Poszukujesz letnich opon w rozmiarze 225/45 R17, jednak nie potrafisz się zdecydować na konkretny model? Pomóc mogą Ci opinie użytkowników naszego serwisu. Na ich podstawie przygotowaliśmy zestawienie najwyżej ocenianych egzemplarzy w minionym roku. Skorzystaj z bogatego doświadczenia innych kierowców i wybierz ogumienie idealne dla Twojego auta!

Portal Oponeo dysponuje przeszło 200 tys. zebranych i zweryfikowanych opinii, z czego ok. 50 tys. pochodzi z zeszłego roku. Tak bogata baza danych pozwala w sposób rzetelny i wiarygodny przedstawić trendy panujące wśród kierowców. W niniejszym artykule pokazujemy 5 najlepszych opon letnich w rozmiarze 225/45 R17 zdaniem naszych klientów. Testowali oni ogumienie w bardzo różnych warunkach, okresach oraz miejscach. Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem!

Opel Zefira.Opel Zafira to jeden z modeli aut jeżdżących na oponach w rozmiarze 225/45 R17 (fot. opel.com).

Ranking opon letnich 225/45 R17 według użytkowników Oponeo

ModelOcena*
Bridgestone Turanza T0055,7
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 55,65
Dunlop Sport Maxx RT 25,65
Continental PremiumContact 65,6
Pirelli P7 Cinturato5,55

*Ranking powstał na podstawie wyciągnięcia średniej z opinii opublikowanych w wybranym czasie przez użytkowników (na temat tylko tego konkretnego rozmiaru). Dane obejmują okres od 1 stycznia 2020 r. do 1 stycznia 2021 r. Skala ocen to od 1 do 6, gdzie szóstka jest najwyższą możliwą notą.

Opony w rozmiarze 225/45 R17 spotykane są w takich samochodach, jak: Alfa Romeo Giulietta, GT, Spider; VW Golf, Jetta, Passat, Scirocco; Volvo C70; BMW M3, Seria 3, Z4; Opel Zafira; Seat Leon; Mercedes CLK, Klasa A i C; Audi A3, RS4, TT; Renault Megane i wielu innych.

Jeśli nie masz pewności, jaki rozmiar ogumienia pasuje do Twojego auta, polecamy skorzystać z naszego konfiguratora doboru opon.

Bridgestone Turanza T005

Na pierwszym miejscu naszego zestawienia znalazła się należąca do segmentu premium opona Turanza T005 od Bridgestone. Ta dobrze notowana i doceniana przez ekspertów branżowych marka przypadła do gustu również naszym klientom. Japoński producent po raz kolejny udowadnia, że Kraj Kwitnącej Wiśni dysponuje najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi, skutecznie poprawiającymi komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Bridgestone projektowało ten model z myślą o długodystansowych trasach. W tym celu specjaliści zdecydowali się na asymetryczny bieżnik najnowszej generacji. Charakteryzuje się on wzmocnioną konstrukcją karkasu, szerokimi rowkami świetnie odprowadzającymi wodę oraz większą liczbą nacięć, dzięki którym zwiększono przyczepność kół do asfaltu. Za sprawą wykorzystanych rozwiązań technologicznych Turanza T005 to opona bezpieczna, ale co doceniło wielu kierowców – także cicha.

Model jest polecany przez organizacje zajmujące się przeprowadzaniem testów ogumienia. Na przestrzeni lat zdobył kilkanaście prestiżowych wyróżnień, w 2019 r. rozmiar 225/45 R17 uzyskał notę „dobry” w teście Auto Bild.


Zdaniem kierowców:

Marcin:

Polecam opony jak najbardziej. Zawsze wolałem wydać na ogumienie trochę więcej i czuć się bezpiecznym. Z tymi oponami naprawdę czuję się bezpieczniejszy, ponieważ robią swoją robotę na drodze, nie ma żadnych problemów z hamowaniem na nawierzchni mokrej, jak i suchej. Polecam tę markę.

Puhach:

Bardzo dobre opony, stosunkowo ciche, dobrze odprowadzają wodę i świetnie się trzymają. Polecam te opony z czystym sumieniem.

Paweł Gniadkowski:

Opony idealnie trzymają się drogi. Droga hamowania na mokrej nawierzchni satysfakcjonująca. Generalnie opony spełniają moje oczekiwania. Dodam, że poziom hałasu jest w porządku.


Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

Na kolejnej pozycji uplasował się model Eagle F1 Asymmetric 5, który jest dziełem projektantów z amerykańskiego koncernu Goodyear. Opona również należy do segmentu premium, a do tego jest oznaczona jako UHP (ultra high performance). W założeniu powinna więc oferować najwyższe możliwe osiągi oraz wydajność. Patrząc po bardzo pozytywnym odbiorze przez kierowców – Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 jest projektem niezwykle udanym.

