Testy opon całorocznych ADAC

Zapoznaj się z wynikami testów opon wielosezonowych. Sprawdź, które modele zdobyły rekomendacje od ekspertów z ADAC.

Zwycięzcy testów opon całorocznych ADAC

Zwycięzca testu opon całorocznych 2020 w rozmiarze 235/55 R17

Continental AllSeasonContact
4,6

878 opinii

Od 279 szt.

Zwycięzca testu opon całorocznych 2018 w rozmiarze 175/65 R14

Nexen N'Blue 4 Season
4,4

1739 opinii

Od 196 szt.

Zwycięzca testu opon całorocznych 2016 w rozmiarze 195/65 R15

Michelin CrossClimate
4,5

436 opinii

Od 735 szt.

Ogumienie wielosezonowe w ciągu kilkunastu lat przeszło w Polsce drogę od niszy stosowanej przez niewielu, do rozwiązania wybieranego przez coraz szersze grono kierowców. Rosnąca popularność wynika przede wszystkim z coraz łagodniejszego klimatu oraz lepszej infrastruktury drogowej. Jako, że ogumienie tego typu musi gwarantować bezpieczeństwo w każdych warunkach, to dla każdego kierowcy bardzo istoty jest wybór sprawdzonego modelu do swojego auta. Niezastąpionym źródłem informacji na ten temat są testy opon całorocznych, których wyniki wskazują najlepsze dostępne na rynku modele. Jednym z najbardziej cenionych jest ranking opon całorocznych przygotowany przez niemiecki automobilklub ADAC.

Test opon całorocznych ADAC w przeciwieństwie do swoich letnich i zimowych odpowiedników, nie jest przeprowadzany co roku, tylko co dwa lata. Jak zatem przebiega? Organizacja wybiera kilkanaście ogólnodostępnych na rynku modeli i sprawdza ich osiągi w kontrolowanych warunkach – na specjalnie przygotowanych torach. W przypadku ogumienia wielosezonowego bada się aż 9 parametrów.

    Testy opon całorocznych ADAC obejmują:
  • Jazdę na nawierzchni mokrej (30% noty ogólnej)
  • Jazdę na nawierzchni ośnieżonej (20%)
  • Jazdę na nawierzchni suchej (15%)
  • Jazdę na nawierzchni oblodzonej (10%)
  • Oszczędność paliwowa (10%)
  • Odporność na zużycie (10%)
  • Generowany hałas (5%)

W każdej z kategorii przyznawana jest ocena w skali od 1 do 5, gdzie 1 to najlepsza nota. Ostateczna pozycja w rankingu i rekomendacja ze strony ADAC jest ustalona na podstawie średniej ważonej ze wszystkich ocen, z uwzględnieniem, że jedna niedostateczna nota może zdyskredytować znakomite osiągi w pozostałych kategoriach. Automobilklub wychodzi bowiem z założenia, że bezpieczne ogumienie musi dostarczać przynajmniej dostatecznych parametrów pod każdym względem.