Testy opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2:
2018:
test Auto Bild Sportcars
w rozmiarze 245/30 R20;
nota: wzorowa;
(2. miejsce).
2015:
test Auto Zeitung
w rozmiarze 225/40 R18;
nota: Zwycięzca testu;
(1. miejsce).
2015:
test Auto Bild Sportcars
w rozmiarze 255/35 R19;
nota: wzorowa;
(3. miejsce).
2015:
test Auto Zeitung
w rozmiarze 255/40 R18;
nota: wzorowa;
2014:
test ACE
w rozmiarze 225/45 R17;
nota: szczególnie polecana;
2014:
test Auto Bild Sportcars
w rozmiarze 255/40 R19;
nota: dobry;
(2. miejsce).
2013:
test Sport Auto
w rozmiarze 225/40 R18;
nota: szczególnie polecana;
(3. miejsce).
2013:
test ADAC
w rozmiarze 225/45 R17;
nota: dobra;
(2. miejsce).
2012:
test Gute Fahrt
w rozmiarze 225/40 R18;
nota: dobra;
2011:
test Auto Zeitung
w rozmiarze 225/45 R17;
nota: szczególnie polecana;
(2. miejsce).
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 to opona, która zapewnia przede wszystkim: krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni, doskonałe prowadzenie i mniejsze zużycie paliwa. Pierwsza cecha to efekt zastosowanej w budowie opony technologii ActiveBraking. To doskonałe rozwiązanie w momencie, gdy podczas jazdy liczą się ułamki sekund. Dlaczego? Technologia ta gwarantuje zdecydowane zatrzymanie samochodu niezależnie od panujących warunków latem. Wszystko dzięki temu, że powiększono powierzchnię styku opony z nawierzchnią. Te osiągi opony zostały porównane z właściwościami produktów konkurencyjnych dla niej. Sprawdzian ten wykazał, że opona Goodyear Eagle f1 Asymmetric 2 hamowała w porównaniu do nich o 3 metry krócej na mokrej drodze i 2 metry krócej na suchej nawierzchni.
Kolejna cecha charakterystyczna opony, czyli doskonałe prowadzenie, to wynik przede wszystkim zastosowania krzemionkowej mieszanki gumowej, która poprawia przyczepność opony na mokrej i suchej nawierzchni. Mieszanka w połączeniu ze sztywną osnową znacznie poprawia dokładne sterowanie opony w trakcie szybkiej jazdy. Ostatnią z trzech najbardziej charakterystycznych cech opony Goodyear Eagle f1 Asymmetric 2 - niższe zużycie paliwa - udało się uzyskać dzięki technologii FuelSaving, która objawia się w lekkiej konstrukcji opony. To ona sprawia, że potrzeba mniej energii by wprawić model w ruch (mniejsze opory toczenia), a mieszanka krzemionkowa dodatkowo zmniejsza ilość generowanego przez model ciepła. Te czynniki to gwarancja mniejszego zużycia paliwa, a więc bardziej przyjaznego oddziaływania na środowisko. Opona Goodyear Eagle f1 Asymmetric 2 została wybrana na fabryczny montaż do takich modeli aut, jak: Porsche 911, VW Tiguan, Lancii Delty, Opla Insigni czy Saaba 9,5.
W 1839 roku Charles Goodyear opracował technologię produkcji gumy. Pięć lat później opatentował też metodę wulkanizacji kauczuków. Zmarł w 1860 roku, jednak Frank Seiberling postanowił nie zatracać pamięci o tym wynalazcy i nazwać jego imieniem założoną przez siebie w 1898 r. firmę. Goodyear zajmował się nie tylko produkcją opon, ale też różnych gumowych materiałów. Ciekawostką jest to, że firma niemal od zawsze związana była ze sportem motorowym. Zawodnikom udało się zdobyć wiele tytułów mistrzowskich w różnych zawodach właśnie na oponach Goodyear. Dzisiaj do amerykańskiego koncernu Goodyear należą takie marki jak: Dębica, Sava, Fulda czy Dunlop.
Opona letnia Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 zaliczana jest do klasy premium, czyli charakteryzuje się nowoczesną technologią i maksymalnymi osiągami.
Oglądasz właśnie oponę w rozmiarze 305/30 R19.
Opona jest aktualnie dostępna w rozmiarach od 16 do 20 cali.
Jest to opona z indeksem prędkości
Y - maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi
300 km/h.
Opona posiada indeks nośności
102 - maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać ta opona wynosi
850 kg.
Opona posiada następujące klasy na etykiecie: D (opory toczenia), B (przyczepność na mokrej nawierzchni), B 74 dB (poziom hałasu).
Oglądana przez Ciebie opona:
-
posiada wzmocnioną konstrukcję (jest bardziej odporna na obciążenia niż standardowy model).
-
posiada ochraniacz felgi (oznaczenie tego typu opon jest zależne od ich producenta).