Opona spełnia wymagania Unii Europejskiej dotyczące opon zimowych
Posiada symbol 3PMSF (Three Peak Mountain Flake), który jest przyznawany po dokładnym przetestowaniu danego modelu pod kątem przyczepności na śniegu.
Testy opony Nokian Tyres WR D4:
2019
ÖAMTC
185/65 R15
polecana
-
TCS
185/65 R15
polecana
-
ADAC
185/65 R15
zadowalająca
-
2018
ÖAMTC
175/65 R14
polecana
-
ÖAMTC
205/55 R16
polecana
-
ACE/GTÜ
185/65 R15
polecana
2
TCS
175/65 R14
polecana
-
TCS
205/55 R16
polecana
-
Auto, Motor und Sport
205/55 R16
polecana
3
ACE/ARBÖ/GTÜ
165/65 R15
polecana
2
ADAC
175/65 R14
zadowalająca
-
ADAC
205/55 R16
zadowalająca
-
Auto Bild
195/65 R15
zadowalająca
-
2017
ÖAMTC
195/65 R15
polecana
-
ÖAMTC
215/65 R16
polecana
-
TCS
195/65 R15
polecana
-
TCS
215/65 R16
polecana
-
ADAC
215/65 R16
zadowalająca
-
ADAC
195/65 R15
zadowalająca
-
Auto Bild
225/50 R17
zadowalająca
-
Auto Zeitung
195/65 R15
zadowalająca
-
Auto Zeitung
215/65 R16
zadowalająca
-
2016
GTÜ
205/55 R16
szczególnie polecana
2
Auto Zeitung
205/55 R16
szczególnie polecana
2
AUTO Straßenverkehr
215/60 R17
polecana
2
Autoklub ČR
205/55 R16
dobra
-
TCS
185/65 R15
polecana
3
TCS
225/45 R17
polecana
-
Auto Bild
205/55 R16
dobra
-
ADAC
185/65 R15
zadowalająca
3
ADAC
225/45 R17
zadowalająca
-
2015
Sport Auto
235/35 R19
polecana
-
Auto, Motor und Sport
225/50 R17
polecana
-
Auto Zeitung
185/65 R15
szczególnie polecana
2
ACE/GTÜ
225/50 R17
polecana
-
Auto Bild Sportcars
225/45 R18
zadowalająca
-
Skala not:
najwyższa
najniższa
Szukasz niezawodnych opon zimowych? Nokian WR D4 to następca WR D3 – opony cenionej przez środkowoeuropejskich i skandynawskich kierowców. Nowy model klasy premium to rozwiązanie stworzone z myślą o samochodach miejskich, sedanach i autach kompaktowych.
Nokian Tyres na pierwszym miejscu stawia bezpieczeństwo i doskonałe osiągi w typowo zimowych warunkach, dlatego nie dziwi ocena „A” uzyskana w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni (w ramach europejskiego systemu etykietowania). WR D4 to pierwsza w swojej kategorii opona z oceną A na tym polu.
Model wyposażono w kierunkowy bieżnik, który udoskonalono i zoptymalizowano pod kątem warunków występujących zimą w Europie Środkowej. Poprawiono budowę klocków oraz wzbogacono je o specjalne połączenia i wycięcia poprawiające efektywność odprowadzania wody, błota pośniegowego i śniegu.
Szerokie centralne żebro zostało wyposażone w lamele, które dzięki ograniczonej długości zapewniają precyzję prowadzenia i stabilność na drodze.Każdy z rowków i bloków bieżnika został indywidualnie zaprojektowany, zapewnia to doskonałą przyczepność i stabilność na zakrętach oraz przy wykonywaniu gwałtownych manewrów.
Do budowy opony użyto mieszanki Nokian Twin Trac Silica zawierającej naturalną gumę, krzemionkę i olej rzepakowy. Dzięki niej poprawia się jakość jazdy na śniegu i mokrych nawierzchniach. Pomaga ona również zwiększyć przyczepność i jest trwała, w efekcie czego pozytywnie wpływa na żywotność WR D4. Rezultatem jej zastosowania są zredukowane opory toczenia, co przekłada się na spadek zużycia paliwa, a więc bardziej ekonomiczną i ekologiczną jazdę.
Inżynierowie projektujący oponę zadbali także o Twój komfort akustyczny. Osiągnięto to za pomocą technologii Silent Sidewall - specjalnego pasa stworzonego z innowacyjnej mieszanki gumowej i umieszczonego miedzy ścianką boczną a bieżnikiem (widoczna powyżej). W aktywny sposób filtruje on dźwięki i wibracje powstające podczas toczenia opony. Dzięki temu jazda jest komfortowa i cicha.
Nokian Tyres to niezależny fiński producent, który słynie z opon zimowych dostosowanych do trudnych warunków Europy Środkowej i Skandynawii. Nokian Tyres wdraża proekologiczne rozwiązania, dzięki czemu jego produkty są przyjazne środowisku nie tylko na etapie produkcji, ale także eksploatacji i utylizacji.