Witam,
to mój drugi sezon na oponach wielosezonowych Pirelli ( ponad 20 tys. km) oraz pięć sezonów za mną na oponach Michelin Crossclimate 1 gen.( ponad 60 tys. km.), więc myślę,
że o oponach wielosezonowych mogę już coś powiedzieć.
Jeśli chodzi o Pirelli opony bardzo dobrze zachowują się na suchej oraz mokrej nawierzchni. Brak ślizgania się podczas ruszania oraz hamowania. Przez kałuże opony idą jak przecinak, a auto prowadzi się pewnie. Jeśli chodzi o śnieg oraz błoto pośniegowe opony wypadają już słabiej. Trzeba mieć na uwadze, że jedziemy na oponach wielosezonowych i planować wcześniej swoje manewry. Opony radzą sobie podczas dużych opadów śniegu oraz na błocie pośniegowym. Podczas dynamicznego ruszania zdarza się, że koła potrafią kręcić się w miejscu, a gdy mamy do czynienia z wyjeżdzonym i bardziej oblodzonym śniegiem na ostrych zakrętach delikatnie odczuwam uciekanie tyłu auta. Na obecne zimy, jakie panują w naszym kraju, uważam, że opony są wystarczające.
Do irytujących rzeczy należy hałas, który wytwarzają opony. Według specyfikacji są one o 1dB cichsze od opon Michelin CC, a jednak w rzeczywistości słychać większy szum podczas jazdy.
Nie sprawdzałem stanu bieżnika podczas zakładania opon, ale obecnie posiadają one około 6.5 mm bieżnika, jeżeli przyjmiemy, że nowe opony mają około 8/9 mm to może wskazywać na to, że w ciągu 3 lat eksploatacji opony się zużyją.
Mogę też coś powiedzieć o długości życia opon wielosezonowych. Wiadomo, że każde auto i styl jazdy właściciela wpłyną na żywotność opon. Jeśli chodzi o mnie to przy jeździe powyżej 15 tys. km rocznie opony Michelin zaczęły tracić swoje wlasciwosci w zimie po 3 sezonie użytkowania. Na suchej i mokrej nawierzchni nie zauważyłem dużej różnicy. Jednak w zimę przy opadach śniegu auto było już mniej pewne w prowadzeniu i trzeba było mocno skupić się na prowadzeniu auta. Opony zmieniłem na zimę 5 sezonu jazdy i o ile na suchej nawierzchni nadal nie było problemów, to w zimę jazda po śniegu pachniała wypadkiem.
Podsumowując opony wielosezonowe polecam, ale trzeba zachować rozsądek podczas ich użytkowania (wiadomo, że np. przy 300 koniach mocy i 450 nm momentu takie opony będą słabym wyborem).
Czytaj więcej
Zwiń
Podsumowanie: Polecam tę oponę
- Przejechany dystans:powyżej 15000km
- Styl jazdy:dynamiczny
- Samochód:Ford S-Max Van I 2.0 (145KM)