Prezentowana opona posiada symbol 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake). Oznacza to, że spełnia wymagania Unii Europejskiej dotyczące opon zimowych. Symbol jest przyznawany po dokładnym przetestowaniu danego modelu pod kątem przyczepności na śniegu.
Testy opony Nokian Tyres WR D4:
2019:
test TCS
w rozmiarze 185/65 R15;
nota: polecana;
2019:
test ÖAMTC
w rozmiarze 185/65 R15;
nota: polecana;
2019:
test ADAC
w rozmiarze 185/65 R15;
nota: zadowalająca;
2018:
test ACE/ARBÖ
w rozmiarze 165/65 R15;
nota: polecana;
(2. miejsce).
2018:
test Auto, Motor und Sport
w rozmiarze 205/55 R16;
nota: polecana;
(3. miejsce).
2018:
test TCS
w rozmiarze 205/55 R16;
nota: polecana;
2018:
test TCS
w rozmiarze 175/65 R14;
nota: polecana;
2018:
test ACE/GTÜ
w rozmiarze 185/65 R15;
nota: polecana;
(2. miejsce).
2018:
test ÖAMTC
w rozmiarze 205/55 R16;
nota: polecana;
2018:
test ÖAMTC
w rozmiarze 175/65 R14;
nota: polecana;
2018:
test Auto Bild
w rozmiarze 195/65 R15;
nota: zadowalająca;
2018:
test ADAC
w rozmiarze 205/55 R16;
nota: zadowalająca;
2018:
test ADAC
w rozmiarze 175/65 R14;
nota: zadowalająca;
2017:
test TCS
w rozmiarze 215/65 R16;
nota: polecana;
2017:
test TCS
w rozmiarze 195/65 R15;
nota: polecana;
2017:
test ÖAMTC
w rozmiarze 215/65 R16;
nota: polecana;
2017:
test ÖAMTC
w rozmiarze 195/65 R15;
nota: polecana;
2017:
test Auto Zeitung
w rozmiarze 215/65 R16;
nota: zadowalająca;
2017:
test Auto Zeitung
w rozmiarze 195/65 R15;
nota: zadowalająca;
2017:
test Auto Bild
w rozmiarze 225/50 R17;
nota: zadowalająca;
2017:
test ADAC
w rozmiarze 195/65 R15;
nota: zadowalająca;
2017:
test ADAC
w rozmiarze 215/65 R16;
nota: zadowalająca;
2016:
test TCS
w rozmiarze 225/45 R17;
nota: polecana;
2016:
test TCS
w rozmiarze 185/65 R15;
nota: polecana;
(3. miejsce).
2016:
test Auto, Motor und Sport
w rozmiarze 215/60 R17;
nota: ;
(2. miejsce).
2016:
test Autoklub ČR
w rozmiarze 205/55 R16;
nota: dobra;
2016:
test AutoExpress
w rozmiarze 205/55 R16;
nota: ;
(2. miejsce).
2016:
test GTÜ
w rozmiarze 205/55 R16;
nota: szczególnie polecana;
(2. miejsce).
2016:
test AUTO Straßenverkehr
w rozmiarze 215/60 R17;
nota: polecana;
(2. miejsce).
2016:
test Auto Bild
w rozmiarze 205/55 R16;
nota: dobra;
2016:
test Auto Zeitung
w rozmiarze 205/55 R16;
nota: szczególnie polecana;
(2. miejsce).
2016:
test ADAC
w rozmiarze 225/45 R17;
nota: zadowalająca;
2016:
test ADAC
w rozmiarze 185/65 R15;
nota: zadowalająca;
(3. miejsce).
2015:
test ACE/GTÜ
w rozmiarze 225/50 R17;
nota: polecana;
2015:
test Auto Zeitung
w rozmiarze 185/65 R15;
nota: szczególnie polecana;
(2. miejsce).