To, co wyróżnia oponę na tle konkurencji, to wykorzystanie do jej produkcji wielu nowatorskich rozwiązać technologicznych. Warto wspomnieć o systemie przenoszenia energii po bieżniku, który gwarantuje krótszy czas reakcji i precyzyjniejsze kierowanie, czy o rozszerzającej się nakładce stykowej. Sprawia ona, że droga hamowania na mokrej nawierzchni uległa skróceniu. Nie bez znaczenia jest także wykorzystana do produkcji mieszanka gumowa. Zoptymalizowano ją w taki sposób, by była bardzo odporna na uszkodzenia, a do tego pomagała skuteczne wytracać prędkość w każdych warunkach pogodowych.

W 2019 r. Auto Bild rozmiarowi 225/45 R17 przyznał notę „wzorową” oraz umieścił na 2. miejscu swojego rankingu.


Zdaniem kierowców:

Saint:

To bezkonkurencyjna opona, jeśli chodzi o przyczepność i właściwości jezdne. To już mój trzeci komplet i każda kolejna generacja spełniała moje wysokie oczekiwania. W międzyczasie próbowałem innych opon letnich, ale żadna nie dawała mi takiej pewności prowadzenia. Ma jeden minus - starcza mi na dwa sezony, ale to koszt świetnej przyczepności.

Sergii:

Jestem zadowolony z zakupionych opon, są ciche, trzymają autko też dobrze, musiałem ostro wyhamować na suchej nawierzchni, to autko było jak przyklejone, krótka droga hamowania, żądnego pisku i dymu. Na mokrej nawierzchni też dobre, polecam!!!

Robert Suszek:

Na suchym pięknie się trzyma, na mokrym zrobiłem kiedyś test na krętej drodze i czułem się tak samo pewnie, jak na suchym. Polecam.


Dunlop Sport Maxx RT 2

Z taką samą średnią ocen, co Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 w naszym zestawieniu znalazła się opona Sport Maxx RT 2. Została ona zaprojektowana przez brytyjski koncern Dunlop i należy do segmentu premium. Ogumienie jest bezpośrednim następcą modelu Sport Maxx RT. Poprzednik cieszył się dużą popularnością wśród klientów firmy, więc ta zdecydowała się go usprawnić i wydać nową generację.

Sport Maxx RT 2 może pochwalić się lepszą stabilnością i kontrolą, a także wolniej się zużywa. Testy wykazały, że projektantom udało się skrócić drogę hamowania na suchym i mokrym, a także uzyskać poprawioną trakcję na wodzie. Aby to osiągnąć, Dunlop zastosował asymetryczny bieżnik wyposażony w szerokie rowki. Opona charakteryzuje się również mniejszymi oporami toczenia, dzięki czemu możemy zaoszczędzić nieco paliwa.

Model w rozmiarze 225/45 R17 docenili nie tylko kierowcy, ale i eksperci. W 2019 r. Auto Bild przyznał mu notę „dobry”.


Zdaniem kierowców:

Darek:

Bardzo dobre opony, zaskoczyła mnie cisza podczas jazdy zarówno na autostradzie i ekspresówce, jak i po mieście. Dobrze trzymają w zakrętach. Jak na razie po przejechaniu około 3 tys. km wszystko jest ok.

Kamil:

Bardzo dobry zakup, opony ciche, pewne hamowanie na suchym i mokrym. Przejechałem na nich 6 tys. km (zakup w kwietniu) i jestem mega zadowolony z zakupu. Oby tak dalej.

Kamil:

Bardzo dobra opona zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni, bardzo dobrze trzyma się drogi! Jak na swój spory bieżnik jest bardzo cicha. Polecam!


Continental PremiumContact 6

Następna na naszej liście, osiągając niewiele mniej punktów, jest opona PremiumContract 6. Model został stworzony do samochodów klasy premium przez markę Continental. Celem koncernu było dostarczenie swoim klientom ogumienia oferującego wysokie osiągi, przy jednoczesnym pełnym komforcie i bezpieczeństwie podróży.

Do najważniejszych zastosowanych w modelu technologii należy struktura kryształków krzemionki oraz zaawansowany wzór makro bloków. Oba te elementy polepszają sterowność samochodu oraz jego przyczepność, szczególnie na mokrej nawierzchni. Ponadto w PremiumContract 6 wykorzystano zoptymalizowaną mieszankę polimerów, dzięki której opona ma wydłużoną żywotność względem poprzedniej generacji (PremiumContract 5), a dodatkowo gwarantuje niski poziom hałasu, co docenią zwłaszcza osoby przemierzające długie trasy.

