jest następcą doskonale ocenianej przez kierowców i odnoszącej ogromne sukcesy w testach opony Goodyear UltraGrip 8.
Największą zaletą tego produktu jest krótka droga hamowania. Cecha ta została udowodniona w testach prestiżowej organizacji TÜV, które wykazały, że w porównaniu do 3 największych konkurentów opona charakteryzuje się 4% krótszą drogą hamowania na śniegu. Oprócz tego opona skrywa w sobie jeszcze wiele zalet.
Poza udowodnieniem krótkiej drogi hamowania testy TÜV pokazały też, że opona charakteryzuje się znacznie lepszymi osiągami również od swojej poprzedniczki - Goodyear UltraGrip 8.
Zupełnie nowa, kierunkowa rzeźba bieżnika doskonale radzi sobie na typowo zimowych nawierzchniach, a szczególnie na śniegu.
Za tego typu osiągi odpowiadają takie elementy bieżnika jak: duża liczba krawędzi, lamele czy klocki bieżnika o zmiennej geometrii. Model opony Goodyear UltraGrip 9 produkowany jest z mieszanki gumowej z dodatkiem specjalnych żywic i olejów roślinnych. Takie rozwiązanie dba o przyczepność opony na każdej zimowej nawierzchni. Jadąc na tych oponach pewnie możesz czuć się również na błocie pośniegowym, ponieważ umieszczone na powierzchni opony rowki o różnej grubości zajmują się szybkim jego odprowadzaniem na zewnątrz opony.
Te same czynności opona Goodyear UltraGrip 9 wykonuje również w czasie podróży w deszczu. Za krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni odpowiadają nowoczesnej konstrukcji klocki barkowe.
Zarówno w pokonywaniu mokrych, jak i pokrytych śniegiem dróg znacznie pomagają oponie głębokie lamele.
Inwestując w Goodyear UltraGrip 9 możesz liczyć również na mniejsze opory toczenia (większe oszczędności paliwa) i naprawdę wysoki komfort jazdy. Wszystko to dzięki zoptymalizowanej pod tym kątem konstrukcji.
Opona wyposażona została we wskaźnik zużycia bieżnika (w kształcie płatka śniegu), dzięki któremu z łatwością odczytasz informacje o poziomie jej zużycia.
Informacje o producencie: Goodyear to rozpoznawalny na całym świecie amerykański koncern oponiarski. Dzisiejsza bardzo dobra pozycja na rynku nie byłaby możliwa, gdyby nie wieloletnie starania rozpoczęte w 1898 roku przez Franka Sieberlinga. Założyciel firmy pożyczył trochę pieniędzy od swojego szwagra, aby stworzyć pierwszy zakład Goodyear Tire and Rubber Company. Koncern Goodyear cały czas się rozwija. Wszystko dzięki założonemu w 1943 roku laboratorium badawczemu, które regularnie dostarcza branży nowych pomysłów.
Uwaga! Opona Goodyear Ultra Grip 9 wyposażana jest w dwa rodzaje bieżnika kierunkowego (z rowkiem centralnym i bez).