2015:
test Auto, Motor und Sport
w rozmiarze 225/50 R17;
nota: polecana;
2015:
test Auto Bild Sportcars
w rozmiarze 225/45 R18;
nota: zadowalająca;
2015:
test Sport Auto
w rozmiarze 235/35 R19;
nota: polecana;
Potrzebujesz trwałej i niezawodnej opony zimowej do samochodu osobowego, która poradzi sobie w ekstremalnych warunkach pogodowych? Nowość od fińskiego lidera na rynku opon klasy premium zapewnia doskonałą jakość jazdy, bezpieczeństwo i komfort podróżowania.
Zoptymalizowana rzeźba bieżnika gwarantuje doskonałą przyczepność i precyzyjne prowadzenie bez względu na typ nawierzchni. Każdy blok i lamela bieżnika zostały zaprojektowane indywidualnie, dzięki czemu opona znakomicie spełnia swoją rolę na mokrej, pokrytej śniegiem i lodem nawierzchni.
Precyzję i kontrolę prowadzenia wspomaga też żebro centralne opony wyposażane fragmentarycznie w lamele.Dzięki niemu opona szybko reaguje na ruchy kierownicą, nawet jeśli poruszasz się właśnie po najbardziej wymagających nawierzchniach.
Po obu stronach żebra znajdują się małe bloki bieżnika gęsto ponacinane lamelami. To one powodują, że nie czujesz pogorszenia osiągów na śniegu. Rowki prowadzą oponę na tej nawierzchni, dbając przy okazji o to, żeby cały bieżnik zachował sztywność, a więc jednocześnie wszystkie swoje osiągi w takich warunkach.
Błoto pośniegowe? Na to również znajduje się rozwiązanie w oponie zimowej Nokiarn WR D4.
Do szybkiego i skutecznego usuwania błota, ale i też zwykłej wody służą polerowane rowki umieszczone na bokach opony. Jazda w głębokim śniegu na prostej i w zakrętach to zadanie dla głębokich skosów na blokach barków opony.
Jeżeli cenisz ekonomiczną jazdę i nie jest Ci obojętny los środowiska naturalnego, Nokian WR D4 jest rozwiązaniem dla Ciebie. Zastosowanie mieszanki gumowej Nokian Twin Trac Silica zawierającej naturalną gumę, olej rzepakowy i krzemionkę sprawiło, że opory toczenia uległy obniżeniu. W efekcie spadło spalanie, a do atmosfery uwalnia się mniej szkodliwego dwutlenku węgla.
Co ciekawe, opona wyposażona jest też we wskaźnik zużycia bieżnika. Numery widoczne na zdjęciu oznaczają głębokość głównych rowków opony w mm. Poszczególne cyfry ścierają się wraz ze ścieraniem się bieżnika opony. Płatek śniegu pozostaje na oponie ostatni. Widoczny jest, gdy bieżnik opony ma co najmniej 4 mm głębokości, a jego zniknięcie oznacza, że opona nie zapewnia już pełni bezpieczeństwa.
Nokian Tyres to jedyny producent na świecie specjalizujący się w oponach zimowych przeznaczonych na ekstremalne północne warunki. Dzięki dostosowaniu opon do zmiennej pogody produkty tej firmy znakomicie sprawdzają się także podczas zmiennej polskiej aury. To pierwsza firma na świecie, która wypuściła na rynek oponę zimową i pierwsza, która wyprodukowała oponę ekologiczną z zastosowaniem niskoaromatycznych olejów. Nokian Tyres istnieje od 1988 roku, jednak jej historia sięga 1898 roku, kiedy to powstała fińska fabryka gumy Suomen Gummitehdas Oy.
Opona zimowa Nokian Tyres WR D4 zaliczana jest do klasy premium, czyli charakteryzuje się nowoczesną technologią i maksymalnymi osiągami.
Oglądasz właśnie oponę w rozmiarze 185/65 R15.
Opona jest aktualnie dostępna w rozmiarach od 13 do 17 cali.
Jest to opona z indeksem prędkości
T - maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi
190 km/h.
Opona posiada indeks nośności
88 - maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać ta opona wynosi
560 kg.
Opona posiada następujące klasy na etykiecie: C (opory toczenia), B (przyczepność na mokrej nawierzchni), A 68 dB (poziom hałasu).