Oponę polecają nie tylko kierowcy, ale również profesjonalni testerzy. Auto Zeitung oraz Auto, Motor und Sport w 2018 r. zarekomendowały swoim odbiorcom model właśnie w tym rozmiarze.


Zdaniem kierowców:

Piotr:

Opony PremiumContract 6 kupiłem, ponieważ poszukiwałem dobrych opon w rozsądnej cenie. Wcześniej posiadałem opony PremiumContract 5 i byłem z nich zadowolony. 6 generacja tych opon faktycznie jest cichsza od 5. Opony dobrze trzymają się nawierzchni i przy prędkości powyżej 120 km nie biją, ani nie wpadają w żadne drgania.

Minuta_osiem:

Opony są rewelacyjne, na mokrej nawierzchni spisują się znakomicie, żadnych problemów z trakcją, odprowadzanie wody naprawdę na wysokim poziomie, gorąco polecam!

Wojciech:

Opony posiadam od niemal roku, jestem z nich naprawdę zadowolony i z czystym sumieniem mogę je polecić każdemu. U siebie posiadam dwie szerokości, 225 z przodu i 245 z tyłu, auto jedzie jak po sznurku, nawet w deszczu.


Pirelli P7 Cinturato

Ostatnią oponą wyróżnioną przez kierowców korzystających z naszego serwisu jest P7 Cinturato. Należy jednak zwrócić uwagę, że mimo ostatniego miejsca, model ten nie odbiega daleko punktacją od swoich poprzedników. P7 Cinturato to ogumienie z segmentu premium sygnowane logiem Pirelli, powstałe w zgodzie z poszanowaniem środowiska naturalnego. Dla osób, którym los naszej planety nie jest obcy, powinien być to dodatkowy atut.

Opona charakteryzuje się specjalnym wzorem bieżnika, z układem bloczków mającym za zadanie zmniejszyć opory toczenia, a także emisję hałasu generowanego podczas jazdy. Dodatkowo zwiększa on przyczepność podczas pokonywania zakrętów. Ponadto Pirelli wykorzystało technologię Energy Efficient umożliwiającą ograniczenie zużycia paliwa, a tym samym emisji CO2 – również w trosce o Ziemię.


Zdaniem kierowców:

Włodek:

Opony zachowują się na każdej nawierzchni bardzo dobrze. Sprawdzone w różnych warunkach terenowych, nie wykazują żadnych odchyleń. Oceniam je raczej jako komfortowe.

Krzyśko Piotr:

Poleciłbym je każdemu kierowcy, super ciche, bardzo bezpiecznie się czuje podczas jazdy, szczególnie na suchej nawierzchni, bardzo komfortowe podczas jazdy na długie trasy, szczególnie na autostradzie.

wpawel69:

Opona naprawdę dobrze zachowuje się w każdych letnich warunkach pogodowych, bardzo dobre trzymanie boczne nawet w zakrętach na suchej nawierzchni. Na mokrej jazda na wprost nawet przy dużej prędkości nie stanowi problemu i auto zachowuje się naprawdę bezpiecznie. Jeśli chodzi o zakręty, przy sporym zakręcie włączyła mi się stabilizacja toru jazdy, ale mogło być to też niskie ciśnienie w oponie. Nie mam okazji, aby przetestować ponownie, ale oponę polecam gorąco tym, dla których bezpieczeństwo i jakość są priorytetem.

Zbliżenie na oponę samochodową.Prawidłowo dobrane opony gwarantują pełnię osiągów i bezpieczne prowadzenie.

Jak wybrać odpowiednie opony na sezon letni?

Opinie innych kierowców dla wielu osób mogą stanowić najcenniejszą podpowiedź, ponieważ przemawia za nimi niezależność recenzentów oraz ich mnogość. Wskakują one również  zalety i wady określonych modeli z perspektywy użytkowników o różnych potrzebach. Jednak, mimo to przed zakupem opon warto zasięgnąć informacji z kilku źródeł. Skąd jeszcze można zaczerpnąć opinii na temat ogumienia?

Cenną wskazówką przy zakupie kompletu na lato są także testy przygotowywane co sezon przez uznane organizacje motoryzacyjne i czasopisma. Dzięki nim można porównać oceny zwyczajnych kierowców z recenzjami profesjonalistów i sprawdzić, czy są między nimi różnice, a jeśli tak, to jakie.

Zawsze warto także zapoznać się z informacjami zawartymi na etykiecie, która musi być dołączona do każdej opony. Określone są na niej najważniejsze parametry danego modelu, takie jak przyczepność na mokrej nawierzchni, opory toczenia oraz poziom emitowanego hałasu.